Pagina 1 van 1
Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 27 maart 2012 10:58
door Bill22D
Weet iemand wat er op deze plaats zou kunnen lekken aan een 964?
Achterzijde passagiersportier.
Ik weet niet wat het is, vandaar dat ik het onder discussie post.
http://s1175.photobucket.com/albums/r62 ... Lek964.jpgDe dekplaat zit er niet meer onder, dus is het niet mogelijk dat het ergens anders lekt en via de dekplaat naar dit punt afloopt.
Alle suggesties zijn welkom.
Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 27 maart 2012 11:14
door Maarten
Door de dorpel loopt een olieleiding naar voren toch?
Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 27 maart 2012 11:31
door Alfred
Je oliereservoir zit daar met de thermostaat en olieleidingen die naar motor en naar de oliekoeler voorin gaan.
Dorpels verwijderen en geheel met hogedrukspuit schoonmaken, gaan rijden en dan zie je vanzelf waar het lekt. Bij mij was het het slangetje van reservoir naar thermostaat.
Succes.
Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 27 maart 2012 11:36
door Bill22D
Maarten, Alfred,
Bedankt voor het snelle antwoord.
Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 27 maart 2012 13:31
door Olaf
mms gewoon bij de aftapplug van het thermostaat-huis

Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 27 maart 2012 23:16
door BOXTUR
Die is toch gewoon zichtbaar (steekt er iets onder uit, of is dat iets anders?).
Loopt de olie dan toch nog langs de leidingen naar voren, of druppelt de koeler en stroomt de olie dan via de leiding naar achteren?
Heb er verder geen verstand van, maar wilde ook even iets posten ...

Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 28 maart 2012 0:18
door Bill22D
Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 28 maart 2012 8:06
door Olaf
Door de (soms vervelende) zwaartekracht loopt de olie altijd naar het laagste punt
Wat je laat zien is de aftap-plug van het thermostaat-huis ...
Als je verder wilt kijken/inspecteren zal je op z'n minst de Porsche omhoog moeten zetten, al is het op 'n bokje.
Rechter achterwiel verwijderen - en voorste deel van de binnenkuip losschroeven en wegnemen ..
Als je dan meer dan alleen druppels aan de aftapplug ziet

schoonmaken tot het hoogste punt ... en verder kijken/inspecteren ...
Die aftapplug hoort volgens mij met 50 Nm (37 ft.lbs) vast gezet te zijn, ook dit kan je even controleren .. door te kijken of je 'm op dat moment kunt zetten.
Als je besluit de plug er uit te draaien, zou ik zorgen dat je 'n nieuwe afdichtring en een bakje (om de olie op te vangen) voor handen hebt

Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 28 maart 2012 8:30
door Alfred
Doe wel een flink bakje, er zit meer olie in dan de gemiddelde auto
Zoals Olaf al zei, de aftapplug is het laagste punt dus als je alles schoon hebt kan je het spoor volgen.
Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 28 maart 2012 9:05
door rob964.c4
Ik zou alleen het rechter achterwiel eraf halen ipv links
En er is geen binnen kuip bij dat wiel, wel kan je de dorpellijst weg halen.
Ik zou eerst kijken of de aftap wel vast genoeg zit.
Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 28 maart 2012 9:16
door Olaf

.. verkeerde visualisatie van mij - omdat het wiel
wel links zit als ik naast de Porsche sta

.. heb m'n eerder geschreven stukje tekst dan ook maar gedeeltelijk aangepast, want die binnenkuip zit er volgens mij - en bij mij wel
(in iedergeval op de 993).

Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 28 maart 2012 9:27
door Bill22D
Bedankt voor al het advies!
Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 28 maart 2012 9:38
door rob964.c4
Olaf schreef: .. heb m'n eerder geschreven stukje tekst dan ook maar gedeeltelijk aangepast, want die binnenkuip zit er volgens mij - en bij mij wel
(in iedergeval op de 993).

Bij een 964 zit er bij het linker wiel wel een soort steenslag schot rechts bij de olieleiding en tankje niet,
Terwijl je het daar juist verwacht.
Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 12 apr 2012 12:18
door Olaf

... maar inderdaad (en helaas) niet bij de small-body

Hier hing eerder deze week ook 'n druppel olie aan de aftapplug van het thermostaathuis (964 WTL Cabrio)
Bleek een slangeklem te zijn die niet helemaal goed vast zat ..

En constateerde meteen dat bij de eerstvolgende beurt (over 6000 Km en ongeveer 1 maand) er 'n slang vervangen dient te worden ...

... de slang is nog hard - en zweet nog niet ... maar het is goed te zien dat deze in staat van ontbinding geraakt, door de metalen bewapening die aan het corroderen is

Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 12 apr 2012 12:25
door Marco
zijn geen goedkope slangen weet ik uit ervaring

Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 12 apr 2012 12:28
door Olaf
't werk er omheen ook niet
... maar beter preventief vervangen - dan het een keer oplopen

Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 12 apr 2012 21:06
door Ivo 3.6
Weet er alles van. Over een week bij mij olieleiding vervangen.
Re: Olielek 964 Cabrio
Geplaatst: 12 apr 2012 21:33
door shaggy
die gewapende slang kun je de meter kopen,dan hoef je alleen nog de flenzen erop te laten persen. dat kan bij diverse construktiebedrijven
origineel kopen kan ook natuurlijk
