Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 3:40



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool 911? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool 911?
Dag mensen,

Mijn naam is Rogier en ik rij sinds 2008 met een 911 uit 86.
Al geruime tijd lees ik met veel plezier diverse topics op dit forum, die erg leerzaam kunnen zijn.

Deze zomer zouden we de 911 graag willen meenemen voor een trip door Europa, en wel met een tent! Een 911 zal niet de meest praktische keuze zijn, maar wel een heel avontuurlijke. Ik heb al gezien dat er enkele forumleden zijn met een dergelijke ervaring dus het moet zeker mogelijk zijn! We weten nog niet precies welke route we gaan rijden, maar we gaan in ieder geval via de Zwitserse Alpen naar Italie en via Frankrijk weer terug.

Nu ben ik aan het bekijken welke voorbereidingen ik kan treffen voor de auto zelf, maar ook voor de spullen die we het best passend meenemen in de 911. Hierbij ben ik benieuwd naar jullie input en ervaringen.

Voor de auto heb ik het volgende bedacht:
- De ruitwisserarmpjes wil ik vervangen voor een set van de 964. Zijn deze gemakkelijk verwisselbaar?
- Airco heb ik laten afvullen; dit was vorig jaar ook gedaan maar het systeem bleek nu nagenoeg leeg te zijn. Gedurende de lektest van 15 minuten bleef het systeem wel keurig op 15 bar staan. Uitgaande temperatuur was wel 12 graden. Volgens de monteur zal dit lager worden wanneer de auto rijdende is; toch heb ik her en der al gelezen over temperaturen van 6 graden. Wat denken jullie hiervan? Valt me trouwens op dat de airco soms niet meteen aangaat, maar pas na bijv. 10 min. Dit is gek genoeg niet altijd zo, toch is dit fenomeen er altijd al geweest.
- Wanneer ik met 25 graden in de file sta dan loopt de olietemperatuur richting de stand van 10 uur met de neiging om verder naar het rood te gaan. Ik denk dat het verstandig kan zijn om de koeler te voorzien van een ventilator. Is de fan te plaatsen op de huidige koeler of moet ik de gehele unit vervangen voor een '88er versie? Is dit goed zelf te doen?
- Verder zal ik een extra dme relais meenemen.

Hebben jullie hierop nog aanvullingen? En voor de mensen met -kamperen met je 911- ervaring...;) Hebben jullie nog nuttige tips voor mij? Routes die we zeker niet kunnen overslaan, trucjes om de campingspulletjes op te bergen in de 911, zonder verlies van zicht naar achteren...? Alle tips zijn welkom!

Groetjes Rogier


08 jul 2012 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
Koop een kofferset en maak hierin groepen. kofferset zorgt voor het snel en overzichtelijk inpakken van je P. Een 3.2 heeft meer ruimte onder de kofferklep als een 964 en 993.

Bv koffer 1 materiaal
koffer 2 kleding
koffer 3 verzorgingsproducten
etc


neem aan dat je mijn topic over het kamperen al gelezen hebt.

Veel succes en maak maar een mooi reisverslag en vakantie van.
_________________________________________
Nie janken.


08 jul 2012 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
Ik doe alle kampeerspullen voorin. (tent, slaapzakken, luchtbedden, kookstellen en ander klein spul)
Achterin twee hele grote sporttassen en twee rugtassen. En achter de stoelen de klapstoeltjes.
Over de tassen nog zicht naar achteren.
Tassen vind ik persoonlijk handiger en flexibeler met kamperen dan een kofferset.

Belangrijkste tip; genieten! :thumleft:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


08 jul 2012 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
Dat genieten gaat zeker goedkomen, kijk er al erg naar uit :drive: Chelsea, ik heb jouw topic idd ook gelezen, mooi verslag met leuke foto's! Ik zal de camera ook zeker niet vergeten mee te nemen ;)


08 jul 2012 14:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
Ronaldo schreef:
een kofferset.


1 Koffer kan al genoeg zijn :wink:

Afbeelding

- hoe (en waar) je je bagage in pakt moet je eigenlijk zelf weten, maar het is wel makkelijk dat je ergens goed bij kunt als je het nodig hebt. :idea:

Afhankelijk van het soort tent dat je mee neemt - zou je deze op kunnen vouwen - en als laatste bovenop de bagage kunnen leggen in de kofferbak ... mocht je toch een buitje hebben - en snel je tent op willen zetten (of afbreken) zonder dat de rest van de spullen nat worden.

Verder zou ik meenemen

- reserve snaren en een flesje (of twee) olie - alsook wat gereedschap, ijzerdraad en ducktape.
- EHBO trommel

... natuurlijk even het huidige 'on-board' spul controleren, zoals je reservewiel, compressor (ook handig om je luchtbedje op te pompen), sleepoog, etc.

Ventilator voor de oliekoeler is MI niet nodig - en ik weet ook niet of je er zomaar 1tje kan monteren.
Gezien je temperatuur verhaal - even (laten) controleren of de thermostaat die in de rechter-achter-wiel-kuip zit wel open gaat ..

Succes & geniet er van !


08 jul 2012 14:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
Dankjewel! Vwb de temperatuur; de hogere olietemp heb ik alleen een paar keren meegemaakt in een langdurige file toen het erg warm was buiten. Ik vermoed dat de thermostaat z'n werk wel gewoon doet (korte terugval in olietemperatuur bij 8 uur, met vervolgens constante temp. van 90gr).


08 jul 2012 14:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
10 uur bij langdurige file is nul problemen. is volgens mij normaal. als hij weer netjes omlaag gaat als je weer gaat rijden, lijkt me het logisch.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 jul 2012 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
Goed idee!!!

Ga al jaren kamperen met de Porsche - gaat prima, natuurlijk helemaal afhankelijk van hoeveel je vrouw/ vriendin meeneemt :-) Ik doe de bagage (liever meerdere zachte tassen), tent, tafel en andere zware spullen voorin en alle losse kampeerspullen (gaspitten, pannen etc. etc.) in plastic boxen met deksel achterin.

Of je scoort een originele kofferset. Ik heb hier de helftvan. Sluit mooi aan onder de neus.

http://www.ebay.de/itm/Original-1989-Po ... _581wt_922

Verder neem ik altijd een reserve DME relais mee, startkabels, beetje gereedschap en een rol ducktape.

Veel plezier!!!
_________________________________________
There is no try - just do or do not!


08 jul 2012 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
Leuk zo'n originele koffer set maar dat geld zou ik kwijt willen zijn voor een vakantie :shock: .
De kofferset die wij gebruiken is ook soft en dus enigzins buigzaam (en maar 12,50 :lol: ) harde massieve koffers a samsonite zou ik ook niet willen ivm beschadigingen
_________________________________________
Nie janken.


08 jul 2012 17:44
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
En vergeet een blaaspijpje niet, sinds 1 juli verplicht in Frankrijk. En ik was vergeten een oranje hesje in mei lag nog in de DD. Gelukkig niet nodig gehad.


08 jul 2012 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
reserve v-snaartje :idea:


08 jul 2012 18:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
Brandblusser. :oops:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


08 jul 2012 18:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
http://www.combatshop.nl/product_info.php?cPath=57_243_288&products_id=1053

Je weet het maar nooit :mrgreen:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


08 jul 2012 20:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
porsche964 schreef:
En vergeet een blaaspijpje niet, sinds 1 juli verplicht in Frankrijk.

wordt pas vanaf 1 oktober as voor bekeurd. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 jul 2012 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
Gewoon je credit card meenemen en alles komt goed


08 jul 2012 21:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
ANWB Reis en Krediet brief.

Eens nodig gehad met de Alfa in bloody Italië. Je zou denken dat ze een Alfa daar zo gefixt hebben maar wat een ellende. Wel alles keurig geregeld door de ANWB. :thumleft:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


08 jul 2012 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
JorisLoet schreef:
Ga al jaren kamperen met de Porsche - gaat prima, natuurlijk helemaal afhankelijk van hoeveel je vrouw/ vriendin meeneemt :-)


Haha, daar had ik ook al aangedacht ja! Maar gelukkig begrijpt mn vriendin dat er wat beperkingen zijn in de mee te nemen hoeveelheid ;)

Leuk trouwens om te lezen dat er ook iemand is die ervaring heeft met een kampeertrip met zo'n zelfde oude beestje! Geeft me toch wat meer vertrouwen in de reis :lol:


11 jul 2012 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Welke voorbereidingen voor kampeertrip met je oldschool
Nu maar hopen dat je vrouw ook zo begripvol is :mrgreen:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


11 jul 2012 21:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.