Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Geplaatst: 14 jan 2010 15:51
En ja hoor niemand weet t meer en de importeur heeft meer gevalletjes zoals de mijne.
Wat dan?
Mijn Cayenne Turbo houdt in toenemende mate in bij het accelereren vanaf 1500 toeren in de vijfde&zesde versnelling. Het stotteren treed op in zowel de automaat- als ook in de tiptronic stand.
De dealer heeft inmiddels alles aan computer de nodige updates gegeven (management en bak), injectiesysteem, benzinetank en -leidingen gereinigd, bobines en bougiekabels gecontroleerd. ook de distributie en nokkenas zijn bij de 90.000 km beurt weer op tijd gezet. Daarnaast is gewisseld van 95 naar 98RON benzine. Alles zonder succes.
Inmiddels is de auto op de rollenbank bij Beek Tuning/ Den Haag geweest om te te kijken wat de makke is en het enige wat de computer laat zien dat de auto, bij het genoemde toerental, een onverklaarbare korte voorontsteking geeft. Correctie hierop, net als tuning naar minder 'schraal lopen' i.v.m milieu, helpt eveneens niet.
De makke schijnt veelvuldig voor te komen bij het nieuwe type Cayenne 8 cylinder. Er zijn al diverse auto's, via de importeur en dealers, retour gegaan naar de fabriek. Daar heeft men ook auto's uit andere landen retour gekregen, men constateert het probleem en stuurt de auto's onverrichter zake retour met het schrijven dat meerdere auto's het beschreven symptoom vertonen en een geluid maken, echter OMDAT meerdere auto's het hebben moet zulks als 'NORMAL' worden beschouwd. Einde oefening?
De brief kent overigens de volgende mooie dooddoenende tekst:
Graag willen wij u hierbij informeren over het reparatieverloop inzake de Porsche Cayenne Turbo met chassnr. 9p8la81869
Na een uitvoerige controle en diverse aanpassingen door uw bedrijf en de controle dmv een uitgebreide proefrit door onze technici van Porsche Import kunnen wij constateren dat er geen technisch mankement voorhanden is.
Ook hebben wij Porsche AG in deze nog geraadpleegd en het statement van Porsche AG luidt als volgt:
"Das Fahrzeug entspricht dem Serienstand eines Cayenne Turbo MJ08. Eine ausführliche Untersuchung mehrere identische Fahrzeugs durch mehrere Entwicklungs-Fachbereiche und das TCC hat ergeben, dass sich die Kundenbeanstandung nachvollziehen lässt, es sich dabei allerdings um ein normales Funktionsgeräusch der Fahrzeugs handelt. Die Vibration konnte besonders im manuellen Tiptronic-Modus im 5. und 6. Gang in einem niedrigen Drehzahlbereich von 1400-2000 U/min reproduziert werden - im Automatikmodus tritt die Vibration selten auf. Das durch den Kunden beanstandete Fahrzeug verhalten konnte auch in verschiedenen anderen Cayenne Turbo nachvollzogen werden, die zum Vergleich herangezogen worden sind.“
In goed nederlands:
De auto voldoet aan de standaard normen van een Cayenne Turbo MJ 08, een uitgebreid onderzoek aan de auto, door meerdere ontwikkeling- en vakbetrokken medewerkers van het ontwikkelingscentrum Weissach en de medewerkers van het Technical Competence Center, hebben de bemerkingen van de klant kunnen oproepen. Het handelt zich echter om een normaal functioneringgeluid/trilling van de auto. De trillingen zijn reproduceerbaar in het bijzonder bij een manuele schakeling in de 5e en 6e versnelling tussen een toerental van 1400 en 2000 RPM. In Tiptronicstand treed deze trilling zelden op. (in verband met vroegtijdig terugschakelen). De door de klant opgemerkte bemerkingen zijn bij meerdere Cayenne Turbo vaststelbaar die bij dit onderzoek zijn betrokken.
Inhoudelijk betekent dit dat er geen sprake is van een technisch defect en dat deze Porsche Cayenne Turbo volledig aan de standaards van Porsche AG voldoet.
Wij hopen u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Pon Porsche Import
Kortom; das auto entspricht den Serienstand, oftewel valt binnen de zelf gestelde tolleranties dus U kunt het uitzoeken. Tsja, een auto van 176.000 Euro die in de garantie is en waarbij horten en stoten als Typennormal afgedaan wordt.
Iemand enig idee of ervaring hoe e.e.a wel opgelost is bij auto's met het zelfde 'normale Cayenne 8-cyl' gedrag???
Wat dan?
Mijn Cayenne Turbo houdt in toenemende mate in bij het accelereren vanaf 1500 toeren in de vijfde&zesde versnelling. Het stotteren treed op in zowel de automaat- als ook in de tiptronic stand.
De dealer heeft inmiddels alles aan computer de nodige updates gegeven (management en bak), injectiesysteem, benzinetank en -leidingen gereinigd, bobines en bougiekabels gecontroleerd. ook de distributie en nokkenas zijn bij de 90.000 km beurt weer op tijd gezet. Daarnaast is gewisseld van 95 naar 98RON benzine. Alles zonder succes.
Inmiddels is de auto op de rollenbank bij Beek Tuning/ Den Haag geweest om te te kijken wat de makke is en het enige wat de computer laat zien dat de auto, bij het genoemde toerental, een onverklaarbare korte voorontsteking geeft. Correctie hierop, net als tuning naar minder 'schraal lopen' i.v.m milieu, helpt eveneens niet.
De makke schijnt veelvuldig voor te komen bij het nieuwe type Cayenne 8 cylinder. Er zijn al diverse auto's, via de importeur en dealers, retour gegaan naar de fabriek. Daar heeft men ook auto's uit andere landen retour gekregen, men constateert het probleem en stuurt de auto's onverrichter zake retour met het schrijven dat meerdere auto's het beschreven symptoom vertonen en een geluid maken, echter OMDAT meerdere auto's het hebben moet zulks als 'NORMAL' worden beschouwd. Einde oefening?
De brief kent overigens de volgende mooie dooddoenende tekst:
Graag willen wij u hierbij informeren over het reparatieverloop inzake de Porsche Cayenne Turbo met chassnr. 9p8la81869
Na een uitvoerige controle en diverse aanpassingen door uw bedrijf en de controle dmv een uitgebreide proefrit door onze technici van Porsche Import kunnen wij constateren dat er geen technisch mankement voorhanden is.
Ook hebben wij Porsche AG in deze nog geraadpleegd en het statement van Porsche AG luidt als volgt:
"Das Fahrzeug entspricht dem Serienstand eines Cayenne Turbo MJ08. Eine ausführliche Untersuchung mehrere identische Fahrzeugs durch mehrere Entwicklungs-Fachbereiche und das TCC hat ergeben, dass sich die Kundenbeanstandung nachvollziehen lässt, es sich dabei allerdings um ein normales Funktionsgeräusch der Fahrzeugs handelt. Die Vibration konnte besonders im manuellen Tiptronic-Modus im 5. und 6. Gang in einem niedrigen Drehzahlbereich von 1400-2000 U/min reproduziert werden - im Automatikmodus tritt die Vibration selten auf. Das durch den Kunden beanstandete Fahrzeug verhalten konnte auch in verschiedenen anderen Cayenne Turbo nachvollzogen werden, die zum Vergleich herangezogen worden sind.“
In goed nederlands:
De auto voldoet aan de standaard normen van een Cayenne Turbo MJ 08, een uitgebreid onderzoek aan de auto, door meerdere ontwikkeling- en vakbetrokken medewerkers van het ontwikkelingscentrum Weissach en de medewerkers van het Technical Competence Center, hebben de bemerkingen van de klant kunnen oproepen. Het handelt zich echter om een normaal functioneringgeluid/trilling van de auto. De trillingen zijn reproduceerbaar in het bijzonder bij een manuele schakeling in de 5e en 6e versnelling tussen een toerental van 1400 en 2000 RPM. In Tiptronicstand treed deze trilling zelden op. (in verband met vroegtijdig terugschakelen). De door de klant opgemerkte bemerkingen zijn bij meerdere Cayenne Turbo vaststelbaar die bij dit onderzoek zijn betrokken.
Inhoudelijk betekent dit dat er geen sprake is van een technisch defect en dat deze Porsche Cayenne Turbo volledig aan de standaards van Porsche AG voldoet.
Wij hopen u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Pon Porsche Import
Kortom; das auto entspricht den Serienstand, oftewel valt binnen de zelf gestelde tolleranties dus U kunt het uitzoeken. Tsja, een auto van 176.000 Euro die in de garantie is en waarbij horten en stoten als Typennormal afgedaan wordt.
Iemand enig idee of ervaring hoe e.e.a wel opgelost is bij auto's met het zelfde 'normale Cayenne 8-cyl' gedrag???