Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 13:52



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
Eerst even wat trefwoorden voor de zoekmachine: import, importeren, vs, amerika, douane, bpm, belasting, rdw, keuring, invoer, apk

Anyhoo, hier dus de vraag gezien er meerdere mensen hier een auto hebben ingevoerd. De 928 staat reeds in zeebrugge op mij te wachten. Ik heb een tijdelijk kenteken om mee te rijden, tijdelijke verzekering, volgende week naar de RDW voor inspectie en belastingissues en ik heb zelfs al europese koplampen liggen om meteen om te zetten. Maar nu het volgende:

Ik zit een beetje in een grijs gebied waar het gaat om invoer belastingen. Sowieso gaat de belgische douane zich ermee bemoeien (er meren geen RoRo schepen aan in R'dam) en nu is mij verteld door een belgische expediteur dat zij voor ALLES zorgen. Ik krijg een zgn. T1 formulier zodat ik de auto door kan voeren naar NL maar zij zeggen dat zij ALLE belastingen (ook de nederlandse) zullen incasseren. Dan hoef ik slechts het formulier aan de grens te tonen en kan ik door. Ten eerste, wat zit er aan belasting op deze auto?
Het gaat dus om een 928S uit 1983, dus geen BPM. Invoerrechten en BTW schijnen wel noodzakelijk te zijn. Interessant detail: vanaf 30 jaar oud hoeft er ook geen BTW betaald te worden.
Schijnbaar moet de auto ook bij de NL douane aangemeld worden alvorens ik naar de RDW kan. Volgens de dame aan de (belasting)telefoon kon dat op dezelfde dag als de keuring, en de RDW site geeft aan dat er ook douane kantoren @ RDW keuringsstations zijn. Klopt dit? Moet ik apart met de NL douane bellen voordat ik naar de RDW ga? De douane / belastingdienst websites stellen niks expliciets hierover en de RDW site verwijst nimmer naar de douane.

Dus eigenlijk 2 vragen: zijn BTW en invoerrechten het enige wat ik meteen af moet rekenen?
Moet ik apart met de douane bellen / de auto aangeven alvorens naar de RDW te gaan?

Verder natuurlijk altijd een leuk punt waarom de nl regering uberhaupt btw gaat heffen op iets wat niet hun eigendom is, maargoed. Kun je fijne morele discussies over voeren. Ik noem het afpersing onder dreiging van geweld.


Laatst bijgewerkt door 944 guy op 26 sep 2010 14:13, in totaal 2 keer bewerkt.



08 sep 2010 11:05
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Als eerste: Zorgd at je in bezit komt van originele afgeschreven Amerikaanse Title. Heb je deze niet, dan gaat het invoeren je niet lukken. In Amerika wordt voor export uit USA de Title afgeschreven, waardoor deze in Amerika useless wordt. Echter bij import heb jij hem nodig. Zorg dat deze (verzekerd verzenden) in jouw bezit komt. Instanties accepteren kopieën hiervan!

Daarna: Dus eigenlijk 2 vragen: zijn BTW en invoerrechten het enige wat ik meteen af moet rekenen?

In chronologische volgorde het proces:

Ja, 1 x in Belgie contant(!) Je betaalt hier Europese import belasting a 10% (meen ik) over aankoopprijs en vervoer. Zorg dat je een aankoopbewijs (al is het maar een verhaaltje van de verkoper met alle relevante gegevens en handtekening) en factuur van het verschepen bij de hand hebt. Dit bedrag betaal je volgens mij bij de Belgische douane (en andere bij de speciale parkeerplaats waar jouw auto -bij Antwerpen waarschijnlijk :mrgreen: - nu staat)

Daarna wordt er in Belgie BTW (21% toch?) gerekend over het totaal van aankoop+vervoer+importbelasting. Ook deze dien je meen ik contant te betalen bij de douane. Van Europese importbelasting betaling en BTW krijg je facturen mee. Bescherm en bewaak deze met je leven. OOK(!) laat jij jouw rekening gegevens bij hen achter (inclusief IBAN/BIC etc. voor internationale betaling)

Je gaat hierna door naar Nederland (ik meen dat enkele dagen wachten na Belgie geen kwaad kan, anders kunnen ze de auto niet als aangemeld vinden ofzo voor Europa- zeker weet ik dit niet meer). Aan de Nederlandse douane laat je eerder genoemde betalingsbewijzen dan zien. Deze vraagt jou dan de Nederlandse BTW te betalen (het kan zijn dat je de Europese importbelasting ook weer moet betalen - dit weet ik even niet meer- ). De Nederlandse douane zit ook bij sommige rdw stations (bij Rotterdam in de buurt zit een combinatie rdw doaune meen ik).

Vervolgens verzoek je de Belgische douane, door hen kopieën toe te sturen/faxxen/langs te gaan van de Nederlandse betaalde belastingen. Zij geven/maken over de in Belgie betaalde belastingen.

PAS nadat je in Nederland alle eerder genoemde belastingen hebt betaald kan de auto gekeurd worden. Voor een Amerikaanse auto is dit uitgebreider en strenger dan een Europese import auto. De kosten zijn gelijk of hoger aan de Nederlandse keuringskosten (als je pech hebt en er is geen typegoedkeuring voor jouw specifieke uitvoering bekend--> Lelystad, of er is een route via TUV keuring welke bij Apeldoorn in de buurt gedaan kan worden).

Waar let de RDW voornamelijk op: lichten (USA anders dan NL), apk-staat auto, kilometers afleesbaar op km-teller, etc. Bij de RDW kan je verzoeken om een speciale notitie op kentekenbewijs voor het voeren van een Amerikaans formaat NL-kenteken. Dan hoef je bumpers niet om te bouwen (als je dit niet van plan was). Dit doe je door dit (meermaals :mrgreen: ) aan de keurder te vragen. Hij zet dit bij de keuring op het rapport.

Na de keuring kan je BPM gaan betalen, zo niet dan moet je toch naar dit loket, voor de laatste stap. Hierbij worden alle papieren nog eens gecontroleerd (lees: zorg dat je wat leesvoer bij je hebt o.i.d. meestal lange rij en duurt even). Vernoem ook hier als je speciale notitie hebt op keuringsrapport i.v.m. klein kenteken(als je klein kenteken hebt mag je ook een groot normaal kenteken nemen, andersom uiteraard niet).

Zoals je leest ben ik reeds ervaringsdeskundige. Heb dit verhaal eens eerder uitegtypt hier en kwam destijds tot de conclusie dat ik (als ik het ooit weer doe) hem hoe dan ook direct naar NL laat komen. Als je de auto met speciaal kenteken weer even rijdt, goed rijden, want de volgende keer duurt even door administratie etc. van alle betrokken instanties.

Oh ja, als de keuring bij RDW afkeur oplevert heb je 2 maanden om hem weer te laten keuren zonder dat je opnieuw hoeft te betalen. PS. (ik weet uit welke omgeving je komt) bij RDW Almelo (of was het Hengelo) zijn er niet al te strenge keurders :mrgreen:

Daarnaast is het handig alle instanties van te voren telefonisch te benaderen en kopieën van reeds verkregen documenten te faxxen/mailen/etc. Op deze manier voorkom je onnodig reizen. Ook bij de RDW ruim van te voren even bellen i.v.m. drukte etc.

moderators: kan hier misschien een permanente post van worden gemaakt of een DIY, ik heb er hier destijds ook veel vragen over gekregen (nadat ik de eerste keer dit verhaal opschreef hier)

944Guy: heb jij de 944 nog? EN foto's van de 928 :mrgreen: ?
Ik wist trouwens niet dat jij promovendus Elektrotechniek was ( 928 :mrgreen: )?
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


08 sep 2010 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Extra tip: Laat bij de RDW GEEN APK keuring uitvoeren. Zij kunnen geen gebreken repareren (bij een auto uit 1983 is de kans hierop natuurlijk groter dan bij een nieuwere) en dus zal je later terug moeten komen om uberhaupt aan je kenteken te komen.

Als je zelf de APK laat uitvoeren, dan krijg je je kentekenpapieren gewoon thuisgestuurd en kan je de eventuele gebreken zelf laten repareren zonder dat het proces vertraging oploopt.

Daarnaast, is het mogelijk om de auto achterop een trailer naar NL te rijden, omzeil je hier de Belgische fiscus niet mee?


08 sep 2010 12:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Ik meen dat de RDW destijds zei dat APK door hen MOEST gebeuren bij import uit USA. Dus op basis van de stelling van de RDW is bovenstaande informatie helaas onjuist. of de RDW is niet eerlijk geweest. Ditzelfde geldt dus niet voor import uit een ander Europees land.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


08 sep 2010 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Dan denk ik dat je gelijk hebt. Heb geen ervaring met US import, enkel uit Duitsland.

Citaat:
Een personenauto die in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 voldoet aan de toelatingseisen als deze aan de permanente eisen (APK) voldoet.


Aldus de RDW website. Aangezien de APK hiermee onderdeel wordt van de toelatingseisen zal de auto bij de RDW al aan deze eisen moeten voldoen alvorens deze kan worden toegelaten.


08 sep 2010 12:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Klopt. Ik heb de mijne eerst naar de garage gebracht en APK klaar laten maken. Daarna pas naar de RDW gegaan!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


08 sep 2010 12:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
sandelow schreef:
Daarnaast, is het mogelijk om de auto achterop een trailer naar NL te rijden, omzeil je hier de Belgische fiscus niet mee?

Iemand?....


08 sep 2010 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
JD, veel info! Dank.
Ik ben nu in onderhandeling met een belgische expediteur hierover. Het meeste heb ik al geregeld van wat ik iig op internet kan vinden. Ik heb ook net een rekening van hun binnnen: 'slechts' 465 euro voor alles! Ik heb aangegeven de auto door te voeren naar NL middels een T1 formulier, zodoende betaal ik geen belgische BTW. Voor NL rekenen ze maar 6% vanwege een halve oldtimertarief. 30+ jaar en je betaalt geen enkele BTW. Nogmaals per telefoon nagevraagd en dit werd nog eens bevestigd. Heel apart.
Verder schijn je bij de RDW + douane loket meteen alles op 1 dag te kunnen regelen. Als je googled naar RDW + douane vind je nieuwsberichten per 1-1-2010 waarin staat dat dat tegenwoordig gecombineerd is.

Verder ben ik niet zo zeer ervaringsdeskundige, maar gewoon veel gegoogled ;) Learning by doing zeggen we dan.

Wat foto's betreft, eerst mijn 944 afmaken :oops: dan komt het er nog eens van ;) Ik ben promovendus werktuigbouw bij de weg.

APK moet idd @ keuringsstation gebeuren, geldt voor non EU auto's en auto's zonder een CVO. Een CVO is pas normaal voor auto's vanaf 1998 ongeveer maar is voor oudere auto's op te vragen bij de dealer voor een sloot geld. Voor de 928 doe ik dit niet, ondanks dat het amerikaanse uitvoering is (iets met het vermogen wat we op het kentekenbewijs willen hebben, 221 ipv 180 voor de amerikaanse uitvoering, blok is ondertussen volledig aangepast).
Maar die auto is in absolute topstaat dus op de koplampen en km snelheidsmeter na verwacht ik geen problemen qua keuring. Koplampen worden eerst door mij ingebouwd. Km teller weet ik niet, even mijn vader raadplegen of er in het klein kmh's op staan. Bij onze volvo (origineel VS afgeleverd) zit dat er in het klein op binnen de mph's.

Een auto op een trailer kan altijd: scheelt je een eendagskenteken en verzekering (25 eu PER DAG). Maar voor mij is het tijd- en kostentechnisch veel beter om zelf te rijden (zeebrugge - enschede met 80kmh duurt LANG). Of je daarmee ontkomt aan de belgische douane weet ik niet. Tenslotte moet ik zelfs bij doorvoer al formulieren invullen.


08 sep 2010 13:44
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Ik heb voor mijn Nederlandse eendagskenteken (voor het rijden van en naar de RDW) GRATIS een eendags verzekering bij onna-onna gekregen....


08 sep 2010 13:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veghel
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Citaat:
zit dat er in het klein op binnen de mph's.



Bij mijn 944 wel ...dus er is hoop :mrgreen:
_________________________________________
944 Type I USA '83 Targa
Antraciet zwart metalic (RR)
Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................


08 sep 2010 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Ja ondertussen confirmed ;) Morgenmiddag ga ik richting de schoonouders, en vr. ochtend haal ik de auto op.
Maandag dus naar de keuring, ik hou jullie op de hoogte over de precieze gang van zaken!


09 sep 2010 0:55
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Citaat:
Verder schijn je bij de RDW + douane loket meteen alles op 1 dag te kunnen regelen. Als je googled naar RDW + douane vind je nieuwsberichten per 1-1-2010 waarin staat dat dat tegenwoordig gecombineerd is.


Ja, ik zou even bellen om zeker te zijn dat je alle documenten hebt. Daarnaast lekker tijdschriften meenemen, want kan even duren hier.

Citaat:
Ik heb voor mijn Nederlandse eendagskenteken (voor het rijden van en naar de RDW) GRATIS een eendags verzekering bij onna-onna gekregen....


Ik ook, zorg wel dat je bewijs hiervan goed bij je hebt. Lokale politie in NL komt graag even aankloppen om papieren te checken bij eendagskenteken.

Citaat:
Ja ondertussen confirmed ;) Morgenmiddag ga ik richting de schoonouders, en vr. ochtend haal ik de auto op.
Maandag dus naar de keuring, ik hou jullie op de hoogte over de precieze gang van zaken!
Deed ik ook. Worst case scenario was in mijn ogen stevig oponthoud, dus toen ik kon rijden deed ik dat. Zeer opvallend bij mij was dat ze de olie eruit hadden gehaald (hij lekte toen ook een gezellig druppeltje maar goed). Zou vloeistofniveaus zeker even checken, maar dat hoef ik een werktuigbouwkundige niet te zeggen 9dan maar voor de mensen die in de toekomst dit topic lezen).

Zijn er al werkzaamheden gepland aan de auto? Zoals straight pipes? :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=E0EljLgf01E

Of een vollere achterkant :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=QPi3tcxXvbc&feature=related
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


09 sep 2010 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Alle onderdelen voor een zelf gebouwde supercharger liggen in de kofferbak ;)
Overigens: weet men hoe hardhandig de polizei is mbt extra lading in de auto? Op de site vd RDW stond niks maar op het eendagskenteken staat opeens '...met onbeladen voertuig...'. Nu zitten er een aantal spullen in de auto: oa alle spullen voor de supercharger, een spatbord voor mn broer zn honda en wa ander klein grut. Mag ik dit achterlaten als ik aangehouden word? :scratch: Anders moet ik alles aan de de schoonouders meegeven en ooit een keer ophalen (in zeeuws vlaanderen... geez).

Enneh, onna onna? Dé verzekering voor vrouwen? :lol:


09 sep 2010 10:50
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Bij mij was de invoer in tegen stelling tot wat ik zelf ook verwachtte een prettige activiteit. :D
Ik had een afspraak gemaakt en ze stonden klaar toen ik aankwam. Met alle papieren, bij RDW en Douane, waren ze zeer vriendelijk en behulpzaam. Ik mocht de hele keuring meelopen en ze vertelde in detail wat ze deden en ik moest zelfs helpen met de keuring (lampen etc.). Mijn auto was in Rotterdam aangekomen dus over het België verhaal weet ik niks.
Uiteindelijk goedgekeurd, afgerekend en op weg naar huis. 3 dagen later paieren in huis, verzekering ingelicht, platen laten maken en rijden :drive:


09 sep 2010 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Nou jongens, dat ging vandaag iig volstrekt vlekkeloos.
Eerst bij de expediteur gemeld, papieren geregeld, betaald (alles, dus ook NL BTW!), doorgereden naar de opslag, auto opgehaald. Vervolgens bij breda / hazeldonck gemeld bij de douane 2 stempels gekregen op wederom een formulier en de kentekens aangebracht.
Alwaar ik meteen in de file aan kon sluiten :roll: Uiteindelijk zonder aangehouden te worden van breda naar enschede gereden en nu de auto in de garage geparkeerd en de koplampen reeds omgezet.

Weet iemand wat de eisen zijn tav de aanwezigheid en kleur van zijmarkeringen / richting aanwijzers? De 928 heeft nu achter op de zijkant markeerlichten (rood) en voor op de zijkant ook knipperlichtjes (oranje).


10 sep 2010 18:36
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Zijmarkers voor zelf zijn geen probleem, maar wel als ze meebranden (met stadslicht etc.)
Markers achterkant rood: geen idee (even googlen apk/voertuig eisen)

Supercharger :mrgreen:
Neem aan dat die niet in de achterbak blijft?

Hoe reed de 928S? Heb je hem een beetje kunnen uitlaten?

Foto's?
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


11 sep 2010 0:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
944 guy schreef:
De 928 heeft nu achter op de zijkant markeerlichten (rood) en voor op de zijkant ook knipperlichtjes (oranje).

Moet voldoen aan apk eisen.....


11 sep 2010 0:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Stond dinsdag in de Haven (Meen iets van kaai 50? van Walinus Wall..
kom ff niet op de correcte naam) te lossen langs een 928S. En ik ging leeg terug :bang:

Dat het nog de moeite/kosten loont om er een uit de USA te halen :?:
_________________________________________
Nie janken.


11 sep 2010 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
:lol: Wallenius Wilhelmsen ja, Alfred Ronsestraat 100. Een gigantisch complex ja. Dat zal m geweest zijn ;)
Mn pa heeft die auto al een paar jaar, dus het is niet 'zuivere' import maar gewoon oversturen van eigendommen.

JDtje: de zijmarkeringen branden mee met de hoofdverlichting. Zeg je nou dat dit wel of geen probleem is? Je formuleert het alsof het een probleem is als ze WEL meebranden.
Ik heb al wat zitten googlen maar het is verdomd lastig om specifieke eisen te vinden.

Whaha, de kracht van simplistische zoektermen invullen:
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38 ... _0821b.pdf


11 sep 2010 15:22
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Goed, da's ook minder. Het viel al op dat er geen radio in zat, maar na mijn vader gesproken te hebben is die dus gejat door de vervoerder... Verder iig geen schade.


11 sep 2010 19:32
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
side markers die meebranden met stadslichten/dimlichten etc. mogen bij amerikaanse import, zonder dat het verhuisboedel is, zeker weten niet. Even loskoppelen die draadjes dus.

Oplossing 1 voorlichten: Meteen een gaatje netjes boren in lichtschelpen (recht onder normale lampjes bijvoorbeeld), en daar een fitting maken. Dan kun je namelijk daar de sidemarkers plaatsen en heb je stadslichten (tip van de een keurman zelf :thumleft: ).

Of oplossing 2: gewoon Europese stekkers kopen(2e hands onderdelenboer o.i.d.) voor achter de koplampen en deze aansluiten op de bedrading achter koplampen.
(maar als het import is op eigendom weet ik het niet helemaal zeker, hiermee bedoel ik als het 'verhuisboedel' zou betreffen).

Foto's :mrgreen: ?

Wat betreft vervoerder en dingetjes meenemen. Bij mij was de olie eruit
en waarschijnlijk ook de cdwisselaar (en misschien nog wel meer). Want aansluitingen voor cd-wisselaar en alle apparatuur lagen er nog in etc.
Als je googlet op vervoerders die wat dingetjes aan je auto doen/meenemen--> veel hits
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


11 sep 2010 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Check. Ik trek wel gewoon die stekkers los op de zijmarkeringen. Thnx.
Irritant gedoe hier met verlichting, welke ambtenaar verzint al die onzin nou :roll:


12 sep 2010 17:02
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Zonder de ambtenaar die het verzonnen had, was er ook geen ambtenaar nodig om het na te kijken. Zo houdt het systeem zich mooi in stand.

Bureaucracy expands to meet the needs of the expanding bureaucracy.
- Oscar Wilde


12 sep 2010 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Ach, grote poep. Er bleek een wiellager versleten. Verder alles in orde. Dus van t weekend fixen en ik laat mn pa volgende week met zn amerikaans rijbewijs mooi naar zwolle rijden ipv WEER een kenteken te regelen.
En vanmiddag op weg naar de polder schijt aan de flitspaal hebben :P (ik zeg dan ook 'flashypole')
http://home.planet.nl/~jong0804/flitspaal.wmv

Het enige wat ik dus uiteindelijk heb gedaan is de koplampen vervangen en de zijmarkeringen loskoppelen. Ik heb het idee dat de keurmeester even liep te tobben over stads/parkeer/dimlicht, nadat ik zei dat ik 2 standen had dacht ie even na en vond hij het wel prima.

Koplampen afstellen had ik vooraf zelf gedaan en dat was perfect gebleken. Ik heb toen de koplampen ingebouwd, en de breedte tussen de lichten en hoogte boven de grond bepaald. Vervoglens de auto 5m van de muur gezet en alles 5 cm onder de gemeten hoogte en op dezelfde breedte gezet. 1cm per meter daling is een prima waarde en de man had geen enkel commentaar erop!


13 sep 2010 19:24
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
Moet je opnieuw langs keurder i.v.m. wiel lager?

Ga je zelf nieuw lager erin persen (weer niet of je daar tools voor hebt) of laten doen?
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


14 sep 2010 9:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geronimo78


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.