Auteur |
Bericht |
993S
911 turbo
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Niet dus, zoals ik zelf heb moeten vaststellen destijds. Een dealer die op risico van de klant, voor aflevering, zetels monteerd is alles behalve 'af fabriek'. En daar ging het toch over. Of de dealer het doet/deed of beunhaas achter in de schuur. Blijft juist hetzelfde.
|
17 apr 2013 8:36 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Kan zo'n auto niet herkeurd worden naar 4 zitplaatsen?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
17 apr 2013 9:33 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Laten keuren kan. Grootste uitdaging is het gecertificeerd krijgen en wat je daarvoor allemaal moet aanpassen aan je auto.
De RDW zegt:
Mogelijkheden van het monteren van een extra zitplaats in een personenauto.
Personenauto in gebruik genomen na 31 mei 2004 Als er in een personenauto die in gebruik is genomen na 31 mei 2004 één of meerdere extra zitplaatsen zijn aangebracht, dan moet u deze laten keuren bij één van de keuringsstations van de RDW.
Technische eisen De sterkte en bevestiging van de naar voren gerichte zitplaatsen moet voldoen aan de Europese richtlijn (EG-richtlijn) 74/408/EG. De sterkte van de bevestigingspunten van de autogordels moeten voldoen aan EG-richtlijn 76/115/EG. De sterkte kunt u aantonen door het overleggen van een certificaat waar dit uit blijkt. Een dergelijk certificaat kunt u krijgen bij de fabrikant van de zitplaats, de fabrikant van de personenauto of bij het ombouwbedrijf
Geen RDW-keuring als de personenauto voor 1 juni 2004 in gebruik is genomen. Als de personenauto in gebruik is genomen voor 1 juni 2004 en er zijn één of meerdere extra zitplaatsen aangebracht, hoeft er geen keuring bij één van de keuringsstations van de RDW plaats te vinden. Het aanbrengen van een extra zitplaatsen is dan uw eigen verantwoording.
Als het aantal zitplaatsen op het kentekenbewijs staat vermeld kan dit administratief worden aangepast. Als er geen zitplaatsen op het kentekenbewijs staan, is een aanpassing niet mogelijk. Om het aan te laten passen kunt u het originele Voertuigbewijs (deel 1A) van het kentekenbewijs sturen naar RDW afdeling VRD, Postbus 30000, 9640 RA Veendam. In een begeleidende brief moet u aangeven hoeveel zitplaatsen er zijn bijgeplaatst.
Risico’s zitplaatsen in laadruimte Van fabriekswege is de laadruimte van een personenauto bedoeld als kreukelzone. Hier zijn de balken in de carrosserie bewust verzwakt om laadruimte in elkaar te laten kreukelen en de personenruimte te sparen. Als u zitplaatsen in de laadruimte plaatst, kan dit dus een minder veilige plaats zijn voor de passagiers.
Regelgeving APK Voor wat betreft de permanente eisen (de APK) zijn er weinig belemmeringen voor het aanbrengen van extra zitplaatsen. Voor de APK geldt dat de betreffende zitplaats deugdelijk gemonteerd moet zijn.
Verder geldt: dat personenauto’s die na 31 december 1989, maar vóór 1 oktober 2000 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van autogordels op alle naar voren gerichte zitplaatsen. dat personenauto’s die na 30 september 2000 in gebruik zijn genomen moeten zijn voorzien van autogordels op alle naar voren en naar achteren gerichte zitplaatsen. Heupgordels bevestigd op twee punten zijn in beide situaties toegestaan.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
17 apr 2013 10:00 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Is toch geen probleem omdat de meeste 911jes een achterbank hebben. Bevestigingpunten overnemen, origineel bankje scoren, naar het keuringsstation en geregeld!
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
17 apr 2013 10:11 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Bevestigingspunten zitten er al. Vrij eenvoudige ingreep.
|
17 apr 2013 10:17 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Stoeltjes zitjes in GT3 al vaker besproken. 996 GT3 MKI kon inderdaad af fabriek besteld worden met zitjes achterin. de modellen erna niet meer. De 996 GT3 MKII (die ik zelf heb) kon niet zo besteld worden. Heeft wel de bevestigingspunten voor de gordels. Echter niet de aan de corroserie bevestigde (gelast) in de buurt van de wielkuipen voor de bevestigings punten van de rugleuningen. (Dat was jammer). Ik heb het bij de gordels gelaten want de kinderzitjes pasten zo eigenlijk nog beter. Leuningen zouden er wel in kunnen maar dat zou ik een bevestiging bv vanaf de schokbreker bevestiging moeten maken. (vloerbedekking niet versneden maar de aan te passen delen van kreukelaar gekocht). Kuipstoelen zijn zo dun dat in de voorste stand ikzelf nog redelijk eenvoudig achterin kan komen.
Overigs werdt mij de door de RDW gemeld dat een aanvraag voor het veranderen op kenteken naar vierzitter voldoende was.
|
17 apr 2013 11:41 |
|
|
Harry700
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Topic titel moet ik eigenlijk veranderen in: Ervaring rijker, illusie armer en Porsche aanbetaald. Mede dankzij jullie hulp, advies, tips en snelle beantwoording op al mijn vragen heb ik gisteren een aanbetaling gedaan op een zwarte Porsche 997. Ik kom later (wanneer de wagen in mijn garage staat) met meer informatie en foto's. Het voelt in ieder geval goed en ik ben blij dat het geen Ferrari 456 is geworden. Nu moet er nog wel wat aan de Porsche worden gedaan en ik vraag mij af of er net als bij Alfa Romeo (Tuynder) en Ferrari ( http://www.superformance.co.uk/) ook bij Porsche andere adressen zijn om aan onderdelen te komen. Ik ben op zoek naar: - remschijven - remblokken - bandendruk sensoren - servo eenheid koppelingsbekrachtiger (oid) Is dit wat? http://www.stuttgartparts.nl/http://www.pelicanparts.com
|
20 apr 2013 12:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Pelican is ok, maar er komen nog wat kosten bij. Dus het getal wat je in $'s ziet .. kan je gewoon als Euro markeren
|
20 apr 2013 13:03 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
ALPO Haarlem...
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
20 apr 2013 13:07 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Heb de serviceprijzen bekeken, deze zijn wel erg laag. Of heb ik altijd te veel betaald
|
20 apr 2013 13:19 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Het is geen Ferrari....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 apr 2013 14:17 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Duss
|
20 apr 2013 16:35 |
|
|
993S
911 turbo
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Als je daar naar op zoek bent dan wil ik je graag bij deze feliciteren met je (voor jou) nieuwe Porsche 997 turbo ! De enige die dat onderdeel heeft in de 997 serie. Hier kan je zien hoe het onderdeel eruit ziet : http://rennsportkc.com/996997tt-clutch-accumulator/
|
20 apr 2013 19:54 |
|
|
Harry700
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Jouw schuld. Dat krijg je als je duidelijke en overtuigende respons geeft. Maar dat je deze pagina kent betekent waarschijnlijk dat je er mee te maken heb gehad. Heb je verder nog tips voor mij? Ik word niet zo vrolijk van de kosten opgegeven door PC. Kijk dit is al heel erg duidelijk: http://www.renntrack.com/forums/showthr ... tor-W-Pics
|
20 apr 2013 20:15 |
|
|
993S
911 turbo
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Oh aan zoiets (goeds) ben ik graag schuldig je zal wel ontdekken dat het een bijzonder voertuig is. Zoals reeds geschreven zit ik aan mijn derde en heb nog nooit een accumulator (bekrachtiger) of (hoofd/slave) cilinder moeten vervangen. Mijn 2de turbo (Mj 2007) heb ik verleden jaar verkocht aan een kennis en die heeft zonet bij 35000 km alles laten vervangen. Ik heb de link via google gezocht speciaal voor u. Maar ik kende het systeem al tamelijk omdat ik graag zelf aan mijn auto werk en dus probeer te anticiperen. Ik weet dus nu al zeker dat ik het probleem ook ooit zal hebben en zal dan met gerust hart de onderdelen bestellen en zelf vervangen. Werken aan je eigen wagen kan ook prettig zijn !! Ombouwen naar GT2 koppelingscilinder is geen optie voor mij, dan krijg je een beenharde koppeling en dat lukt met mijn slechte rug niet. De turbo 997 is een zeer goede auto maar zelfs de beste wagens hebben hier en daar zwakke plekken. De accumulator/slave is de meest besproken en belangrijkste terkortkoming (als je dat woord mag gebruiken). Dan heb je de radiatoropeningen in de voorste bumper. Die verzamelen vuil als een stofzuiger en door dat vuil rotten de radiators. Zaak is dus het geheel proper te houden. Mijn eerste had na 20.000 km (1.5 jaar) beide radiators lek. Daar zat dus enorm vuil in, vanaf dan heb ik dat zo zuiver mogelijk gehouden. Sinds kort heb ik een grille geplaatst om een degelijke bescherming tegen vuil, stenen , enz te hebben. Ik heb uit mijn derde turbo zelfs een hele denneappel gevist vlak na de aankoop Wat nog ? Soms (zelden ) lekken enkele waterleidingen. Daar bestaat een mooie oplossing voor : http://www.6speedonline.com/forums/997- ... gt2rs.htmlhttp://sharkwerks.com/porsche/technical ... -cars.htmlPompjes van de achterspoiler durven ook al is lekken, meer een probleem van van 996 turbo maar bij 997 komt het ook voor. Ik denk dat dit het zowat is. Alles kan kapot uiteraard maar de 997 turbo is tot zover zeer betrouwbaar gebleken. Misschien een tip : neem deel aan het 997 turbo forum van Rennlist , daar (en ook op 6 speed) vindt je tonnen info over onze wagens. Een foto van mijn eerste bij vervanging radiators en dan nog eentje van mijn huidige met de grille. Niet voor iedereen, je moet de look kunnen waarderen maar ik ben blij dat mijn radiators beschermd zijn. En ik vind het mooi ook !!
|
20 apr 2013 22:49 |
|
|
Aircooler
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Een aardig karretje zo'n p. Toch blijf ik mij verbazen over het gemak waarmee over mankementen wordt heen gestapt. Mankementen die niet mogen voorkomen als je als fabriek zoveel geld vraagt voor je handel. Zo'n radiator vol met herfstbladeren. Dat kan toch helemaal niet. Een ander merk was al lang als voormalig oostblok product weggezet.
|
21 apr 2013 12:44 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
tja, dat zijn nou de credits die dit merk in de afgelopen jaren heeft opgebouwd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 apr 2013 13:28 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Ik zag dat bij de nieuwe Cayman de openingen in de voorbumper nog groter zijn dan bij het vorige model. Daarbij komt nog dat de radiatoren bij de oudere meer naar de buitenkanten zaten en dus niet direct achter het gat. Nu bij het nieuwe model zijn ze of groter of meer centraal geplaatst dus dat lijkt me geen verbetering. Al met al ziet P het dus blijkbaar niet als probleem want bij de nieuwste versies wordt er niet anders mee omgegaan. Misschien om de dealers omzet te gunnen, of voor de looks, of hoort dit gewoon bij onderhoud
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
21 apr 2013 13:32 |
|
|
Aircooler
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
De eigenaren zouden zich moeten verenigen in een soort Internationale. En dan met spandoeken naar de fabriek en de directie op het vestje spugen vanwege partiele wanprestatie. Maar goed dat is mijn mening.
|
21 apr 2013 13:41 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Lijkt me een fantastisch plan, ik doe mee..... Not
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
21 apr 2013 16:26 |
|
|
Harry700
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Hoe weet je dat die GT2 koppelingen been hard zijn? Ik had juist op de sites gelezen dat dat wel meeviel. Hoe kom je aan die bescherming van de radiator. Lijkt mij geen aftermarket of toch wel. In het zwart zou ik ze wel willen op de zwarte 997.
|
21 apr 2013 22:12 |
|
|
993S
911 turbo
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Hoe ik dat weet, heel simpel , ik heb die auto's zelf gehad. En voor een uurtje rijden is dat geen enkel probleem. Maar o wee in de file of in de stad... Maar ieder voor zich, voor zulk een niemendal (slijtageonderdeel) je koppeling ombouwen is voor mij zoals jagen op een mug met een kanon. Grille kan je in het zwart bekomen, ga is kijken bij zunsport , als je ze wil laat iets weten, dan geef ik je mijn klant nummer en krijg je 15% korting. Laat voor het afleveren in ieder geval je radiators zuiver maken ! Geen overbodige luxe, heb vandaag mijn bumper gedemonteerd en er zat toch een heleboel viezigheid achter en tussen de radiators en dit ondanks het trachten zuiver te houden langs de bumper openingen. Je kan er dus echt niet aan zonder demonteren. Hopelijk vanaf nu met grille opgelost. Volgend jaar terug eraf halen en hopelijk dan nog proper.
|
21 apr 2013 23:31 |
|
|
EVO
|
Re: Ervaring rijker Illusie armer
Gefeliciteerd met de Turbo. Interessante info over remschijven 997 Turbo: http://www.pff.de/porsche/board104-pors ... 997-turbo/
|
26 apr 2013 10:32 |
|
|