Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 22:25



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Zoekend, dwalend, niet wetend waar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Beste Porscheforum leden,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een Porsche. Ik wil graag op jonge leeftijd iets unieks hebben. Ik heb zelf totaal geen verstand van auto's, erg slecht, terwijl ik het wel graag zou willen. Ik zie overal op het internet Porsche's in Old-timers status aangeboden met een nieuwe APK voor om en nabij 3.500€. Mijn vraag is wat zijn de kosten die je maakt in een jaar voor het kopen, onderhouden, benzine, e.d..

Ik rijd zelf minder dan 10.000km per jaar, aangezien ik gratis met het OV reis, maar in de weekenden werk ik in een andere stad. Ik ben verliefd op old-timers en helemaal van Porsche, krachtige wagens, strakke design en een prachtig geluid wat de auto produceert.

Wie kan mij wijzer maken, helpen of mijn dwaalspoor verlichten door met duidelijkheid te komen over de kosten als ik een old-timer koop rond de 3.500€ (omgerekend in één jaar).

Mijn dank is groot voor diegene die mij helpt!


14 jun 2013 12:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
JesseGrooteman schreef:
Ik zie overal op het internet Porsche's in Old-timers status aangeboden met een nieuwe APK voor om en nabij 3.500€.

Wow. Waar? :wink:

Lees je in. Er is hier een hoop geschreven over running costs, aankoopkeuringen, dingen waar je op moet letten.
Naar welk type gaat je voorkeur uit (924, 944, 911 (niet te vinden voor 3,5K))?
Er is een hoop kaf onder het koren en je kan je geld maar één keer uitgeven. Doe dat me je hoofd en niet me je hart. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 jun 2013 12:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Beste Horn, ik ben een leek op gebied van auto's bedankt voor de tip. Ik zal mijzelf inlezen op de site. Ik keek op autoscout24.nl, ik dacht zelf aan de 924 of 944.


14 jun 2013 13:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Dan wel even het gelijk goed doen.... Porsche 924 Turbo.... :salut:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


14 jun 2013 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
die staat wel al een paar jaar stil als ik de advertentie mag geloven
_________________________________________
porsche project


14 jun 2013 14:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Bedoel je met die 3,5k het bedrag dat de auto over een periode van bijv.5 jaar per jaar mag kosten inclusief onderhoud, benzine, afschrijving? Of is dat het aanschaf bedrag?
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


14 jun 2013 14:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
caelin schreef:
Bedoel je met die 3,5k het bedrag dat de auto over een periode van bijv.5 jaar per jaar mag kosten inclusief onderhoud, benzine, afschrijving? Of is dat het aanschaf bedrag?


Ik heb een budget voor aanschaf na de zomervakantie van 3,5k. Ik wil gewoon eigenlijk weten wat ik p.m. kwijt ben aan verzekering, benzine, onderhoud e.d.. Ik rijd zelf hooguit en misschien net aan 10.000km p.j.


14 jun 2013 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
mocht je een 928 of 944 kopen en het is je 2e of 3e auto dan kost een oldtimer verzekering ongeveer 90 euro per jaar slechts.
Benzine moet je zelf even uitrekenen ,bij een 928 ben je aardig wat kwijt als je 100 km rijdt ,is nu eenmaal niet zuinig die V8.

Onderhoud kan oplopen ,zeker als je een uitlaat moet vernieuwen of andere slijtage delen ,hou daar dus goed rekening mee.

Ik zou geen 924 kopen ,maar proberen om een nette 944 of evt een 928 S aan te kopen ,dat geeft echt wel rijplezier.

Veel succes met de zoektocht en laat even weten wat je evt gaat aankopen na de zomer ...


14 jun 2013 16:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
niet de direct bovenstaande post quoten ajb. leest vervelend en vervuilt het topic :salut:

Wat een fijn forum zeg! Snelle reactie en veel hulp! Dat waardeer ik echt! Ik ga nu direct op een onderzoek uit!
Ik ga straks zelfs even langs in de bibliotheek om eens een kijkje te nemen in misschien relavante boeken.


14 jun 2013 16:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Heren van het mooie leven,

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m687602571-mooie-goed-onderh-porsche-944-2-5-coupe-targa-1985-grijs.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Wat vinden jullie hiervan? Ik loop hier stilletjes heel warm van. Wat een pracht examplaar!


14 jun 2013 16:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Als je 10k km gaat rijden per jaar, dan mag je ook wel een flink bedrag aan onderhoud opzij zetten. Hoveel hangt af van het model dat je kiest uiteindelijk, maar ik zou zeker nog 's 3.5k op de plank leggen.


14 jun 2013 16:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Enguess schreef:
Als je 10k km gaat rijden per jaar, dan mag je ook wel een flink bedrag aan onderhoud opzij zetten. Hoveel hangt af van het model dat je kiest uiteindelijk, maar ik zou zeker nog 's 3.5k op de plank leggen.


Ik heb in mijn vorige bericht een link van een Porsche 944, voor twee duizend euro, als ik een opknapbeurt geef van 1000-1500 euro kan ik dan met een gerust hart een jaar door rijden (ik rij gemiddeld 3 dagen per week, dit is voornamelijk in het weekend, want door de weeks ga ik naar school). Dan heb ik het alleen over de onderhoud plus aanschaf zonder benzine, verzekering en evt. wegenbelasting.


14 jun 2013 16:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Het vervelende met oude auto's is dat je dat nooit zeker weet. Het zou kunnen dat je het redt met 1000-1500K maar het kan ook een stuk duurder uitvallen.
Ik zou altijd 5K achter de hand houden voor onverwachte zaken/reparaties.
Porsche rijden is niet goedkoop helaas....


14 jun 2013 16:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Ewout schreef:
Het vervelende met oude auto's is dat je dat nooit zeker weet. Het zou kunnen dat je het redt met 1000-1500K maar het kan ook een stuk duurder uitvallen.
Ik zou altijd 5K achter de hand houden voor onverwachte zaken/reparaties.
Porsche rijden is niet goedkoop helaas....


Kijk, dat geeft mij een indicatie over de hoogte van de kosten en wat er kan gebeuren. Bedankt voor de tip!


14 jun 2013 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
porsche 924 targa 1981
arnhem
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Het rijden van een Porsche zal ook nooit goedkoop worden ( gelukkig)
als je aan onderhoud voor bv een 944 een 1000-1500 euro achter de hand hebt is het verstandiger om niet te kopen dan wel te kopen,
alleen het bestellen van de koppeling is je gehele budget al weg, en aangezien het toch oldtimers en dus de stel regel hebben als ik iets beter maakt je het volgende en het volgende en het volgende onderdeel ook moet vervangen, als je dan de onderdelen bij de dealer besteld ( zoals ik doe) ben je gewoon 911 prijzen kwijt..
je zal minimaal 2000 euro per jaar aan onderhoud kwijt zijn wil je hem evt richting concours brengen of houden.

Mvgr

Veel succes met de zoekttocht


14 jun 2013 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Je bent je ervan bewust dat de auto waarnaar je verwijst niet rijdt en dus met een autoambulance met alle daaraan verwante kosten dient vervoerd te worden?
Naast het weer lopend krijgen van de motor en gangbaar maken van de remmen, zit je ook nog eens met een lakprobleem op dak en motorkap.
En lang stilstaan is ook niet goed voor een auto, je weet nooit wat je verder nog tegen gaat komen.

Bij een ongerestaureerde oude auto hik je al snel tegen regelmatige kosten aan.
En bij Porsche zit je dan nog eens dat de originele onderdelen behoorlijk aan de prijs zijn.

Ik verwacht zelf dat je weinig kunt doen met jouw bescheiden budget.

Je zou van die 3.500 euro eigenlijk maar 2.000 euro mogen uitgeven voor een rijdende auto en het restant moeten reserveren voor overige kosten.
Dat restant is snel op, als het even tegen zit.


14 jun 2013 16:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
944 is mooi om te beginnen (zelf ook gedaan en nooit spijt gehad). Neem wel de type II.

3500 euro aanschaf lijkt me te weinig. Aangezien je zelf niet heel veel autokennis hebt, lijkt het me verstandiger iets meer uit te geven aan een auto in betere staat!

Dan nog 2000 achter de hand hebben is niet onverstandig. Meer hoeft ook weer niet voor een 944, zeker niet als je er niet van afhankelijk bent (gratis OV)
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


14 jun 2013 17:23
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
welkom, er is hierboven al heel veel gezegd. zorg voor voldoende reserve

nog 1 toevoeging van mijn kant: je hoeft het bericht direct boven je niet te qouten hoor!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 jun 2013 17:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Voor een 944 en goede tips adviseer ik je om ook op http://www.944forum.com/forum/index.php eens te kijken.


14 jun 2013 17:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
neem zeker de tijd om je goed te laten informeren
je kunt je geld maar een keer uitgeven,
en met een (te) klein budget zou ik zeker nog ff door sparen
zoals hier boven al staat kun je met een beetje pech er behoorlijk op leeg lopen
en valt je porsche droom in duigen

advies nog ff door sparen :salut:
veel succes met je keuze


14 jun 2013 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Gezien de combinatie van je beperkte budget, je levensfase en dat je aangeeft dat je een leek op autogebied bent, raad ik je ernstig af welke Porsche dan ook te kopen. Houd het bij een kleine franse auto, of een japanner, waarvan het benzineverbruik en de onderhoudskosten enigzins voorspelbaar zijn en binnen je budget vallen. En kijk dan over 10 jaar nog eens naar een Porsche.


14 jun 2013 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Iedereen schijnt hier de passie en emotie te vergeten die bij Porsche hoort.
Ik zou zelf zeggen ,neem af en toe eens een risico en oordeel voor jezelf wat wel en niet mogelijk is.

Ik kocht op mn 19e ook mn 1e Porsche ,dat was een 944 ,slechte auto,maar oh zoveel plezier en bekijks mee gehad ,ik zou het zo weer doen .
Destijds echt al mn spaargeld ingestoken ,en zo is het Porsche avontuur begonnen ,ik wens je veel succes en volgens mij kun je met jouw budget best iets vinden wat je aanspreekt en betaalbaar is.

En dan staat je porsche voor de deur en geloof me ,je kijkt de hele dag uit het raam naar je eigen Porsche ,het is een mooi gevoel en verveelt nooit!

tuurlijk kun je zakelijk blijven en zeggen ,joh laten we nog 10 jaar sparen ,maar laa tgeld niet je dromen in de weg staan ,ik zeg ga iets leuks zoeken (het zoeken zelf is erg leuk en je leert andere porsche liefhebbers kennen), en koop de wagen die jij mooi vind en je kippevel geeft...

Risico hoort bij het leven ..............................dit is natuurlijk alleen maar mijn mening ,niet iedereen zal het hiermee eens zijn ..

succes!


14 jun 2013 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
+1

Met erg klein budget aan een Porsche beginnen is objectief natuurlijk risicovol. Maar TS kan over aantal jaren zeggen dat hij op jonge leeftijd al een Porsche rred, dat is onbetaalbaar!

Ik kon ooit op mijn 19e een hele oude MB 280 s kopen met overal chroom aan de zijkant. Nog steeds spijt dat ik het niet gedaan heb.


14 jun 2013 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Klopt ook allemaal, maar TS stelde zijn vraag over de kosten. En daar krijgt hij antwoord op :wink: Kan je natuurlijk altijd nog zeggen: kan me allemaal niet bommen ik doe het toch!


15 jun 2013 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Precies.
Doen!!!!!!!!
Heb je nog geen verstand van auto's en er gaat iets mis dan krijg je het wel.
Betreft de kosten zul je creatief (vindingrijk) worden om te zoeken naar de goedkoopste vs beste oplossing.
Van dat alles wordt je niet minder.
Doen dus en rijden met die P :drive:

Ps. Welkom


15 jun 2013 10:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: robvanvliet911


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.