Pagina 1 van 2
Blij met VAG?
Geplaatst: 21 jul 2014 21:47
door Cazzo Super Veloce
Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 21 jul 2014 21:52
door Johann
Waarom niet? Ze laten Porsche gewoon in hun kracht acteren. Audi is al heel lang verantwoordelijk voor alle SUV platformen van VAG. Nu is Porsche verantwoordelijk voor alle sportwagens. Lijk mij volkomen logisch. Zo hebt je straks TT's die kunnen sturen en niet de wereld kosten

Vroeger deed Lotus dat ook voor Ford en Opel/Vauxhaul met groot succes.
Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 21 jul 2014 21:56
door Franz
En ik kan er niet wakker van liggen. Porsche is toch allang niet meer wat het is geweest.

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 21 jul 2014 22:26
door 2.2VTEC
Moest het nu zijn "de 911 moet het platform van de R8 gebruiken" zou ik de verontwaardiging beter begrijpen Cazzo

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 21 jul 2014 22:26
door dobbelsteen
Ja ik ben ook niet blij met VAG in dit geval. Laat de R8 en Lamborghini maar hun eigen identiteit behouden ipv Porsche zijn platform te moeten gebruiken.
Maar Porsche ondervindt hier volgens mij dus geen nadeel aan, dus waarom heb je hier iets tegen CSV?
Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 21 jul 2014 22:51
door Peter
Zie het liever niet zo, die 993 zal wel worden gedubbeld door die R8

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 21 jul 2014 22:59
door Cazzo Super Veloce
Echt nie, ken Assen als mn broekzak, en die Duitser duidelijk niet

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 21 jul 2014 23:01
door Cazzo Super Veloce
dobbelsteen schreef:Ja ik ben ook niet blij met VAG in dit geval. Laat de R8 en Lamborghini maar hun eigen identiteit behouden ipv Porsche zijn platform te moeten gebruiken.
Maar Porsche ondervindt hier volgens mij dus geen nadeel aan, dus waarom heb je hier iets tegen CSV?
Porsche moet Porsche blijven, Audi moet Audi blijven en Lambo Lambo.
Porsche ondervindt dus wel nadeel, merk verwatert verder.
Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 22 jul 2014 6:52
door MarcoB
Cazzo Super Veloce schreef:Echt nie, ken Assen als mn broekzak, en die Duitser duidelijk niet

Heeft dus niets met de auto te maken maar met de bestuurder.
Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 22 jul 2014 10:12
door Cazzo Super Veloce
ja, maar dat is niet vreemd gezien het leeftijdsverschil (van de auto's

)
Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 22 jul 2014 10:24
door Black Betty
En weer een nieuw/ander excuus...

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 22 jul 2014 10:42
door porsje911
Cazzo Super Veloce schreef:dobbelsteen schreef:Ja ik ben ook niet blij met VAG in dit geval. Laat de R8 en Lamborghini maar hun eigen identiteit behouden ipv Porsche zijn platform te moeten gebruiken.
Maar Porsche ondervindt hier volgens mij dus geen nadeel aan, dus waarom heb je hier iets tegen CSV?
Porsche moet Porsche blijven, Audi moet Audi blijven en Lambo Lambo.
Porsche ondervindt dus wel nadeel, merk verwatert verder.
Tuurlijk wil je dat. Dan kun je als de prijzen gestegen zijn weer heerlijk roepen; "gebakken lucht"

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 22 jul 2014 15:05
door caelin
Volgens mij gaat het hier niet om het platform van de 911 maar om het platform wat ze gaan gebruiken voor die 988...althans, dat lijkt me logischer. Alhoewel ik elders weer las dat het nieuwe 911 platform zowel midden als motor achterin ondersteund. Hoe dat dan moet gaan werken weet ik niet maar volgens mij hebben die constructeurs veel met lego gespeeld vroeger !

Zolang de auto's voor 'n groot deel toch nog anders zijn vind ik het geen probleem. Daarbij heb ik nu m'n droomauto dus mij maakt het niet veel uit

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 22 jul 2014 16:07
door Johann
Sterker nog, het zal me niet verbazen als de nieuwe Lamborghini Huracan reeds de nieuwe platform van de 988 in gebruik heeft genomen. Er is volgens mij ook een nieuwe R8 gespot.
Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 22 jul 2014 16:09
door Cazzo Super Veloce
porsje911 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:dobbelsteen schreef:Ja ik ben ook niet blij met VAG in dit geval. Laat de R8 en Lamborghini maar hun eigen identiteit behouden ipv Porsche zijn platform te moeten gebruiken.
Maar Porsche ondervindt hier volgens mij dus geen nadeel aan, dus waarom heb je hier iets tegen CSV?
Porsche moet Porsche blijven, Audi moet Audi blijven en Lambo Lambo.
Porsche ondervindt dus wel nadeel, merk verwatert verder.
Tuurlijk wil je dat. Dan kun je als de prijzen gestegen zijn weer heerlijk roepen; "gebakken lucht"

Welke prijzen gestegen zijn???
Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 22 jul 2014 16:34
door Johann
Van de enige echte Porsche....jouw Porsche

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 22 jul 2014 16:49
door Cazzo Super Veloce
tsja, uiteindelijk willen we allemaal een luftie, toch Johan?

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 23 jul 2014 8:10
door PeterB
Dat er onderdelen gedeeld worden is toch niet belangrijk!
Bij het eind product merk je echt niet dat je dezelfde bodemplaat hebt als audi. Kijk maar naar de Macan en de Q5.
En een luftie.........nee liever niet.
Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 23 jul 2014 8:18
door Targa Floriaan
Ik ben wel tevreden met het KJN V6 blok in m'n Skoda

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 23 jul 2014 9:26
door Cazzo Super Veloce
Maar zou je ook blij zijn met een Skoda blok in je KJN?

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 23 jul 2014 9:56
door Peter
Ach, de cirkel is rond, Porsches hebben weer veel gemeen met VW's.
Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 23 jul 2014 11:14
door Franz
Cazzo Super Veloce schreef:Maar zou je ook blij zijn met een Skoda blok in je KJN?

Niet echt, maar dat ligt meer aan die KJN dan aan de motorisatie.

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 23 jul 2014 12:04
door Enguess
Cazzo Super Veloce schreef:Porsche ondervindt dus wel nadeel, merk verwatert verder.
"Verwatert".... Leuk gevonden Cazzo! Heb ook liever een luftie

Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 23 jul 2014 12:30
door Cazzo Super Veloce
PeterB schreef:Dat er onderdelen gedeeld worden is toch niet belangrijk!
Bij het eind product merk je echt niet dat je dezelfde bodemplaat hebt als audi. Kijk maar naar de Macan en de Q5.
heb nix met badge-engineering
Re: Blij met VAG?
Geplaatst: 23 jul 2014 12:51
door horn
heb er niet zoveel bezwaar tegen.