Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 8:27



Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Garantie verlengen 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Garantie verlengen
Luitjes,

Volgende week maandag is de 4s jarig, ze wordt dan 2.

Nu komt er een voorstel vanuit Pon/Wittebrug om de garantie te verlengen, welke nu na twee jaar (probleemloos) afloopt.

Dat kan dus voor 1000 euro per jaar (ex de BTW), met een maximale looptijd van 7 jaar (dus tot en met het 9e levensjaar).

Dus voor 7000 euro + 19%= 8330 euro zou je 9 jaar probleemloos rijden ??

Voorwaarde is dat de huidige auto goed is en natuurlijk in onderhoud blijft bij de Porsche dealer, (maar dat is ie tuurlijk)
Zou natuurlijk ook een bindmiddel kunnen zijn van Pon(zou slim zijn).


De garantie is een volledige Porsche garantie op alles, niet op de slijtbare onderdelen (remmen-banden-schokdempers) wel de rest Motor-Versnellingsbak etc. etc. etc..



Nu de vraag aan jullie: Doen of niet.


08 feb 2005 14:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Koppeling? Uitlaat? aandrijflijn?

Ik vind bijna 8.500 euri voor die garantie een best bedrag. Ik zou dan eerst precies willen weten wat onder de garantie valt en wat niet...

En dan nog het volgende:

Als de auto verkocht wordt (stel nou dat), gaat deze garantie dan over op de nieuwe eigenaar???

Stel (ja, wederom) de auto wordt gestolen of hij gaat total loss... Krijg je het 'teveel betaalde' garantiebedrag dan retour?

Op basis van de info die je verstrekt, is het -denk ik- moeilijk te bepalen of het verstandig zou zijn (of niet)....
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


08 feb 2005 14:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
F@RGO :?: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 feb 2005 14:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: Garantie verlengen
John4S schreef:



Nu de vraag aan jullie: Doen of niet.


Niet...klaarblijkelijk kan dit voor Pon wel uit dus kun jij t risico ook wel nemen :idea:
_________________________________________
t beste maar weer...


08 feb 2005 15:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Wel eens een kapotte 911 van 5 of 8 jaar gezien :?: :?: :idea: :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


08 feb 2005 15:05
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Re: Garantie verlengen
ome piet schreef:
John4S schreef:
Nu de vraag aan jullie: Doen of niet.

Niet...klaarblijkelijk kan dit voor Pon wel uit dus kun jij t risico ook wel nemen :idea:



Tja das een sterke, enne speedy ik ga is meer informeren.


08 feb 2005 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ligt er natuurlijk aan wat er wel en niet onder valt, maar bedrag valt me mee (ruim minder dan 1% vd nieuwwaarde), vergelijk eens met je verzekeringspremie; die sluit je toch ook niet af omdat je weet dat je ongelukken krijgt
als het verhaal qua dekking een beetje klopt zou ik het meteen doen
_________________________________________
Got coffee?


08 feb 2005 15:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Vind het bedrag alleszins meevallen gezien de nieuwprijs van de auto, zou het zeker doen geeft toch een zeker gevoel.

Citaat:
Wel eens een kapotte 911 van 5 of 8 jaar gezien


Wat versta je onder kapot?


08 feb 2005 16:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Een ophanging of motorsteun kan kapot gaan.

Motor en versnellingsbak vallen onder garantie,toch??
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


08 feb 2005 17:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
hmzz ...

John,

Denk dat het zeker een "bindmiddel" is van Pon ...
Daarintegenvind ik het al bij al zo'n slechte "deal" nog niet ...
1 serieus probleem ... en je hebt de centen al terugverdiend!

Hamvraag is natuurlijk ... blijft de garantie zoals ze nu is ... en vertellen de "kleine lettertjes" geen bijkomende voorwaarden of zaken die niet meer onder de "nieuwe" garantie vallen. Is dit niet het geval ... denk dat ik het WEL zou doen dan ...

Dirk
:wink:


08 feb 2005 17:45
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
In het totale kostenplaatje van die auto ( afschrijving m.n.) is dat bedrag natuurlijk peanuts. Maar aan de andere kant, wat kan er voor 1000 euro per jaar kapot gaan? Hangt ook wel van de rijstijl af, denk ik .
Aan jou de keus...,maar ik zou het wel doen in dezelfde situatie.


08 feb 2005 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
voor die 1000 euries zou ik het niet laten

ligt er natuurlijk wel aan wat er allemaal onder die verlengde garantie valt :wink:


08 feb 2005 18:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Doen
Ik zou het ook gedaan hebben, de meeste kwaaltjes gaan nu pas komen althans na zo'n jaar of drie.


08 feb 2005 19:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Tschja John,

Blijft een dilemma.

Ik heb die garantie bij m'n Boxster gekocht om geen risico te lopen i.v.m. aankoop in het buitenland en het feit dat die garantie Internationaal is.
Zoals je wellicht weet heb ik dat geld al binnen een maand terugverdiend omdat er nog voor > € 2200 aan (achterstallig) onderhoud gepleegd moest worden (op aansturen van Pon/Porsche Centrum Eindhoven).

Die garantie gaat bij verkoop automatisch over op de nieuwe koper. Zelfde regels blijven echter van kracht: onderhoud moet bij een Porsche dealer gebeuren anders staan ze niet meer garant voor onderdelen.

Of ik dat jaarlijks blijf verlengen weet ik ook nog niet. Een kapotte versnellingsbak na drie jaar verdient dit bedrag wel weer terug denk ik in jouw geval. Verder heb ik eerder al kritische berichten over de kleine lettertjes van deze overeenkomst gehoord. Discussie over het feit of zaken wel/niet eronder vallen. Wellicht dat anderen daar praktijkvoorbeelden van kennen.

Verder ben je (ongeacht welke autoverzekering) door Porsche verzekerd bij pech onderweg; je auto wordt gratis naar de dichtsbijzijnde dealer gesleept (Internationaal) en je hebt recht op vervangend vervoer. Dit is overigens veelal GEEN Porsche heb ik me laten vertellen door insiders. Maar goed, dat is bij meerdere merken zo, weet ik sinds het debakel van mijn skivakantie..... (maar daarover ga ik niet uitwijden).

Ben erg benieuwd wat je gaat beslissen.


08 feb 2005 19:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik weet niet of men dit heeft bij Porsche, maar een onderhoudscontract lijkt me veel intressanter.

Je bepaald zelf het aantal te rijden kilometers. Deze worden bij het stopzetten van het contract verekend in min of plus aan een op voorhand vastgesteld bedrag.

Je bepaalt zelf of je wel dan niet de banden in het contract wil. Ik neem de banden er nooit bij omdat ik over mijn bandenkeus zelf wil beslissen.
De discussie van wel of niet garantie is hier dan helemaal niet nodig. En je weet op voorhand wat je wagen gaat kosten op jaarbasis.

Het is moeilijk om een antwoord te geven op Johns vraag zonder dat je gedetailleerd weet wat wel en niet garantie is. Valt een versleten koppeling hieronder of niet enz.
Het is wel zo dat als John van plan is om zijn Porker lang bij te houden dat het hoe langer hoe intressanter word. De kans dat je kosten hebt op 9j is uiteraard veel groter dan na 3 jaar.

Dat je het niet zou moeten doen om het argument van Ome Piet, daar ben ik dan niet mee akkoord. Pon gaat er natuurlijk vanuit dat een groot deel van zijn klanten op dit aanbod ingaan. Hij berekend dus zijn prijs op basis van de garantie gevallen van bv 100 Porkers. Daar zullen er uiteraard bij zijn die in die 9j bijna geen kosten hebben.

Eigenlijk is het risico voor Pon zo goed als nihil door het aantal contracten. Jij zult maar de pech hebben dat je juist die Porker hebt waar alles aan stuk gaat. Dat is ook de reden waarom heel vaal transport firma's hun vrachtwagens niet full omnium verzekeren. Met het bedrag aan premie dat ze betalen kunnen ze ook een X-aantal schade rijden per jaar. Iemand met 100 vrachtwagens kan elke jaar een volledig in de prak rijden per jaar. Iemand met 1 Vrachtwagen kan er 1 elke 100 jaar volledig in de prak rijden om hetzelfde resultaat te bekomen.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


08 feb 2005 19:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 '86
belgië
Bericht 
doen !

...en dan: Nürnburgring, here i come!! :twisted:

grtz,

Y.
_________________________________________
Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .


08 feb 2005 19:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
ik was es bij de dealer en daar stond een boxster met 60.000 km 4jaar oud
motor defect en toch onder garantie vervangen zonder contract,

bij porsche demonteren ze hem, wanneer dat blijkt dat het een fout is fabriek af, dan is het garantie ,
als de wagen normaal gebruikt is en bij de dealer onderhouden,
wel zal de dealer een goed woordje moeten doen, maar dat doen ze als je trouwe klant bent


08 feb 2005 21:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
John, het is je dagelijkse auto, ik weet niet hoeveel km's je per jaar rijdt, maar als het meer dan 25K is zou ik het doen. En uiteraard lekker per jaar zolang jij die auto rijdt en de volgende eigenaar de keus geven om ermee door te gaan. Of moet je nu meteen 7000 euro aftikken tot 2013...

Hoelang ga jij deze auto nog rijden? Wat valt wel en wat valt niet onder garantie? Wat is de overige garantie die Porsche standaard geeft? 2 jaar en verder niks? Allemaal vragen die je moet beantwoorden om te weten wat wijsheid is in deze... succes. :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 feb 2005 21:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
doen

kun je toch meer met een geruster hart rijden
en dan kun je de warmrijdtijd met de helft halveren :twisted:
_________________________________________
duitse laagvlieger


08 feb 2005 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Is een moeilijke, vooral als je weet dat Porsche op gebruikte wagens zelf garantie geeft, binnen bepaalde omstandigheden. Vanaf 2005 is elke handelaar in België (ook Porsche dus) verplicht om 1 jaar garantie te geven op elke wagen die hij verkoopt.
Of je hier nou 1.000 € extra moet voor betalen heb ik niet gemerkt. De prijzen van een aantal auto's heb ik toch niet de hoogte zien in gaan.
Wat is wijs in deze? Alleen de toekomst kan dit uitmaken en dan nog in elk geval apart te bezien.
Langs de andere kant is die 1.000 € een peulschil van de aankoopprijs en zou je je moeten afvragen of je dit bedrag had willen bijtellen bij de initiële aankoopsom destijds.
Wens je in elk geval veel succes.
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


08 feb 2005 23:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: Garantie verlengen
ome piet schreef:
John4S schreef:



Nu de vraag aan jullie: Doen of niet.


Niet...klaarblijkelijk kan dit voor Pon wel uit dus kun jij t risico ook wel nemen :idea:



Met die dikke 10k per jaar aan kilometers van jou zit je in 9 jaar aan de ton....
Denk dat de eigenaren die meer dan pakweg 30.000k per jaar dit aanbod niet krijgen :idea: :?: Geloof dat je wel t nodige zelf kunt betalen met 7000 E als startkapitaal.....
_________________________________________
t beste maar weer...


09 feb 2005 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Garantie verlengen
ome piet schreef:
ome piet schreef:
John4S schreef:
Nu de vraag aan jullie: Doen of niet.

Niet...klaarblijkelijk kan dit voor Pon wel uit dus kun jij t risico ook wel nemen :idea:

Met die dikke 10k per jaar aan kilometers van jou zit je in 9 jaar aan de ton....
Denk dat de eigenaren die meer dan pakweg 30.000k per jaar dit aanbod niet krijgen :idea: :?: Geloof dat je wel t nodige zelf kunt betalen met 7000 E als startkapitaal.....

Op zich geldt voor Pon natuurlijk de wet van de grote getallen. Ze doen het bij 100 auto's, bij 50 verdienen ze erop, bij 50 verliezen ze erop... Dus de stelling van: "Als Pon het kan, kan jij het ook" is iets te kort door de bocht.

Echter, John is een goede en verstandige rijder, dus ik denk dat hij in de "bij 50 verdienen ze erop" valt... Daarnaast is Ome Piet zijn opmerking over het "7000 € als startkapitaal" een goeie... Zet het netjes apart, stort eventueel elk jaar wat extra erbij, en doe daar het onderhoud van je wagen aan. Mijn idee in elk geval... Want met die kilometrages die John maakt, komt die nieuwe koppeling pas over 10 jaar ;)


09 feb 2005 11:53
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Hoe groot is de kans dat je schade rijdt door eigen schuld :?:
Zou de 996 WA verzekeren :!: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 feb 2005 12:14
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Mannen,

Ik heb de beslissing nog niet genomen, maar gaat wel door jullie ideeen er anders over nadenken.

Een paar dingen als toevoeging.


-Ik rijd gemiddeld 13000 km per jaar met de 4s

-En ben een behouden rijder (af en toe niet maar daar is het een Porsche voor).

-Zelf denk ik dat ik voor een nieuwe over een jaar of 2 aan de beurt ben.

De garantie is van het zelfde caliber als die ze bij een gebruikte geven, dat bedrag is exact hetzelfde als dat je een Porsche tweedehands bij de off. dealer koopt, echter die "rug" hebben ze dan al in de prijs verrekend.


Het zou dus om twee jaar gaan.

Op zich heb ik geen problemen om die 1000 euro af te tikken, echter ik ben van mening dat er wel "alle waar voor zijn geld" moet zijn, en niet zo als met de verzekeringen.

Als de fiets van mijn zoontje voor de voordeur gestolen wordt, dan moet ik dus twee fietssleutels overleggen anders "helaas pindakaas".


Dus dadelijk vliegt mijn versnellingsbak eruit, of mijn radio etc. dan wil ik niet te horen krijgen, "sorry John, dat lag aan het rijden".

Ooit wellis een geval aan de hand gehad met een Toyota Landcruiser, waar de motor van vastliep tijdens de "Bovag Garantie", tja zei "Louman", had u maar moeten oliepeilen voor het wegrijden, een lang verhaal dat me een berg geld heeft gekost :twisted: .

Dus balans slaat een mini beetje door naar "niet doen".


Wel zeiden ze bij Porsche, dat als er iets ooit onder een coulance regeling zou vallen, ze dan terug gaan kijken of en waarom je niet de extra garantie hebt gedaan, dat vondt ik een zeer vervelende opmerking.

In de Jip en Janneke taal (merci Harald): Zo van euhh "lekker puh".


Ik houd niet van een mes op mijn strot, daar moet je nooit bij mij mee aankomen.


09 feb 2005 12:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
John4S schreef:
Ik houd niet van een mes op mijn strot, daar moet je nooit bij mij mee aankomen.



Bespeur een richting.... 8)
_________________________________________
t beste maar weer...


09 feb 2005 12:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Basic, Peter62, rene leclerc, Strauss


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.