Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 14:56



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Garantieverlenging kosten variabel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Garantieverlenging kosten variabel
Onlangs een 911 4S gekocht uit 2009 met 12.000 km met een jaar garantie. Ik kreeg achteraf de aanvraag voor de garantieverlenging en de prijs (die de dealer heeft betaald) viel mij mee, ca. 1.150,-- Volgens mij heb ik hier wel hogere bedragen gezien. Is de prijs voor verlenging afhankelijk van bouwjaar en kilometerstand???
_________________________________________
Een dag niet geflitst is een dag niet gereden


05 maart 2012 20:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Garantieverlenging kosten variabel
Ik heb net mijn garantie weer verlengd, dat kost 1260 euro aan verlenging (BTW-loos) + 150 euro technische controle ivm verlenging + 435 euro activering garantie en Porsche assistance. De laatste 2 bedragen zijn excl. BTW. Oh ja, het betreft een 996 4s uit 2003. Kortom 1.150 is een goede deal....
_________________________________________
Porsche 997 4S


05 maart 2012 21:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Garantieverlenging kosten variabel
txs. Vraag mij af hoeveel mensen dit daadwerkelijk doen. Het zijn natuurlijk belachelijke bedragen. Is een soort motie van wantrouwen t.o.v. je eigen product. Zag overigens dat het geen eigen beheer is maar bij Allianz is ondergebracht.
_________________________________________
Een dag niet geflitst is een dag niet gereden


05 maart 2012 21:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht Re: Garantieverlenging kosten variabel
Lees ook even hier voor info over het al dan niet verlengen...
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


05 maart 2012 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Re: Garantieverlenging kosten variabel
150 euro technische controle...das meteen een mooie check of alles nog in orde is. Wel doen voordat oude garantie verlopen is, als er wat gevonden wordt valt reparatie vermoedelijk onder garantie.
435 euro activatie is een mooie bij garantie verlenging...makkelijk verdiend.

Ik zit erover te denken om mijn garantie in Duitsland te laten verlengen...heb de Boxster daar gekocht met 2 jaar Porsche Approved Garantie...is een stuk goedkoper om daar te verlengen. Enige nadeel is dat je een duits nummer moet bellen bij pech onderweg.

Iemand ervaring met verlengen garantie in Duitsland ?


05 maart 2012 21:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht Re: Garantieverlenging kosten variabel
Nummer maakt toch niet uit, buiten Duitsland moet je dan het Europese nummer bellen voor Porsche assistance maar word je gewoon in Nederland geholpen.


05 maart 2012 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Garantieverlenging kosten variabel
sandernl schreef:
Ik zit erover te denken om mijn garantie in Duitsland te laten verlengen......is een stuk goedkoper om daar te verlengen.

Scheelt hier in het zuiden idd ook ongeveer 700 euro op twee jaar tussen PCL(imburg) en PCA(achen). Maar is er bij de Nederlandse dealers niet wat te onderhandelen?

Over wel of niet verlengen...sinds ik weet dat bijv een PDK bak tegen de 15k kost en enkele simpele zaken niet vervangen kunnen worden en je aangewezen bent op een ruilbak of nieuwe is mijn keuze daarvoor wat simpeler geworden.


05 maart 2012 22:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Garantieverlenging kosten variabel
Dank voor de link. Ik zit zelf in de verzekeringsbranche dus weet wel het een en ander van dit vak. Ik verzeker als het gaat om bruin-en witgoed H E L E M A A L N I E T S. Reden: Alles wat ik koop kan ik bij een defect makkelijk nieuw kopen en de premies zijn belachelijk hoog. Voor wat betreft mijn (eerste) Porsche kan ik het moeilijk beoordelen. Ben/was BMW rijder en zou voor een BMW nooit een dergelijke verzekering afsluiten. Maar nu :?: Ik trek uit de discussie die "Henk" aanhaalt de volgende conclusies:

1 er zijn voor en tegenstanders met beiden goede argumenten
2 het is hier soms net het BMW Z3 Forum :lol:


Henk schreef:
Lees ook even hier voor info over het al dan niet verlengen...
_________________________________________
Een dag niet geflitst is een dag niet gereden


05 maart 2012 23:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.