| www.porscheforum.nl | https://www.porscheforum.nl/ |
|
wat is dan sneller? https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=3144 |
Pagina 2 van 2 |
Auteur: | Roel 964 C2 [ 09 feb 2005 23:52 ] |
Berichttitel: | |
Al eerder geschreven: 't ligt aan het circuit wie er gaat winnen. Ik rijd al 33 jaar heel hard motor (en dan heb ik 't vooral over de bochten want rechtuit vind ik saai) en amper 2 jaar Porsche. Met de Porsche kan ik harder door de bochten (behalve die ene keer dan daarom nu de rijvaardigheidstraining), maar qua acceleratie tussen de bochten tot 150-200 km/u wint de motor dik. BTW: hoe hard rijden jullie in het midden van een klaverbladbocht? Dan nog een leuk filmpje: Op http://www.twistedhumor.com/cars/VIPER-race-small.wmv kun je een 900 pk Viper tegen enkele Suzuki Hayabusa's zien accelereren vanaf 60 mijl/uur. Vanaf stilstand zou het al bij voorbaat een verloren race zijn voor de Viper, maar accelererend vanaf 60 mph kan hij de standaard Busa nog net hebben. Tegen de laatste Busa (240 pk nitro) blijft de Viper nergens. Start de film eens op 14.45 min en verbaas je over het tempo waarin de snelheidsmeter oploopt. Let op: je ziet miles/uur en geen km/uur !!! |
Auteur: | ppp 356 [ 10 feb 2005 0:42 ] |
Berichttitel: | |
Inderdaad, alles hangt af van ; Wie, met wat , waar en wanneer |
Auteur: | robbie965 [ 10 feb 2005 0:57 ] |
Berichttitel: | |
pfhoe...... dat gaat hard met die viper en hayabusa's de busa wint dan hoef je geen 20 minuten te kijken |
Auteur: | jeff_911 [ 10 feb 2005 1:57 ] |
Berichttitel: | |
had zelf al gezien , heb ook video van cockpit view van busa die van nul naar max gaat. Andere aanraders: ghostrider (na 10min ben je het echter wel zat) of getaway from stockholm (das met auto's waaronder 911t dacht ik) |
Auteur: | dirkie [ 10 feb 2005 8:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
zie ook daar mijn reactie op dit onderwerp ... Gewoon op snelheid en optrekken en dat soort gein ... GEEN ENKELE AUTO haalt het van een behoorlijke fiets ... BESTAAT NIET !!! Een R1 (Yamaha) sleurt je de schouders uit hun kom ... denk een secondje of 6 a 7 naar de 200 ... Maar goed ... bochtenwerk ... De bekende appelen met appelen vergelijken hé ... SuperPorsche gebruiken ... ook Supermotor gebruiken ... 2 echt goeie piloten ... ik wil het zien dat een auto het haalt ... geloof er echt nix van De winst die een motor haalt bij het uitaccelereren van de bochten maak je nooit meer goed met een auto ... Owww en nog wat ... motortje met ECHT race-remsysteem ... Ik wil geen enkele auto achter mij hebbe rijen als ik de remmetjes ga dichtknijpen hoor ... ech nie ... De grootste fysische inspanning van een motorrijder (racer dan) worden gemaakt bij het remmen zegt genoeg .... Zou het nog wel eens durven met een R1'tje het opnemen op bv Francorchamps tegen een GT3'tje ... Paul .... goesting Trouwens heren ... een Busa ... is een log beest hé Heel leuk voor keihard rechtdoor te gaan ... maar op een circuit rij je hem zo op een hoopje met een R6 / R1-achtige motor ... Veeeeeelsss te zwaar ... net zoals een ZX12(Kawa) ... keihard rechtdoor ... tot de eerste bocht komt ... Dirk |
Auteur: | Jurgen [ 10 feb 2005 9:53 ] |
Berichttitel: | |
Het Viper-filmpje deed me denken aan iets wat ik zelf heb meegemaakt (dus wat minder extreem dan 't filmpje) ; 'n vriend heeft een FZR, 143 pk, we gaan precies gelijk op van 100 tot 200, daarboven moet hij me laten gaan. Ik ben sneller bij klaverblaadjes, maar op een gemiddeld stuk weg heb ik geen kans. De acceleratie verschilt TE veel bij lage snelheden. Ik heb mijn stem uitgebracht op "motor" en het stond toen 8-9 voor de motor ; jullie waren dus gelijk verdeeld.. ..Jurgen, die ook van motorrijden houd.. |
Auteur: | John [ 10 feb 2005 13:33 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | ||||||||||||||||||||||||||||
Dat was toch met een helicopter, bij 5th gear met Tiff Needel, Dat met die straaljager was de acceleratie wedstrijd met M. Schumacher in zijn F1 bolide. |
Auteur: | Jurgen [ 10 feb 2005 13:38 ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ik meende dat het met een stuntvliegtuigje was, soort van pipercupje |
Auteur: | RS-R [ 10 feb 2005 14:05 ] |
Berichttitel: | |
Bij Top Gear was het een Harrier. En wat sneller is ligt natuurlijk aan het circuit. Ik weet van een test uit de toenmalige Performance Car, een R1 tegen wat supersportwagens. De enige die toen sneller als de motor was was een Caterham R500. Was op een bochtig, technisch circuit, geloof Oulton Park. |
Auteur: | F@RGO [ 10 feb 2005 14:09 ] |
Berichttitel: | |
ik wil wel es met mijn wagen een bochtje nemen met een moto in mijn zog wel eerst mijn contii's opwarmen op de rechte baan ben je verloren maar in bochten, vooral in oneffen bochten is een motor trager, trouwens, ik werd al geregeld es uitgedaagd door motoren en als het draait zit ik plots in op hun achterbumper, mijn vrouw maant mij dan aan om te stoppen wegens gevaar voor de motard als die dan over hun limiet gaan is het prijs, en als ex motard ben ik daarmee gestopt, een sprintje mag nog net dus antwoord, het hangt van het circuit af. |
Auteur: | Marco [ 10 feb 2005 14:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
was je me weer te snel af |
Auteur: | John [ 10 feb 2005 14:15 ] |
Berichttitel: | |
Hier te downen, dat van die GT3 met Tiff Needel, en die Helicopter (wel ff inloggen ). Kom Pascal iets voor het www.porscheforum.org archief http://www.racingflix.com/getvideo.asp?v=703&p=6 |
Auteur: | spike-993 [ 10 feb 2005 16:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
911 turbo om precies te zijn |
Auteur: | John [ 10 feb 2005 16:25 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Is geen turbo, luister maar is goed, een normale "carrera met vleugel" John dieeenturboheeftgehadenenexactweethoeieklinktopvolletoeren |
Auteur: | spike-993 [ 10 feb 2005 18:35 ] |
Berichttitel: | |
Auteur: | Stangman [ 10 feb 2005 19:43 ] |
Berichttitel: | |
Facts on the GiS 1 Porsche 911 CAR Porsche 911 Carrera -87 ENGINE 3200cc, 6 cylinder boxer POWER approx 251 hp (231 hp stock) GEARBOX 5-speed manual SUSPENSION Green Bilstein shocks, lowered, turbo rods BRAKES Porsche Turbo RS-brakes WHEELS BBS look split 17" TIRES Brigestone 205/50-17" front, 255/40-17" rear ADDITIONAL RUF exhaust Turbo spoiler Turbo seats 4-point seatbelt 0-100 km/h 0-60 Mph 5.35 seconds 0-402 m 1/4 mile 13.75 seconds TOP SPEED 250 km/h http://www.getawayinstockholm.com/main.html |
Auteur: | horn [ 10 feb 2005 20:00 ] |
Berichttitel: | |
Er moet ergens een filmpje zijn van een 911 en een superbike die op het circuit een hele ronde doen. Was bij topgear en de 911 won. Kan het filmpje alleen nergens terugvinden. Wel die op het rechte stuk, maar die dragrace bedoel ik dus niet. Eric? |
Auteur: | EriC4C [ 10 feb 2005 20:13 ] |
Berichttitel: | |
Hier besproken ..... maar breedbandportal van TopGear (b)lijkt niet meer te bestaan. |
Pagina 2 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |