Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 17:07



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
wat is dan sneller? 

wat denk jij motor of porsche
porsche 44%  44%  [ 8 ]
motor 56%  56%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 18

wat is dan sneller? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 model 67
heiloo
Bericht wat is dan sneller?
onderwerp kwam even langs in porsche versus ferrari,
WAT IS NU SNELLER MOTOR OF PORSCHE.
bedoel ik natuurlijk niet wie de hoogste top heeft of het eerste op de 100/200 zit. maar wie gaat nu het snelste op het circuit of een stukje bochtige route.
geloof dat ik jan hoorde dat de porsche sneller gaat, maar zelf weet ik het nog niet, als we de gt even buiten beschouwing laten en we een 9932s of 4s doen en van de motoren een bmw 1200gs, allebei luchtgekoeld, dan denk ik dat de bmw sneller is op een bochtig stukje en dat de porsche misschien wint op een snel circuit met veel lange rechte stukken.
zou je een K1200s nemen dan denk ik dat ook op een snel circuit de auto het moet afleggen.


09 feb 2005 18:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
is bij top gear weleens "wetenschappelijk" onderzocht, auto "won"...
ligt vlg mij aan het circuit, veel bochten :arrow: auto
_________________________________________
Got coffee?


09 feb 2005 18:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
Tholen
Bericht 
Is al een test van geweest bij onze vrienden in the UK.

Het snelst
Circuit= "standaard 996"
0 tot bv 200kmu= motor

vlgs mij is er ergens ook een filmpje hiervan langs gekomen. Weet niet meer wat voor motor dat het was. Maar in ieder geval een buikschuivertje.

K1200s lijkt mij niet het beste circuit motor en zal fors verliezen !!!!!


09 feb 2005 18:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Is idd een keer bij Top Gear geweest; ligt aan soort motor, de auto en het circuit.

Valt dus verder weinig zinnigs over te zeggen. :roll:


09 feb 2005 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
Net even gegoogled en kwam deze enigszins oude info tegen:

Het snelheidsrecord voor blinden is op een motor hoger dan in een auto :shock: :D
http://www.bbc.co.uk/ouch/news/btn/blindspeeddemons.shtml

Hier ook nog wat gevonden:
http://www.racing-forums.com/vb/archive/index.php/t-7631.html


09 feb 2005 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 model 67
heiloo
Bericht 
uit bovenstaande linkje mag je denk ik wel concluderen dat een motor sneller is zolang de auto niet bovenmatg is voorzien van downforce.

volgens de motoristi is bij het filmpje van clarkson de yamaha sneller, wat is het nu?


09 feb 2005 19:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
arie schreef:
volgens de motoristi is bij het filmpje van clarkson de yamaha sneller, wat is het nu?

Zij hebben toch niet gelijk!
Ik heb de DVD hier liggen, maar de motor verliest (vooral in de bochten)!

Was tevens ook al eens gedaan met Schumacher in de Ferrari en (ik dacht) Rossi op zijn 500cc. Ook toen won de auto! :wink:


09 feb 2005 19:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Ik heb lang motor gereden en rij nu porsche dus kan over dit onderwerp een woordje meespreken.
Als je een snelle sportieve motorfiets neemt en een snelle porsche bv GT3
zal de motorfiets met een acceleratie de GT3 heeeel ver achter zich laten voorbeeld motorfiets 0-200 7sec GT3 0-200 bijna 15 sec.
Topsnelheid zal bijna gelijk zijn maar denk dat de GT3 nipt wint.
Maar nu komt het, wat is sneller op een circuit als bijv de beroemde nordschleife ervan uitgaand dat je een zeer goede motorrijder hebt en een zeer goede chauffeur, ook daar zit niet veel in auto is in de bochten en met remmen in het voordeel de motor met uitaccelereren.

Filmpjes en dvd's zeggen helemaal niks ik heb er tientallen gezien waar de motor wint en tientallen waar de auto wint.

Maar de auto heeft een ander groot voordeel......het is echt veel veiliger en dat is een heel belangerijk punt.

Hier een vb hoe groot het uitaccelereer verschil kan zijn en tevens zie je dat met remmen de M5 inloopt, minder leuk is dat de motorrijder helaas overleden is bij een val over een olieplas. http://www.ringology.net/bunny-mov/joerund.wmv


Laatst bijgewerkt door Joost993 op 09 feb 2005 20:18, in totaal 1 keer bewerkt.



09 feb 2005 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
eigenlijk heel simpel

op een rechte weg wint een motor (pk/gewicht) :shock:

in de bochten een auto (meer grip) 8)


09 feb 2005 20:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
spike-993 schreef:
eigenlijk heel simpel

op een rechte weg wint een motor (pk/gewicht) :shock:

in de bochten een auto (meer grip) 8)


En meng je dat door elkaar dan blijft het zo'n beetje gelijk, ga je de auto echter voorzien van slicks ed dan gaat de motor langzaam het onderspit delven.


09 feb 2005 20:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Eerder motor vs auto :salut:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 feb 2005 20:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Porsche,

Ik spreek uit ervaring, tuurlijk met het uitaccelereren is een bike rapper, maar owee een bochie en tis gebeurt.

Ik sport :oops: :oops: :oops: hier nog wel is over de a4 (Rijswijk-Delft), het bekende stuk weg voor de biker uit de gehele omtrek, der zitten behoorlijk wat op en afritten in dit stuk (helaas hebben enkele jongens dit moeten bekopen met de dood), maar op de zondag is het hier vaak prijs (de politie weet dit ook :cry: ), maar ik knal ze eruit op die lussen, en dan ben ik al ver over de 200 en dan moeten hun nog de bocht afmaken.


09 feb 2005 20:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marco schreef:
is bij top gear weleens "wetenschappelijk" onderzocht, auto "won"...
ligt vlg mij aan het circuit, veel bochten :arrow: auto


Hadden ze ook niet zoiets met een straaljager :?: :roll: :wink:


Olaf -diemetdemotorsnellerenmetdeporscheharderrijdt- :wink:


09 feb 2005 20:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
John4S schreef:
Porsche,

Ik spreek uit ervaring, tuurlijk met het uitaccelereren is een bike rapper, maar owee een bochie en tis gebeurt.

Ik sport :oops: :oops: :oops: hier nog wel is over de a4 (Rijswijk-Delft), het bekende stuk weg voor de biker uit de gehele omtrek, der zitten behoorlijk wat op en afritten in dit stuk (helaas hebben enkele jongens dit moeten bekopen met de dood), maar op de zondag is het hier vaak prijs (de politie weet dit ook :cry: ), maar ik knal ze eruit op die lussen, en dan ben ik al ver over de 200 en dan moeten hun nog de bocht afmaken.


John waar jij over praat is alleen een bocht, je moet het totale circuit nemen en dan laat je een zeer goede motorrijder niet achter je.


09 feb 2005 20:54
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Joost Houben schreef:
John waar jij over praat is alleen een bocht, je moet het totale circuit nemen en dan laat je een zeer goede motorrijder niet achter je.



Is een circuit dan alleen maar recht.


Alleen de ovals dan, maar een bochtig circuit, neem Zolder bv, typisch niet motorcircuit.


09 feb 2005 21:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Circuit is niet alleen maar recht natuurlijk, neem nou bv de nordschleife hier worden veel auto's getest door duitse autotijdschriften en fabrikanten.
Dit is zeker geen motorcircuit eerder een autocircuit een GT3 haalt hier met een testpiloot achter het stuur een rondetijd van ong 8 min er zijn zeer ervaren motorrijders die ook 8 min halen.
We kunnen hier lang over praten maar een snelle sportieve motor en een GT3 met beide zeer ervaren rijders ontlopen elkaar op het circuit niet veel , dit is gewoon een feit.


09 feb 2005 21:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Olaf schreef:
Marco schreef:
is bij top gear weleens "wetenschappelijk" onderzocht, auto "won"...
ligt vlg mij aan het circuit, veel bochten :arrow: auto


Hadden ze ook niet zoiets met een straaljager :?: :roll: :wink:


Olaf -diemetdemotorsnellerenmetdeporscheharderrijdt- :wink:


Ja klopt, dat was helemaal bizar. Die straaljager volgde het circuit, maar dan in de lucht. Dus in bochten trok 'ie enorm omhoog om de bocht min of meer te kunnen volgen. Op het circuit reed een snelle bak.

Gaat natuurlijk nergens over, maar wel erg mooi om te zien.


09 feb 2005 22:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Top Gear
Ik vond de wedstrijd in top gear een goed voorbeeld een aantal bochten en een paar goede rechte stukken. Porsche won op het nippertje en dat was het resultaat. 8)

Beide bestuurders hadden race ervaringen en in de bochten legt de motor het af. Is geen schande voor de motor rijders maar ze kunnen het niet zo snel accepteren :D .


09 feb 2005 22:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
enkele jaren geleden gingen wij met een paar vrienden de 4uurs race op zolder gaan rijden , ik nam de tijden en zorgde voor de service inzake bijtanken en dergelijke,
wij waren wel amateurkes,
we draaiden geregeld rondjes van 2'05"
met een yamaha thunder ace 1000cc die gewoon standaard was,
puur voor de fun...

ons twee piloten konden toch wel met de moto rijden,
soit, ik hoorde dat dezelfde tijden geklokt worden door de vrachtwagens,
dus ik denk dat bv op zolder een wagen sneller is dan een motor
als er veel bochten zijn dan heeft een 4 wieler voordeel


09 feb 2005 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 model 67
heiloo
Bericht 
wat ik nog niet helemaal begrijp is de link waarin staat dat een motor 1.5G doet in een bocht en dat een GT3 meen ik slechts 1.3G doet, dit betekent toch simpel weg dat je als motor harder de bocht omgaat toch?

bij de motorrijders stond een link dat de auto in alle situaties en op elk wegdek beter remt.

filmpjes zijn een slecht vergelijk vind ik want je weet niet wie de film maakt met welk oogmerk en wie de doelgroep is, moet wel verkopen natuurlijk.
simpel rondje rijden en tijd noteren lijkt eerlijker.
kijk dat jurgen van de goorberg op assen sneller een rondje rijdt dan patrick huisman in een race honda accord is ook geen goed argument om te zeggen dat de motor sneller is.

bijvoorbeeld op 26-4-2004 reed markus barth op de nieuwe k1200s op de schleife een rondetijd van 7:57
jorund seim yamaha r1 7:40
dat zijn toch hele snelle tijden op een circuit speciaal vor auto's geschikt


09 feb 2005 22:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht Re: Top Gear
Gizmo schreef:
Ik vond de wedstrijd in top gear een goed voorbeeld een aantal bochten en een paar goede rechte stukken. Porsche won op het nippertje en dat was het resultaat. 8)

Beide bestuurders hadden race ervaringen en in de bochten legt de motor het af. Is geen schande voor de motor rijders maar ze kunnen het niet zo snel accepteren :D .


Gizmo je moet verder kijken dan je neus lang is, op de top gear site staat nog een filmje tussen een gallardo en een duc en daar wint de duc, maar zoals ik al zei staar je niet blind op die filmjes

Citaat:
wat ik nog niet helemaal begrijp is de link waarin staat dat een motor 1.5G doet in een bocht en dat een GT3 meen ik slechts 1.3G doet,


Een motor wordt in een bocht in de veren gedrukt de G's werken dus in een hoek van 45 graden tov het wegdek.

Citaat:
ons twee piloten konden toch wel met de moto rijden,
soit, ik hoorde dat dezelfde tijden geklokt worden door de vrachtwagens


zegt genoeg denk ik :wink:


Laatst bijgewerkt door Joost993 op 09 feb 2005 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.



09 feb 2005 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Brabant Belgie
Bericht 
Ik heb een supermotard kawasaki 500 kx gemaakt door Godfroid dus het snelste van het snelle (vraag maar aan een kenner) ik heb nooit zo een kik gehad als op dat machientje.
Nu vergelijken is moeilijk maar ik verkies de moto om te kikken :wink:
_________________________________________
Het leven is een strijd en als je lang leeft ben je oudstrijder


09 feb 2005 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 model 67
heiloo
Bericht 
weet je nog parijs dakar, waarin de rooy met zijn truck de mitsu van vatanen voorbij stak op het rechte stuk. dit jaar gaf hij daar nog eens kommentaar op in zijn onnavolgbare dialect zoiets als mooi man. misschien is dit de reden wel van de huidige restrictie tot 160km/h.
vrachtwagens do beat them all.
je zou voor de grap eens een vrachtwagen race moeten zien. puur geweld


09 feb 2005 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Heel even offtopic: ik ben van het jaar ingehaald door Jan de Rooy en zijn maat in de vrachtwagen, op de ring van Eindhoven, je weet niet wat er gebeurd... Komt zo'n ding met een NOODGANG dichterbij, terwijl je al 115 rijdt (let wel, je mag daar maar 100, en de eerste vrachtwagen die je normaal dichterbij komt als je 115 rijdt ;) )...

Da's inderdaad echt puur geweld! (en dan ligt ie ook nog es 2 meter boven de grond ;) )


09 feb 2005 23:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
heb op zandvoort 2 keer gezien met eigen ogen en 2x maal won de auto van de motor
_________________________________________
duitse laagvlieger


09 feb 2005 23:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.