Pagina 1 van 1
Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 16 mei 2014 19:51
door johan7887
Hallo.
Ik denk erover om een gebruikte Cayenne aan te schaffen. De insteek is er een uit 2010 of 2011. Dan is de kop eraf. Nu is het alleen dat er een aantal te koop staan die ik interessant vind echter niet bij een PC. Zouden jullie een dergelijke auto bij een een niet PC durven aanschaffen en waar moet je dan op letten? Het is veelal import denk ik. Is er dan een manier om de historie te achterhalen? Excuus voor de wellicht domme vragen. Ik heb nooit eerder een dergelijk dure auto bij een niet merk dealer aangeschaft en geen idee wat erbij komt kijken

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.
Gr.,
Johan
Ps. Enkele voorbeeld misschien wel handig
http://www.autotrack.nl/tweedehands/por ... e/10519056http://www.autotrack.nl/tweedehands/por ... e/11555348http://www.autotrack.nl/tweedehands/por ... e/11232895http://www.autotrack.nl/tweedehands/por ... e/11441898
Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 16 mei 2014 20:37
door WillemB
Als je je keuze hebt gemaakt, de Cayenne bij een dichtst bijzijnde PC aanbieden voor een AKK (Aan Koop Keuring) dan kunnen ze je ongetwijfeld meer over de staat van de auto en de eventuele gebreken vertellen. Dit kan je weer bij de (prijs) onderhandelingen gebruiken.
Wil de verkopende partij niet meewerken aan een AKK, lekker verder zoeken, er staan genoeg Cayenne's te koop
Over de historie te achterhalen is het belangrijk dat het onderhoudsboekje erbij is. Hierin staan (wellicht) de stempels van de leverende dealer en stempels van wie het onderhoud heeft uitgevoerd. Dan is het nog maar een kwestie van bellen
Succes
Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 19 mei 2014 7:01
door johan7887
Hoi Willem.
Thanks! Een PC zou dan ook merken wanneer de auto bijvoorbeeld een keer flink schadeherstel heeft gehad?
Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 19 mei 2014 7:27
door porschenot
dat zien ze zeker als het een flinke schade is geweest,en zoals hierboven altijd AKK laten doen
succes met de speurtocht
Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 19 mei 2014 8:51
door Pieter_964
of zelf uit Duitsland eentje importeren. In duitsland is de verkoper verplicht (weet niet of dat ook voor NL geldt) je te melden of de Auto schadevrij is. en er staan er idd zat...
Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 19 mei 2014 10:11
door felix bahama 912
Niet als ze hem exporteren of onderling aan handelaren verkopen. Het is een Duitse consumenten beschermingswet.
Een Nederlander is geen Duitse consument, dus geld deze wet niet.
Daarom ook niet geldig tussen handelaren.
Dat is de reden dat handelaren in Dld vaak adverteren met Privat Verkauf, of, in opdracht van klant te verkopen. Dan zijn het particuliere transacties en geldt bovengenoemde wet ook niet.
Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 19 mei 2014 10:25
door Henk
Pieter_996 schreef: (weet niet of dat ook voor NL geldt)
Wanneer je, als potentiele koper, dit direct aan de verkopende partij vraagt, dan is deze verplicht hier een eerlijk antwoord op te geven.
Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 19 mei 2014 10:36
door Ewout
Als het echter niet schriftelijk vastgelegd is en er geen onafhankelijke getuige bij aanwezig is kan e.e.a. later makkelijk ontkend worden

Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 06 jun 2015 22:08
door Mao
WillemB schreef:Als je je keuze hebt gemaakt, de Cayenne bij een dichtst bijzijnde PC aanbieden voor een AKK (Aan Koop Keuring) dan kunnen ze je ongetwijfeld meer over de staat van de auto en de eventuele gebreken vertellen. Dit kan je weer bij de (prijs) onderhandelingen gebruiken.
Wil de verkopende partij niet meewerken aan een AKK, lekker verder zoeken, er staan genoeg Cayenne's te koop
Over de historie te achterhalen is het belangrijk dat het onderhoudsboekje erbij is. Hierin staan (wellicht) de stempels van de leverende dealer en stempels van wie het onderhoud heeft uitgevoerd. Dan is het nog maar een kwestie van bellen
Succes
Is het gebruikelijk om de garage te bellen die de auto in onderhoud heeft gehad?
Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 07 jun 2015 7:15
door Kappi2907
Wams in Eindhoven heeft een Cayenne Turbo staan met alle opties.
Ben je in voor een turbo moet je deze zeker zien en rijden!
Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 07 jun 2015 7:54
door Marcel
Mao schreef:Is het gebruikelijk om de garage te bellen die de auto in onderhoud heeft gehad?
Wat kan het jou nou schelen of het gebruikelijk is.... Zijn jouw centen......
Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 07 jun 2015 10:17
door de Fiscalist
Ewout schreef:Als het echter niet schriftelijk vastgelegd is en er geen onafhankelijke getuige bij aanwezig is kan e.e.a. later makkelijk ontkend worden

Daarom neem je dit soort verklaringen op in het koopcontract ...
Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 07 jun 2015 20:07
door Mao
Kappi2907 schreef:Wams in Eindhoven heeft een Cayenne Turbo staan met alle opties.
Ben je in voor een turbo moet je deze zeker zien en rijden!
Bedankt voor de Tip, ik was hem nog niet tegen gekomen.
Ben inderdaad aan het over wegen om er een aan te schaffen, ondanks alle hier genoemde min punten.

Re: Aandachtspunten gebruikte Cayenne
Geplaatst: 07 jun 2015 20:45
door WillemB
Mao schreef:WillemB schreef:Als je je keuze hebt gemaakt, de Cayenne bij een dichtst bijzijnde PC aanbieden voor een AKK (Aan Koop Keuring) dan kunnen ze je ongetwijfeld meer over de staat van de auto en de eventuele gebreken vertellen. Dit kan je weer bij de (prijs) onderhandelingen gebruiken.
Wil de verkopende partij niet meewerken aan een AKK, lekker verder zoeken, er staan genoeg Cayenne's te koop
Over de historie te achterhalen is het belangrijk dat het onderhoudsboekje erbij is. Hierin staan (wellicht) de stempels van de leverende dealer en stempels van wie het onderhoud heeft uitgevoerd. Dan is het nog maar een kwestie van bellen
Succes
Is het gebruikelijk om de garage te bellen die de auto in onderhoud heeft gehad?
Ik heb 20 jaar voor een grote dealergroep van een Frans merk gewerkt waar er behoorlijk wat auto's doorgingen destijds en werd regelmatig gebeld uit andere delen van het land voor informatie mbt de onderhoudshistorie. Ik heb daar nooit moeilijk over gedaan.