Pagina 1 van 2
originele fuchs...
Geplaatst: 28 aug 2009 13:21
door axe
Beste mensen,
Al een tijd ben ik op zoek naar een 3.2, meestal zitten daar fuchs onder...
Ik vroeg me een paar dingen af;
-Zijn die nu origineel matzwart of blinkend zwart?
-het hart, is dit ingekleurd? was dat een optie?
-je hebt ook veel replica's, hoe haal je de echte er uit?
groetjes axe
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 28 aug 2009 14:24
door Jeroen C3.0
Ik zal mijn best doen...
1. volgens mij mat.
2. standaard zwart, maar als optie ingekleurd, kleur auto bijv. rood ala CS (Club sport). Sommige limit editions als jubi 25 of CS EXW
3. Weet ik eigenlijk niet, maar ik neem aan een Porsche art. no. 911.. ... .. of 930 .. ... ?
Succes!
Wel het mooist, Fuchs onder een G-model
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 28 aug 2009 14:47
door Hessel
qua origineel fuchs, op de achterkant, op de "bladen" zie je een porsche onderdeel nummer. (beginnend met 901/911/930) Daarnaast moet het 'PD' logo erop staan en een klein vosje.
Op replica's staat normaal gesproken alleen de velgmaat.
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 28 aug 2009 15:04
door Double G
De spaken van originele velgen zijn wat ronder, de imitaties hebben wat scherpere randen. En het grootste verschil zit hem denk ik wel in het gewicht. Ik heb bij van Zweeden een keer een echte en een nepper tegelijk opgetild, en dan zit er merkbaar verschil in het gewicht. Alleen als ze onder een auto gemonteerd zitten wordt dat natuurlijk wat lastig

.

Echte fuchsen zijn er onder de 3.2 alleen in 15" en 16". Imitaties zijn ook in 17" te krijgen.
Echt:

Replica:

Re: originele fuchs...
Geplaatst: 28 aug 2009 17:18
door 912
Dat zijn wel hele slechte replica's hoor.
Je hebt er tegenwoordig die je vanaf de foto bijna niet meer van echt kan onderscheiden...
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 28 aug 2009 17:52
door Hessel
Ik heb ook replica's 15x6j en die zijn echt niet te onderscheiden van originals. Deze zijn inderdaad wel heel erg grof. Echt even op de achterkant kijken.
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 28 aug 2009 18:13
door axe
is dit dan zo een gekleurd hart? voor fuchs?

Re: originele fuchs...
Geplaatst: 28 aug 2009 18:46
door Olaf
Lijkt wel 'n claxon-button

Re: originele fuchs...
Geplaatst: 28 aug 2009 18:48
door bully
een onderzetter?....

Re: originele fuchs...
Geplaatst: 28 aug 2009 19:18
door axe
prijzig onderleggerke
kijk ik bedoel zoiets... toch knap...

Re: originele fuchs...
Geplaatst: 30 aug 2009 18:24
door axe
Weet er iemand waar je die kan kopen?
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 9:21
door Moondogjr
probeer het eens op
pelicanpartsIk heb er toevallig net vier besteld en vrijdag binnen gekregen, maar heb gekozen voor de origineel zwarte center caps, niet de gekleurde. Ik vond bovendien de gekleurde erg prijzig.
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 9:46
door horn
Jouw plaatje is idd een toeterknop voor midden op het stuur

past niet

.
Fuchs centercaps op ebay.de - nieuw ong 150 euro de set.
Hier,
hier bijvoorbeeld.

Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 11:31
door Paul II
Het zwarte hart is mat, maar wel 'fris' mat, dus niet dof zoals je helaas heel veel ziet.
Dan is de lak mishandeld met agressieve velgenreiniger of zo

De naafdop hierboven rechts geeft het wel goed weer

(Wat dat overigens voor een bevestiging is, met die boutjes

Origineel is gewoon inklikken.)
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 12:21
door horn
kan je je bierglas vastschroeven?

On topic: Ik zie op ebay bij al die reproducties verschillende bevestigingsmethoden - metalen klikkers, gewoon vastdrukken en bovenstaande schroefjes

Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 13:29
door Paul II
Nee Horn, bovenop het glas vastschroeven

Helaas hebben deze doppen niet de 2 gaatjes die er normaal in zitten voor demontage

Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 13:49
door Bert
Waarvoor heb je die 2 gaatjes nodig dan Paul? Als je je wiel demonteert kun je daarna toch met een stomp voorwerp gewoon de centercaps eruit tikken?
Ook al vaker geschreven: velghart dof? zuurvrije vaseline erover, gewoon zoals het in het boekje staat

Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 15:45
door Paul II
Als het wiel gemonteerd is dan kun je met een 'trekkertje' met 2 pootjes de dop er uit trekken.
(Gebruik zelf wel eens een heel dunne inbussleutel waarvan je het korte einde insteekt en achter de dop kunt draaien.)
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 16:56
door Bert
Maar waarom zou je je centercaps eraf willen halen als je wielen nog aan de wagen zitten? Je haalt ze er toch alleen maar af als je wilt balanceren of banden vervangen?
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 20:50
door MetalGreen911SC
Geen echte, wel mooi
Wat een prijzen
Eurowerks/Zuffenhaus
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 22:32
door ver boven de 200
Dat zijn echt forse bedragen!!

Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 22:34
door Maarten
En je mag er alleen maar mee rallycrossen (FOR OFF-ROAD USE ONLY)

Yanks...

Re: originele fuchs...
Geplaatst: 31 aug 2009 23:13
door Stimpy911
Waarom moeten de caps er af als je de wielen laat balanceren? Om ze te beschermen? Ze vormen wel een (klein) onderdeel van de totale balans lijkt me.
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 01 sep 2009 13:16
door axe
kvond het al een beetje raar uitzien...

maar de claxon stond dan toch bij de caps... (in mijn verdediging

)
bedankt voor de antwoorden... ik ga er mij een paar bestellen op ebay!!
Re: originele fuchs...
Geplaatst: 01 sep 2009 13:43
door Paul II
Stimpy911 schreef:Waarom moeten de caps er af als je de wielen laat balanceren?
De as van de balanceermachine, door het wiel, etc...

(Balanceren aan de wagen: niet aan beginnen, niet nodig als e.e.a. goed wordt gedaan, gecontroleerd

).