Pagina 1 van 2
BPM bij herinvoer
Geplaatst: 03 apr 2013 20:26
door 2000 gtv
Weet iemand hoe dit zit?
Ik heb een 997 in Duitsland op het oog(duits kenteken dus) maar de auto is origineel in Nederland geleverd.
Nou heb ik wel eens gelezen of gehoord dat, stel dat ik deze auto zo kopen, ik geen BPM meer hoef te betalen als ik deze opnieuw invoer?
Ik weet wel dat je bij export bijv het resterende bpm bedrag kan terugvorderen maar hoe zit dit bij herinvoer

Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 03 apr 2013 21:47
door Remmel
Dan moet je weer gewoon bpm betalen.
Zou anders een simpel trucje zijn he?
Een jonge auto uitvoeren, bpm vangen en de week erna weer invoeren, en dan steeds het kunstje herhalen...
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 03 apr 2013 21:52
door maurice
Correct Remmel anders ging iedereen direct een auto naar Duitsland uitvoeren en weer terug halen
Anderom is de stelling wel waar. Een auto die eenmaal is ingevoerd in Nederland moet BPM over betaald worden maar die BPM krijg je niet meer terug bij uitvoer.
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 03 apr 2013 21:54
door Lambiek
Om het exact te weten zijn er meer gegevens nodig.
Wat is de datum van 1e toelating in NL ?
Als dit voor 16-10-2006 is dan is de auto geëxporteerd zonder dat er BPM teruggave mogelijk was.
Dan is er een grote kans dat je de auto zonder kosten weer naar NL kunt halen. Zo heb ik de SLK van mijn vrouw ook weer verkocht in NL. Krijgt ook gewoon het originele kenteken terug in NL.
Auto's met eerste registratie na die datum is BPM op terugbetaald door de fiscus . Dus opnieuw betalen volgens tabel of tegenbewijs op basis van taxatie.
Situatie kan anders zijn wanneer de auto in NL is toegelaten als auto van NATO militair, ambassade of als verhuisgoed vanuit buitenland naar NL is gekomen. Dan is er nooit BPM betaald voor een NL kenteken.
Betekent aftikken
Hoop dat ik je een beetje kon helpen
Gruss, rene
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 03 apr 2013 22:00
door steef
maurice schreef:Correct Remmel anders ging iedereen direct een auto naar Duitsland uitvoeren en weer terug halen
Anderom is de stelling wel waar. Een auto die eenmaal is ingevoerd in Nederland moet BPM over betaald worden maar die BPM krijg je niet meer terug bij uitvoer.
Ik weet niet hoe oneerlijk dat is: hoe eerlijk is dan die BPM ?

Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 04 apr 2013 9:05
door 2000 gtv
Ik heb er in ieder geval altijd rekening mee gehouden dat ik bij invoer BPM moet betalen dus het kan alleen maar meevallen.
@ rene,de auto is van eind 2007.thx voor de input.
@maurice...bpm kan je zeker terugvorderen als je een auto exporteert.
Maar ik weet niet of er een registratiesysteem is op basis van het FIN nummer.Als bijv iemand een auto uitvoert en "vergeet" de bpm terug te vragen zou je dus bij herinvoeren dit dubbel betalen.
Er staat bijv. een RS te koop in Duitsland die expliciet adverteert dat voor Nederland de BPM al betaald is.
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 04 apr 2013 10:40
door RS-R
Welke RS is dat?
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 04 apr 2013 11:00
door steef
Dat zegt ie natuurlijk niet!

Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 04 apr 2013 11:06
door RS-R
Jawel hoor.

Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 04 apr 2013 11:20
door Pieter_964
Als je auto na 1-1-2006 in NL eerste registratie heeft gehad en nu weer uitvoert krijg je gewoon (rest) BPM terug. ik wel iig toen ik mijn 996 2jr na invoer weer terug meenam naar duitsland
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 04 apr 2013 12:03
door Lambiek
Pieter_996 schreef:Als je auto na 1-1-2006 in NL eerste registratie heeft gehad en nu weer uitvoert krijg je gewoon (rest) BPM terug. ik wel iig toen ik mijn 996 2jr na invoer weer terug meenam naar duitsland
peildatum is 16-10-2006 en niet 1-1-2006

Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 04 apr 2013 13:19
door 2000 gtv
Gaat ie lekker wel zeggen hoor...

dit is de
RSNu ik hem plaats bedenk ik me dat er op een 1992 helemaal geen BPM meer zit

Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 04 apr 2013 16:49
door Pieter_964
Mooi ding hoor, poeplelijk interieur (persoonlijke mening) maar wel een affengeil ding. Wat kost dat? 100k of iets in die buurt gok ik zo?
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 04 apr 2013 17:36
door Maarten
Die staat volgens mij al >1 jr te koop!
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 04 apr 2013 18:24
door Olaf
Zit ook een aardig prijsje aan .. zeker 25K €uro meer dan waar'ie de grens voor over is gegaan
2000 gtv schreef: Nu ik hem plaats bedenk ik me dat er op een 1992 helemaal geen BPM meer zit
(meer dan) 17 jaar en 6 maanden = inderdaad BPM vrij
Ik weet wel wie de (laatste) NL eigenaar is geweest ... maar niet meer waneer deze "verkocht" is

Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 05 apr 2013 22:21
door mbembe
Deze is te oud, dus hoeft idd geen BPM meer over betaald te worden.
Het klopt overigens dat er bij teruginvoer geen BPM betaald hoeft te worden op jongere auto's waar normaal wel BPM over betaald zou moeten worden, maar dit kan alleen wanneer de eigenaar zelf verhuisd naar NL. Hij kan dan de auto kosteloos als inboedel meenemen.
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 05 apr 2013 22:39
door porschefabian
elke auto waar reeds bpm over betaald is en waar deze ( met name na 2006) niet is teruggegeven kunnen makkelijk door wie dan ook terug ingevoerd worden.
Het hoeft geen verhuisboedel te zijn..
De 996 turbo welk ik uit B gehaald had was ook een ex NL en bij import geen bpm kosten gehad.
Dus importeur je een jongere nler terug , vraag ff bij de belasting na of er een teruggave is geweest en bereken je voordeel...
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 06 apr 2013 9:15
door Beavers
Bij herinvoer krijgt ie zijn originele kenteken weer. Wel met duplicaatplaten (1-tje), dacht ik

Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 06 apr 2013 9:33
door mbembe
ja klopt Beavers!
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 06 apr 2013 9:42
door Beavers
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 06 apr 2013 12:19
door Lambiek
toen ik de SLK van mijn vrouw in 2011 herinvoerde naar NL. en verkocht konden gewoon de originele platen ( met opgelegde cifers en letters

) er weer op. Platen hadden ze nooit teruggevraagd bij verhuisexport . Geen problemen bij RDW, dus geen lelijk 1-tje op het kenteken.
De originele NL platen van mijn 964 heb ik ook nog steeds
Gruss Rene
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 06 apr 2013 12:33
door 2000 gtv
porschefabian schreef:elke auto waar reeds bpm over betaald is en waar deze ( met name na 2006) niet is teruggegeven kunnen makkelijk door wie dan ook terug ingevoerd worden.
Het hoeft geen verhuisboedel te zijn..
De 996 turbo welk ik uit B gehaald had was ook een ex NL en bij import geen bpm kosten gehad.
Dus importeur je een jongere nler terug , vraag ff bij de belasting na of er een teruggave is geweest en bereken je voordeel...
Kijk dat klinkt goed.Vin nummer heb ik inmiddels gehad van verkoper dus zal het volgende week eens navragen
Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 06 apr 2013 12:43
door ver boven de 200
Pieter_996 schreef:Mooi ding hoor, poeplelijk interieur (persoonlijke mening)
Kleuren vloeken gewoon bij elkaar; Zodanig dat ik mij haast niet kan voorstellen dat het zo oorspronkelijk geleverd is

Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 06 apr 2013 13:24
door mbembe
Lambiek schreef:toen ik de SLK van mijn vrouw in 2011 herinvoerde naar NL. en verkocht konden gewoon de originele platen ( met opgelegde cifers en letters

) er weer op. Platen hadden ze nooit teruggevraagd bij verhuisexport . Geen problemen bij RDW, dus geen lelijk 1-tje op het kenteken.
De originele NL platen van mijn 964 heb ik ook nog steeds
Gruss Rene
Dat is mooi want dat 1-tje vind ik gruwelijk. Maar ik moest toch echt m'n platen inleveren toen ik m uitvoerde dus dat trucje zal mij nooit lukken

Re: BPM bij herinvoer
Geplaatst: 06 apr 2013 13:57
door Lambiek
Er heeft nooit iemand gevraagd om de originele platen in te leveren of op te sturen naar Veendam.
Gewoon laten keuren bij Tüv en wenskenteken opgehaald bij Strassenverkehrsamt. Zij regelen de afmelding in NL online via de puntentellers

in Flensburg.
Zag laatst trouwens iemand rijden die het 1-tje geel had gemaakt, viel bijna niet op
denk niet dat het legaal is , en dat de kans dat je door KLPD ofzo aan de kant gezet wordt voor controle groter is
