Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 5:49



Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
hefbrug 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: hefbrug
Ga die intern boys maar eens bellen hoe dat werkt met voeding enzo (vanuit de vloer?). Zie daar idd mooie brugjes staan. En wil er eens een werkend zien. Voorlopig is de vloer nog niet gestort, laat staan de schuur/garage gebouwd. Maar is zo augustus en dan moet 'ie in snel tempo de grond uit.
Kan er nu waar nodig nog wat cm bij scoren, tot op zekere hoogte... bestemmingsplannen hè :wink:
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


20 apr 2017 0:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: hefbrug
vaak valt een maximale 10% afwijking binnen het bestemmingsplan , en kunnen ze daar toestemming
voor geven . Altijd de moeite om even te informeren. ( bij een deskundige die de bouwaanvraag doet , niet bij
de gemeente, die poeiert je vaak meteen af met de regels.. die flexibeler kunnen zijn dan de ambtenaren. :D )
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


20 apr 2017 8:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: hefbrug
Is m'n vak dus geloof me. De maximale ruimte is al gevonden... :wink:
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


20 apr 2017 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: hefbrug
:res: Heb wat nare ervaringen met die lui..mooi dat het je vak is ..
wij moesten constant mensen inhuren voor info.. was echt bizar.. maar
Uiteindelijk goed gekomem
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


21 apr 2017 0:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: hefbrug
Is idd zo dat gemeente vaak slechts de basisregels uit het bestemmingsplan doorgeeft, terwijl er nog diverse vrijstellingsbevoegdheden en wijzigingsbevoegdheden zijn, er nog de mogelijkheid is vergunningsvrij te bouwen, nog middels kruimelgevallen uit de BOR vergunning verleend kan worden (mits passend in gemeentelijk beleid) en er eventueel een buitenplanse afwijking gevolgd kan worden. Mogelijkheden genoeg om nog te proberen, maar dat vinden ze vaak alleen maar lastig...
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


21 apr 2017 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: hefbrug
Even afstoffen:
Ik overweeg om de koppeling van mijn 996 zelf te vervangen en dan wil ik toch graag wat meer ruimte dan met assteunen bereikt kan worden. Ik ben dus aan het kijken voor een niet te hoge brug en twijfel tussen een lage schaarbrug:
Afbeelding
of een poetsbrug:
Afbeelding
Plaatjes even ter illustratie om aan te geven wat ik bedoel.

Hij moet verplaatsbaar zijn omdat ik hem als ik hem niet gebruik onder de auto wil opbergen. Bij een lage schaarbrug rijd je dan natuurlijk wel iedere dag over de twee platen, wat misschien de levensduur zal beinvloeden. Bij een poetsbrug verwacht ik dat deze dan net tussen de wielen past en de bodem van de auto niet raakt. Voor mijn gevoel is een lage schaarbrug stabieler, waardoor ik een voorkeur heb voor de schaarbrug. Ook verplaatst de auto bij een poetsbrug tijdens het heffen naar voren (of achter), wat ik in mijn garage wat onhandig vind. Mijn inschatting is dat beide smaken niet veel verschillen in de bereikbaarheid van de onderzijde van de 996.
Afbeelding
Bij de schaarbrug zijn alleen de aircoleidingen niet bereikbaar. Klopt dat beeld, of zijn er mensen die juist zweren bij de 'poetsbrug' in plaats van een schaarbrug?

Moet ook op 230V werken.
Is iemand bekend met deze 3 Ton Weber schaarbrug?

Afbeelding

Mooi prijsje nu, qua gewicht vergelijkbaar met concurrenten van Twinbusch, Toolmania, Falco.

Tips, ervaringen, adviezen?


30 jun 2019 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Re: hefbrug
Ik heb de onderstaande. Deze bevalt goed omdat de auto dan recht omhoog gaat. Het is wel lastiger om midden onder de auto te werken omdat daar het frame van de brug zit. Dit vind ik niet zo erg want hier zit toch(op de schakelstangen na) niks bij onze auto's. Ik denk persoonlijk dat een schaarlift makkelijker is. Maar daarin tegen ook weer meer ruimte in neemt en grotere platen onder de auto heeft. Ik weet ook niet of je door de breede platen nog makkelijk bij de zeikant van de motor en bak kan? Ik kan bij de Boxster overal prima bij. Maar ik denk wel dat de schaarbrug wat stabieler is. Ik heb een normale garagebox en heb gekozen voor de kleinste brug die ik kon vinden. Kan toch niet hoger dan de hoogte van het dak. De auto rijd er gewoon overheen als ik hem niet gebruik.

https://www.toolsnmore.nl/content/werkp ... _cm_-_230v
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


01 jul 2019 7:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: hefbrug
Is deze al eens ter sprake gekomen ? hier kantel je als het ware je auto op, staat dan schuin zodat je makkelijk bij de
onderkant kan. ( weet niet of dat bij een Porsche ook kan ? ) maar zo wel handig zijn als je zo nu en dan er eens onder moet
zijn , en weinig ruimte hebt . ( heb er geen ervaring mee, heb zelf een een 2 kolommer en dat werkt heerlijk) https://www.hbm-machines.com/producten/ ... 7ZEALw_wcB
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


01 jul 2019 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: hefbrug
Ik niet dat deze werkt bij een Porsche. Door de motor achter de wielas heeft een Porsche veel overhang achter. Om het in evenwicht houden heeft hij voor ook een grote overhang. Mijn SLK55 is bijvoorbeeld 36 cm korter dan een 997 maar de wielbasis is 8 cm meer dan bij de 997. Ik denk dat een 911 en een Boxster voor en achter met zijn bumper op de grond staat als je hem kantelt.


01 jul 2019 12:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: hefbrug
Djurre schreef:
Wij hebben twee keer de Liftmaster en zijn beide prima!


en nu 5 jaar geleden nog steeds tevreden?

ben aan het uitzoeken welke mij het beste zou passen en deze komt op de shortlist voor.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


31 jul 2020 17:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: hefbrug
harryv8 schreef:
Is deze al eens ter sprake gekomen ? hier kantel je als het ware je auto op, staat dan schuin zodat je makkelijk bij de
onderkant kan. ( weet niet of dat bij een Porsche ook kan ? )

Ik heb ook zo iets,alleen van een ander merk. Ja ,kan met de porsche ook prima! Hier staat er toevallig onze oude Benz op :wink:
77206 77205
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


31 jul 2020 18:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: hefbrug
om misverstanden te voorkomen
Djurre heeft liftmasters waar ik naar refereer en die zien er zo uit ;-)

Afbeelding
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


31 jul 2020 18:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: hefbrug
om preciezer te zijn
Afbeelding
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


31 jul 2020 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: hefbrug
Ik heb ook geworsteld met dit “thuisgebruik”dilemma. Uiteindelijk gegaan voor een schaarlift zoals op de foto van JeroenSC

Gebruikt gekocht op marktplaats. Dingen zijn werkelijk roofgoed en vaak dezelfde dag al weg. Mocht je een brug kopen denk dan na over transport. Die dingen wegen enkele honderden kilo’s!
Er is prima overheen te rijden en om mee te werken een ontzettend fijne stabiele brug. Een nette gebruikte vinden lukt met een beetje geluk voor 800- 1000 euro.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


31 jul 2020 19:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: hefbrug
Thnx voor de tip, maar gelukkig bezorgen ze allemaal.
Helaas bieden de meeste geen montage aan.
Ik zit meer met de kilo's rechtop krijgen.

Voor mij is niet t dilemma welk type brug. 2 kolom heeft de voorkeur en de schuur is er op gebouwd.
Het dilemma is welke aanbieder onder de 2k, vol automatisch uitgevoerd.
Liftmasters
Twinbusch
Toolmania

Staan boven aan de shortlist.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


31 jul 2020 20:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: hefbrug
Vorige week gebeld met Allergoedkoopste om wat navraag te doen.
Op basis van mijn woonplaats konden ze wel een ref. adres opgeven. Ene Auto Resto in Nijmegen.
Ah die naam komt bekend voor :mrgreen:

Even gebeld en geen probleem om even te komen kijken.
Ik had gezien dat de handleiding nogal summier was dus hier kon ik mooi foto's maken.
Vriendelijk ontvangen, ze waren druk maar er was een brug vrij dus kijk maar even.
Al met al nette brug en opbouw. Enige wat mij opviel is dat Liftmaster geen afscherming van de kabels / ketting
in de kolom heeft; Twinbusch heeft dat bijv. wel.

Dus een 230V brug besteld.
Waarna er telefonisch contact is, 'ik zie dat u een 230v versie wilt, die hebben we niet op voorraad en dat raden wij af...' :|
In het verleden te veel problemen mee omdat 230V aansluiting vaak niet de 16A halen die benodigd is...

In eerste instantie vooral geïrriteerd / teleurgesteld: waarom bied je het dan wel aan :evil:
Maar goed het advies is oprecht en met goede intenties. Dus order geannuleerd en krijg mijn geld teruggestort.
Eerst nu een krachtgroep bijmaken :evil:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


11 aug 2020 11:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: hefbrug
Citaat:
omdat 230V aansluiting vaak niet de 16A halen die benodigd is...


Die 16 Amp wordt wel gehaald maar vaak zitten er in de "normale" groepenkast van een woonhuis met garage
slechts schakelautomaten met een "A" karakteristiek. Dit betekend dat die een kortstondige hoge belasting (zoals bij het
inschakelen van de hefbrug) niet aankunnen, en er dus uitslaan.

Ik ben zelf ook geen fan van bruggen op 230V, dus kan mij hun advies wel indenken (voorkomen van gezeur achteraf) maar het kan wel degelijk.

Ik heb thuis een extra groep met een "C" karakteristiek schakelautomaat (die kan een hogere piek belasting aan zonder er gelijk uit te slaan) laten installeren met aparte kabel naar de garage voor het "zware" werk, o.a. de compressor en lasapparatuur.


11 aug 2020 11:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: hefbrug
+1 Willem.
Ik heb hier een zgn Falcon poetsbrug,met een gewone automaat schiet hij er idd door,door de piekspanning.
Maar met een vertraagde automaat 0 problemen.
Dus lijkt me wat overdreven om voor hobby gebruik hiervoor een krachtgroep aan te moeten leggen.


11 aug 2020 12:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: hefbrug
Klopt idd dat met een c karakterestiek minder snel last hebt van het uitklappen van een groep.
Op termijn willen we er ook nog +-5kW Zonnepanelen op de schuur zetten, ik weet geen krachtgroep voor nodig,
maar we doen het nu in 1x goed.
We hebben al 3x25 aansluiting, dus die gaan we nu maar eens doorleggen.
Tikt alleen weer zo hard aan :pale:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


11 aug 2020 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: hefbrug
Ik blijf gecharmeerd van de MaxJax 2-kolommer. Zéker voor hobby-gebruik.
Hij is overigens een stuk duurder geworden (was ooit in de aanbieding voor $1699,-!), en helaas geen dealer in de EU.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 aug 2020 14:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: hefbrug
WillemB schreef:
vaak zitten er in de "normale" groepenkast van een woonhuis met garage slechts schakelautomaten met een "A" karakteristiek.
Je bedoelt B.
Maar een krachtgroep in de garage is nooit weg. Kun je mooi gebruiken voor een lasapparaat bijvoorbeeld. (of een brug)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


11 aug 2020 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: hefbrug
Je hebt gelijk het moet idd "B" zijn :wink:


11 aug 2020 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Targa en 993 C4S ex 964 C2
Brussel
Bericht Re: hefbrug
Ik had hetzelfde probleem in mijn garage met het starten van het heffen bij de brug. Regelmatig gelijk ‘ stop door’. Zwaardere zekering was bij mij ook 100% oplossing. Kost praktisch niets! Succes


11 aug 2020 17:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: hefbrug
Het zal voor jou zeker werken
Maar of t verstandig is.....

In de praktijk werkt er nu ook ee 2.2kw machine met een startpiek van 3.3kw
Verlichting flikkert even, maar werkt wel.
Uitleg van de electricien, de lengte van de kabel vangt de piek voor je op voordat de groep klapt. Maar is niet goed voor de levensduur van de kabel.
Dan is dit altijd op goedkoper dan een afgebrande schuur of huis te herbouwen
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


11 aug 2020 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Bericht Re: hefbrug
DeniS2 schreef:
Thnx voor de tip, maar gelukkig bezorgen ze allemaal.
Helaas bieden de meeste geen montage aan.
Ik zit meer met de kilo's rechtop krijgen.

Voor mij is niet t dilemma welk type brug. 2 kolom heeft de voorkeur en de schuur is er op gebouwd.
Het dilemma is welke aanbieder onder de 2k, vol automatisch uitgevoerd.
Liftmasters
Twinbusch
Toolmania

Staan boven aan de shortlist.


Ik heb een 2e hands 2 kolomsbrug weggehaald bij een vriend van me voor wat wisselgeld, zag ook op tegen het verplaatsen maar met een aanhanger en 2 man voor het afbreken en neerzetten was het in een paar uurtjes geregeld! Is prima te doen.
_________________________________________
Porsche 997 GT3


11 aug 2020 21:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.