Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 8:30



Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
.. hebben hier (net geen) 10.000 Kg aan auto's :evil:


30 okt 2012 14:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
@ Peter993: HELEMAAL EENS.
Het aantal zwaar rokende diesels met een nieuw kenteken is echt opvallend. Afschaffen die handel. Wat een emotioneel geneuzel allemaal weer hier.

Vanmorgen hoorde ik dat sommigen voor maar liefst 0.25% in koopkracht worden gepakt !! Wat een luxe eigenlijk dat we ons daar boos over kunnen maken; kennelijk zijn er geen ergere dingen om over te zeuren...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


30 okt 2012 14:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Olaf schreef:
Met zo'n dagenkaart heb ik helemaal geen probleem ...

... en zouden ze wat mij betreft voor elke liefhebbers auto in mogen voeren :wink:


Ze zouden kunnen kijken naar hoe ze het in Australie hebben gedaan. Club-registratie voor liefhebber/vrijetijds auto's met een optie om een 40 dagen kaart (AUS$67) of 90 dagen (AUS$132) kaart (of eigenlijk logboek) te kopen. Vergeleken met de 450 die ik jaarlijks voor de Mazda betaal is dat goed te doen. En 90 dagen, da's bijna ieder weekend beide dagen rijden.
Scheelt trouwens ook een hoop bij verzekeren, omdat ze weten dat het gebruik van de auto beperkt is.

Enige probleem hier is als je gepakt wordt met een niet ingevuld logboek; dat overkwam mij helaas op de eerste dag al (en niet omdat ik het systeem wilde omzeilen, maar omdat ik geen pen in de auto had) en kostte me meer dan $400.
O ja, en je moet lid zijn van een geregistreerde club; kan me voorstellen dat ook dat niet voor iedereen handig/wenselijk is.


30 okt 2012 14:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ach, die overheden toch!
Is het dan ook logisch dat een sukkelaar die zich maar pakweg een 10 jaar oude tweedehands patrol kan veroorloven van 5k, meer MRB betaald dan een welgestelde bezitter van een +200k nieuwe porsche 911 turbo? :bang:
Hier in Belgie is het dan toch meer democratisch wat dat betreft met ons fiscaal PK systeem, van hoe dikker en duurder de bak, hoe meer wegentaks!
En aan de andere kant kennen wij hier in Belgie dan weer geen vermogenbelasting, dus iemand met 100 miljoen en meer op z'n rekening gaat hier min of meer vrijuit of zit tenminste goed, ook dat :bang: (daarom dat al die rijke nederlanders in Belgie komen wonen) :lol:


30 okt 2012 14:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
domibal schreef:
Ach, die overheden toch!
Is het dan ook logisch dat een sukkelaar die zich maar pakweg een 10 jaar oude tweedehands patrol kan veroorloven van 5k, meer MRB betaald dan een welgestelde bezitter van een +200k nieuwe porsche 911 turbo? :bang:


Als het andersom zou zijn zou er weer geklaagd worden dat hard werken om je een 911 te veroorloven bestraft wordt. Dat is ook wel zo als je naar de BPM kijkt die ondertussen even is afgetikt.

Het staat die sukkelaar trouwens vrij om een Golf te gaan rijden hoor ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


30 okt 2012 14:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
domibal schreef:
een sukkelaar die zich maar pakweg een 10 jaar oude tweedehands patrol kan veroorloven van 5k, meer MRB betaald dan een welgestelde bezitter van een +200k nieuwe porsche 911 turbo? :bang:
[/size]


Inderdaad een sukkel(aar) om in een 10 jaar oude Patrol te gaan rijden als je je maar een Golf kan veroorloven.


30 okt 2012 15:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Had de verkeerde provincie ingevoerd krijg nu 93 euro per kwartaal, dat is toch wel 3 tientjes!! Blijft dus nog steeds een paar tientjes Robbe.

Mijn Benz op LPG meer dan 2000/2400 euro per jaar, maar dat zijn zakelijke kosten.
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


30 okt 2012 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
felix bahama 912 schreef:
Had de verkeerde provincie ingevoerd krijg nu 93 euro per kwartaal, dat is toch wel 3 tientjes!! Blijft dus nog steeds een paar tientjes Robbe.

Reken het gewoon per week uit, dan hebben we het over een paar euro'tjes. Nee zo ken ik er nog wel een paar. Mij kost het gewoon 400 euro per jaar (en ja, dat zijn maar 40 tientjes).

Laten we evenwel eerst de uitwerking van dit plan afwachten. Er zijn al een aantal mooie alternatieven voorbij gekomen. Als het de nieuwe regering inderdaad om die kwalmende van-de-regeling-misbruikmakende karretjes te doen is, dan bedenken ze vast wel iets passends.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


30 okt 2012 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Peter 993 schreef:


Inderdaad een sukkel(aar) om in een 10 jaar oude Patrol te gaan rijden als je je maar een Golf kan veroorloven.


Dat is nogal kort door de bocht he Peter, wat als wanneer iemand beroepshalve als bv een marktkramer in geldnood (crisis) zich geen recentere, lees duurdere SUV kan aanschaffen? Een marktwagen van 10 meter lang achteraan een golfke :drive: ...euh...
maar we wijken af...........


30 okt 2012 15:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
De KNAC is ook verontwaardigd over opheffen MRB-vrijstelling oldtimers.
ze vragen iedereen de petitie te ondertekenen.

http://www.knac.nl/petitie/
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


30 okt 2012 16:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lada
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
lindemans schreef:
@ Peter993: HELEMAAL EENS.
Het aantal zwaar rokende diesels met een nieuw kenteken is echt opvallend. Afschaffen die handel. Wat een emotioneel geneuzel allemaal weer hier.

Vanmorgen hoorde ik dat sommigen voor maar liefst 0.25% in koopkracht worden gepakt !! Wat een luxe eigenlijk dat we ons daar boos over kunnen maken; kennelijk zijn er geen ergere dingen om over te zeuren...


Lindemans, ik heb het hier niet over vieze MV 190d modellen , maar over het feit dat iedereen weer eens over 1 kam geschoren wordt. Ik wens mezelf van ganzer harte een reële koopkrachtdaling van 0,25% toe, als ik weet dat alleen dit verhaal me al circa 2000-2500 netto per jaar gaat kosten.
(even rekenen, 2000 / 0.0025 = 800.000 netto inkomen, is 1,6 mln bruto per jaar verdien ik blijkbaar. Hmmm, stemt niet helemaal overeen met de werkelijkheid).


En die pipo met zijn krokodillentranen van de vorige pagina: ik rij niet in een MB190d, dus wat bazel je nou dat het krokodillentranen zijn van mij?
Je hebt zeker jarenlang tandenknarsend toe moeten kijken dat oudere 911 modellen wel vrijgesteld waren, en de jouwe niet...


30 okt 2012 16:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ook wel weer grappig hoeveel er op het PORSCHEforum geklaagd wordt over een paar honderd euro MRB.
Had dat eigenlijk meer op het DACIAforum verwacht...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 okt 2012 16:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Gewoon betalen naar gebruik ipv bezit. Dat is de meest eerlijke oplossing.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


30 okt 2012 17:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lada
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
felix bahama 912 schreef:
Had de verkeerde provincie ingevoerd krijg nu 93 euro per kwartaal, dat is toch wel 3 tientjes!! Blijft dus nog steeds een paar tientjes Robbe.

Mijn Benz op LPG meer dan 2000/2400 euro per jaar, maar dat zijn zakelijke kosten.


Je hebt gelijk , voor de lichtste porsche van de afgelopen 45 jaar( misschien 2% van het hele Porsche oldtimer wagenpark in NL) klopt het wel, voor alle andere modellen is het veel duurder.
En als het toch maar een paar tientjes zijn, zou je dat dan ook aan het forum kunnen doneren iedere maand? Is ongetwijfeld beter besteed. :res:


30 okt 2012 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Franz schreef:
Gewoon betalen naar gebruik ipv bezit. Dat is de meest eerlijke oplossing.

In de benzine-/dieselprijs, dus.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 okt 2012 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lada
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Cazzo Super Veloce schreef:
Ook wel weer grappig hoeveel er op het PORSCHEforum geklaagd wordt over een paar honderd euro MRB.
Had dat eigenlijk meer op het DACIAforum verwacht...


Het loopt bij meerdere mensen hier in de duizenden euro's per jaar, waar je niets voor terugkrijgt. Diefstal heet dat.
Als je dat grappig vindt, is er toch iets mis met je humor.


30 okt 2012 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lada
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Cazzo Super Veloce schreef:
Franz schreef:
Gewoon betalen naar gebruik ipv bezit. Dat is de meest eerlijke oplossing.

In de benzine-/dieselprijs, dus.

Waar het dus al in ruime mate in zit...

In Nl betalen we dubbelop, en MRB en accijnzen (en BTW over die accijnzen). In D is het wat dat betreft eerlijker geregeld.


30 okt 2012 17:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
domibal schreef:
Hier in Belgie is het dan toch meer democratisch wat dat betreft met ons fiscaal PK systeem, van hoe dikker en duurder de bak, hoe meer wegentaks!


Au contraire, als je het op milieuvlak bekijkt is de correlatie tussen gewicht en verbruik sterker dan deze tussen cilinderinhoud (fiscale pk's) en verbruik. Bovendien zijn sportwagens nog steeds vrij licht en zullen ze nog betrekkelijk voordelig uit zo'n maatregel komen. In België betaal je jaarlijks voor een 993, met het gewicht van een gewone gezinswagen (1370 voor de C2, 1420 voor de C4), bijna 1500 euro aan verkeersbelasting. Alles ouder dan 25 kan hier wel voordeliger rondrijden, anders zou bijvoorbeeld een 3.2 hebben ook minder leuk worden...
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


30 okt 2012 17:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Robbe schreef:
lindemans schreef:
@ Peter993: HELEMAAL EENS.
Het aantal zwaar rokende diesels met een nieuw kenteken is echt opvallend. Afschaffen die handel. Wat een emotioneel geneuzel allemaal weer hier.

Vanmorgen hoorde ik dat sommigen voor maar liefst 0.25% in koopkracht worden gepakt !! Wat een luxe eigenlijk dat we ons daar boos over kunnen maken; kennelijk zijn er geen ergere dingen om over te zeuren...


Lindemans, ik heb het hier niet over vieze MV 190d modellen , maar over het feit dat iedereen weer eens over 1 kam geschoren wordt. Ik wens mezelf van ganzer harte een reële koopkrachtdaling van 0,25% toe, als ik weet dat alleen dit verhaal me al circa 2000-2500 netto per jaar gaat kosten.
(even rekenen, 2000 / 0.0025 = 800.000 netto inkomen, is 1,6 mln bruto per jaar verdien ik blijkbaar. Hmmm, stemt niet helemaal overeen met de werkelijkheid).


En die pipo met zijn krokodillentranen van de vorige pagina: ik rij niet in een MB190d, dus wat bazel je nou dat het krokodillentranen zijn van mij?
Je hebt zeker jarenlang tandenknarsend toe moeten kijken dat oudere 911 modellen wel vrijgesteld waren, en de jouwe niet...



Die "Pipo"heeft wel gelijk. Dit kon je verwachten. gezien het feit dat er massaal misbruik gemaakt wordt van de HB vrijstelling zijn wij met zijn allen de dupe. Aan de andere kant. Als je inderdaad de paar tientjes per maand niet kunt opbrengen dan kun je beter geen Porsche rijden. De besparing die ik heb wordt grotendeels tenietgedaan door de extra onderhoudskosten van het afgelopen jaar.

Het is inderdaad jammer dat ze iedereen over 1 kam gaan scheren. Echter denk ik dat we wel direct af zijn van alle oude brikken die nu op de weg worden gehouden om maar belastingvrij te kunnen rijden.

het is niet anders. Ik zal er geen meter minder door rijden.

Voorlopig heb ik nog alles HB vrij. Een Fiat 500, een Ford Focus Diesel en de Porsche. Ik zal dus even genieten van het feit dat ik geen HB hoef te betalen. :mrgreen:
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


30 okt 2012 17:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Robbe schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Ook wel weer grappig hoeveel er op het PORSCHEforum geklaagd wordt over een paar honderd euro MRB.
Had dat eigenlijk meer op het DACIAforum verwacht...


Het loopt bij meerdere mensen hier in de duizenden euro's per jaar, waar je niets voor terugkrijgt. Diefstal heet dat.
Als je dat grappig vindt, is er toch iets mis met je humor.


Meneer Robbe,
U bent een zeurpiet, ga lekker in Duitsland wonen :ass:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 okt 2012 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
lindemans schreef:

Als het andersom zou zijn zou er weer geklaagd worden dat hard werken om je een 911 te veroorloven bestraft wordt. Dat is ook wel zo als je naar de BPM kijkt die ondertussen even is afgetikt.

Zo je het noemen wil………dan wordt je hier in Belgie 3 maal gepakt omdat je met een 911 rijdt want wat voor jullie Nederlanders BPM is heeft hier het kind de naam BIV (belastingen inschrijving voortuigen) , is ook eenmalig en is sinds ons regeerakkoord van november 2011 verdubbeld want buiten de berekening op basis van fiscale pk is daarbij ook nog de co2 uistoot bijgekomen en inderdaad ,Je raad het al, niet bepaald een maatregel waarbij porsche in de prijzen valt.
Door die bijkomstige co2 maatregel is het BIV van 5K naar de ronde som van 10K gestegen met daar dus bij de jaarlijkse fiscale taks van 1470€ voor pakweg een recente 911/panamera……
Maar toegegeven, desondanks deze wetenschap ben je hier nog steeds beter af in z’n totaliteit dan in Nederland!

lindemans schreef:
Het staat die sukkelaar trouwens vrij om een Golf te gaan rijden hoor ...

Inderdaad dat is waar, en ook ik rijdt veel liever in mijn boxster dan in mijn DD astraatje break.
Maar het is toch logisch dat hoe leuker en duurder het speelgoed is, je daar op alle vlakken de kassa moet voor passeren, ook die van de staat! Ook ik dus met mijn bescheiden boxster!
Niettegenstaande ik mij socio-economisch plaats tot de rechter vleugel lijkt het mij totaal gerechtvaardigd dat je qua belastingen op voertuigen 3x de prijs betaald van bv een boxster versus golf, 5x de prijs 911 versus golf en ga zo maar door …….dat heet democratie, toch?


Laatst bijgewerkt door domibal op 30 okt 2012 17:54, in totaal 1 keer bewerkt.



30 okt 2012 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lada
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Cazzo Super Veloce schreef:
Robbe schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Ook wel weer grappig hoeveel er op het PORSCHEforum geklaagd wordt over een paar honderd euro MRB.
Had dat eigenlijk meer op het DACIAforum verwacht...


Het loopt bij meerdere mensen hier in de duizenden euro's per jaar, waar je niets voor terugkrijgt. Diefstal heet dat.
Als je dat grappig vindt, is er toch iets mis met je humor.


Meneer Robbe,
U bent een zeurpiet, ga lekker in Duitsland wonen :ass:


Waarom ben ik een zeurpiet? Omdat ik misstanden constateer?
Als de discussie u niet bevalt, hoeft u niet te reageren. En zeker niet op een (poging tot) obscene manier.
Misschien leuk voor het brommerforum, maar ik waardeer het niet.


30 okt 2012 17:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Relativeren is niet je sterkste punt, he Robbe :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 okt 2012 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lada
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ik relativeer alleen als ik het de moeite waard vind om te relativeren. Jouw uitspraken vallen daar niet onder.


30 okt 2012 18:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Dat zeg ik! :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 okt 2012 18:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.