Advies bij aanschaf Porsche 911 - 997S
Geplaatst: 27 okt 2009 12:30
Goede morgen dames en heren,
Deze ochtend heb ik me maar eens aangemeld bij het forum. Ik lees af en toe met jullie mee en zie dat er behoorlijk wat kennis in huis is. Zelf ben ik al enige tijd besmet met het Porschevirus. Dit is gekomen na het mogen rijden in een GT3RS van een kennis van mij. Nu is een GT3 natuurlijk een super auto, maar voor mij toch een beetje te racey.
De auto die ik eigenlijk zou willen hebben heb ik misschien gevonden. Ik woon in Heiloo en de Porsche garage in Alkmaar heeft een hele mooie 997S staan precies naar mijn wens.
Alleen is de motor kapot. Ik ben absoluut niet technisch maar men heeft het daar over een lager van een as? Geen idee. Maar het kan 100% gerepareerd worden, ik krijg er garantie op.
Nu heb ik wel wat gelezen over defecte motoren, dacht alleen dat de 997 motoren betrouwbaarder waren. Blijkbaar niet en gaan ze ook kapot.
Mijn vraag is derhalve of jullie het zouden vertrouwen, een gerepareerde motor van de garage? Of is een ruilmotor van Porsche de weg die ik moet gaan.
Of zouden jullie helemaal afzien van een auto waar toch behoorlijk aan gesleuteld is? Heeft e.e.a. invloed op de dagwaarde als ik hem bijvoorbeeld na een paar jaar weer wil inruilen?
Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Nico
Deze ochtend heb ik me maar eens aangemeld bij het forum. Ik lees af en toe met jullie mee en zie dat er behoorlijk wat kennis in huis is. Zelf ben ik al enige tijd besmet met het Porschevirus. Dit is gekomen na het mogen rijden in een GT3RS van een kennis van mij. Nu is een GT3 natuurlijk een super auto, maar voor mij toch een beetje te racey.
De auto die ik eigenlijk zou willen hebben heb ik misschien gevonden. Ik woon in Heiloo en de Porsche garage in Alkmaar heeft een hele mooie 997S staan precies naar mijn wens.
Alleen is de motor kapot. Ik ben absoluut niet technisch maar men heeft het daar over een lager van een as? Geen idee. Maar het kan 100% gerepareerd worden, ik krijg er garantie op.
Nu heb ik wel wat gelezen over defecte motoren, dacht alleen dat de 997 motoren betrouwbaarder waren. Blijkbaar niet en gaan ze ook kapot.
Mijn vraag is derhalve of jullie het zouden vertrouwen, een gerepareerde motor van de garage? Of is een ruilmotor van Porsche de weg die ik moet gaan.
Of zouden jullie helemaal afzien van een auto waar toch behoorlijk aan gesleuteld is? Heeft e.e.a. invloed op de dagwaarde als ik hem bijvoorbeeld na een paar jaar weer wil inruilen?
Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Nico
