Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 18:23



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
De 993 verkocht en nu?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Bericht De 993 verkocht en nu??
Door een aantal onderwerpen in het hoofstukje projecten hier op het forum ben ik een beetje 'verliefder' geraakt op de 911 van de E&F series. Maar ook een 356 deed laatst mijn hart nog sneller kloppen.

Na wat twijfelen, wat rijd die 993 toch fijn, wat rond kijken en met diverse mensen bestoken met vragen heb ik toch het besluit genomen om de 993 in de verkoop te zetten. Vrij snel waren er twee belangstellenden en uiteindelijk is de auto verkocht aan een vriend (wat nog een voordeel bracht toen die vroeg of ik er nog af en toe in wilde rijden).

De auto word eind dit jaar overgeschreven, maar ik kan nu concreet met de zoektocht beginnen. Een goede vriend bestookt me al met advertenties en er is gelukkig een redelijk aanbod. De vele onderwerpen hier moet ik hier ook nog goed bestuderen.

Wat ik zoal heb gezien:
http://auto.marktplaats.nl/porsche/387785369-porsche-911-e-coupe-bj-1970.html
http://auto.marktplaats.nl/porsche/375589169-porsche-911-targa-bjr-72-classic.html
http://auto.marktplaats.nl/porsche/358119521-porsche-911-t.html

dus ja, wat nu? Eerst maar daadwerkelijk bekijken en er in rijden.


30 okt 2010 21:41
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Mij spreekt de eerste het meeste aan, maar het ligt eraan of je zelf veel wilt gaan sleutelen?

Het pure van een oudere Porsche lijkt me erg gaaf, maar het is toch meer het rijden van een klassieker, terwijl ik gewoon lekker ongedwongen wil kunnen toeren, het circuit op of autobahnrasen.

Dus sleutelen en wat is je doel, veel rijden of poetsen?
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


30 okt 2010 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Neem deze ook even mee in je zoektocht. Ik vind de groene niet veel :wink:


30 okt 2010 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Ik ken het effect ;).... Heb ook een tijdje zitten twijfelen tussen een <'73-er en een 356... Bij mij viel het kwartje de andere kant op ;)

Buiten dat, ik vind de coupe's zoveel mooier dan de targa's. Helaas zijn die (de coupe's) er maar weinig. Maar dat moet je niet tegenhouden. Overigens vind ik de eerste, een E-chassis met een T-motor een rare combinatie ? Waarom zou je dat doen? (ja, kan wel een reden verzinnen ;) )... De kleur is wel geweldig, maar dat terzijde. Ik kan je verder niet helpen, dan met de hint: volgens mij kun je beter een goede auto aankopen, dan een slechte auto goed proberen te maken. Kwestie van centjes ;)


31 okt 2010 10:16
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
'n klassiek Porsche kan ook heel fijn rijden - maar rijdt zeker niet zo als 'n moderne(re) 993 :idea:

Als je niet de verwachtingen hebt van "een 993 rijgedrag & handling" zou ik zeker (ook) zo'n mooie klassieker overwegen :thumleft:


31 okt 2010 10:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Die groene ken ik en de verkoper ook; is een ex Amerikaan die je bij Lammertink kunt bewonderen. Ik zit overigens met dezelfde zoektocht met uitzondering van het feit dat ik mijn 993 eerst nog moet verkopen. Die rode staat in consignatie volgens mij.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


Laatst bijgewerkt door Wouter op 31 okt 2010 10:33, in totaal 1 keer bewerkt.



31 okt 2010 10:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Verdiep je eerst even in wat voor pre '73-er je het meeste aanspreekt. Targa Vs Coupe, Smalle body/korte wielbasis or lange wielbasis, etc. Gaat het je echt om het rijden of meer om de looks van de auto. etc. Sommige modellen vallen dan al af en kun je specifieker zoeken.

Ook zijn de klassiekers auto's waar je veel onderhoud aan moet (laten) plegen. Niet te vergelijken met een 993. Ook is roest altijd een probleem, ook al is de auto gerestaureerd. (Er zijn voldoende plekken waar je niet bij komt, ook niet tijdens een restauratie)

Stelregel is om de beste te kopen die je kunt betalen, niet perse de mooiste. AKK bij iemand die ervaring heeft met deze autos is een must.

Verder als tip om geen haast te hebben. Neem je tijd en zoek de juiste. Er zit heel wat kaf tussen het koren. Ik zou eerder zoeken bij liefhebbers dan bij dealers. Zijn doorgaans wat punctueler en zuiniger op hun auto.

Succes verder met je zoektocht!
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


31 okt 2010 10:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Beetje off topic, maar die 2e auto staat op een foto in een garage. Op de achtergrond lijkt het wel de auto van forummer rolf71 :mrgreen:
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


31 okt 2010 14:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Staat bij Speedservice.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


31 okt 2010 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Als je dan al serieus geld uit gaat geven voor iets ouds zou ik wel een willen met matching nrs.
de groene is een E maar heeft een T motor erin liggen
voor mij een no go
rens
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


31 okt 2010 19:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
+1. Hoeft niet persee matching numbers (chassisnummer en motornummer als uit fabriek) te zijn, maar geen mix tussen T,E & S. IMHO koop je ook een klassieker voor de originaliteit (Upgrades in onderstel en kettingspanners zijn ok) en is het erg fijn dat hij alleen maar meer waard wordt. Dus gaan voor een originales neun elfer!!
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


31 okt 2010 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Als ik jou was zou ik eens goed gaan rond kijken (deed je waarschijnlijk al) en vooral ook erin rijden. Is i.d.d. wezenlijk anders. Rijdt echter waanzinnig, met alle ouderwetse rauwheid van dien.

Ik zou zeker overwegen de beste te kopen die je kan betalen, persoonlijk denk ik echter wel dat je het binnen het redelijke moet houden wil je nog echt durven rijden (met alle respect voor eenieder zeg ik er gelijk bij).

Ik ben zelf niet zo'n purist en zie duidelijke voordelen in sommige nieuwe zaken. Het is echter wel zo dat je doorgaans bij zo'n auto toch voor de aanpassingen in de tijdgeest gaat ipv compleet nieuwerwets (dwz S klauwen ipv Brembo's etc met dito prijsverschillen). Maar ja, eigenlijk ieder zo zijn ding.

Als je meer voor de look gaat en minder voor exact in tijdgeest is een F carrosserie met een 3.2 ook wel erg mooi en waanzinnig voor de lol, maar dat terzijde.

Suc6 met zoeken.


31 okt 2010 20:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Die upgrades die je noemt zijn natuurlijk ok, maar ik bedoel geen v8 in klassieker body en onherstelbare zaken. 3.2 zou ik niet snel doen, maar zal zeker heel lekker rijden.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


31 okt 2010 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Olaf schreef:
Als je niet de verwachtingen hebt van "een 993 rijgedrag & handling" zou ik zeker (ook) zo'n mooie klassieker overwegen :thumleft:

De verwachtingen zijn zeker niet het rijgedrag en handling van een 993, het lijkt me heerlijk om weer 'ouderwets' te rijden.

bully schreef:
Neem deze ook even mee in je zoektocht. Ik vind de groene niet veel :wink:

Die had ik al bekeken, is door de verkoper zelf gespoten en toen moest er nog wat dingen aan gebeuren, twijfelde om onbekende reden teveel.

WM550spyder schreef:
Ik zit overigens met dezelfde zoektocht met uitzondering van het feit dat ik mijn 993 eerst nog moet verkopen. Die rode staat in consignatie volgens mij.

Dan ga ik jou zoektocht ook aandachtig volgen (zal de tweede belangstellende van mijn 993 jou link even doorsturen)

Hessel schreef:
Succes verder met je zoektocht!

Hessel, bedankt voor je tips, het is nu ook even kijken wat je precies kan krijgen voor een x bedrag. Het zal voor mij nog steeds een gebruiksauto, dus geen concour staat


Niels schreef:
Als ik jou was zou ik eens goed gaan rond kijken (deed je waarschijnlijk al) en vooral ook erin rijden. Is i.d.d. wezenlijk anders. Rijdt echter waanzinnig, met alle ouderwetse rauwheid van dien.

Ik zou zeker overwegen de beste te kopen die je kan betalen, persoonlijk denk ik echter wel dat je het binnen het redelijke moet houden wil je nog echt durven rijden (met alle respect voor eenieder zeg ik er gelijk bij).

Dat word de grootste uitdaging


31 okt 2010 22:09
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.1 Cayman S ex 964 c2. ex 911 3.2 cabrio ex 911 3.2 Coupe
Noord Holland
Bericht Re: De 993 verkocht en nu??
Niels schreef:
Als je meer voor de look gaat en minder voor exact in tijdgeest is een F carrosserie met een 3.2 ook wel erg mooi en waanzinnig voor de lol, maar dat terzijde.


Het lijkt mij het mooiste een goede body met de nodige aanpassingen waardoor deze ook nog eens geweldig rijdt, dus o.a. sport onderstel aanpassingen (o.a. dempers en torsie veren) en een goede 3.0 of 3.2 motor. Uiteraard is het dan niet meer helemaal origineel maar wel de looks en ook het goede rijden. Je moet echter zo eentje maar net tegenkomen, goede body, onderkant (geen/minimale roest) en met een slechte motor die dan vervangen kan worden door een goede 3.0 of 3.2.......

Tja of een S :drive: maar ja die prijzen.....wel waarde stijgend op lange termijn... :mrgreen:

En dan maar genieten van het rijden en dito uiterlijk :cheers:
_________________________________________
Wenn schon denn schon !!!


01 nov 2010 18:01
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DStout, knalpotprutser


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.