Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 5:04



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Verstandig of een mietje 

Ben ik verstandig om in slecht weer mijn tempo aan te passen??
Verstandig 93%  93%  [ 26 ]
Mietje 7%  7%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 28

Verstandig of een mietje 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Verstandig of een mietje
Luitjes bij deze ben ik benieuwd?.

Ik moest hedenochtend ff naar Rotterdam voor wat zaakjes (A13-A20) en dat was midden in dat pokkeweer, natte sneeuw etc.

Nu reed ik dus zo 90 a 100 km per uur en in de bochten net ff onder de advies snelheid, en dat met al mijn electronica aan boord, met een 4wd en bere conti's eronder, ook heb ik nog redelijk wat ervaring (25 jaar rijbewijs) en behoorlijk wat instructie achter mijn kiezen.
Vorig jaar nog in de stromende regen over het scheivlak (circuit Zandvoort) geboenderd (geloof me 110 120+) met Hans Deen naast me als instructeur.


Maar rijd ik dus heel rustig in die sneeuwbuien, komen al die irritante bouwbusjes me voorbij met hoge snelheid, en geloof me die gaan hard.
Ik heb in de ze regio nog nooit zoveel bouwbusjes tegelijk gezien, ondanks dat 90% van de bouw dicht is in deze regio (a.d.v. etc.), waren zeker ff opweg naar een "beun de haas" klussie.

Maar goed die busjes en ook die paar tientonners moesten mij zonodig voorbij met al mijn hulpmiddelen aan boord.

Het dilemma:

Ben ik dan verstandig of een mietje, wat vinden jullie????

Ik ben van mening voor het eerste, want ik wil graag vanavond weer lekker op de bank thuis zitten, met een goed glas wijn en een bak chips voor me, en lekker met mijn cluppie thuis zijn.


28 dec 2004 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
zomerConti's??
Dan verstandig.
John, onderschat jouw 4S niet, die kan echt wel een stukje harder, maar zoals ik ooit van een wijs iemand geleerd heb,
"De omstandigheden bepalen altijd jouw snelheid"

Dus je bent een "wise guy".


28 dec 2004 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
als je niet prettig voelt bij sneller rijden, dan moet je het zeker niet doen, dan ga je misschien alleen maar fouten maken omdat je gespannen bent.

*verstandig*


28 dec 2004 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
helemaal mee eens :!:


28 dec 2004 16:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Je bent verstandig én je bent een mietje :wink:

Daar is trouwens niets mis mee : als je vindt dat het te gevaarlijk wordt om sneller te rijden, tja dan luister je best naar je verstand.

Ik ben ook geen held, maar doorgaans word ik nooit ingehaald, nochtans rij ik niet als een gek, PSM heeft nog maar 1x opgelicht, dus ik rij de wagen netjes binnen zijn limieten (ik denk zelfs VER binnen zijn limieten, volgend jaar ga ik ook eens werk maken van wat circuitrijden).


28 dec 2004 16:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
denk dat de poll keuzes verkeerd zijn...
bij slecht weer op de openbare weg altijd je snelheid aanpassen naar waar je je lekker bij voelt gezien de weersomstandigheden

dus imho
verstandig of een ##@%^#$

sterker nog denk dat je een mietje bent als je harder gaat rijden dan je eigenlijk zelf verstandig vind omdat je in een P rijdt en niet ingehaald wilt worden door busjes en vrachtwagens
_________________________________________
Got coffee?


Laatst bijgewerkt door Marco op 28 dec 2004 16:37, in totaal 2 keer bewerkt.



28 dec 2004 16:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Voor mij ben je verstandig.

Het valt mij wel altijd op dat die busjes na 16.00u veel sneller rijden dan

's morgens rond 7.00u

Deze reactie komt wel van het mietje met de RS :oops: :lol:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 dec 2004 16:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
MIETJE! Als die gasten zo hard kunnen, dan kun jij het toch ook! Wat is nou de kans dat er wat gebeurt? Sjonge jonge.....


28 dec 2004 16:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Geintje :wink:


28 dec 2004 16:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Mischa heeft een punt...

Zolang er met die beunbussies niets gebeurt, had jou 4S makkelijk bij kunnen blijven en zelfs harder gekund. Bewijzen die bouwvakkers dat jij wel erg ruim binnen de limieten van je auto blijft. Mietje :twisted: !

Zodra de bussies gaan glijden en gaan tollen, heb je gelijk gehad. Wise man 8) !

Maar ach, doe waarbij je je goed voelt. Helaas ben je voor 75% in het verkeer afhankelijk van al die andere debielen. Dus bepaal je maar voor 25% of je wijs of een mietje bent. :? :shock: :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 dec 2004 16:31
Profiel
Bericht 
Uhm ik kan alleen maar zeggen verstandig :lol:


28 dec 2004 16:34
Bericht 
(sub-poll): rijden die busjes zo hard omdat al die mannen zo goed kunnen rijden? Of weten ze gewoon niet waar ze mee bezig zijn?

Ik gok het laatste.

Ben zelf zeker geen Niki Lauda of (recenter) Michael Schumacher - maar kan redelijk sturen al zeg ik het zelf, heb ruime ervaring op sneeuw en ijs, met vaak meer dan 200 pk onder mijn stoel, maar (of misschien wel: daarom) op de openbare weg, en zeker met ander mensen in de auto, rijd ik gezellig met John4S mee in de mietjes-brigade.


28 dec 2004 16:48
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Fred schreef:
... rijd ik gezellig met John4S mee in de mietjes-brigade.


Welkom... :wink:

Afbeelding
Fig 1. John & Fred
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 dec 2004 16:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Citaat:
(sub-poll): rijden die busjes zo hard omdat al die mannen zo goed kunnen rijden? Of weten ze gewoon niet waar ze mee bezig zijn?


Het probleem is dat de meeste geen enkel idee hebben wat hun lading doet bij een bruusk rem- of uitwijkmanoeuvre. Het is dan dat het meestal fout gaat.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 dec 2004 16:59
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
zeg maar goed fout.


28 dec 2004 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Citaat:
rijd ik gezellig met John4S mee in de mietjes-brigade.


Welkom...



Afbeelding

:wink:


28 dec 2004 17:16
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
hebbie het nieuws gehoord vandaag, hoeveel verkeersongelukken er zijn geweest tijdens die sneeuwbuien.

Verder durf ik best wel hard als het moet, zeker gezien mijn circuitervaringen in de stromende regen.

Maar omdat andere zonodig hard moeten rijden met die busjes, moet ik dat dan ook.

Hebbie wel is in een busje gereden, nou ik wel dus, jaren zelfs en dat zijn me toch een onder je kont wegglijders van jewelste, dat ik het niet begrijp wat die dommies doen.

En wel is over "kleinpolderplein" gereden???, moet er niet aan denken om daar uit de bocht te vliegen en een metertje of tig naar beneden te storten op de andere weg (a20) net als er een tigtonner aan komt.

Hard rijden doe ik wel elders als het rustig en droog is op een mooie weg, ergens tussen Aachen en........ :wink: met een zwarte 993 en zwarte 928 in mijn nek.


28 dec 2004 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verstandig of een mietje
John4S schreef:
Luitjes bij deze ben ik benieuwd?.

Ik moest hedenochtend ff naar Rotterdam voor wat zaakjes (A13-A20) en dat was midden in dat pokkeweer, natte sneeuw etc.

(.......)

Maar rijd ik dus heel rustig in die sneeuwbuien, komen al die irritante bouwbusjes me voorbij met hoge snelheid, en geloof me die gaan hard.

(.....)

Maar goed die busjes en ook die paar tientonners moesten mij zonodig voorbij met al mijn hulpmiddelen aan boord.



Vlakbij (als je van de A-20 naar de A-16 draait, richting Breda) heb je een spannende bocht. Moet je ook eens proberen in dit weer. Zie je waarschijnlijk hetzelfde.

Jouw afweging is de mijne. :)


28 dec 2004 17:33
Profiel
Bericht 
horn schreef:
Fred schreef:
... rijd ik gezellig met John4S mee in de mietjes-brigade.


Welkom... :wink:

Afbeelding
Fig 1. John & Fred


:lol: :lol:
Zal het goed doen bij die bouwvakkers denk ik :shock:


28 dec 2004 17:54
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Verstandig
:D Je moet er maar vanuit gaan dat die beunhazen 9 van de 10 x mzzl hebben gehad.En zullen zichzelf nog een x tegenkomen. Want ze weten de grenzen niet, en wat dan gebeurd is dat ze zichzelf of een collega (wat ik niet hoop) doodrijden.

Bij dit soort weersomstandigheden rijd ik nog meer relaxed dan anders, en laat me zeker niet door hun verleiden tot hardrijden.

Kijk ff naar een andere toppic van een paar dagen geleden total loss. :wink:


28 dec 2004 18:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
CayenneS/997GT3
Zuid-Holland
Bericht 
Ik merk je ook aan als verstandig. Beetje slippen en driften is leuk maar dan wel als je de ruimte heb en niet te veel verkeer om je heen.

Het als verstandig aanmerken is dan wel betreffende dit onderwerp, verder kan ik me daar nog geen mening over vormen. :lol:


28 dec 2004 18:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Verstandig
Gizmo schreef:
Bij dit soort weersomstandigheden rijd ik nog meer relaxed dan anders, en laat me zeker niet door hun verleiden tot hardrijden.

WHOH!

Even voor horn: uit mijn eigen ervaring weet ik, dat het niet geheel waar is wat je zegt...

Een paar jaar geleden, reden we met 3 busjes terug uit Denemarken. Ging allemaal prima, veel sneeuw in Duitsland, maar in NL niets aan de hand... Wel koud, ja, dat wel ja...

Rijden we op een klaverblad, ik het middelste busje... Ik rij gewoon achter het eerste busje aan, maar ging toch mooi dwars. Alsin DWARS... Gelukkig alles recht weten te krijgen (vraag me niet hoe, ik had serieus 1 maand en een week mijn rijbewijs), dus liep met een sisser af... Zowel de persoon VOOR als ACHTER mij (in de andere busjes dus), waren BLEEK toen we even later stopten... Die vroegen zich af hoe ik dat voor elkaar had gekregen....

Geloof me, je moet nooit harder rijden dan je wilt (niet dat ik dat toen deed overigens)... En zoals ik al zovaak heb opgemerkt: de grenzen van mijn SC liggen verder weg dan mijn grenzen... ;)

(dus John, je bent wijs!)


28 dec 2004 18:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Verstandig !

Ik zou zelfs mijn Porsche niet buitenhalen in dergelijk weer. Geen zout aan de carrosserie please.

Dan ben ik maar een mietje en kom ik 2 minuutjes later aan. Niets om mij druk over te maken.

Rufie


28 dec 2004 19:03
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verstandig
paSCal schreef:
Even voor horn: uit mijn eigen ervaring weet ik, dat het niet geheel waar is wat je zegt...


En wat is nou niet waar wat ik zeg? :?

Het enige dat ik bedoel is dat je ook té voorzichtig kan zijn. Die ben ik vandaag ook tegengekomen. 60 km/u op de snelweg waar iedereen 90-110 reed. Levensgevaarlijk.

Ik bedoel dat niet @ John4S maar in het algemeen. Met een 996 4S moet je zeker mee kunnen met het verkeer. Je hoeft niet harder, is alleen maar gevaarlijk. Je moet ook niet veel zachter, is ook gevaarlijk. Dus als er af en toe een busje voorbij komt stuiteren - zij eikel, jij slim. Als er continu busjes voorbij komen rijden - zij verkeer, jij te langzaam.

Dát bedoelde ik. 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 dec 2004 19:03
Profiel
Bericht 
Marco schreef:
sterker nog denk dat je een mietje bent als je harder gaat rijden dan je eigenlijk zelf verstandig vind omdat je in een P rijdt en niet ingehaald wilt worden door busjes en vrachtwagens


Ik vind ingehaald worden door vrachtwagens juist leuk...


28 dec 2004 19:53
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.