Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 15:08



Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Overgestapt van 986 naar 996!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Ja, dat klopt. Wij hadden niet zo erg veel tijd om te blijven hangen, maar was wel flinke opkomst. Ik zag je inderdaad lopen.
Jammer dat we je op de jubirit niet zien! :cry:
Ik heb er zin in en hoop dat het stralend weer is!
Ik houd het ritten en evenementen gebeuren wel in het oog, zien we elkaar een andere keer, toch? :ba:

Groetjes Léon. :thumleft:
_________________________________________
De 996 leerde ons een les.
De 997 leert ons het échte leven.
(hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!


22 aug 2013 13:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Na bijna 20 jaar Porsche rijden, is mijn huidige Porsche, een 996 Carrera Coupe 3.6 deze week verkocht. Zoals jullie zullen begrijpen was dat een strijd tussen emotie en ratio. Waarom heeft de ratio gewonnen? Dat heeft een aantal redenen. Een van de redenen had met de auto zelf te maken. Een kleine twee jaar terug liep de motor vast ( ondertussen bij veel 996 modellen en de eerste 997 een gekend problemen) . Daardoor werd ik gedwongen om of veel geld uit te geven aan een nieuwe motor of datzelfde bedrag als verlies te nemen bij verkoop van de auto. Doordat alles heel veel geld kost, begon het rijden met de auto mij steeds meer het gevoel te geven van Russisch Roulette ( Wat gaat er nu weer kapot??). Waarbij opgemerkt dat de levensduur van bepaalde onderdelen gewoon kort is, zeker ten opzichte van mijn zakelijk Audi, van hetzelfde concern. Wel wilde ik beslist dat de auto elk jaar een echte beurt kreeg, want tenslotte kan je er 285 km/h mee rijden en dan mag er niet iets kapot gaan wat de veiligheid beïnvloed. Daarnaast heb ik nog een paar leuke besluiten genomen, waardoor ik minder tijd had om er mee te rijden ( Normaal 7.000-10.000 km / jr, het laatste jaar maar een kleine 1.000 km). Helaas had ik o.a. ook een investering die zeer slecht rendeerde, wat ook niet hielp.
 
Een van de andere afwegingen was, dat je in het huidige verkeer niet of nauwelijks van de potentie gebruik kan maken. Even lekker doortrekken in de versnellingen, levert al gauw een fikse boete op ( weet ik uit ervaring)
 
Dus sinds afgelopen woensdag ben ik Porscheloos :shock: . De komende maanden gaan we daar eerst eens van bijkomen en dan kijk ik opnieuw wat ik ga doen
 
Let op: ik vind de 911 nog steeds een fantastische auto die supergoed rijdt en er geweldig uitziet, maar rationeel kon ik mij de auto niet meer verantwoorden!  

Ik blijf hier op het forum, sluit niets uit naar de toekomst, maar nu even niet! :D
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


21 apr 2017 18:35
Profiel
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
20 jaar Porsche rijden is een prestatie van formaat. :thumleft: Dat gaat voor de meesten van ons gepaard met opofferingen en soms is het verstandig een time-out te nemen :o
Maar voor een "Petrol head" zal dit zeker niet je laatste Porsche of andere bolide zijn geweest. :mrgreen:
:drive:


21 apr 2017 19:34
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Je hebt het helemaal begrepen! Thanks!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


21 apr 2017 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Gewoon terug naar je eerste liefde: de 944. Betaalbaar, relatief betrouwbaar en rijden met een big smile op je gezicht.

Sterkte en dit "rouwproces" en succes met je overwegingen!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


22 apr 2017 9:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Denk dat ik in totaal wel iets van 12 P's gehad heb (in 35 jaar maar ook perioden van geen P).
Ben nu overgestapt naar Alpine en dat is geen straf.
Heb wel mn P's altijd als hobbyauto bereden (scheelt een hele klap qua kms en dus financieel gezien beter).
Ervaring is dat een P een leuke auto is maar dat er ook veel andere auto's plezier kunnen geven.
Practisch zijn ze absoluut niet en je moet er altijd over nadenken waar je ze neerzet.
Rijd nu als boodschappen ding een Grand Vitara en dat geeft ook plezier (al neem ik voor de langere ritten de BMW of de Alpine)
je komt er wel overheen.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


22 apr 2017 9:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
ver boven de 200 schreef:
begon het rijden met de auto mij steeds meer het gevoel te geven van Russisch Roulette ( Wat gaat er nu weer kapot??).

Dat gevoel herken ik. Zeker als je zoals ik echt nauwelijk iets meer dan een ruitenwisserblad vervangen zelf kan... (en dan nog...)
Elke ratel gaf me het onderstaande angstbeeld...

Afbeelding

Ach, bloed kruipt waar het niet gaan kan en er komt vast wel weer eens wat leuks. Succes met het verwerken, man-van-het-eerste-uur :thumleft: Oja, en het went snel :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 apr 2017 12:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
MPH schreef:
Gewoon terug naar je eerste liefde: de 944. Betaalbaar, relatief betrouwbaar en rijden met een big smile op je gezicht.

Sterkte en dit "rouwproces" en succes met je overwegingen!



Daar heb ik twee keer met plezier in gereden!!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


22 apr 2017 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
@ Horn; goed omschreven, dat gevoel kreeg ik ook al als ik een beurt afsprak!

@rens914; ik heb ze gelukkig ook altijd alleen als hobby- en vakantie auto gebruikt
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


22 apr 2017 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Ik heb mijn 3.2 15 jaar in bezit gehad en eind 2013 verkocht.
Alles went, dus ook een leven zonder P.
Was gister wel ff in Oud-Zuid, my god, wat een zootje P's.... 8)
Dus ging het gister wel weer even kriebelen.
Maar weer terug in mijn Banlieu Nieuw-West zie je er zelden 1. :evil:


22 apr 2017 16:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Haha, toevallig woon ik in diezelfde banlieu! De Porsche stond dan ook altijd in de garage! ;-)
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


22 apr 2017 16:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
De 1 ste vijf jaar gewoon in de straat, daarna ging het mis, erover heen gepiest, embleem pleitte, toen werd het tijd voor een stalling....


23 apr 2017 13:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Hoeveel emotie een auto ook losmaakt, de ratio moet je nooit vergeten. Ik heb net 2 jaar geleden mij SC ingeruild voor een 996 (had ik liever niet gedaan, maar ook bij mij won de ratio het van de emotie). Begrijpelijke keus en ondanks dat je zelf geen Porsche hebt, zijn er genoeg die rondrijden zodat je ze nog wel blijft zien.

En ongetwijfeld zijn er medeforummers waarbij je mee kan rijden als ze naar een meeting of zo gaan.

En de tip van MPH is ook een goede: terug naar de 944, een Porsche waar onterecht op neergekeken wordt.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


26 apr 2017 9:54
Profiel
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Traveller69 schreef:
.... zijn er genoeg die rondrijden zodat je ze nog wel blijft zien.....


Mijn jongste zoon, geen liefhebber, zei: eigenlijk hebben andere mensen er meer aan als jij in je auto rijdt. Die kunnen hem tenminste zien, jij niet :!:

:mrgreen:


26 apr 2017 11:44
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Na drie jaar heerlijk toeren in een Mazda MX5 is de pijn weg en de liefde voor het merk Porsche terug. Dus eerst maar weer eens hier rondneuzen :D
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


09 maart 2020 18:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Leuk, welkom terug! :D
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


09 maart 2020 18:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Hi Jurgen, wat gaat het worden :?:

Alvast veel plezier met de zoektocht..........of begrijp ik je post verkeerd :pale:


09 maart 2020 21:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Overgestapt van 986 naar 996!!
Ben nog niet concreet aan het zoeken, meer weer het gevoel verder voeden hier. Meeste fit heb ik op dit moment met de Boxster :drive:
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


10 maart 2020 12:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: porschefan


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.