Pagina 1 van 1
RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 19 maart 2010 16:10
door axe
bestaat er eigenlijk een rs versie van een 3.2?
wat zijn dan de verschillen met een gewone?
Deze vind ik best wel leuk, maar ik veronderstel dat dit geen originele is....?

Persoonlijk heb ik een zwarte 3.2, kan daar ook zo een Carrera sticker op geplaatst worden? heeft iemand daar een voorbeeldje van?
groetjes axe
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 19 maart 2010 16:14
door Jay911
Die heet ClubSport - ff googelen
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 19 maart 2010 16:16
door Richard
zie mijn album

voor sticker
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 19 maart 2010 16:18
door Olaf
In '84

Porsche 911 SCRS (954)
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 19 maart 2010 16:20
door bully
Jeroen 914 even een pb sturen

Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 19 maart 2010 16:24
door Olaf
axe schreef:Persoonlijk heb ik een zwarte 3.2, kan daar ook zo een Carrera sticker op geplaatst worden? heeft iemand daar een voorbeeldje van?
$teef

... maar zoals de PF'er boven mij schreef: Jeroen914 kan alle gewenste kleuren (en teksten) maken

Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 19 maart 2010 16:27
door axe
origineel was het dus alleen wit/rood?
bedankt voor de foto! was zoiets datk zocht!
toevalig iemand 1tje met witte carrera op zwarte wagen?
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 19 maart 2010 16:53
door $TEEF
jeroen even mailen en matzwart laten doen, ingetogen

..zie afbeelding links en onder

goud kan ook wel gaaf zijn, JP special achtig, (wielen ook even goud maken)
of oranje (met oranje wielen) en oranje spiegels, voor de wk..

succes !
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 19 maart 2010 20:16
door Hansv
Ha, die Olaf;
Olaf schreef:In '84

Porsche 911 SCRS (954)
Dat was geen Carrera 3,2. Om in de drieliterklasse mee te kunnen doen is indertijd bewust een homologatiemodel op basis van de (toen al uit produktie genomen) SC gebouwd omdat die onder de 3000cc zat. Een special op basis van de Carrera 3,2 zou in de klasse boven de drie liter hebben moeten rijden.
Formeel is er dus geen fabrieks-RS-seriemodel op basis van de Carrera 3,2 geweest. Neemt niet weg dat je er best Carrera-strepen op kan plakken; zo heet'ie toch ook?
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 19 maart 2010 21:54
door 924
Carrera Clubsport met bijbehorende sticker (CarreraCS)

Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 20 maart 2010 9:33
door Jeroen C3.0
De auto die je post is hoogstwaarschijnlijk een Carrera 2.7 van 1974/75 of een Carrera 3.0 van 76/77. Zie de hoorntjes van de koplampsproeier.
Sticker zit volgens mij te laag. Inderdaad mooi op een zwarte is gouden fuchs icm gouden stickers. Beetje ala 3.0 RS van 1974.
Succes!
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 20 maart 2010 16:32
door Bertroex
Er was inderdaad een "clubsport" 3.2 Carrera:
Dit was de spec van de 53 RHD modellen geimporteerd in de UK. Merk op dat voor de UK market, een variant op de RS sidewinders was geappliceerd,

terwijl dat voor de Rest Of World CS auto's de volgende stickers erop zaten:

Dit is de spec:
911 Carrera Coupe in 'Club Sport Version' (M637)
Base Model: 911 Carrera Coupe
Exterior colours: Grand Prix White / red decals / red wheel centres
Interiors: all standard interiors, (leather front and rear seats) there is a lot of stuff tipexed out here, so the available interior is a bit unclear.
Order codes: M637 - club sport version
+ M541 - radio preparation (2 speakers & antenna amp)
+ P42 - Group number comprising:
Shortened gear lever (M243)
Sports shock absorbers (M474)
Front and rear spoilers (M473)
Rear storage box in place of seats (M419)
6 and 7J x 16 forged alloy wheels (M395)
All other M-options can be ordered with the exception of the following:
M058 M438 M139 M454 M197 M491 M286 M498 (STD) M288 M513 M326 M525 M340 M526 M341 M533 M383 M559 M387 M586 M425 M650 M430 M975 M437
Body: deletion of:
1. rear seats
2. back & sidewall trim
3. sound insulation(except for engine comp and roof section)
4. PVC undercoating
5. Additional blower with cover and control knob
6. Automatic heating control
7. lockable front hood
8. sunvisor, passenger side
9. lid of storage compartment in doors
10. activated carbon container
11. coat hook
12. Carrera lettering
Deviating from standard version
1. Manual window levers
2. front spoiler w/out opening for fog lights
3. rear section covered with carpeting
4. sidewalls, front, covering with carpet
5. new combination seats (base cushion and sports seat backrest) w/out electrical height adj, in cloth or cloth/leatherette only
6. manual heating levers behind handbrake lever on right
7. separate chassis number as of 14th digit (number starting with 5001)
Chassis
Deviating from std Carrera Sport
1. w/out lockable wheel nuts
2. Alu spare wheel
3. engine mount, same as 911 Carrera Cab.
Engine:
Deviating from std version
1. intake valves (hollow valves)
2. Electronic control unit for 6840 RPM mac
3. Crankcae and cylinder heads with 'SP' marking
Electrical system
deletion of
1. fog lights, front
2. engine and luggage comp lights
3. radio prep (except cables)
Deviating fron standard version:
1. rev counter with modified 'red line' section
2. simpilfied cable harness
3. starter cable with reduced diameter
Homologation
1. registered as 2 seater
2. unladen weight 1,160 Kg
Indien je denkt "o, ik kan dat mijn 3.2 carrera ook een beetje lichter maken", weet dat de clubsport de volgende verschillen (ook) heeft:
# Engine mounts. The CS used the much stiffer cabriolet mounts - suffix "xxxx007" - just look into the engine bay and take a look
# Engine - the CS has a Porsche Blueprinted engine and sodium filled exhaust valves to cope with the higher RPM. Look for "SP" on the block
# Single interior passenger visor.
# V5/registration document. The CS was homologated as a 2 seater car and whilst it is possible (£) to retrofit the rear seat belts, it's unlikely that anyone doing this would consider re-homologating.
# Simplified wiring harness - again, you just have to know where to look... but the lack of foglights, heated / electrical anything allowed Porsche to reduce the no of cables in the loom (so.. they didn't just junk the foglights, but went a little further)
Om terug te komen op de groene met groene sidewinders: de wagen heeft alleszins de Carrera 2.7/c3 spoiler, dus ik gok dat, gezien de stickers enz, het best wel een model jaar 1975 carrera 2.7 MFI kan zijn.
Inderdaad mooi op een zwarte is gouden fuchs icm gouden stickers. Beetje ala 3.0 RS van 1974.
Mja.... hier op een c3


Ik vind het toch beter staan op een Carrera 3.o RS....


Groetjes,
Bert
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 23 maart 2010 13:04
door axe
bedankt mensen, echt super pics!!
da goud vink echt super!! heeft iemand de naam van dit kleur?
moet je eigenlijk hittebestendig lak voor velgen gebruiken?
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 23 maart 2010 13:55
door horn
Kleur heet goud

Nee, voor je velgen niet. Kan je ook laten epoxeren. Als je de zoekfunctie gebruikt wordt ergens het verschil tussen (laten) spuiten en epoxeren aangegeven.

Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 23 maart 2010 14:13
door Koen De Moortel
neem toch gewoon rood man....

Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 23 maart 2010 14:31
door Wimpie77
axe schreef:
Dikke bak!!! Ziet er echt top uit! Lijkt wel een beetje op die van mij...
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 04 apr 2010 10:41
door Hermen 2
hoi, er is ooit een 3.2 in een rs uitvoering met ducktail gemaakt voor de porsche importeur in italie...
volgens dit artikel op wikipedia:
For the European market in Italy a very exclusive version was introduced by the Porsche agent, ten Carrera model ST (Senza Turbo) were produced to commemorate the myth of the 10th anniversary of the Carrera RS model, revised engine developing 255 bhp (190 kW; 259 PS) they were all "Grand Prix white" with red or blue "Carrera ST" decal on each side of the car and blue or red wheels, the logo carrera ST (and 3.2 on the boot gril) on their famous duck tail, and a special engraved plate on the dash board, the serial N° were 490-499
Dit verhaal vindt ik zo interessant dat ik mails (diversen) heb gestuurd naar het porschemuseum echter heb hier nog geen antwoord op...
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 04 apr 2010 15:29
door rufie
Is deze wagen niet uit het Gentse, heeft hier lang in mijn buurt rond gereden.
Man, man, altijd een plezier om die te zien passeren. Wat een brulkar.
Heb niet alles gelezen hierboven, maar volgens mij is dit geen Clubsport.
Re: RS versie van een 3.2??
Geplaatst: 04 apr 2010 23:36
door Jeroen C3.0
Wimpie77 schreef:axe schreef:
Dikke bak!!! Ziet er echt top uit! Lijkt wel een beetje op die van mij...
Of op die van mij....
