Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 1:52



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Import GB: iemand ervaring/tips? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Import GB: iemand ervaring/tips?
Ik zie vaak interessante objecten staan in England. Vraag me af hoe import vanuit GB in zijn werk gaat en of iemand hier ervaring mee heeft.
Dus zaken als verzekering, kan je de auto met import-platen terug rijden, moet je de auto direct ter keuring aanbieden, of kan je daarmee wachten tot b.v. verlichting is aangepast, enz).

(En NEE: ik heb nog niets op het oog, maar dat zou zomaar eens kunnen... 8) )
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


01 maart 2011 2:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
officieel:
import platen mag niet, gewoon op een trailer zetten. keuring hoeft niet meteen.

onofficieel:

met uk platen terugrijden via de tunnel, en dan via belgie NL inrijden. in iedergeval niet met de boot terug via NL.
verzekering voor een week afsluiten op chassisnr.

het is maar hoeveel risico je wilt nemen.


01 maart 2011 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex. Boxster 997
Haarlem
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
Is het niet mogelijk om een 5-daags kenteken aan te vragen?
Ik heb net even zitten zoeken en volgens mij wordt er niet expliciet gemeld dat die alleen voor Duitse auto's is.
Als ik goed lees wat de voorwaarden zijn, dan wordt het kenteken afgegeven als je een chassisnummer hebt en zou dat ook voor een UK auto moeten gelden.

Overigens kan ik het natuurlijk helemaal bij het verkeerde eind hebben. Dat kan je zo navragen bij VDC (zij geven in NL oa dit soort kentekens af).


01 maart 2011 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
In Nederland, mag je als Nederlander niet met een buitenlands kenteken rijden.
tenzij je toestemming hebt van de eigenaar.(schriftelijk)

5 dagen kenteken of export kenteken, heb je niks aan zodra je de Nederlands grens passeert. Mocht je door de douane of polisie aangehouden worden, mag je meteen bpm aftikken en boete in ontvangst nemen.

Dus je zou met de eigenaar van de auto, iets moeten regelen. Bijvoorbeeld de auto nog op zijn/haar naam laten staan, en dan naar NL rijden.


01 maart 2011 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
da kans dat je aangehouden wordt is heel klein, daarnaast is het niet de politie die de naheffing BPM mag opleggen maar de Belastingdienst/Douane

De eerste keer krijg je zowiezo geen boete maar een waarschuwing, tenzij je handelaar bent en behoort te weten bla bla bla enz...

Export kenteken (duits) is een goed optie. Dit kenteken is als europees bedoeld en hier kan Nederland dus feitelijk niets aan doen. Dat wil echter niet zeggen dat je er geen gezeik mee kunt krijgen.

Trailer lijkt mij de meest veilige optie, rijden is de leukste optie...

Ik zou persoonlijk voor rijden gaan met een export kenteken
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


01 maart 2011 21:03
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
Bij het Verkehrsambt (in D) kan je inderdaad gewoon een EU export kenteken halen, dat 5 dagen geldig is .. incl verzekering. Kost ongeveer 90 Euro.

En het maakt niet uit waar je de auto vandaan haalt - of waar je hem heen brengt.

Voorbeeld :wink:


01 maart 2011 21:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
allemaal leuk en wel, maar ze naaien je gewoon waar je bij staat.

heel leuk hoor een EU. maar in NL hanteren ze gewoon de NL wetten.
en neem maar van mij aan, die exportkentekens, die zijn hier geen ruk waard.

maargoed er is genoeg te vinden hierover op het internet.


01 maart 2011 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex. Boxster 997
Haarlem
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do


Introductie vrijstelling bpm en mrb bij kortstondig gebruik
NL
Met dit formulier kunt u een melding doen voor de vrijstelling van de Nederlandse belasting van personenauto’s en motorrijwielen (bpm) en van de motorrijtuigenbelasting (mrb). Het gaat hierbij om kortstondig gebruik van het motorrijtuig. U kunt deze vrijstelling met dit formulier ook wijzigen of intrekken. De vrijstelling geldt voor een motorrijtuig dat is geregistreerd buiten Nederland en wordt gebruikt door een Nederlandse ingezetene. U moet de melding doen vóórdat u met het motorrijtuig op de Nederlandse weg komt. De vrijstelling geldt voor maximaal 2 weken, gerekend vanaf het moment dat het motorrijtuig voor het eerst op de Nederlandse weg komt

Op basis van het bovenstaande lijkt het mij dat BPM en belasting bij een tijdelijk kenteken geen probleem hoeft te zijn. Je moet het alleen wel even van te voren goed regelen.


01 maart 2011 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
Als een verzekering het goedkeurt, zou ik hem zowiezo zelf terugrijden. Via de tunnel, Fr> Be> NL.
Bij aanhouding: :roll: ikke niet weten, ikke geen handelaar 8)
En dat BPM verhaal zou in mijn geval niet opgaan, ben zowiezo geen liefhebber van auto's waar nog BPM over geheven wordt...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


01 maart 2011 22:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
D(i)e Duitse EU export/import plaat heeft er standaard 'n EU verzekering op zitten :arrow: daarnaast kan je via je eigen verzekering de auto o.b.v. chassis nummer verzekeren.

Deze kan zelfs "meelopen" op 'n al bestaande (Porsche) verzekering :idea:

Als je alle gegevens van de auto hebt, zou je ook 'n 1 dags kenteken aan kunnen vragen bij de RDW .. en dan gewoon met de nachtboot over van de UK naar NL .. en meteen door naar het RDW keuringsstation :wink:


01 maart 2011 22:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
Olaf schreef:
.. en dan gewoon met de nachtboot over van de UK naar NL .. :wink:


Dan smorgens als een balletje van de boot afkomen en door de blaastest alsnog tegen de lamp lopen :drunken: :drunken: :mrgreen:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


02 maart 2011 0:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 M700
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
Ik heb het al 3 keer meegemaakt... De laatste keer vloog ik van schiphol naar Liverpool, Liverpool naar The Isle of Man dan pakt ik (met de auto naturlijk) de ferry terug naar Liverpool. Dan de eurotunnel van Dover naar Calais dan reed ik terug naar Eindhoven. Al binnen 24 uren

3 of 5 daagse kenteken er op en rijden. Als je het niet meteen wilt invoeren dan parkeer de auto in je garage en verzekeren het op chassis nummer. Het is vrij eenvoudig tot dat je naar de RDW toe moet :lol:

Als je specifiek vragen hebt dan PB mij een keer.
_________________________________________
I am not perfect and neither is my Nederlands


02 maart 2011 19:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
RufBTR schreef:
In Nederland, mag je als Nederlander niet met een buitenlands kenteken rijden.


Moet zijn: In Nederland, mag je als ingeschreven Nederlander niet met een buitenlands kenteken rijden.

En dat van die schriftelijke toestemming klopt niet...
Zie de Luxemburgse lease affaire.
En heeft helemaal niets te maken dat je niet met een buitenlandse auto mag rijden, maar met belastingafdracht...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


02 maart 2011 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 914
Asten
Bericht Re: Import GB: iemand ervaring/tips?
Stuur zit aan verkeerde kant :mrgreen:
Heb wel (niet geheel persoonlijk) ervaring met import uit Amerika en Belgie de papieren rompslomp was verschrikkelijk.
De auto's waren wel klassiekers en hadden weinig papieren dat maakt het een stuk ingewikkelder.


02 maart 2011 21:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.