Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 18:59



Antwoord op onderwerp  [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
porsche in winterslaap 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: porsche in winterslaap
Voorbeeld en risico WA -beperkt casco uit vrij recente eigen ervaring. Vw polo van min vrouw staat in parkeergarage winkelcentrum. Auto ernaast gaat in de brand. Onze polo heeft dikke duizenden euro’s brandschade zijkant (deuren, rubbers, ruit, roet, band, bumper etc) WA zou hier niet helpen want de auto die in brand is gevlogen is een niet verwijtbare oorzaak (ws kortsluiting maar auto is volledig afgebrand) dus is niet op die bestuurder/eigenaar te verhalen. Kortom de auto ernaast vliegt in de brand en ons kost het geen no-claim maar wel 300euro eigen risico. Als we allleen WA verzekerd waren hadden we dus alles kunnen betalen!!

Als je Porsche dus ergens veilig (onverzekerd of alleen WA) in stalling staat en andere auto gaat niet verwijtbaar in de fik dan ben je de sjaak...


28 okt 2017 8:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
P32again schreef:
Voorbeeld en risico WA -beperkt casco uit vrij recente eigen ervaring. Vw polo van min vrouw staat in parkeergarage winkelcentrum. Auto ernaast gaat in de brand. Onze polo heeft dikke duizenden euro’s brandschade zijkant (deuren, rubbers, ruit, roet, band, bumper etc) WA zou hier niet helpen want de auto die in brand is gevlogen is een niet verwijtbare oorzaak (ws kortsluiting maar auto is volledig afgebrand) dus is niet op die bestuurder/eigenaar te verhalen. Kortom de auto ernaast vliegt in de brand en ons kost het geen no-claim maar wel 300euro eigen risico. Als we allleen WA verzekerd waren hadden we dus alles kunnen betalen!!

Als je Porsche dus ergens veilig (onverzekerd of alleen WA) in stalling staat en andere auto gaat niet verwijtbaar in de fik dan ben je de sjaak...


Dan heb je mijn "oplossing" niet goed gelezen: ik heb enkel mijn WA-dekking geschorst en de auto is volledig casco verzekerd .... je schorst juist NIET de plus of casco dekking ... het belangrijkste verschil tussen plus en casco is het joyriding risico. Omdat ik dat risico niet wilde lopen heb ik hem op casco laten staan en ben ik niet overgegaan naar een plus-dekking (wat gevoelsmatig ook zou volstaan als je er toch niet mee zou rijden).


28 okt 2017 8:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: porsche in winterslaap
Wing, ik kijk ook altijd zo naar de verzekeringen of welke kosten dan ook.

Zo heb ik een paar jaar geleden het kraampakket van de ziektekostenverzekering uitgezet.....kuch op mijn leeftijd en binnenkort Opa.... :cheers:

Kortom, ff jaarlijks kritisch er doorheen. Onder mom van waarom je betalen voor iets wat je niet gebruikt..al zou het een tank benzine schelen. :thumleft:

En van de andere kant kan ik me voorstellen dat sommigen met een riante salaris niveau er niet druk over hoeven te maken......

Gelukkig valt de mijne in het kwarttarief, dus ik kan nog een maandje rijden,..... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


28 okt 2017 9:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
Dial_888 schreef:
Zo heb ik een paar jaar geleden het kraampakket van de ziektekostenverzekering uitgezet.....kuch op mijn leeftijd en binnenkort Opa.... :cheers:


:thumleft: Had je de deur stiekum open gelaten voor een 2e leg :lol: ?

Dial_888 schreef:
En van de andere kant kan ik me voorstellen dat sommigen met een riante salaris niveau er niet druk over hoeven te maken......


Vergeet niet dat bij veel mensen waar het aan de buitenkant heel mooi lijkt dat het soms achter de schermen het financieel een stuk minder goed is ... regelmatig maak ik mee dat mensen die "gewoon" zijn veel vermogender zijn dan anderen die in een riante woning wonen en een dikke (lease) bak voor de deur hebben staan ....


28 okt 2017 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht Re: porsche in winterslaap
Dan heb je mijn "oplossing" niet goed gelezen: ik heb enkel mijn WA-dekking geschorst en de auto is volledig casco verzekerd .... je schorst juist NIET de plus of casco dekking ... het belangrijkste verschil tussen plus en casco is het joyriding risico. Omdat ik dat risico niet wilde lopen heb ik hem op casco laten staan en ben ik niet overgegaan naar een plus-dekking (wat gevoelsmatig ook zou volstaan als je er toch niet mee zou rijden).[/quote]

Bij welke verzekering/tussenpersoon kan dit?
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


28 okt 2017 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
Taatjen schreef:
Dan heb je mijn "oplossing" niet goed gelezen: ik heb enkel mijn WA-dekking geschorst en de auto is volledig casco verzekerd .... je schorst juist NIET de plus of casco dekking ... het belangrijkste verschil tussen plus en casco is het joyriding risico. Omdat ik dat risico niet wilde lopen heb ik hem op casco laten staan en ben ik niet overgegaan naar een plus-dekking (wat gevoelsmatig ook zou volstaan als je er toch niet mee zou rijden).

Bij welke verzekering/tussenpersoon kan dit?


Ik ben verzekerd via Sportwagenpolis.nl (Marin van Dijken). Hij heeft een aantal maatwerk oplossingen voor mij gevonden. Prima kerel.


29 okt 2017 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: porsche in winterslaap
Mijn Porsche word half maart uit zijn winterslaap gehaald als de temperaturen zo blijven en de wind is gaan liggen !

Laatste jaren altijd pas in mei uit zijn winterslaap gehaald, hopelijk is hij niet chagrijnig als hem zo vroeg wakker maak.

De laatste 4 jaar alleen olie ververst en nieuwe apk, word het weer tijd voor een grotere beurt ,nog geen 5000km in die 4 jaar......
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


25 feb 2020 9:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: porsche in winterslaap
Nou.....morgen komt er een sneeuwvlok, dus dan weet je het wel weer.... :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


25 feb 2020 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: porsche in winterslaap
Dan word het toch in mei pas :drive:
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


25 feb 2020 12:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: porsche in winterslaap
Net als ze sneeuw voorspellen begint er een over auto uit winterslaap halen :lol:
Ik zou graag willen, heb met de BMW winters lang achtjes gedraaid op parkeerplaatsen en oefening baart kunst.
Na een half uurtje autodidactische slipcursus voel ik me véél zelfverzekerder op een gladde weg en ik voelde de auto veel beter aan en dan lachte ik iedereen uit met hun slakkengang. Autodidactische slipcursus beveel ik iedereen aan. (op een veilige parkeerplaats natuurlijk)
Toch laat ik de Porsche staan tot april-mei :cry:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


25 feb 2020 21:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: porsche in winterslaap
Gisteren 993 ontschorst.
Vandaag hoes eraf, starten en meteen lopen binnen een seconde of wat.
Geen spoortje rook. Ff rondje gereden, aan niets te merken dat hij 3 maanden stil heeft gestaan.
WAT een auto :cheers:
Volgende week naar Lothar voor een beurtje/APK en dan komende seizoen maar eens wat meer kilometers gaan maken.
Oa naar LMC2020 en voor het eerst met zn tweeën op vakantie in de Porsche :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 maart 2020 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: porsche in winterslaap
Cazzo Super Veloce schreef:
...en voor het eerst met zn tweeën op vakantie in de Porsche :drive:
D gaat dan rijden zeker? :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


07 maart 2020 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: porsche in winterslaap
68439

Uiteraard :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 maart 2020 21:53
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: porsche in winterslaap
Zat jij achter in?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


07 maart 2020 23:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: porsche in winterslaap
Zou jij Cazzo naast je willen hebben?! :mrgreen:


10 maart 2020 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: porsche in winterslaap
Dial_888 schreef:
Zo heb ik een paar jaar geleden het kraampakket van de ziektekostenverzekering uitgezet.....kuch op mijn leeftijd en binnenkort Opa.... :cheers:


:thumleft: Had je de deur stiekum open gelaten voor een 2e leg :lol: ?

[quote="Dial_888"]

Haha, net mijn 40 jarige jubileum achter de rug dus ik vind het ‘best’ goed zo...en na ruim 45 jaar super tevreden... :wink:

Ohja, ondertussen voor de tweede keer Opa en de derde keer is zelfs in aantocht....kortom wij hoeven ons hier niet te vervelen... :mrgreen:

En ondertussen is de auto weer in winterslaap, wat een bagger weer momenteel.... :bang:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


10 maart 2020 16:34
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: porsche in winterslaap
Eigenlijk zou de Porsche nu snel uit de winterslaap moeten , komende tijd lekker rustig op de weg !
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


13 maart 2020 8:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: porsche in winterslaap
Ja ja mensen, morgen gaat het echt gebeuren...


28 feb 2021 20:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: porsche in winterslaap
Binnen 3 uur ... met de hond - aangelijnd - achterin :D


28 feb 2021 22:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
Heb dit draadje even doorlopen en werd getriggerd door de ‘vochtige varkensschuur’. Helaas heb ik aan huis geen verwarmde garage... heb recentelijk mijn weekend auto [E30 cabrio, ben nog zoekende naar een 993] moeten verplaatsen van een goed geventileerde parkeergarage [plekje word verkocht voor een prijs die ik het niet waard vind] naar een wat vochtige en minder goed ventilerende gehuurde garagebox [kom ik achter]. :bang:

Ben al een beetje aan het zoeken naar een alternatieve plek, maar het aanbod is schaars.
Dus iemand tips hoe het beste te maken van m’n box? :roll:


28 feb 2021 22:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: porsche in winterslaap
Zorgen voor luchtstroom of tocht.


28 feb 2021 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 Spyder, ex-993 2S, ex-996 MK II C2
Bericht Re: porsche in winterslaap
Kappi2907 schreef:
Ik heb gelezen dat het toevoegen van een brandstofadditief aan te raden is.
Wat vinden jullie daarvan?

Ik vraag me ook af of het verstandig is je P af te tanken voor het stallen, dit omreden veiligheid.

Ik tank de P af met Vpower of Ultimate 98, daar zitten iets van additieven in die mogelijk het snel verouderen van de brandstof tegen gaan.

.....overigens verwacht ik da ik bij de 1e mooie, zonnige droge winterdag ff ga rijden. (-:

Heb wel eens gehoord dat het toevoegen van een liter mengsmering effectief zou zijn. Iemand ervaring hiermee?


28 feb 2021 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 Spyder, ex-993 2S, ex-996 MK II C2
Bericht Re: porsche in winterslaap
ver boven de 200 schreef:
En aan de acculader indien je er echt niet mee rijdt. Ik pak de auto gewoon als het mooi droog weer is, wat gelukkig ook voorkomt in de winter!

en zo is, rijden zal die


28 feb 2021 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: porsche in winterslaap
@JorisWes. check deze thread -> viewtopic.php?f=33&t=39343&start=575


28 feb 2021 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
Thanks!

...


28 feb 2021 22:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: manomed


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.