Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 7:51



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Radarcontrole 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 mei 2005 5:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
:idea: verbeter de wereld en begin bij jezelf................ :wink: :wink:


07 mei 2005 9:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Maar goed, ik ben geen expert in elektromagnetische straling etc.


ik wel (een heel klein beetje) .... :wink:

Zoals je dan mss ook wel weet komen de frequenties van een ILS aardig in de buurt van de 2 meter banden ... deze banden ... en dan specifief de "lage" kant ervan (120 - 140 mhz) zijn geweldig gevoelig aan temperatuursinversie.
Tijdens, zeg maar, de gevoelige periodes, willen deze frequentiebanden nog al eens gemakkelijk interferentie meepikken van zowat alles wat zend en ontvangt.
Dus ook van een doppler radar die dan wel op 24 - 34 ghz uitzend.
Toegegeven ... de kans is klein ... maar je ILS zal maar net gaan "flippen" op zo'n ogenblik :shock:
Voorwaarde om dit mogelijk te maken is wel dat de doppler-straling min of meer rechtstreeks moet gericht zijn op de andere ontvanger.
Al hebben radiogolven op deze frequenties wel de eigenschap hektisch te reflecteren op alles wat dan ook maar het minste reflecterend is.
De in Europa gebruikte flitssystemen zijn van zodanig laag vermogen dat de kans vrij klein is ... In Amerika is het andere koek ... daar kijken ze niet op een Watt meer of minder en denk ik dat de kans een stuk groter is dat dergelijke storingen voorkomen.

Maar ehh ... ik ben geen piloot ... maar volgens mij werken luchtverkeersleiders voor de langere afstanden toch met Doppler-radars.
De andere mogelijkheid is natuurlijk ook de lange afstandsradar in de buurt van die snelweg staat ... en als die te dicht in de buurt van zo'n flitsbak staat zouden er wel eens gekke vlekken op de monitors kunnen verschijnen ...

Dirk


:wink:


07 mei 2005 14:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
RicardoP schreef:
Hebben we de V70 met z'n kont naar de 60 weg toe met een camera op een statief in de achterbak daar in het gras gezet .....

Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 mei 2005 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Citaat:
Zoals je dan mss ook wel weet komen de frequenties van een ILS aardig in de buurt van de 2 meter banden ... deze banden ... en dan specifief de "lage" kant ervan (120 - 140 mhz) zijn geweldig gevoelig aan temperatuursinversie.
Tijdens, zeg maar, de gevoelige periodes, willen deze frequentiebanden nog al eens gemakkelijk interferentie meepikken van zowat alles wat zend en ontvangt.
Dus ook van een doppler radar die dan wel op 24 - 34 ghz uitzend.
Toegegeven ... de kans is klein ... maar je ILS zal maar net gaan "flippen" op zo'n ogenblik
Voorwaarde om dit mogelijk te maken is wel dat de doppler-straling min of meer rechtstreeks moet gericht zijn op de andere ontvanger.
Al hebben radiogolven op deze frequenties wel de eigenschap hektisch te reflecteren op alles wat dan ook maar het minste reflecterend is.
De in Europa gebruikte flitssystemen zijn van zodanig laag vermogen dat de kans vrij klein is ... In Amerika is het andere koek ... daar kijken ze niet op een Watt meer of minder en denk ik dat de kans een stuk groter is dat dergelijke storingen voorkomen.


Bedankt Dirk voor deze extra info.
Het komt wel vaker voor dat de ILS even flikkert of tijdelijk wegvalt, geen ramp. De vliegtuigen van tegenwoordig hebben zelfs memory functies waarbij de systemen pas storing aangeven als het storings signaal langer dan 7 seconden is.

Anyway, weer wat geleerd.

Groeten

:D
_________________________________________
Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden ! 8)


07 mei 2005 20:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Om het maar weer over een eventuele snelheidscontrole op de A5 te hebben :wink:

Lees en huiver ....... :evil:


15 okt 2005 0:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Radarcontrole
M. schreef:
Ik hoorde deze week dat een piloot van de KLM heeft beweerd dat er op de A5 (verbinding A4 - A9) geen radarcontroles mogen plaatsvinden omdat de A5 tussen 2 landingsbanen ligt en door controles de instrumenten van vliegtuigen kunnen worden gestoord. Is dit een broodje aap of kan ik hier even lekker doortrekken? :lol:


Dit is zeer geloofwaardig inderdaad; al weet ik het niet zeker.

Het is trouwens WEL een lekker stuk snelweg, want vanacht op een geheel lege A5 heb ik m daar even kort dik over de 200 kunnen trekken.....geen flitsen gezien.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


15 okt 2005 9:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Dik over de 200? :roll: Jij bent toch altijd degene die ageert tegen hardrijders? Zie bijvoorbeeld dit draadje, ik geloof vanaf pag. 2

Wat kan wel, en wat kan dan niet in jouw optiek? Ik begrijp het even niet meer..... :roll:


16 okt 2005 1:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.