Pagina 1 van 2
Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 12:35
door cabrio wim
Wie kan mij verder helpen a.u.b.
Hebben een Porsche Targa binnen gehad, en volgens eigenaar zou dit een ex politie zijn.
Is omgebouwd naar naar SC model met een 3.0 SC motor.
Het chassisnummer is M28016T, wat ik dus nergens kan terug vinden in de boeken.
Auto is in Nederland voor het eerst ingeschreven op 15/09/1972, en heeft een origineel kenteken met boven genoemd nummer.
Volgens eigenaar hadden politie Porsches geen chassisnummer, en is dit er later ter vervanging ingeslagen.

Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 12:46
door maurice
Is in ieder geval geen chasisnummer van Porsche.
De VIN codes van Porsche bestaan uit 8, 9, 10 of 17 karakters.
In 1968 waren dat 8 cijferige codes, 1969 had 9 cijferige codes.
Van 1970 t/m 1980 zijn de 10 karakter VIN's in omloop gekomen en na 1980 de ons nu bekende 17 karakter VIN.
Dat de politie voorheen zonder chasisnummer reed is volgens mij niet waar (ik zou ook niets kunnen verzinnen als reden daarvoor). De ex-politieporsches die ik ken hebben wel degelijk een officieel chasisnummer.
Kwam snel zoekende dit stukje nog tegen waar dat ook uit blijkt;
Die ex-politie Porsche 911SC van mei 1980 waarover hierboven wordt geschreven heb ik in bezit (een dealer uit Belgie heeft em ingevoerd en daarvan heb ik hem gekocht). Dat het een Nederlands ex-rijkspolitie voertuig is geweest is 100% zeker, dat heb ik door de nederlandse PON laten bevestigen aan de hand van chassisnummer.
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 12:49
door rovako
inderdaad de cijfers moeten er 10 hebben.en ook de politie had gewoon een chassnr .
ze werden vanuit de fabriek gemaakt zoals de politie ze wilde hebben.
is het geen gestolen auto geweest een later een chassnr ingeslagen.

Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 12:56
door svenaircooled
rdw wil ook wel eens later chassisnummer inslaan bij een keuring
Misschien even naar het rdw bellen ( alleen zijn ze daar niet altijd even behulpzaam

), misschien beter even langs het rdw rijden en aan de balie vragen

.
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 13:00
door molen934
Maat van mij had een ex Politie 911 en daar zat een normaal chassis nr op.
Hij is van 1977 en staat in mijn album, de auto zelf staat 10 huizen verderop

Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 13:43
door Marc-911
Vroeger ooit een auto tegengekomen met een door RDW ingeslagen VIN. Bij onderzoek bleek dat deze "te veel was samengesteld uit onderdelen van andere auto's en er dus een nieuw VIN is ingeslagen"...ben toen maar hard weggelopen!
http://www.rdw.nl/nl/beroepsvervoer/bus/aanpassen_of_restaureren/inslaanidentificatienummers.htm
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 15:35
door cabrio wim
Allen dank voor de antwoorden, en wij dachten al zoiets.
Ergste aan verhaal is dat huidige eigenaar deze auto gekocht heeft als belegging.
Moeten het nu nog tactisch aan zijn hersenen proberen door te geven dat dit niks is en nooit gaat worden.

Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 18:29
door WillemB
Nog even ter aanvulling mijn ervaring. Ik weet dat veel auto van de "overheid" vaak een "nep" kentekennummer hebben puur voor de show om niet op te vallen in het overige verkeer, maar altijd het "normale" af fabriek chassisnummer.
Ik had bij mijn vorige werkgever (renault dealert) veel overheidsauto's in onderhoud en via het kenteken kon je niks vinden in de door de RDW gevoedde database (bijvoorbeeld NAP etc) maar alleen op chasisnummer.
Dit is ook de reden waarom je op de domeinen zoveel auto's zonder kenteken ziet staan, waar dan in de tekst bij staat "BPM nog te voldoen" of "geen kenteken aanwezig".
@Wim, wat staat er dan op het kentekenbewijs als chassisnummer?, ook dat korte nummer??
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 18:51
door cabrio wim
Ja Willem, staat daar ook op vermeld.
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 19:33
door horn
een forummer heeft hier nog eens gezeur gehad met het chassisnr dat de rdw erin geslagen had. auto verkocht aan een duitser, die kreeg hem met het later ingeslagen rdw chassisnr INCLUSIEF bijbehorende rdw papieren niet door de TUV ingevoerd...

Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 20:20
door WillemB
@Jochem: Je hebt gelijk, ik scheerde alle overheid even over een kam
@Wim, is er geen info bij het RDW te verkrijgen over het hoe en wat mbt het inslaan van zo'n raar nummer. Maar goed 't is jou probleem niet behalve dat je de klant nu moet gaan vertellen dat z'n belegging net zo'n succes is als de aandelen WorldOnLine. Sterkte

Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 20:24
door chelsea
Bij mij op het werk laten ze minstens een paar x per maand chassisnr opnieuw inslaan

bij de Rdw. Ik kan het morgen wel navragen als jullie het dan nog niet weten.
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 21:16
door horn
omkatter?

Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 21:17
door bully
Kelly als belegging?.....
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 18 aug 2010 23:01
door maurice
WillemB schreef:Nog even ter aanvulling mijn ervaring. Ik weet dat veel auto van de "overheid" vaak een "nep" kentekennummer hebben puur voor de show om niet op te vallen in het overige verkeer, maar altijd het "normale" af fabriek chassisnummer.
Het gaat daarbij niet om een "nep" kentekennummer maar wel degelijk om een bestaand kenteken. Alleen de informatie behorende bij dit kenteken wordt niet vrijgegeven.
Dit is gedaan om mensen met een sleutelpositie bij de overheid 'moeilijk traceerbaar' te maken. Als zware jongen kun je dan bv niet via een garage vriendje even het huisadres van de officier van justitie die jouw veroordeling moet voorbereiden opvragen.
Ik hoor jullie nu al denken, "kom je toch wel achter" maar in de tijd dat deze tactiek bij de overheid is ingevoerd was er bv nog geen Internet waar alles terug te vinden is.
Overigens krijg je als je met zo'n 'anoniem' kenteken rijdt de boutes gewoon thuis gestuurd. Dat weten ze dan weer wel te vinden

Re: Chassisnummer
Geplaatst: 24 aug 2010 16:47
door Jay911
Al wat meer bekend over dat vreemde nummer? Of je hebt iets heel speciaals, of een boel narigheid....
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 24 aug 2010 16:51
door cabrio wim
Heb alle info die ik gehad heb hier in draadje en per BP doorgestuurd naar hem.
Ik kan mij verder dit niet aantrekken.
Denk verder wel dat het een boel narigheid is, zoals ik in de laatste berichten gehoord heb.
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 31 aug 2010 13:59
door 911_2.2T
Met het productienummer (onder de rechter knielijst naast de asbak) kun je bij Porsche duitsland wellicht meer infor over het werkelijke af-fabriek chassienummer krijgen.
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 31 aug 2010 14:55
door cabrio wim
Heb ik hem verteld dat daar een nummer staat, dus ging er met aan de slag,
Maar bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Re: Chassisnummer
Geplaatst: 23 sep 2010 23:13
door 911RPM
De rijkspolitie voertuigen hebben een normaal kenteken en chassisnr.
Ik heb twee voertuigen in mijn bezit, een 1977 targa en een 1983 targa. Beide voertuigen hebben nog het originele kenteken. De 911 uit 1983 is weer terug gebracht naar de politie uitvoering. Als er nog een "engelse deur" aan de rechterkant zit, dan is het zeker een RP voertuig geweest.
Neem eens een kijkje op
http://www.rijkspolitie911.nlGroeten,
Rob
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 24 sep 2010 0:13
door arenarood
prachtauto,heel mooi

Re: Chassisnummer
Geplaatst: 24 sep 2010 11:50
door lindemans
WAT EEN VRESELIJK MOOIE AUTO
Gaaf ook dat je officieel toestemming hebt om in deze looks te mogen rijden, overheid is niet altijd K...E zo zie je maar weer.
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 24 sep 2010 22:10
door chelsea
Wat is een engelse deur

Re: Chassisnummer
Geplaatst: 24 sep 2010 22:14
door wolf
Een suicide deur.
Re: Chassisnummer
Geplaatst: 24 sep 2010 23:33
door 911RPM
Met een Engelse deur bedoel ik een de rechter deur van een Engels model Porsche (voor auto's met het stuur rechts). De spiegel zit op een andere positie en de elektrische bediening van de spiegel zit in de rechter deur. De buitenspiegel is alleen bruikbaar voor de bijrijder. Vanaf de linkerkant kun je spiegel niet afstellen en zit de raamstijl voor de spiegel.
De politie zat altijd met twee personen in de auto, ze werkte in een crew concept waarbij de bijrijder de rechte spiegel gebruikte.
