Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 20:37



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
C2 of C4? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: C2 of C4?
Franz schreef:
jeff_911 schreef:
Is die goede reden niet dat een GT3(RS) een homologatie model is voor het FIA GT3 klassement, waarin je max. twee aan gedreven wielen mag hebben? Meestal zijn dingen uitgesloten in racerij als ze voordeel bieden....

Nee want de Gallardo gt3 heeft namelijk AWD.

@EriC4C: Dat is een keuze inderdaad.

uhm, nee?

http://en.wikipedia.org/wiki/Reiter_Engineering

Citaat:
The Lamborghini Murciélago R-GT is a racing version of the Murciélago, built by Reiter Engineering with development aid from Audi Sport. The R-GTs have been modified from their production versions, most notably by removing the four-wheel drive system to comply with FIA, ACO, and JAF regulations. The R-GT retains the standard Murciélago V12, but has air restrictors to manage the power output.
Citaat:
The Lamborghini Gallardo GT3 is a racing version of the production Gallardo, adapted to comply with the FIA's GT3 class category. Once again, the car's four-wheel drive system has been removed, and modifications made elsewhere to adapt the car for safety and performance.


De straatversie vd Gallardo heeft wel AWD, maar staat dus ook verder van de GT3 versie af. Porsche houdt het mooi het zelfde, zodat je straat GT3 echt lijkt op de racers.


20 okt 2013 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: C2 of C4?
Enguess schreef:
horn schreef:
Dat is het met een C4. Hij gaat later, maar als hij gaat hou je hem niet. Maar mijn tegenwerping voor 80-90% van de mensen die hier vraagt "C2 of C4?" is: Hoe vaak ga jij met je nieuwe Porsche op de limiet (van de auto, niet van jezelf!) terechtkomen? Ik durf te zeggen bij normaal weggebruik: (bijna) nooit.

Nu maar even serieus dan: waarom houd je hem dan niet? Voordeel van 4wd in overstuur situaties is toch juist dat je hem er dan op het gas "uit kan trekken".

Horn heeft volgens mij gelijk dat je een slippende c4 niet houdt. Ik ben wel een 9-11 analfabeet en heb me nog nooit moeten redden door gas te geven in een slippende 9-11. Maar denk je dat de wetten van de natuur niet gelden voor een Porsche?
Mijn ervaring met 4x4 op een land rover op ijs, is dat je niet weet waar je uitkomt eens je slipt. Met dezelfde rover in achterwielaandrijving vond ik dat ik zelfs minder vlug slipte en vooral dat ik nog kon bijsturen. Je banden zijn het enige wat je op de weg houdt. Die banden hebben een welbepaalde wrijving en meer kracht kan je er niet mee overbrengen. Als de middelpuntvliedende kracht in een bocht hoger is dan de wrijvingskracht (of eigenlijk afschuifkracht van dat dunne laagje rubber wat achterblijft op het wegdek), ga je glijden, én met 2 én met 4 wielaandrijving. Als je met 4 wielaandrijving, door meer grip, later gaat slippen, zit je dan niet meteen over de limiet?
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


20 okt 2013 23:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: C2 of C4?
Ben toen nog 4wd had,paar keer verrast door uitbrekende auto op de limiet! Nu heb ik meer contrôle via stuur en gaspedaal en voel beter hoe ver ik kan gaan! En ja,ik zoek de limiet wel eens op en dat op mijn leeftijd 8) :wink: 2wd :thumleft:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


20 okt 2013 23:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: C2 of C4?
Ik denk dat er bijna lees geen 4x4 zijn
Waar je met gas bij de auto eruit haalt,
Remmen allemaal automatisch bij en verdelen de aandrijving
_________________________________________
remmen is angst


20 okt 2013 23:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: C2 of C4?
@rob,het is al laat geloof ik :mrgreen: :drunken: :wink:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


21 okt 2013 0:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: C2 of C4?
Was een reactie op engues,
Weet dat jij al enige tijd een "echte" c2 rijdt :-)
_________________________________________
remmen is angst


21 okt 2013 0:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: C2 of C4?
Tja, had ooit een 97'er A4 1.8 met quattro. In de sneeuw trok ik hem met speels gemak uit een serieuze overstuursituaties door simpelweg gas te geven. Werkt met een voorwielaandrijver overigens net zo.

Maar goed: ik heb dus nooit een 911 4 gereden. Geloof jullie allemaal op jullie woord! Was gewoon benieuwd.


21 okt 2013 1:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: C2 of C4?
jeff_911 schreef:
Franz schreef:
jeff_911 schreef:
Is die goede reden niet dat een GT3(RS) een homologatie model is voor het FIA GT3 klassement, waarin je max. twee aan gedreven wielen mag hebben? Meestal zijn dingen uitgesloten in racerij als ze voordeel bieden....

Nee want de Gallardo gt3 heeft namelijk AWD.

@EriC4C: Dat is een keuze inderdaad.

uhm, nee?

http://en.wikipedia.org/wiki/Reiter_Engineering

De straatversie vd Gallardo heeft wel AWD, maar staat dus ook verder van de GT3 versie af. Porsche houdt het mooi het zelfde, zodat je straat GT3 echt lijkt op de racers.

Dat is toch ook wat ik zeg? De Gallardo GT3 heeft AWD terwijl de Gallardo GT3R dat niet heeft. Met andere woorden, een homologatie-model hoeft dus niet dezelfde aandrijving te hebben als het FIA goedgekeurde model. Dus al zou de 911 GT3 een homologatie-model zijn van de GT3-klasse (wat het niet is want dat is de 911 GT3RS) hebben ze de vrije keus om te kiezen voor AWD of niet.
Overigens bestaat de 911 GT3 al heel wat jaartjes langer dan het FIA GT3-klassement. Dat begon pas in 2006. Dus dat lijkt me niet de reden dat ze gekozen hebben voor RWD.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


21 okt 2013 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: C2 of C4?
Ik heb een Carrera 4 996 inmiddels,.. ben er zeer tevreden mee,

Ik wou voor de aanschaf sowieso een handgeschakelde, en hij moest zwart zijn, met liefst geen achteruitwisser en moest ook coupe zijn, vanwege de 911 daklijn ook te behouden.

Dat alles is het ook geworden, of het een c2 of een c4 zou worden heb ik me niet zo druk gemaakt,
het is maar 50kg extra wat ik op totaal wagengwicht erg vind meevallen, plus dat ie door het differentieel voorin nu net iets meer gewicht in de neus heeft wat zeker bij hogere snelheden best aangenaam is.

Ik geef em echt wel es de sporen, en hou van sportief rijden daar waar het kan en dat gaat heel strak met de c4, ik heb er zeker geen spijt van, we hebben in het verleden ook een c2 996 gehad en merkte daarbij vergeleken eigenlijk niet echt verschil, dat was dan een cabrio en dus kwa gewicht bijna gelijk aan die wat ik nu heb. Maar kwa sturen allebei superstrak :thumleft:

Er is met de 997 c2 en c4 eens een test gedaan op een bochtig circuit en is gebleken dat de c4 paar tienden sneller het kunstje deed ! 8)


21 okt 2013 12:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: C2 of C4?
Enguess schreef:
Tja, had ooit een 97'er A4 1.8 met quattro. In de sneeuw trok ik hem met speels gemak uit een serieuze overstuursituaties door simpelweg gas te geven. Werkt met een voorwielaandrijver overigens net zo.

Maar goed: ik heb dus nooit een 911 4 gereden. Geloof jullie allemaal op jullie woord! Was gewoon benieuwd.



In de sneeuw ben ik helemaal met je eens
Heb ik zelf ook vaak gedaan met de 964
_________________________________________
remmen is angst


21 okt 2013 13:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: C2 of C4?
De mening van Top Gear


22 okt 2013 10:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: C2 of C4?
Jip schreef:
De mening van Top Gear


Jup, dat filmpje bedoelde ik, ''the Carrera 4 was half a second faster , than the carerra 2, but the Carrera 2 was the nice'r one to drive 8)

ach, allebei gewoon top :drive:


22 okt 2013 11:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: C2 of C4?
Tja bij mij geen moeilijke keuze....... licht voorin al een motor dus moest de aandrijving wel naar achteren.....

Enneuhh een C4 en een C2. Als ie maar goed en mooi is.
En ja voor mijn ultieme droomporsche is de keuze al wel gemaakt..... een 964 jubi dus hoef ik dan niet meer twijfelen wat te nemen. Nu alleen nog de echo uit de beurs :oops:
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


25 okt 2013 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: C2 of C4?
horn schreef:
F*ck, ga ik in de winter een probleem krijgen met de mini.


Welke winter? :mrgreen:

En dat Top Gear filmpje stond al in een eerdere post.


09 jan 2018 23:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: C2 of C4?
Nog een C2 vs C4 topic. Uit 2013! :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 jan 2018 23:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: C2 of C4?
Ik zie de sterretjes al vliegen geloof ik ... niet goed opgelet bij het browsen ... en dan in het verkeerde topic posten ... grrr ... C2 C4 wie kan het mij nog eens uitleggen? :fail:

Wel lekker verwarrend nu zo alle2 de topics bovenaan! Sorry :mrgreen:


09 jan 2018 23:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.