Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 20:44



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Tips aankoop Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 '86
Bericht Tips aankoop Boxster
Hallo,

Ik ben sinds een jaar of 9 een zeer tevreden eigenaar van een inmiddels (bijna) volledig gerestaurerde 944 van '86.
Tot voor kort ben ik altijd zeer tevreden geweest, maar krijg steeds meer het gevoel dat het stilletjes tijd wordt om over te stappen naar een andere auto; de Boxster.....

Helaas is het mijn budget beperkt, maar ik zou graag tips krijgen over de aankoop, de prijzen, etc.
Is er bijvoorbeeld iemand die mij een beeld kan schetsen wat de totale kosten zijn van de Boxster ( onderhoud, verzekering en belasting)?

Alle info is welkom!

Bij voorbaat dank!
Marcel


30 jun 2009 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Tips aankoop Boxster
Aanschaf 20K, verzekering 700e, onderhoud 3K per jaar.
Uiteindelijk wil je dat tie helemaal 100% is en dan is zelfs 3K aan de lage kant.
Let op een goede onderhoudshistorie en natuurlijk een AKK. :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


30 jun 2009 11:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
Bericht Re: Tips aankoop Boxster
belangrijke aankooptip: doen :mrgreen: :drive:
aankoop voor een frisse ca 20 verzekering inderdaad ca 700 casco onderhoud hoeft echt geen 3k te kosten, maar hou wel wat achter de hand, just in case. de mijne is onderhouden bij wittebrug ca 1k per jaar voor ca 7dkm per jaar.
_________________________________________
voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com


30 jun 2009 19:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 '86
Bericht Re: Tips aankoop Boxster
Hmmm.... budgetair gezien kan ik het beter voorlopig bij mijn 944 houden. Deze is bijna belasting-vrij, als klassieker verzekerd en het onderhoud is helemaal een lachertje.

In ieder geval heel erg bedankt allemaal voor de respons! Wie weet heb ik in de toekomst een keer een meevallertje en komt die Boxster er alsnog! :ba:


01 jul 2009 11:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Tips aankoop Boxster
Je kan natuurlijk altijd op de lowcost tour. Voor 14K vind jij er wel eentje met een vage geschiedenis en een verzekering hoeft niet allrisk te zijn, dan ben je voor 250 euro klaar en onderhoud kan natuurlijk ook minimaal. Als een kraakje of een trilling je niet stoort, rij je toch mooi in een Boxster. :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


01 jul 2009 11:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tips aankoop Boxster
barolo schreef:
Je kan natuurlijk altijd op de lowcost tour. Voor 14K vind jij er wel eentje met een vage geschiedenis


.................die je dan mogelijk wel een nachtmerrie bezorgd, want porsche en goedkoop...... :scratch:


01 jul 2009 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Tips aankoop Boxster
Het is natuurlijk wel mijn second thought. Scenario 1 valt af en dan is er nog altijd een scenario 2, wat overigens niet mijn voorkeur heeft. :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


01 jul 2009 22:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 '86
Bericht Re: Tips aankoop Boxster
Tja, ik kan er zelfs wel over mee praten. Toen ik een jaar of 8 geleden mijn 944 kocht, wist ik nog niets van die auto's en dat heb ik geweten! :oops: Het heeft me een klein fortuin gekocht om die auto te restaureren, waaronder een full respray.
Toen de auto voor het eerst naar de garage ging bleek dat pakkingen dicht gekit waren en sommige pulley's waren achterstevoren gemonteerd! Inmiddels is mijn kennis over de 944 behoorlijk op pijl, 'but the hard way!' :roll:


02 jul 2009 7:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: L5S1, vdleer


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.