| Auteur | Bericht | 
        
			| aleh 
					ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S 
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem   |   Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________We hebben weer een snel wat ineressants gemaakt:http://www.berekenkilometerprijs.nl Duur grapje om veel kilometers te maken in je Porsche in 2018!http://www.autodisk.nl
 
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 21:12 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Hans Luna 
					Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________   thanks, erg handig   A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
 
 
 
 Privilege Beauty & Footcare
 
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 21:28 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| cabrio wim 
					
				   |   Re: Reken je Porsche uit RekeningrijdenOudje kopen dan.   
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 21:35 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Wouter 
					ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________In 2018 ben ik filthy rich en zal het mij jeuken in mijn 998 GT3 RS   It's pronounced PORSCH-UH
 
 There are no old Porsches, only new owners.
 
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 21:37 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| wolf 
					ex-Carrera 85 Swiss.0031   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijdenhoezo, rijden wij gratis dan wim?_________________________________________ oud is beter
 
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 21:47 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| GijsCarrera'S 
					356 speedster 1957            de eerste                              993 2S 1997 de beste   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________Wouter WAKKER worden    Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.
 
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 21:49 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| cabrio wim 
					
				   |   Re: Reken je Porsche uit RekeningrijdenIs een jaar ouder dan de mijne, dus alzheimer light kan van toepassing zijn.   
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 21:53 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| wolf 
					ex-Carrera 85 Swiss.0031   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________als ik gratis rij vanaf vlg jaar kan je zoon weleens een pb'tje verwachten    oud is beter
 
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 21:57 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| cabrio wim 
					
				   |   Re: Reken je Porsche uit RekeningrijdenNog Leuker is naar Zeeuws Vlaanderen komen wonen, en in België gaan werken.     Dit topic komt op mij (weer) over alsof er een discussie op gang MOET komen tussen Belgen en Nederlanders... Dus lekker naar hier komen, geen spits heffing kennen we hier niet en lekker in België gaan shoppen en uitgaan. Zal weer wel een discussie oproepen bij de middenstand hier, die gaan weer mopperen dat ze dan in het weekend geen toeristen coffee shop snuivers  meer krijgen.     
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 22:07 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| maurice 
					Turbo S - 542pkFriesland   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________Ik wacht het allemaal rustig af. Moet eerst nog maar goed gekeurd gaan worden. Zolang de uitvoering al meer dan een miljard per jaar kost en het systeem zeer makkelijk te omzeilen is zonder het kastje onklaar te maken zie ik het nog niet zo snel gebeuren. Mijn baas is wel blij met me met ruim Eur 280 per maand volgens het rekening rijden  Factory original Porsche Special build Turbo S
 
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 22:11 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| MS964 
					Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S   |   Re: Reken je Porsche uit RekeningrijdenLukt bij mij niet. Ik vul merk en type in, kilometers per jaar en in spits, druk op 'ververs overzicht' maar er gebeurt niks.   
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 22:25 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Nicolò 
					3.2 Carrera '87er J-serie   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________Laat je niet foppen, het rekeningrijden wordt voor de meeste Forummers een forse lastenverzwaring. Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
 
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 23:49 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Patrick 
					
				   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden
 
 | 
		
			| 17 nov 2009 23:52 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| maurice 
					Turbo S - 542pkFriesland   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________Wordt inderdaad een dure grap. Mijn 996 waar ik nu Eur. 45 in de maand houderschapsbelasting voor betaal kost me in 2014 Eur. 116 per maand en in 2018 Eur. 258  per maand. En dan ga ik er van uit dat ik buiten de spits rijd.    De leasebak is nog leuker; Ik rijd zo'n 90.000 km per jaar waarvan 70.000 in de vastgestelde spitstijden. In 2014 gaat dat Eur. 168 per maand kosten In 2018 slechts Eur. 1018 per maand     Hoezo lastenverlichting voor de burger.....  Factory original Porsche Special build Turbo S
 
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 13:03 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Patrick 
					
				   |   Re: Reken je Porsche uit RekeningrijdenNee, je zit te hoog. Ze gaan er van uit dat je minder gaat rijden.   
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 13:46 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Olaf 
					The Last of the Mohicans ~ 993   |   Re: Reken je Porsche uit RekeningrijdenVoor auto's van voor 2003 moeten we zeker d(i)e ingewikkelde formule uit het andere topic gebruiken     
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 13:53 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Nicolò 
					3.2 Carrera '87er J-serie   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________Ook niet, want dan gaat het tarief nog verder omhoog.Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
 
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 14:29 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Patrick 
					
				   |   Re: Reken je Porsche uit RekeningrijdenMee eens.  Betalen zal je.  
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 16:29 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Nicolò 
					3.2 Carrera '87er J-serie   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________En die overheidsrekenhulp werkt niet. Dan de ontwerpwet er op nageslagen: de voor ons ongelooflijk belangrijke bouwjaarfactoren zijn nog niet bekend. Ik krijg een beetje een assurantietussenpersoon-gevoel!  Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
 
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 16:35 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Dimitri-Turbo 
					Omg. Amsterdam   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________Het zijn gewoon boeven   Het leven gaat door..
 
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 18:25 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Sander911 
					ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________De beamer met 25k kilometer met spitsverkeer per jaar 40% voordeliger dan de hobby Porsche met -0- spitsverkeer      Begrijpen doe ik 't niet"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
 
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 18:33 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Airhead 
					1986 C1Friesland   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden_________________________________________Voor de werkende burger zal je bedoelen.   Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
 [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
 
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 20:05 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| HV 
					3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen   |   Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijdenik heb in een krant nog eens nagelezen hoe de bedragen worden vastgesteld. Een compleet onnavolgbaar, complex systeem, afhankelijk van co2 uitstoot, tijdstip, locatie en een combinatie van die 3 (en ik vergeet ongetwijfeld nog andere variabelen). Dat voorgeschotelde sommetje leerde mij in elk geval een ding: zelfs een calculerende burger geeft het hierbij gauw op en gaat maar gewoon door met autorijden zoals hij het altijd gewend was, en betaalt straks zuchtend en steunend de in bijna alle gevallen hogere rekening. Kijkk, als je enkele Euro's kan verdienen door op een aangewezen dag een specifiek stuk weg te vermijden, daar kun je als calculerende burger je eigen gedrag op op bijsturen (de wat minder calculerende burger zal het ook dan een zorg wezen     ), maar zodra de complexiteit te hoog wordt, haken mensen naar mijn idee volledig af. Net zo storend als de algehele lastenverzwaring vind ik tevens (en velen met mij denk ik zo) de hiermee gepaard gaande mega-bureaucratie, die het milieu ook zeker niet ten goede zal komen. Als men het mileu echt een warm hart zou toedragen, was het echt veel eenvoudiger: enerzijds de bron belasten, en dat is de energieconsumptie zelf (benzine, diesel, electriciteit) en anderzijds werken aan duurzame alternatieven en oplossingen op het gebied van mobiliteit. Door enkel het (zoveelste) kostenverhogingsmechanisme toe te passen, zal het gedrag naar mijn idee weinig veranderen.
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 21:44 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jort 
					Groningen   |   Re: Reken je Porsche uit RekeningrijdenOok al is de rekensom als geheel wat complexer, zelfs een niet al te snugger persoon kan straks zien dat bepaalde ritjes op bepaalde momenten op bepaalde plaatsen duurder zijn dan anders/elders. Dat kan resulteren in aangepast gedrag, zonder dat naar een bepaald eindbedrag (bijv. per maand)toegerekend wordt. In dat laatste geval zou het inderdaad lastiger worden._________________________________________ Tjolk.
 
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 21:59 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| HV 
					3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen   |   Re: Reken je Porsche uit RekeningrijdenMee eens Jort, maar op het moment dat de tastbaarheid verdwijnt (want wie weet straks nog wat het nu echt kost als hij/zij besluit toch maar tijdens de spits te rijden in plaats van net erna, om maar wat te noemen), denk ik dat het sturend effect echt minder wordt. In elk geval het specifieke sturen (en dat is het doel), namelijk minder auto's in de spits in de drukkere gebieden. Dat men meer in het algemeen extra op zal passen en zal trachten minder te bereiken, dat bereik je veel eenvoudiger en vooral heel veel kostenefficienter door verhoging van energie- en brandstofkosten, lijkt mij (maar goed, dat kun je als minister in Nederland maar heel moeilijk verkopen na het Kwartje-Kok thema - dan maar liever een meer verhullend verhaal). 
 
 | 
		
			| 18 nov 2009 22:14 | 
					
					     | 
	
	
		|  |