Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:55



Antwoord op onderwerp  [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
porsche in winterslaap 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: porsche in winterslaap
Als je accu 8,3-8,6V en een paar lampjes op je dashbord aan zijn dan is je accu stuk, komt bovenop starten bij dan blijft niets over van de klemspanning.... :shock:

Succes.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


28 maart 2021 20:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: porsche in winterslaap
. Maar 8.3V klinkt toch nog niet als helemaal dood.

Auto accu bestaat uit 6 cellen a 2 volt.
Dus 8.3 volt wil grofweg zeggen dat er 2 cellen totaal niks meer bijdragen.
Dus ja die accu is echt wel overleden.
Druppellader aangesloten houden is wel goed,maar elke accu geeft een keer de geest.


28 maart 2021 20:08
Profiel
Bericht Re: porsche in winterslaap
Tristan schreef:
Ja hoor - hij ligt altijd aan de lader. Want komt alleen in het weekend buiten. Geen DD. Denk dat de strenge vorst van een tijdje terug de boosdoener is geweest. Mijn garage staat los en is dus net zo koud als buiten.
Gr, Tristan


Dan zou dat geen fluit mogen uitmaken als de druppellader zijn werk doet.
Als je accu ondanks druppellader toch naar 8.9 volt is gezakt, dan is ofwel je accu, ofwel je druppellader kapot. Of ondertussen nu beide.


28 maart 2021 20:53
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: porsche in winterslaap
mayonaise schreef:
914 en 924 waren VW productie.. werden ook eerder als VW kwaliteit bekeken..


Beetje kort door de bocht. Het 914 rollende chassis werd door Karmann in Osnabrück gebouwd, net als verschillende 911, 912 en 968 in de loop van de jaren. De 924 is ook een verhaal apart, die werd weliswaar door VW-personeel in elkaar gezet maar wel onder design en supervisie van Porsche. Kwalitatief zou ik niet weten waar de 914 verschilt met de 911 uit die tijd, hooguit kun je wat zeggen over de gebrekkige roestpreventie van Karmann.

Wil verder niets afdoen aan je betoog, maar de realiteit is veel interessanter, complexer en ligt genuanceerder dan in één kort zinnetje te vatten valt. :)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


04 apr 2021 13:08
Profiel
Bericht Re: porsche in winterslaap
Jazzy schreef:
mayonaise schreef:
914 en 924 waren VW productie.. werden ook eerder als VW kwaliteit bekeken..


Beetje kort door de bocht. Het 914 rollende chassis werd door Karmann in Osnabrück gebouwd, net als verschillende 911, 912 en 968 in de loop van de jaren. De 924 is ook een verhaal apart, die werd weliswaar door VW-personeel in elkaar gezet maar wel onder design en supervisie van Porsche. Kwalitatief zou ik niet weten waar de 914 verschilt met de 911 uit die tijd, hooguit kun je wat zeggen over de gebrekkige roestpreventie van Karmann.

Wil verder niets afdoen aan je betoog, maar de realiteit is veel interessanter, complexer en ligt genuanceerder dan in één kort zinnetje te vatten valt. :)



Ik zegt niet dat ze minder waren dan de 911 of 928 uit zelfde tijd, maar veel snobs bekeken de 914 en 924 als geen echte porsches. Das gewoon een feit.
de 914 was in Europa zelfs niet verkocht als Porsche maar als VW..
En de 924 was ontworpen voor VW.. en iedereen op straat zei dat er geen echte Porsche motor in zat maar een audi.

Dus qua perceptie, en verwachting kan dat dus wel tellen.

Ik sprak niet over werkelijke kwaliteit, maar over verwachting .. Men verwachtte meer van een Porsche en die 2 waren voor sommigen (hoor ik niet bij) niet als een echte.
Net zoals er nu zijn die rond lopen met onzin dat een echte porsche luchtgekoeld moet zijn..En dat alles gewoon veel beter was vroeger.. wat gewoon aantoonbaar niet klopt.


04 apr 2021 14:49
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: porsche in winterslaap
Afgelopen weekend mijn gebakje ontschorst en een rondje Noord-Limburg en Brabant gemaakt.
Wat een genot!!!! :cheers: :cheers: :cheers: :lol: :mrgreen:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


09 jun 2021 0:59
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Targa en 993 C4S ex 964 C2
Brussel
Bericht Re: porsche in winterslaap
Ik denk dat de P wel ‘uitgeslapen’ is als je haar nu pas wakker maakt!
Maar het is inderdaad wel eindelijk weer ideaal buiten!
Veel plezier!


09 jun 2021 14:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joris_h


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.