Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 23:29



Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche rijders, betere rijders? 

Aantal schadevrije jaren:
0 tot 5 jaar 10%  10%  [ 9 ]
5 tot 10 jaar 8%  8%  [ 7 ]
10 tot 15 jaar 22%  22%  [ 20 ]
15 tot 20 jaar 26%  26%  [ 23 ]
meer dan 20 schadevrije jaren 34%  34%  [ 30 ]
Totaal aantal stemmen : 89

Porsche rijders, betere rijders? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Porsche rijders, betere rijders?
Aangezien ik nog nooit schade heb gereden met welke auto dan ook, mij nog nooit aan de maximum snelheid heb gehouden, en als dat zo uitkomt, haal ik zonder twijfel rechts in, en ja, ik heb wel eens een bumperklever voor me....maar nog nooit schade veroorzaakt!!

Dus bij deze de poll, of Porsche rijders minder schade rijden dan overige weggebruikers. Is de Porschist de beste chauffeur in ons straatbeeld of juist niet?
Uiteraard eerlijke antwoorden. We zouden de landelijke cijfers hier eens tegenover kunnen zetten om een statistisch vergelijk te maken.

Je kan ook een discussie voeren over waarom je dit zou willen weten, of de Porschist een gevaarlijke gek is of niet, hoe dit bij andere merken ligt, enz. Maakt allemaal niet uit, gewoon nieuwsgierigheid, en kijken of de uitkomst verrassend is. Misschien veroorzaken we geen lichte schades, maar als we die rijden, misschien is de schade dan gelijk zeer heftig? Eerst maar eens kijken hoe deze uitkomsten worden.

Misschien maak ik ook nog eens een polletje voor klassiekers/semi-klassiekers/non-klassiekers........ :)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 jan 2012 0:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
Ik dacht de eerste regels zijn een beschrijving van mijzelf :lol:
_________________________________________
remmen is angst


02 jan 2012 0:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
Dubieus, twijfel tussen 12 jaar en 6 jaar schadevrij.... Als je het mijn verzekering vraagt, 12 jaar.... 6 jaar geleden heb ik mijn Leon destijds in de vangrail gezet, omdat ik (ondanks tig keer zeuren bij de leasemaatschappij) al 150.000km op 1 set achterbanden rond reed. Op een regenachtige zomerdag verloor ik grip op de achterwielen, waarbij de keuze de vangrail of naar beneden het taluud af was... Leasemaatschappij heeft uiteindelijk gekozen voor "achterstallig onderhoud van hun kant", waardoor ik geen verzekeringsmelding (of hoe heet dat) kreeg.

Sindsdien accepteer ik het niet meer als ik na 100.000km geen nieuwe banden krijg :cheesy: (anderhalf jaar geleden nog netjes 4 nieuwe gehad onder de 1-serie, na 80.000 overigens)

Qua rijstijl ben ik een oud vrouwtje ;)... Heb ook al een jaar of 10 geen bonnetjes meer ;)


02 jan 2012 0:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
Eerlijk gezegd heb ik alleen kleine bonnetjes ontvangen voor een paar km te hard. Juist als ik niet op let en me rustig met het verkeer mee probeer te bewegen. Dan baal ik en neemt de assertieve (oplettende/agressieve?) rijstijl weer toe.
Passief autorijden betekent in mijn optiek gewoon meer bekeuringen en meer schades. (passief tegenover agressief -- agressief dus niet negatief bedoeld).
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 jan 2012 1:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
Meerdere schades gehad in de afgelopen jaren maar helaas altijd door toedoen van anderen. Wat vul ik nu in?
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


02 jan 2012 1:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
Heb toch maar gekozen voor 15 - 20 jaar, maar volgens mij rij ik al langer schadevrij.
Ik ga er in deze stelling wel van uit dat de door derden aangebrachte schade's natuurlijk niet meetellen.

Het blijft overigens een rekbare vraagstelling, wat nu al zou ik per openbaar vervoer naar het werk gaan en slechts incidenteel met de Porsche rijden?
Of zoals in mijn geval jaarlijks 60.000+ km met de zakelijk bereden BMW en daarnaast 7.500 - 10.000 km met de Porsche. Verder heb ik nog een Golf Cabrio waar ook nog enkele km mee wordt gereden.
Ergo, bij veel jaarlijkse km is langdurig schadevrij rijden natuurlijk een grotere "prestatie" dan bij incidentele weekend kilometers (alhoewel het risico in het weekend natuurlijk wel toeneemt :wink: )
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


02 jan 2012 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
Schades veroorzaakt door anderen niet meetellen! :D
Gewoon de schades die je als automobilist hebt veroorzaakt: ik ben van mening dat iemand die Porsche rijdt een zeer bewuste automobilist is, ongeacht of je veel of weinig kilometer rijdt, en of het je DD is of niet.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 jan 2012 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
Ik rij al meer dan 20 jaar schadevrij en houd me redelijk aan de verkeersregels. Maar of je een betere rijder bent dan de andere heeft niets met een automerk te maken natuurlijk.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


02 jan 2012 11:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
ach iemand die er al prat op gaat rechts in te halen en te bumperkleven :roll:
_________________________________________
oud is beter


02 jan 2012 11:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
Ik ga er niet 'prat' op, maar sommige situaties kom je soms wel eens tegen dat je een 'weloverwogen' actie onderneemt, en in mijn geval zonder anderen in gevaar te brengen. Vaak hebben de linksrijders niet eens in de gaten dat ze ingehaald worden. Dat zijn m.i. de echte gevaren op de weg, omdat deze mensen in zijn geheel niet met overige weggebruikers bezig zijn, laat staan met autorijden. Ik wil geen schade rijden, maar ik wens ook geen schade van anderen te ontvangen. Ik ben met autorijden bezig, daarom rij ik ook graag Porsche. Je kan niet van anderen verwachten dat ze van een Porsche houden, of van autorijden houden (vaak hebben mensen daar zelfs een hekel aan!), maar ik verwacht wel dat overige weggebruikers bewust zijn dat ze niet alleen op de weg zijn. Daarom rij ik waarschijnlijk een leven lang schadevrij (en Wolf, daar ga ik wel 'prat' op!). Daar gaat deze poll ook over: hoe bewust rijdt de Porschist t.o.v. andere weggebruikers.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 jan 2012 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
je maakt de aloude fout te denken dat de regels voor " de anderen " zijn.
_________________________________________
oud is beter


02 jan 2012 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
Polletje zegt niet zo veel.

Gaat het om schades alleen met de Porsche? Hoeveel km rij je met die auto? Hoeveel km rij je überhaupt op jaarbasis. Schades ontstaan door schuld andere partij. Parkeerschade vs total loss. Enzovoort enz.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 jan 2012 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
de bias is natuurlijk enorm naar de kant dat wij allemaal fantastische chauffeurs zijn. want dat willen we graag horen. in de praktijk gok ik echter dat er met porsches meer schades zijn dan met daewoo matizen :twisted:
_________________________________________
oud is beter


02 jan 2012 13:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
95% van alle chauffeurs vindt dat hij beter rijdt dan 95% van alle chauffeurs...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 jan 2012 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
MarkS schreef:
Polletje zegt niet zo veel.

Gaat het om schades alleen met de Porsche? Hoeveel km rij je met die auto? Hoeveel km rij je überhaupt op jaarbasis. Schades ontstaan door schuld andere partij. Parkeerschade vs total loss. Enzovoort enz.



+1
_________________________________________
Nie janken.


02 jan 2012 13:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
wolf schreef:
de bias is natuurlijk enorm naar de kant dat wij allemaal fantastische chauffeurs zijn. want dat willen we graag horen. in de praktijk gok ik echter dat er met porsches meer schades zijn dan met daewoo matizen :twisted:


Dat is dus nog maar de vraag......en dat betwijfel ik dus ten zeerste. Voordat je een Porsche kan rijden, zal je een hoop moeite moeten doen (de 1 wat minder dan de ander), en een Porsche heeft volgens mij meer emotionele waarde dan de gemiddelde auto. Die leen je niet even uit aan je buurman, het nieuwe vriendje van je dochter, aan je schoonmoeder, enz. Dat doe je met je Deawoo misschien weer wat makkelijker :mrgreen:

en @ MarkS: gewoon goed lezen, dan begrijp je het wel. Parkeerschades door jou veroorzaakt met welke auto dan ook, tellen ook mee. Niet de ernst. Een schade is een schade, de 1 met grotere gevolgen dan andere...in elk geval dupeer je bij een door jou veroorzaakte schade altijd de tegenpartij.
Maar met dit topic wordt in elk geval wel een poging gedaan om het weggedrag van de Porschist in kaart te brengen. Ik weet dat de poll niet 'waterdicht' is, dus elke tip om dat wel te krijgen is meegenomen...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 jan 2012 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
kan best wat je zegt, maar dan wordt het nog ingewikkelder in de zin van dat je eigenlijk een beroerd chauffeur bent en je leaser regelmatig naar de uitdeukboer brengt terwijl je met je porker als een oud wijf 1x per maand een rondje om de kerk rijdt... :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


Laatst bijgewerkt door wolf op 02 jan 2012 15:20, in totaal 1 keer bewerkt.



02 jan 2012 14:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
steef schreef:
@ MarkS: gewoon goed lezen, dan begrijp je het wel.


Ik heb het nog een keer (goed) gelezen, je hebt gelijk, ik snap er niks van. :wink:

Succes met het onderzoek.

:popcorn:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 jan 2012 14:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
heb de meeste zakelijke auto's niet tot het eind van de looptijd gereden :cheesy: maar eigenlijk nog nooit echt door mijn schuld. Prive de laatste jaren weinig tot geen schade gereden. Totmbo heeft 8 jaar geleden haar auto die op mijn naam stond plat gereden. En anderhalf jaar geleden bijna een hoop schadevrije jaren kwijtgeraakt door een onverlaat die het nodig vond om de navigatie uit de jeep te halen op een 'nogal lompe' manier.

Rij nu 15 jaar schadevrij. Afgefikte mini tel ik niet mee... :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 jan 2012 15:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
Betere rijders in wat, minder schade, beter wagenbeheersing, defensief rijden......Zegt allemaal niet zoveel. Ik heb in mijn 30 jarige chauffeur bestaan nog nooit schade gereden, 2x is er iemand tegen me aan gereden. Best een goede score....rij echter vergeleken met anderen als een oud wijf.......ik rij overwegend defensief........om mezelf nu een goede rijder te noemen..... :scratch: :scratch:


02 jan 2012 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
Dan heb je het heel goed gedaan, en ben je volgens mij een goede chauffeur!
Maar het aantal Porschisten die geen schade hebben gereden/veroorzaakt valt me eigenlijk nu al tegen. Ik had echt verwacht dat het aantal dat nog nooit schade hebben gereden (en daar zit dus al een fout in de poll) veel hoger zou liggen....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 jan 2012 18:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
@peter,

Ik denk idd dqt je dan een goede rijder bent, en dat is goed in het verkeer,
Ik daarin tegen betrap mijzelf ( en word betrapt) op wat minder nette dingen in het verkeer, geen hele schokkende dingen ( imo) maar wel niet goed, wel ben ik me ervan bewust en dat vraag ik mij wel eens af bij andere weggebruikers,
Die bellen, drinken en andere dingen doen, zelf rij ik veel te hard op snelwegen maar binnen de bebouwde kom heb ik aleen maar last van bumper klevers.
_________________________________________
remmen is angst


02 jan 2012 18:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
steef schreef:
en @ MarkS: gewoon goed lezen, dan begrijp je het wel. Parkeerschades door jou veroorzaakt met welke auto dan ook, tellen ook mee. Niet de ernst. Een schade is een schade, de 1 met grotere gevolgen dan andere...in elk geval dupeer je bij een door jou veroorzaakte schade altijd de tegenpartij.
Nops, eenzijdige schade zoals ik al aangegeven had ;) (en die heb je onder de Porsche rijders wel wat meer dan gemiddeld denk ik :cheesy: )


02 jan 2012 19:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
die ouwe porkers liggen natuurlijk zo beroerd op de weg, gelieve alleen met droog wegdek te berijden :mrgreen:
_________________________________________
later is nu


02 jan 2012 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Porsche rijders, betere rijders?
yep. nicht für Anfänger und Frisör... :twisted:
_________________________________________
oud is beter


02 jan 2012 19:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.