Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 14:21

Beste Forummers,

Hierbij een oproep tot iets meer flexibiliteit :!:

De afgelopen tijd heb ik een paar keer gezien dat een topic over een meeting werd gesloten, omdat het niet "Porsche only" zou zijn en daarmee niet aan de PF richtlijnen voldoet. Ik heb ook gemerkt dat dit soms tot geïrriteerde reacties leidt, wat dan weer een ongezellige discussie in gang zet. Daar is het forum natuurlijk niet voor bedoeld.
Waar het wel voor is bedoeld is om Porsche enthousiastelingen een plek te bieden om informatie en ervaringen uit te wisselen die voor andere Porsche liefhebbers relevant kunnen zijn. Dat kan volgens mij ook wel eens informatie zijn over evenementen die niet voor de volle 100% aan Porsche gerelateerd zijn.
De richtlijnen bieden hiervoor wel enige ruimte, maar het zijn uiteindelijk de moderators die bepalen of iets wel of niet wordt gesloten. Dat is uiteraard hun goed recht, maar het lijkt me wel van belang dat ze daarbij een juiste afweging maken.
Een niet "Porsche only" evenement (zoals Porsche meets Corvette) dat wel de interesse wekt van diverse Forummers, hoort m.i. alleen daarom al op het forum thuis. Als dan blijkt dat er nog een paar merken meer meedoen, lijkt me dat geen reden om het alleen om die reden uit te sluiten. Het is nog steeds een evenement (mede) gericht op Porsche rijders.
Ook evenementen die mogelijk Porsche rijders trekken (zoals op 3 juli in Twente) zouden voor mij mogen blijven staan: ze zijn mede gericht op ons, en dienen bovendien een goed doel.

Daarom mijn oproep aan de mede forummers en de moderators om een iets flexibeler opstelling op dit vlak: een richtlijn is geen keiharde regel! Het forum vergaat niet als we hier iets ruimer mee omgaan. Dat voorkomt een heleboel ongezellige discussies :!: Als het jou niet interesseert, dan klik je vrolijk door :D

Mocht men toch willen vasthouden aan de regel zelf, dan stel ik voor dat evenemententopics over die volgens de moderators moeten worden gesloten omdat ze niet in lijn met de PF-richtlijn zijn, worden verplaatst naar (en voortgezet in) Discussie en Overige zaken.

Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover :!:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 14:23

Zou wel fijn zijn wat meer flex te zijn ....kan ik de tunnelrun met mn skoda Fabia greenline meedoen :thumleft:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 14:25

wijze mensen hier uit de regio :thumleft:

alles staat en hangt met tolerantie en volgen van de richtlijnen en daarbij horende consequentie.

daarnaast voledig met je eens :thumleft:

ps dit kost je een bon,het is hier geen ##@^&$&& democratie :wink:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 14:28

Porsche only blijft open en daar kan iedereen over kwebbelen!
Niet Porsche only gaat op slot maar blijft wel staan. En kan je via pb over kwebbelen.
Moderator bepaald wat open blijft, gesloten wordt of verwijderd wordt!

HET IS HIER PODDORIE GEEN DEMOCRATIE STELLETJE REBELLEN!!!

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 14:31

Zo'n fabia greenline kan natuurlijk echt niet :twisted: :mrgreen:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 14:34

Wel 1 op 30...

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 14:35

Wimpie77 schreef:Porsche only blijft open en daar kan iedereen over kwebbelen!
Niet Porsche only gaat op slot maar blijft wel staan. En kan je via pb over kwebbelen.
Moderator bepaald wat open blijft, gesloten wordt of verwijderd wordt!

HET IS HIER PODDORIE GEEN DEMOCRATIE STELLETJE REBELLEN!!!

Niets aan toe te voegen Afbeelding

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 14:42

Ondanks dat Wimpie het al duidelijk heeft verwoord :arrow:

Targa Floriaan schreef: Hierbij een oproep tot iets meer flexibiliteit :!:


Heb je het PF wel eens vergeleken met andere auto fora :?: Ik ben van mening dat dit forum een van de meest flexibele fora's in NL is - en vraag me af waarom je dit topic hebt gestart als je geen ongezellige discussie wilt starten :idea:


Targa Floriaan schreef:Waar het wel voor is bedoeld is om Porsche enthousiastelingen een plek te bieden om informatie en ervaringen uit te wisselen die voor andere Porsche liefhebbers relevant kunnen zijn. Dat kan volgens mij ook wel eens informatie zijn over evenementen die niet voor de volle 100% aan Porsche gerelateerd zijn.


Inderdaad - daarom mogen niet-porsche-gerelateerde-topics juist blijven staan, maar worden wel gesloten. dat wij er (als team) wel eens een over het hoofd zien, dat kan gebeuren - en is dan jammer maar helaas. 'n PB aan een moderator of beheerder zou ook die ergenis er uit kunnen filteren.

Targa Floriaan schreef: Ook evenementen die mogelijk Porsche rijders trekken zouden voor mij mogen blijven staan: ze zijn mede gericht op ons, en dienen bovendien een goed doel.


Inderdaad - volgens jou - en niet volgens de afspraken die binnen het team zijn gemaakt. Dat het voor een goed doel is natuurlijk leuk - en goed voor dat doel. Maar als je ziet hoeveel automotive evenementen er zijn (die een goed doel ondersteunen) - en wij die allemaal zouden plaatsen, dan kan je er 'n server naast zetten - om nog maar te zwijgen over het feit dat die topics niet gesloten zouden mogen worden omdat iemand* het daar niet mee eens is.


Verder ben ik geneigd om dit topic te sluiten - al dan niet te vegen - temeer het niet de eerste keer is dat er een soortgelijk topic is gestart en MI de oplettende lezer exact weet hoe de vork in de steel zit :idea:

Desalniettemin laat ik het nu nog even open .. maar zo gauw het mod-bashen - of op de persson spelen wordt - gaat het topic op slot, wordt eventueel geveegd etc etc ..

:salut:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 14:44

wimpie je bent een jippieee

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 14:47

amandus schreef:Wel 1 op 30...

met tubi 's ja? :mrgreen: liever een leuke skoda rijder erbij dan een rukker in een niet nader te noemen model porker.. marc maak jij de tegel voor in de kuche :wink:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 15:03

Ondanks het feit dat 't hier geen democratie is, zou een polletje in dit geval een einde aan deze steeds weer terugkerende discussie kunnen maken

Uitkomst = beleid en moderators hoeven dat beleid dan niet meer keer op keer te verdedigen.

Democratie heeft ook z'n goede kanten :wink:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 15:06

Maar dan blijf je bezig... Met elk dingetje een polletje...
Ik snap niet dat er altijd iemand in discussie gaat over regels van het PF team.

gast, IN JE KOOI!!! AF!!!

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 15:08

Dit is toch een PORSCHE forum...?

met PORSCHE meetings...?

Als ik een open meeting wil bijwonen met skoda's etc....dan kijk ik wel ergens anders.... :ass:

De organisator van een porsche meeting beslist welke types en soorten auto's hij wil toelaten, onder normale omstandigheden zijn pf members altijd welkom, tenzij er andere voorwaarden aan een meeting zitten.

einde discussie...?

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 15:16

En als je het zo verpakt dan?

viewtopic.php?f=16&t=30450

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 15:18

De "regel"/"richtlijn" is toch redelijk duidelijk en eenvoudig? Een evenement op het PORSCHEforum moet Porsche-Only of in elk geval sterk Porsche gerelateerd zijn. Elk ander (interessant automotive) evenement mag hier best aangekondigd worden, maar zal netjes gesloten worden, maar wel blijven bestaan. Meestal hebben dergelijke evenementen hun eigen forum, waar prima gediscussieerd kan worden over dat evenement...

Als voorbeeld de Porsche meets Corvette, die voldeed daar in de afgelopen paar jaar prima aan, echter is het nu uitgegroeid tot een "generiek" evenement. Vandaar dat ervoor gekozen is, om ook die gewoon te sluiten, maar wel te laten staan. En bijvoorbeeld de Nacht-van-Weesp (die hierboven staat) is een evenement waar door een aantal mensen van het PF aan deelgenomen wordt, in een "eigen" team.

Voor wat betreft de goede-doelen versies, zoals Olaf al aangaf, zijn er elk weekend zes goede-doelen ritten. Allemaal even goed, begrijp me niet verkeerd, maar we willen voorkomen dat dit de evenementen van/voor het Porscheforum zelf overspoelt. Als er teveel evenementen staan, is het overzicht daar zeker kwijt.

Voor wat betreft een discussie over zo'n evenement, prima, maar dan niet in het evenementen subforum :idea:

Even voor de duidelijkheid, volgens mij gaat het niet zo zeer om de PF-evenementen zelf, maar om het subforum evenementen toch?

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 15:18

D.D. schreef:Dit is toch een PORSCHE forum...?



Zou toch zweren dat dit een Skoda forum is gworden ....sinds de laatste overname van VW :wink:

@ Steef , mag deze ook ..

Afbeelding

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 15:52

di marciovelli :thumleft:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 16:09

en zo is het maar net.. de snor valt niet ver van de baard moet je maar denken :mrgreen:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 16:13

Ken net, dat laatste paard. :wink:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 16:27

Afbeelding

mike 's broer aan de gang?


en nu on topic :mrgreen:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 16:45

Targa Floriaan schreef:Ik heb ook gemerkt dat dit soms tot geïrriteerde reacties leidt, wat dan weer een ongezellige discussie in gang zet.

valt wel mee hoor. bijna altijd dezelfde azijnpissers.

Ook deze regel wordt naar gevoel gehanteerd. Porsche only...
voorbeeld 1
Iemand rijdt Porsche en komt hier vaak. Ruilt zijn Porsche in voor een Corvette en komt op het Corvette forum terecht. Lijkt hem leuk om een dagje te organiseren voor zijn oude pf-vrienden en zijn nieuwe corvette-vrienden. Is redelijk gericht op het Porscheforum dus zou best open mogen/kunnen blijven. Hoewel niet Porsche only

voorbeeld 2
Hans van Rallyclub 'De kale klets' organiseert een puzzelrit voor cabrio's. Maakt hier een account aan en meldt dat alle Porschecabrio's welkom zijn. Prima, daarna topic op slot en verdere info via pb bij Hans.

voorbeeld 3
Karin van Stichting Doe een Wens post hier dat er een chronisch ziek jongetje is dat de wens heeft om nog een keer zoveel mogelijk verschillende sportwagens te zien. En of je met je Porsche mee wil doen. Als Karin in haar openingspost de benodigde informatie of link naar een site geeft kan dat topic toch ook op slot? Is een oproep die op vele verschillende forums wordt gezet. Wat niks te maken heeft met dat het Porscheforum niks wil doen voor een chronisch ziek jongetje. Kijk maar in het Vet Cool Man topic, al jaren achter elkaar (wel Porsche Only).

Die hollandsche Polderoverlegcultuur ook altijd... :wink:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 16:46

Forummers, moderators,

Even voor de goede orde:
@ amandus: ik pleit er niet voor om andere merken - zelfs al zitten ze in het Porsche concern :mrgreen: - toe te laten op Porsche events. De Fabia Tunnelchallenge laat ik graag over aan het Skoda forum.
Ik geef alleen in overweging om iets flexibeler om te gaan met het op slot gooien van topics over meetings waar NAAST Porsches ook andere merken welkom zijn. Het Porsche element moet nog wel op enige wijze aanwezig zijn - zoals bij Porsche meets Corvette. De bekende Skoda meets Lada meeting in Lutjebroek - ook al zijn Porsches van harte welkom - valt daar dus niet onder :mrgreen:

@ Moderators, Wimpie en anderen: het is me nadrukkelijk NIET te doen om ergernis te uiten of een "ongezellige discussie te starten". Het verbaast me alleen dat er - ook nu weer - zo vijandig wordt gereageerd op een voorstel - of verzoek, zo je wilt - om het begrip Porsche evenement ietsje ruimer op te vatten, zonder de deur meteen voor elk evenement open te zetten. Juist als er positieve reacties komen van medeforummers op een meeting die misschien niet 100% Porsche is - zou dat een reden kunnen zijn om in dat geval het topic te laten staan.

Ik heb het forum niet vergeleken met andere fora - daar heb ik helemaal geen behoefte aan :D - het gaat om juist om dit forum.

@ Wimpie, ik heb zelf ook overwogen om een Poll te starten, maar wilde de reacties eigenlijk even afwachten. Misschien alsnog een idee?

@ Pascal, het gaat me inderdaad om het subforum. Heb er begrip voor dat je niet alles kan/wil plaatsen. Maar met het argument dat je de Nacht van Weesp laat staan, omdat een aantal PF-leden deelneemt, kan je dus ook de Porsche meets Corvette laten staan; die is tenminste specifiek gericht op Porsche.

Tenslotte: wat betreft Regels-zijn-regels: Regels zijn er om gewijzigd te worden (dat houdt mij ook dagelijks van de straat :mrgreen: ), en dat geldt zeker voor regels die je zelf hebt opgesteld. Maar wellicht is dat dus iets voor een Polletje.


EDIT:
@ Horn
Ben het dus wel met je eens dat niet ALLES erop moet, maar vind het beleid nu te streng.

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 16:50

Targa Floriaan schreef:Tenslotte: wat betreft Regels-zijn-regels: Regels zijn er om gewijzigd te worden (dat houdt mij ook dagelijks van de straat :mrgreen: ), en dat geldt zeker voor regels die je zelf hebt opgesteld.

Dan weet je ook dat zodra je het in een gemeenschap gaat hebben over regels, dat er altijd mensen zullen zijn die het met die regels niet eens zijn. En het PF is daarop geen uitzondering. Sommige mensen zijn het met bepaalde regels niet eens. En sommige mensen zijn met alle regels niet eens. En dan zijn er ook nog mensen die het per definitie nooit ergens mee eens zijn. C'est la vie. Aussi ici.

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 16:53

regels bij het hebben van gemeenschap voorkomt teleurstellingen

die tegels he.. :mrgreen:

Re: Meetings: Porsche Only?

24 mei 2011 16:55

:mrgreen: :mrgreen:
Plaats een reactie