Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 7:36



Antwoord op onderwerp  [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
porsche in winterslaap 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: porsche in winterslaap
Heb je de voorwaarden van je verzekering al eens nagekeken. Of je nog wel automatisch verzekerd bent met een geschorst kenteken. Denk van niet.

Op de site van de ANWB staat dat als het kenteken geschorst is er ook in het buitenland niet met de auto gereden mag worden. Een vraag van begin 2017.
https://www.anwb.nl/experts/Vakantie/vr ... buitenland

De auto mag zelfs niet op de openbare weg staan. Laat staan de landsgrenzen verlaten. Denk zelfs dat het een misdrijf is als je toch met de auto rijdt?


24 okt 2017 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: porsche in winterslaap
Beiden in de druppel-mode.....en dus de beide voertuigen in rust... :thumleft:
72014
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


24 okt 2017 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
@kheldar. Klopt mag niet maar dat geldt voor zoveel. Bij mij gewoon te simpel om hem even te laten lopen.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


25 okt 2017 7:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: porsche in winterslaap
Ja dat snap ik zeker ... zou ook niet bang van een bekeuring zijn, want in BE zal men het niet controleren.
Maar als je wat voorhebt en de verzekering doet moeilijk. En dan niet over je eigen schade/auto maar de aansprakelijkheid naar anderen toe.


25 okt 2017 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: porsche in winterslaap
rens914 schreef:
@kheldar. Klopt mag niet maar dat geldt voor zoveel. Bij mij gewoon te simpel om hem even te laten lopen.

Jij was toch degene die gewoon alles liet doorlopen mbt wegenbelasting etc, zelfs voor je camper die je hele tijdens niet gebruikt :scratch:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


25 okt 2017 20:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: porsche in winterslaap
Cententellers, ik betaal voor 4 auto's en haal zelfs mn camper niet eens uit de WB.
Lekker belangrijk.
Dacht dat dit een forum op niveau was.

Zijn niet mijn woorden.


25 okt 2017 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
Wat ben jij een kleuter. Je haalt een aantal zaken door elkaar (en vaker). Deze auto wordt door mij niet geschorst maar zit in de oldtimer regeling.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


25 okt 2017 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
rens914 schreef:
Wat ben jij een kleuter. Je haalt een aantal zaken door elkaar (en vaker). Deze auto wordt door mij niet geschorst maar zit in de oldtimer regeling.


De oldtimer regeling is toch niet verplicht? Je mag toch het normale tarief betalen en dan het gehele jaar blijven rijden :scratch: ?

Sorry, ik kon het niet laten...


Overigens heb ik nu de WA-dekking van mijn Ferrari en Porsche geschorst (deze dekking kun je opschorten als de auto geschorst is). Niet dat het veel schilt, maar toch bijna 2 tanks benzine besparing zullen we maar zeggen. Ik ga niet voor iets betalen waar ik geen gebruik van maak.


26 okt 2017 8:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
Lijkt mij niet handig. Worst case...kortsluiting in de F (blijft Italiaanse electronica) F in de fik en pand waar hij in staat ook. Ben benieuwd hoe een verzekeraar daar op reageert.


26 okt 2017 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: porsche in winterslaap
niet om het vuurtje nog wat verder op te stoken, maar waar PTT naar refereert is exact ook wat ik bedoelde. Volgens mij is dat tegenstrijdig met wat hier boven stond.
Het maakt mij niet uit hoor wat jij doet alleen was je reactie toen best pittig en is daarom bij mij blijven hangen.

Als ik jou was Rens zou ik het risico niet lopen om er toch mee de belgische grens over te steken. ik woon zelf 5km van de grens en ik doe het iig niet. zolang er niets gebeurd is het allemaal prima, maar als er wel een keer iets gebeurd........... dit is een goed bedoeld advies, aan jou om ermee te doen wat je wil uiteraard :salut:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


Laatst bijgewerkt door mbembe op 27 okt 2017 12:28, in totaal 1 keer bewerkt.



26 okt 2017 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
Dank voor het advies. Voorlopig is mn rode turbo nog niet terug van de spuiter. Daarna nog even opbouwen. Het is bij mij maar 30 meter en het zijn veelal verlaten kleine binnenwegen die ik rijd. Risico is dus nihil.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


26 okt 2017 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: porsche in winterslaap
zeg nooit niet nooit want dan kan het gewoon gebeuren
dacht ook dat psv en feyenoord nooit meer kampioen zouden worden is toch gebeurt :mrgreen: GRAPJE :mrgreen:


26 okt 2017 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
met feyenoord ga je gelijk krijgen. wordt weer 18 jaar hopen.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


26 okt 2017 21:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: porsche in winterslaap
rens914 schreef:
Risico is dus nihil.

Tenzij je idd niet verzekerd bljkt en op één van die weggetjes een nordic walker invalide rijdt....
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 okt 2017 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht Re: porsche in winterslaap
giulia schreef:
Lijkt mij niet handig. Worst case...kortsluiting in de F (blijft Italiaanse electronica) F in de fik en pand waar hij in staat ook. Ben benieuwd hoe een verzekeraar daar op reageert.


Valt toch binnen de dekking als je alleen het WA gedeelte schorst?
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


26 okt 2017 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
Als je je WA dekking schorst heb je geen dekking aan schade aan personen of materiaal lijkt mij. Maar wellicht kunnen experts dat beter uitleggen...


27 okt 2017 10:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: porsche in winterslaap
Als je kenteken schorst kun je hem, voor brand of diefstal, nog beperkt casco laten verzekeren.
Niet iedere verzekeraar doet dat.

WA is alleen schade die je, met jouw motorvoertuig, toebrengt aan anderen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 okt 2017 12:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: porsche in winterslaap
ik denk dat een verzekering altijd zoekt naar een uitweg om niet te hoeven betalen; je kunt dan wel verzekerd zijn, maar geen wegenbelasting betaald kan voor hen reden genoeg zijn om niet uit te keren. Stel idd dat je iemand invalide rijdt.... zeg maar dag tegen je huis en je auto's
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


27 okt 2017 12:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: porsche in winterslaap
.... en je nachtrust. Ik moet er niet aan denken (ook niet met verzekering). Onverzekerd rondrijden is gewoon onverantwoord en onnodig.


27 okt 2017 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: porsche in winterslaap
Helemaal eens, verkeerde zuinigheid
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


27 okt 2017 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
Heren, spreek niet vanuit aannames. Net voor de zekerheid nog maar eens voorgelegd aan mn verzekering adviseur. Het een heeft niets met het ander te maken. Wb geschorst of opgehokt vanwege de oldtimer regeling verandert niets aan de verzekering bij eventuele schade.
Dus geen nordic walkers, eskimo's of ijsberen verzinnen.
Ik heb vanuit de WB hooguit kans op een naheffing en boete
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


27 okt 2017 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
Als je de WA dekking schorst, dan stopt de dekking voor schade aan derden. Als de auto dan gestolen wordt en er vindt een schade plaats, dan is deze wel verzekerd als je de casco-dekking aan hebt gehouden. Niet als je enkel mini-casco verzekerd bent. Daarom heb ik de auto's op de casco dekking laten staan. Je hebt dan ook dekking tegen joyriding.


27 okt 2017 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: porsche in winterslaap
als je een auto schorst, stopt de verzekering niet, je VERPLICHTING tot verzekeren is opgeschort, de verzekering stopt normaal pas als je deze zelf opzegt.

als je de premie blijft betalen en je verzekeraar accepteerd deze premie is heb je ene verzekering of de auto nu geschorst staat of niet.
je mag met een geschorste auto, ook via de kortste weg naar de apk rijden, mits deze verzekerd is,
als alle verzekeringen stoppen op het moment dat de auto geschorst is zou dit ook niet mogelijk zijn...


27 okt 2017 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: porsche in winterslaap
Klopt niet helemaal. Punt is niet dat jij jouw verzekering stopzet, maar welke polisvoorwaarden er aan die verzekering hangen. Verzekering loopt dus idd zoals je zegt, maar voldoe jij aan alle voorwaarden?
Vaak kan daarin een eisje staan die ze kunnen gebruiken om niet te hoeven uitkeren, en dat wil je dus niet riskeren voor die paar tientjes.
Bij Rens z'n verzekering zit 't volgens hem (en nog extra navraag) wel snor met z'n voorwaarden en neemt daarom dat risico wel. Ieder z'n afweging. :salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


27 okt 2017 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche in winterslaap
Ronaldo schreef:
Klopt niet helemaal. Punt is niet dat jij jouw verzekering stopzet, maar welke polisvoorwaarden er aan die verzekering hangen. Verzekering loopt dus idd zoals je zegt, maar voldoe jij aan alle voorwaarden?
Vaak kan daarin een eisje staan die ze kunnen gebruiken om niet te hoeven uitkeren, en dat wil je dus niet riskeren voor die paar tientjes.
Bij Rens z'n verzekering zit 't volgens hem (en nog extra navraag) wel snor met z'n voorwaarden en neemt daarom dat risico wel. Ieder z'n afweging. :salut:


Ik heb altijd geleerd een simpele vraag te stellen: "waar staat het wat je beweert?" In mijn geval is het uitgezocht door mijn verzekeringsagent ... (bovendien ben ik zelf ook "enigszins" bekend met deze materie, want ik ben zelf zo'n 14 jaar werkzaam geweest bij verzekeraars, waarbij ik o.a. de rol van verzekeringsinspecteur hebt vervuld ... polisvoorwaarden lezen en interpreteren was onderdeel van mijn werk ...). Ik ben wel met jou eens dat je het wel goed uit moet zoeken voordat je iets doet. Maar daar zit juist het probleem: veel mensen zoeken niks uit en betalen maar klakkeloos door. Ook omdat ze niet weten dat het ook anders kan.

Een ander voorbeeld van kostenbesparing: ik heb een abonnement voor mijn tv om F1 te kunnen bekijken. Dat kost mij € 15,50 per maand. Als het F1 seizoen voorbij is zet ik dit abonnement op stop en zet ik hem pas weer aan als het seizoen begint (andere sporten interesseren mij niet en hoef ik dat kanaal ook niet te zien).


28 okt 2017 7:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.