Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 2:52



Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Lek bij linker voorwiel (boxster) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.5 Tiptronic Audi A6 (2007)
Wassenaar
Bericht Re: Lek bij linker voorwiel (boxster)
Beste Porsche vrienden,

Ik ben eruit wat het is. Vandaag de bumper eraf en niks, nergens lekken. Ik heb vervolgens de auto gestart en op bedrijfstemperatuur laten komen.
En ja hoor, bij het aansluitpunt (waar de rubber slang op het metalen deel van de radiator komt (koelvloeistof), begon het langzaam te druppelen.
De klem ziet er ook niet helemaal meer fris uit. Ik ga morgen even langs het Porsche centrum een nieuwe klem halen en kijken of het hiermee is opgelost.

Dank voor alle tips, het heeft me enorm geholpen om het probleem te vinden. Het was dus inderdaad de aansluiting van het rubber op het metalen gedeelte van de koelvloeistof. Het druppelen is vrij langzaam, maar als die een tijd stilstaat en de motor loopt gaat het ineens veel sneller. Waarschijnlijk dat ik (snelwegrijder) daarom niks merke in mijn reservoir en bij de twee stadritten dat er een plasje lag...

Dank in ieder geval voor alle feedback! :salut:
_________________________________________
Fanatieke Egoistische Rakkers Rijden Alleen Roestige Italianen


14 sep 2012 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Lek bij linker voorwiel (boxster)
Altijd makkelijk zon forum, en mooi dat je even laat weten hoe de afloop is

Nu je de bumper er af hebt kun je mooi de koelers reinigen. Aircokoeler loshalen van de radiateur daar tussen zit vaak veel rommel dat met bumper niet is te reinigen. Eventueel goed door blazen met lucht.

Groet


14 sep 2012 19:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Lek bij linker voorwiel (boxster)
Lekker dat je het gevonden hebt.
Remmel schreef:
Het is niet de airco want de vloeistof was vettig en het stonk.
Lezen...

Heb je wel eens aircorommel geroken als het er niet op de juiste plek uit komt. Das vettig en het stinkt JP :wink:


14 sep 2012 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.5 Tiptronic Audi A6 (2007)
Wassenaar
Bericht Re: Lek bij linker voorwiel (boxster)
Boxster2010 schreef:
Altijd makkelijk zon forum, en mooi dat je even laat weten hoe de afloop is


Lijkt me niet meer dan logisch, wanneer ik geholpen wordt is het minstens zo netjes om de afloop even te laten weten.

Citaat:
Nu je de bumper er af hebt kun je mooi de koelers reinigen. Aircokoeler loshalen van de radiateur daar tussen zit vaak veel rommel dat met bumper niet is te reinigen. Eventueel goed door blazen met lucht.


Er zat gigantisch veel troep. Zelfs een pen, sigaretten en heel veel bladertroep. Ik ga het morgen allemaal in een keertje doen, dan is alles weer gereed.
Mocht iemand zijn voorbumper eraf willen halen, dit is echt heel eenvoudig bij een boxster, namelijk als volgt:

- Knipperlicht aan beide zijde even loshalen (is een eenvoudig klik systeem dat met beleid er zo af is);
- Vervolgens de schoefjes achter het lichtje en aan de onderzijde even loshalen;
- Kofferdeksel open en het plastic plaatje (waar je vergrendeling doorheen loopt) even weghalen (dit zijn 4 draaibare plastic schroefjes);
- Dan vervolgens de schroefjes van de bumper aan het chasis (die onder het plastic plaatje zitten) losschroeven;
- Vervolgens van de onderzijde de schroefjes los;

En klaar is kees. Heel eenvoudig en super goed te doen. Ik denk dat ik het zelf eens per half jaar ga doen, om de troep eruit te halen.

Even nog een andere vraag. Ik denk erover om een soort van racegaas aan de binnenzijde van de bumper te plaatsen, zodat die troep er niet meer inkomt. Heeft iemand er ervaring mee en heeft dit zin of lost dit niet super veel op?

Alvast dank tot op heden. Ik zal anders morgen even wat foto's maken om het bumper proces te laten zien.
Heb ik ook weer mijn bijdrage gedaan. :ba:
_________________________________________
Fanatieke Egoistische Rakkers Rijden Alleen Roestige Italianen


14 sep 2012 23:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Lek bij linker voorwiel (boxster)
Race gaas is pasklaar te krijgen , ik vind het niet zo mooi. Ik haal in de winter de bumper er even af.
Gr


15 sep 2012 7:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: Lek bij linker voorwiel (boxster)
Waarschijnlijk is het beter om iedere paar jaar je bumper los te halen en de boel schoon te maken. Dat gaas remt de hoeveelheid lucht richting je radiateur behoorlijk af.
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


15 sep 2012 8:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.5 Tiptronic Audi A6 (2007)
Wassenaar
Bericht Re: Lek bij linker voorwiel (boxster)
Beste allemaal,

Nieuwe slangklem erop gedaan, maar heb ook een klein lek in de radiateur ontdekt (helaas :bang: ). Ik heb het service / workshop manual van de auto volledig doorgenomen, maar kan nergens herleiden hoe ik de radiator moet verwijderen. Wel kan ik van alles vinden over de airco radiator verwijderen, maar in het onderdeel 'coolingsystem' is nagenoeg niks te vinden over het verwijderen van de koelradiator zelf.

Wat is hier de juiste procedure voor, ofwel; hoe krijg ik de radiator eraf? Heeft iemand dit ooit gedaan en kan deze mij op weg helpen. Ik zie 2 schuifpinnen aan de buitenzijde van de radiator en 1 aan de binnenzijde boven. Zijn dit ze? Of heeft iemand een foto. Mijn foto's volgen trouwens nog. :salut:

Groetjes,

Michael
_________________________________________
Fanatieke Egoistische Rakkers Rijden Alleen Roestige Italianen


18 sep 2012 4:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Lek bij linker voorwiel (boxster)
michaelb schreef:
Beste allemaal,

Nieuwe slangklem erop gedaan, maar heb ook een klein lek in de radiateur ontdekt (helaas :bang: ). Ik heb het service / workshop manual van de auto volledig doorgenomen, maar kan nergens herleiden hoe ik de radiator moet verwijderen. Wel kan ik van alles vinden over de airco radiator verwijderen, maar in het onderdeel 'coolingsystem' is nagenoeg niks te vinden over het verwijderen van de koelradiator zelf.

Wat is hier de juiste procedure voor, ofwel; hoe krijg ik de radiator eraf? Heeft iemand dit ooit gedaan en kan deze mij op weg helpen. Ik zie 2 schuifpinnen aan de buitenzijde van de radiator en 1 aan de binnenzijde boven. Zijn dit ze? Of heeft iemand een foto. Mijn foto's volgen trouwens nog. :salut:

Groetjes,

Michael

klikkerdeklik


18 sep 2012 19:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Lek bij linker voorwiel (boxster)
Nadien goed vacumeren om te vullen!


18 sep 2012 20:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Lek bij linker voorwiel (boxster)
Goed ontluchten is erg belangrijk. Laat dat iemand doen met de juiste apparatuur. Het behelst veel meer dan alleen wat koelvloeistof bijvullen. Als je dit niet goed doen dan ontstaan er luchtbellen in je koelsysteem met alle ellende die daar (in de toekomst) bij hoort.


19 sep 2012 7:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Lek bij linker voorwiel (boxster)
juist.....gevoelige IMS Lager de plof....slecht ontluchten is HET grote probleem bij de waterkokers....


19 sep 2012 19:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.