Pagina 1 van 1

'Gechiptunede' Porsche

Geplaatst: 28 apr 2005 17:20
door MS964
Ik zag ergens een P staan die 'gechiptuned' is. Kan dit nadelen hebben, bv. dat de motor (of de auto in het algemeen) teveel is belast? Moet er gekeken worden naar het bedrijf dat de tuning uitgevoerd heeft? Is zo'n P makkelijker of moeilijker te verkopen? (oftewel, gemiddeld duurder of juist goedkoper). :roll: :?:

Re: 'Gechiptunede' Porsche

Geplaatst: 28 apr 2005 17:24
door Rob Herfst
MS964 schreef:A. Kan dit nadelen hebben, bv. dat de motor (of de auto in het algemeen) teveel is belast?
B. Is zo'n P makkelijker of moeilijker te verkopen? :roll: :?:

A. Ja, vooral bij een (zilvergrijze) 964 cabrio of een 993
B. Nee, eenmaal gekocht kom je er nooit meer vanaf!
:lol: :lol: :lol: :wink:

MAW: ik heb geen idee! :oops: , maar kon dit even niet laten..... :lol: 8)

Geplaatst: 28 apr 2005 17:34
door Jeroen914
chiptunen... ruim begrip
zo'n voorgeprogrameerd chippie van een paar honder euro is gewoon troep
in de meeste gevallen verzetten ze alleen het ontstekingstijdstip een beetje (niet zo best voor de motor)

enige manier om het goed te doen is je auto op de rollenbank zetten en daar dan de DME laten optimaliseren

Geplaatst: 28 apr 2005 17:43
door Raf
Ik heb dit in het verleden laten doen bij Kempower in Hasselt (B). Leverde bij een standaard 3.2 met 231pk zo een 260pk, met sportuitlaat en ander luchtfilter. Niet zomaar een chip laten zetten, uit ervaring weet ik dat dit niet marcheert. Met de mijne heb ik nog 40dkm gedaan, en toen verkocht. Nooit problemen mee gehad. Is echt wel een groot verschil, hoor.

Geplaatst: 28 apr 2005 18:43
door John
Jeroen914 schreef:chiptunen... ruim begrip
zo'n voorgeprogrameerd chippie van een paar honder euro is gewoon troep
in de meeste gevallen verzetten ze alleen het ontstekingstijdstip een beetje (niet zo best voor de motor)

enige manier om het goed te doen is je auto op de rollenbank zetten en daar dan de DME laten optimaliseren


Helemaal mee eens.



Heb ik dus ook laten (Rica Wateringen) doen op die manier.


Resultaat + 11 pk, en das eigenlijk niet echt veel, maar net iets smeuiger.

In combi met racekats + 20 echte ( op de 4wd bank gemeten) pk's.


Verder laat ze in godsnaam afblijven van je toerenbegrenzer, is zo makkelijk ff je toerental oppoetsen met een 200, maar das uiteindelijk funest.

Verder is een Porsche fabrieksaf al zo vreselijk ver door geprogameerd dat het heel moeilijk is om er nog iets uit te peuteren, het is net de marge die je benut.
Geloof me der werken in Zuffenhausen geen dommies die de software ontwikkelen.

Geplaatst: 28 apr 2005 19:44
door FS1
Niet doen, zei m'n specialist :roll:

Re: 'Gechiptunede' Porsche

Geplaatst: 28 apr 2005 20:17
door EriC4C
MS964 schreef:Ik zag ergens een P staan die 'gechiptuned' is. Kan dit nadelen hebben, bv. dat de motor (of de auto in het algemeen) teveel is belast?

JA
MS964 schreef:Moet er gekeken worden naar het bedrijf dat de tuning uitgevoerd heeft?

JAZEKER
MS964 schreef:Is zo'n P makkelijker of moeilijker te verkopen? (oftewel, gemiddeld duurder of juist goedkoper). :roll: :?:

Ligt er aan welke "gek" op dat moment interesse heeft en afhankelijk van het inhoudelijk antwoord op vraag 2. ;)

Geplaatst: 28 apr 2005 20:47
door ppp 356
Hier staan wat gegevens over chiptuning.
Menu -> Chip tuning ->prices vind je de gegevens, het zijn vooral de turbo's waar wel wat vermogen bijkomt.
Op mijn P zou ik het denkelijk niet laten doen. De mazoutstoofjes worden echter eerstdaags onderhanden genomen.

http://www.power-plus.be/

Geplaatst: 28 apr 2005 20:52
door F@RGO
een maat van mij kwam als laatste klant,
had net zijn audi a6 avant 3.0 l quatro tdi mee
leuke kar zeg,
en veel koppel en heel ruim,
moet ook nog een chipke in zei hij ....

Geplaatst: 28 apr 2005 20:56
door Beltar
ppp 356 schreef: De mazoutstoofjes worden echter eerstdaags onderhanden genomen.

http://www.power-plus.be/


Ik sta daar nogal weigerachtig tegenover . Mijn vorige 166 had ik laten chippen... In 3e en 4e aan 2000 o/pm volgas en de koppeling slipte door omwille van het hoge koppel...
Ook cardankoppelingen moeten er op lange termijn aan geloven...
Mijn broers A6 2.5tdi gaf aan 143K er volledig de brui aan :cry:

Wel voelbare toenam van vermogen en... 1liter minder verbruik :!:

Geplaatst: 28 apr 2005 20:56
door ppp 356
A6 3,0 TDI 211cv +42cv +68Nm :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 28 apr 2005 21:25
door RS-R
Mijn 993 is door Cartronic behandeld, wereld van verschil met de situatie ervoor.
Wat FS1 beweert geldt i.i.g niet voor mijn specialist, ik weet bijv. dat Erwin van Renntech wel eens kitjes van Cartronic plaatst.
Laat hem er zijn mening maar eens over geven.
Ik zou het in ieder geval zeker weer doen.
En heb ook nog de "normale" Eprom, dus bij verkoop kan ook nog de andere chip erin.

Geplaatst: 28 apr 2005 21:34
door Marco

Chip

Geplaatst: 28 apr 2005 21:49
door Gizmo
Kopen op E-bay :?: Er wordt veel rommel aangeboden, had een heel stuk gelezen op de rennlist. Met de antwoorden van een porsche Goeroe Adrian strater.

Meestal rommel, en chips die alleen er maar voor zorgen dat de toeren wat hoger kunnen draaien. Beste was je eigen porsche op een rollerbank zetten en dan aanpassen.

Geplaatst: 28 apr 2005 21:51
door Marco
RUF chip kan toch niet slecht zijn, als het een orginele is

Geplaatst: 28 apr 2005 21:53
door FS1
RS-R schreef:Laat hem er zijn mening maar eens over geven.


Yep, ben benieuwd...... :)

RS-R schreef:dus bij verkoop kan ook nog de andere chip erin.


Verkoop? Vertel.....

Geplaatst: 28 apr 2005 22:04
door EriC4C
Marco schreef:RUF chip kan toch niet slecht zijn, als het een orginele is

Niet als hij in de Porsche sorry Ruf :^: zit waar hij voor ontwikkeld is. ;)

Geplaatst: 28 apr 2005 22:15
door RS-R
FS1 schreef:
RS-R schreef:Laat hem er zijn mening maar eens over geven.


Yep, ben benieuwd...... :)




RS-R schreef:dus bij verkoop kan ook nog de andere chip erin.


Verkoop? Vertel.....

Erwin verkoopt zelf spullen van Cartronic.
Vindt het dus vreemd dat hij het afwijst.
Verder valt er niets te vertellen, maar wil aangeven dat je altijd je originele programmatuur even moet laten branden op een Eprom.

Geplaatst: 28 apr 2005 22:33
door robbie965
heb er zelf ook eentje inzitten+ de rest

een 964 moet te pakken zijn daarmee

8)

Geplaatst: 29 apr 2005 0:17
door MS964
hmm...meningen zijn dus niet eenduidig...op dit moment 20 stemmen gehad, 6 stemmen voor optie 1, 7 voor optie 2 en 7 voor optie 3. Redelijk unieke situatie voor een poll op het forum denk ik. :lol: Ben inderdaad benieuwd wat Erwin ervan vindt! Alvast bedankt voor jullie reacties.

Geplaatst: 29 apr 2005 0:37
door michael
Ik hou het liever op ouderwetse mechanische tuning.

Geplaatst: 29 apr 2005 10:32
door EriC4C
RS-R schreef:Erwin verkoopt zelf spullen van Cartronic.
Vindt het dus vreemd dat hij het afwijst.

Zonder hier een uitspraak te doen over de mening van Erwin: hij verkoopt geen Cartronic-spullen, maat plaatst ze op specifiek verzoek van de klant. 8)

Wat de afwijzing betreft: voortschrijdend inzicht o.b.v. meerdere ervaringen :?: :wink:

Geplaatst: 29 apr 2005 12:40
door RS-R
EriC4C schreef:
RS-R schreef:Erwin verkoopt zelf spullen van Cartronic.
Vindt het dus vreemd dat hij het afwijst.

Zonder hier een uitspraak te doen over de mening van Erwin: hij verkoopt geen Cartronic-spullen, maat plaatst ze op specifiek verzoek van de klant. 8)

Wat de afwijzing betreft: voortschrijdend inzicht o.b.v. meerdere ervaringen :?: :wink:

Met alle respect, maar dat doe je m.i niet als je er alleen maar problemen mee verwacht, of er niet achterstaat.Beetje "advocaat van de duivel-principe" dan.