Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 15:57



Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Snuffel 993/964
Voorthuizen / Basse
Bericht Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Ik heb gisteren een rondje langs een aantal P's gemaakt en kwam deze tegen in Montfoort. Op zicht goed, 2 items die me doen afvragen of het verstandig is een bod te doen:

    1. Hele voorkant vol steenslag, krasjes rondom en buitenkant redelijk gebruikt, 2 roestplekjes onder aan raam - Wel eerste lak nog, wat is de P liefhebbers mening; liever steenslag (als het er dan toch zit) en originele lak of herstellen?
    2. vanaf 2009 geen onderhoud en maar 6dkm gereden (eigenlijk sinds aanschaf) - Hoe reëel is dat, de verkoper leek eerlijk, maar zou je niet op z'n minst de olie vervangen in 4 jaar?? Ik zou dat zelf doen, maar wat is gebruikelijk?

Hoor graag jullie mening, ook mbt de waarde.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr
_________________________________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited" - A. Einstein


22 feb 2014 17:55
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Roestplekjes bij het raamrubber van een 993 zijn niet onbekend .. de vraag is wel: wat zit er onder :?:

Ergo: hoe groot is het roestplekje - en is het nog weg te halen zonder de (gelijmde) ruit er uit te halen ...

Steenslag of originel lak ... dat verschilt. De ene liefhebber zweert bij een mooie laklaag - origineel of niet - en de ander wil absoluut origineel.

Dan is er nog 'n derde die het niet zo intereseert - en de wagen gebruikt waarvoor deze ontworpen is .... :drive:

Olie verversen had inderdaad wel eens gemogen - in die 4 jaar - ondanks de Km-stand - of kilometers die gereden zijn.

Ik zie op de foto een taxatie-rapport, wat "waardeloos" is als het ouder dan 3 jaar is.

NAP of niet - zou me daar niet al te veel van aantrekken - en bij serieuze interesse de 993 aan een AKK laten onderwerpen.


22 feb 2014 18:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Snuffel 993/964
Voorthuizen / Basse
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Olaf schreef:
Roestplekjes bij het raamrubber van een 993 zijn niet onbekend .. de vraag is wel: wat zit er onder :?:
Ergo: hoe groot is het roestplekje - en is het nog weg te halen zonder de (gelijmde) ruit er uit te halen ...


Links en rechts kleine plekjes; roestvorming onder de lak zichtbaar maar nog niet door de lak.

Olaf schreef:
Steenslag of originel lak ... dat verschilt. De ene liefhebber zweert bij een mooie laklaag - origineel of niet - en de ander wil absoluut origineel. Dan is er nog 'n derde die het niet zo intereseert - en de wagen gebruikt waarvoor deze ontworpen is .... :drive:


Deze laat ik dan maar aan mezelf; ik heb er geen moeite mee dat er wat steenslag is. Mijn eerste reactie is dan meestal dat ik denk dat er mee geracet is, echter 911 is natuurlijk lage auto; dus vanzelf op de snelweg veel steenslag.

Bottom line voor steenslag, krassen en roestplekjes paar duizend reserveren. Dank voor je reply, Olaf! :thumleft:
_________________________________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited" - A. Einstein


22 feb 2014 18:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Pijk schreef:
...vanaf 2009 geen onderhoud en maar 6dkm gereden (eigenlijk sinds aanschaf) - Hoe reëel is dat, de verkoper leek eerlijk, maar zou je niet op z'n minst de olie vervangen in 4 jaar?? Ik zou dat zelf doen, maar wat is gebruikelijk?



Ik zou de APK kilometerstanden eens nalopen. Als de auto sporadisch bereden is (en niet geschorst), zal hij toch gewon ieder jaar gekeurd zijn (oude APK regime) en je zou verwachten dat deze papieren erbij zitten. Ook op de NAP moeten deze standen terug te vinden zijn :scratch:

Ik zou ook de oliepeilstok er eens uittrekken...

Vind daarnaast de prijs nog best stevig voor een non-vario.. maar heb hem niet in het echt gezien
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


22 feb 2014 18:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Snuffel 993/964
Voorthuizen / Basse
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
968Tom schreef:
Ik zou de APK kilometerstanden eens nalopen. Als de auto sporadisch bereden is (en niet geschorst), zal hij toch gewon ieder jaar gekeurd zijn (oude APK regime) en je zou verwachten dat deze papieren erbij zitten. Ook op de NAP moeten deze standen terug te vinden zijn :scratch:
Ik zou ook de oliepeilstok er eens uittrekken...
Vind daarnaast de prijs nog best stevig voor een non-vario.. maar heb hem niet in het echt gezien


Auto is wel gewoon ieder jaar APK gekeurd en die standen klopten, niks raars gezien wat dat betreft. Ook boekje erbij etc. Motor gestart (dat durfde hij wel aan :-)) maar ik was niet serieus genoeg voor een proefrit.

De prijs is natuurlijk een vraagprijs, lopende de dag vandaag en ook andere items op het forum lezende denk ik dat een bod van 28 heel reëel is. Met name om onderhoud in te lopen, roest en lakschade te herstellen en wat risicoreserve.
_________________________________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited" - A. Einstein


22 feb 2014 18:55
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Pijk schreef:
[ denk ik dat een bod van 28 heel reëel is.


Op een vraagprijs van bijna 34 .... :roll:


22 feb 2014 19:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Olaf schreef:
NAP of niet - zou me daar niet al te veel van aantrekken -


Verkoper heeft wel NAP bij zijn andere advertentie waar een km stand is ingevuld, bij deze Porsche staat geen NAP logo :wink: Reden genoeg om je daar wel wat van aan te trekken en onderzoek naar te doen waarom dat er niet bij staat :salut:

NAP betekent niet altijd dat het ook echt klopt (auto's kunnen tussen de beurten ook teruggedraaid worden e.d.), NAP onlogisch wijst op een typefout OF teruggedraaide KM stand en dat is echt wel iets om je wat van aan te trekken.
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


22 feb 2014 19:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Elferhenkie2 schreef:
NAP betekent niet altijd dat het ook echt klopt (auto's kunnen tussen de beurten ook teruggedraaid worden e.d.), NAP onlogisch wijst op een typefout OF teruggedraaide KM stand ..


Vandaar mijn uitspraak -en zou eerder de algehele staat van deze 993 inspecteren ...

Maar aangezien het een NL auto is en (b)lijkbaar geen import, kan het wel een goede leidraad zijn :popcorn:


22 feb 2014 19:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Snuffel 993/964
Voorthuizen / Basse
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Olaf schreef:
Pijk schreef:
[ denk ik dat een bod van 28 heel reëel is.


Op een vraagprijs van bijna 34 .... :roll:


Met die redenatie ben ik blij dat er geen 39k wordt gevraagd... :-)
_________________________________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited" - A. Einstein


22 feb 2014 19:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Olaf schreef:
Elferhenkie2 schreef:
NAP betekent niet altijd dat het ook echt klopt (auto's kunnen tussen de beurten ook teruggedraaid worden e.d.), NAP onlogisch wijst op een typefout OF teruggedraaide KM stand ..


Vandaar mijn uitspraak -en zou eerder de algehele staat van deze 993 inspecteren ...

Maar aangezien het een NL auto is en (b)lijkbaar geen import, kan het wel een goede leidraad zijn :popcorn:



http://www.autotaalmontfoort.nl/occasions.html
Deze auto heeft er alle schijn van dat de NAP niet klopt, anders had er wel NAP logisch bij gestaan op hun eigen website en op Marktplaats.
De algehele staat kan bij een controle nog zo goed zijn maar als bij NAP controle blijkt dat er met de tellerstand geknoeid is..... :popcorn:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


22 feb 2014 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Snuffel 993/964
Voorthuizen / Basse
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Ik investeer graag. :-) ff via phone een check op 178000 km gedaan bij NAP:

http://www.autopas.nl/napcheck/view/118 ... 79024eb8ba
_________________________________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited" - A. Einstein


22 feb 2014 20:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
:thumleft: :thumleft:

Waarom staat er op MP en eigen website geen NAP? :scratch: :scratch:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


22 feb 2014 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Snuffel 993/964
Voorthuizen / Basse
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Nah, de verkoper was een echte techneut en geen kantoorklerk. Ik denk tikfout of 'vinkje' vergeten??
_________________________________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited" - A. Einstein


22 feb 2014 20:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Het is toch gewoon een auto van 20 jaar oud. Hij mag toch wel iets hebben. Het is wel een lage km stand maar dat willen de kopers van zo'n auto. Als je naar de prijs kijkt is die nog niet zo gek(vraag/aanbod) mits het hele plaatje een beetje klopt. Ik geloof echter niet dat de verkoper zomaar 6 k van de vraagprijs af gaat doen. Als je het iets lijkt kun je een akk laten doen en dan weet je meer. Is het de eerste auto die je bent gaan bekijken?


Als je rond die 28 k uit wilt komen waarom kijk je dan niet Naar een mooie 964.
_________________________________________
->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>


22 feb 2014 21:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
@PIJK: Bij Marktplaats hoef je daar niks voor te doen, op de eigen website weet ik dat natuurlijk niet.

En tikfout bij MP is uitgesloten, daar staat de juiste km stand...
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


22 feb 2014 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
hij heeft de laatste 3 cijfers omgedraaid
_________________________________________
later is nu


22 feb 2014 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Snuffel 993/964
Voorthuizen / Basse
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
marco angelo schreef:
hij heeft de laatste 3 cijfers omgedraaid


Goed gezien
_________________________________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited" - A. Einstein


22 feb 2014 21:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
:bang: :bang: Ik dacht dat PIJK 176000 had ingevuld bij NAP, maar blijkt 178.000 te zijn :oops: :oops:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


22 feb 2014 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
probeer even contact op te nemen met huidige eigenaar in Linschoten? dan weet je waarom die hem weg doet
_________________________________________
later is nu


22 feb 2014 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Snuffel 993/964
Voorthuizen / Basse
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
marco angelo schreef:
probeer even contact op te nemen met huidige eigenaar in Linschoten? dan weet je waarom die hem weg doet


Hoe kom ik achter zijn gegevens? Of lees ik ergens overheen? (Sta nu in de carwash mobiel te PF-en :-))
_________________________________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited" - A. Einstein


22 feb 2014 21:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
taxatierapport
_________________________________________
later is nu


22 feb 2014 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Snuffel 993/964
Voorthuizen / Basse
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
dubsport schreef:
Als je rond die 28 k uit wilt komen waarom kijk je dan niet Naar een mooie 964.

Omdat ik dat weer veel te duur vind voor een 964 met 200dkm. Maatje van n maatje heeft recent voor ongeveer dit bedrag een waanzinnig mooie 964 bij Elfer Arnhem gehaald.
Ik reserveer zelf echter graag wat voor onvoorzien. En t gaat me niet om hoeveel t is maar wel of alles in verhouding staat.
_________________________________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited" - A. Einstein


22 feb 2014 21:25
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Persoonlijk geef ik liever 30K aan een goede 964 uit, dan aan een eerste generatie small body 993.

In Duitsland vind je geen goede 964 meer onder de 32K, vertelde de Duitser die vorige maand m'n 964 op kwam halen ;)


22 feb 2014 21:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
Precies Olaf.
_________________________________________
->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>


22 feb 2014 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Snuffel 993/964
Voorthuizen / Basse
Bericht Re: Steenslag en weinig km in 4 jaar problematisch??
dubsport schreef:
Precies Olaf.


Daar begrijp ik niet zoveel van aangezien de 993 toch wordt gezien als de ultieme luchtgekoelde 911? Over smaak valt te twisten, maar even zuiver technisch qua kwaliteit etc. gekeken? In dat kader heb ik liever wat vooruitzicht door 30k aan een goede 993 uit te geven dan aan een hele goede 964, ook met oog op toekomstige waardeontwikkeling.

Neemt niet weg dat ik de tips ter harte neem, ik zoek immers ook een 964 of 993, afhankelijk van het goede gevoel, op het goede moment, bij de goed elf.
_________________________________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited" - A. Einstein


22 feb 2014 23:12
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Autoke


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.