Pagina 1 van 1
van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 15:25
door Cazzo Super Veloce
Ik lees hier altijd dat een S beter rijdt dan een 4S.
Als ik de aandrijfas naar het voorste diff eruit sloop, heb ik dan een S?
Lijkt me leuk om een keer te proberen

Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 15:53
door Remmel
Dan heb je inderdaad geen aandrijving op de voorwielen meer maar dat maakt het nog geen S...
Je hebt nog altijd het gewichtsverschil dus je zou ook het voorste diff moeten verwijderen + de aandrijfassen naar de voorwielen.
En of je er dan helemaal bent?, kenners genoeg hier op het forum dus je hoort het vanzelf

Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 15:54
door arenarood
Ja dan heb je bijna een S

Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 15:59
door molen934
Kheb ook wel eens in een 993 4S mogen proefrijden, vond hem geweldig sturen en rijden

Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 19:17
door Paul II
slaapverwekkend Hans, dat zal je bedoelen
waarom verlangen zoveel mensen naar een '4' en dan als optimum met een S erbij?
zou het zijn omdat 4S meer compleet LIJKT dan een 'kale' S.
op het circuit kom ik veel meer S-jes tegen - al of niet in GT3 of GT3/RS uitvoering

- dan 4-wiel aangedreven typen.
misschien zegt dat alles

Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 19:22
door PaulW
Bij mijn zoektocht destijds wilde ik gaan voor een S, puur vanwege de looks (Brede kont), maar bewust voor de S gekozen omdat mij juist enkel achterwielaandrijving wat spannender sturen leek. Nog steeds geen spijt van..
Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 19:51
door arenarood
Die van mij is nu dik 3 jaar een 2WD! Een GT2 wannabee dus(zelfde motor 430pk). Rij er nog steeds met plezier mee,is nu meer een gooi en smijtauto

Ben geloof ik,forever young,wat dat betreft

Gewoon op de weg merk je nauwelijks verschil,behalve als het nat is

Dan rustig aan met het gaspedaal!
Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 19:54
door MarkS
Ik denk dat de meesten hier die "4" in de praktijk helemaal niet gebruiken. Wat aandrijving betreft rijden we dus gewoon met een "2" rond 99% van de tijd.
Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 19:55
door MarkS
arenarood schreef:Gewoon op de weg merk je nauwelijks verschil
Precies mijn punt.

Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 20:42
door dobbelsteen
Wat voor systeem is het 4WD van Porsche? Altijd 4 wiel aandrijving? Of alleen in geval van op de limiet te rijden?
Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 21:36
door rob964.c4
dobbelsteen schreef:Wat voor systeem is het 4WD van Porsche? Altijd 4 wiel aandrijving? Of alleen in geval van op de limiet te rijden?
continue waarbij het 69% achter is en 31% voor,
in fractie van 100 van seconden kan het volledig naar voor of achter of naar ene kant gestuurd worden waar nog wel grip is.
Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 21:38
door rob964.c4
MarkS schreef:Ik denk dat de meesten hier die "4" in de praktijk helemaal niet gebruiken. Wat aandrijving betreft rijden we dus gewoon met een "2" rond 99% van de tijd.
dat klopt voor de meesten is het een hobby auto met wat fun kilometers,
voor mij dagelijkse auto 20 tot max 25 000 km per jaar ook in de winter,dus bewust gekozen voor 4 wiel aandrijving.
daar vind ik het een heerlijk verschil, met winterbanden en de 4 wiel aandrijving dat maakt het voor mij prachtig en veilig.
idd de meesten zullen het niet merken tijden gewoon sturen.
Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 22:26
door MarkS
dobbelsteen schreef:Wat voor systeem is het 4WD van Porsche? Altijd 4 wiel aandrijving? Of alleen in geval van op de limiet te rijden?
Hangt af van het type.
Rob beschrijft de situatie voor de 964 die niet opgaat voor de 993 en latere types. Die rijden, zolang de achterwielen grip hebben en niet doorslaan, volledig achterwiel aangedreven. Vandaar mijn opmerking over de 993 (4S).
De verschillen in de typen daarna zit hem vooral in de verfijning van de werking van het 4WD systeem.
Is ook een mooi filmpje op YouTube over te vinden met de 993 turbo vs 997 turbo op het Porsche driving center in de UK.
Re: van 4S naar S
Geplaatst: 25 aug 2012 23:03
door Paul II
MarkS schreef:Ik denk dat de meesten hier die "4" in de praktijk helemaal niet gebruiken. Wat aandrijving betreft rijden we dus gewoon met een "2" rond 99% van de tijd.
(stop met deze smiley voor jouw posts Mark

)
Re: van 4S naar S
Geplaatst: 26 aug 2012 14:14
door MarkS
Dat vind ik jammer Paul.
Misschien dat ik mijn "4" volgend jaar eens echt kan gebruiken.
Tijdens een gezamenlijke bochtige rit?

Re: van 4S naar S
Geplaatst: 27 aug 2012 22:26
door Paul II
((

))
Re: van 4S naar S
Geplaatst: 27 aug 2012 22:57
door Ivo 3.6
heb C4 en C2 gereden.
Met de C2 ben ik een aantal keer na een rotonde te vroeg op het gas gegaan een uitgebroken. zonder ellende trouwens. Met de C4 gebeurde (kon) dit niet. (Niet de limiet opgezocht

)
Re: van 4S naar S
Geplaatst: 28 aug 2012 0:15
door Jan A. (997 4S)
molen934 schreef:Kheb ook wel eens in een 993 4S mogen proefrijden, vond hem geweldig sturen en rijden

Ik ook!
Re: van 4S naar S
Geplaatst: 28 aug 2012 16:02
door Cazzo Super Veloce
Ik vind hem nogal zwaar en met weerstand sturen.
Alsof hij niet echt graag de hoek om wil.
Dat is vooral bij lagere snelheden, bij hogere snelheden (Nordschleife of circuit) stuurt tie super.
Is natuurlijk geen vergelijking, maar mn 325 E90 stuurde met meer enthousiasme (sportpakket).
(V70 daarentegen is gevoelloos, maar ja, je koopt zon ding ook alleen om mee van A naar B te rijden, niet voor de lol)