Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 jun 2024 15:33



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Aankoopdomper… 
Auteur Bericht
Bericht Aankoopdomper…
Hallo,

Ik ben al een klein jaar op zoek naar een 964, en dacht mijn droomauto gevonden te hebben in Oss.....
Onderstaande ervaring wilde ik even met alle Porsche owners en toekomstige owners delen!

Ik had in de zomer van 2016 een zwarte 964 gezien bij een Porsche handelaar in Oss (CvK), en zag dat die 964 in december 2016 goedkoper werd aangeboden. Man gebeld, en een bezichtigingsafspraak gemaakt.
Op de dag van de bezichtiging was de prijs op zijn website weer met 5500 euro verhoogd. Vraag gesteld of hij hem nog wel wilde verkopen gezien het feit dat hij hem even snel in prijs had verhoogd, maar hij wilde hem nog wel aan mij verkopen voor de lagere prijs. Na de bezichtiging en proefrit nog even enkele dagen bedenktijd (het is toch veel geld) gevraagd. Na 2 dagen belde ik de man op, maar toen wilde hij hem niet meer verkopen voor het lage bedrag…. Volgens zijn zeggen had hij al een hoger bod…..
Ik was natuurlijk behoorlijk pissig en heb het gesprek maar beëindigd. Zo doe je mijns inziens geen zaken als je Porsche verkoopt, of je bent een sjachelaar. Ik koop daar in ieder geval nooit een auto!


03 jan 2017 8:58
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Aankoopdomper…
Eigenlijk vindt ik dat de eigenaar het wel eerlijk speelt , immers je kreeg de kans
om de auto te kopen voor de lagere prijs. Je wist wat hij kostte op dat moment daar
ging je voor. Als een handelaar op iedereen moet wachten die er over na gaat denken zou dat
niet goed zijn voor zijn bedrijf. ( immers je wou geen aanbetaling doen met ontbinden voorwaarden enzo
want je wou er nog over nadenken..) staat hem dus vrij verder te gaan met de volgende

ps ik ben geen handelaar :D
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


03 jan 2017 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
Bericht Re: Aankoopdomper…
Ik vind dat je gelijk heb Harryv8
_________________________________________
RESPECT 2 ALL


03 jan 2017 9:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Aankoopdomper…
Moeilijk een verkoper mag natuurlijk vragen wat hij wilt. Of het netjes is om tijdens een onderhandelings periode de prijs te verhogen vraag ik mij af, zeker nadat deze in prijs was verlaagd. Ik zou er zelf ook geen lekker gevoel bij hebben.
_________________________________________
Mvg,

René


03 jan 2017 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 Turbo Coupé / 997 Turbo Cabrio MkI / 991 GT3RS / Audi RS6 (C6)
De Cocksdorp, Texel
Bericht Re: Aankoopdomper…
ik vind de gang van zaken ook raar, als je in een traject zit en iemand vraagt bedenktijd is dat toch heel normaal. Ik zou ook weglopen als iemand de prijs tussentijds zonder dat aan te kondigen verhoogd. Dat doe je niet. Dan zeg je tegen de potentiële koper, als je hem nu niet reserveert dan is morgen de prijs weer hoger. Dan weet ook de potentiële koper waar hij aan toe is. Maar ja je hebt er rare handelaren bij zitten.
_________________________________________
groetjes Marc
930 Turbo Coupe '88 / 997 Turbo Cabrio '07


03 jan 2017 10:02
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Aankoopdomper…
Welkom en op naar de 10 posts ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 jan 2017 10:17
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Aankoopdomper…
Henkiebb schreef:
Hallo,

Onderstaande ervaring wilde ik even met alle Porsche owners en toekomstige owners delen!



Als dit de enige reden is dat je je hier meldt...


03 jan 2017 10:17
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Aankoopdomper…
Het is momenteel geen kopersmarkt in Porscheland en nog minder voor een goeie 964's. Een deglijke 964 met gezochte specs staan meestal niet lang te koop. Dat de prijs omhoog gaan weten we allemaal ook inmiddels.

Als je op de dag van bezichtiging een beslissing had genomen was de auto nu van jou voor om en nabij de vraagprijs. Het is mischien hard gespeeld, maar ik vind niet dat er oneerlijk is gehandeld.

Mijn advies: Volgende keer sneller beslissen, en als je een auto gaan bezichtigen moet je 100% bereid zijn de vraagrpijs te betalen als de auto aan je verwachtingen voldoen :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 jan 2017 10:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Aankoopdomper…
Voor mijn gevoel moet je zorgen dat je inderdaad bereid bent te betalen wat er gevraagd wordt. Of als je dat niet bent (stel je wilt max 40k betalen en er wordt 45k gevraagd), dan moet je bereid zijn om je verlies te nemen en weg te lopen.

Het is wat vervelend hoe het gegaan is, maar vanuit de verkoper kan ik me voorstellen. Je hebt geen bod gedaan, je bent niet in onderhandeling, je wilt alleen nog een paar dagen denken. Jouw goed recht, maar dan kan dit gebeuren.

Terzijde, is de 964 inmiddels verkocht?


03 jan 2017 10:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Aankoopdomper…
De verkoper probeert je gewoon voor 5000 euro meer binnen te hengelen, blijkbaar is dat niet gelukt.

Op naar de volgende


03 jan 2017 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Aankoopdomper…
Als het die zwarte bij CvK is die nu nog te koop staat zou ik het toch nog overwegen...
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


03 jan 2017 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Aankoopdomper…
Henkiebb schreef:
Hallo...Ik had in de zomer van 2016 een zwarte 964 gezien......in december 2016 goedkoper werd aangeboden.....


Lijkt me toch bedenktijd genoeg :idea:

Dat de verkopende partij zo met die prijs aan het klooien is in december, vind ik wel weer raar.
_________________________________________
Another one bites the dust !


03 jan 2017 11:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Aankoopdomper…
Ik vind dat je moet kijken naar de markt. Het is op dit moment geen kopersmarkt en dat weet de verkoper ook.
Je kunt het vergelijken met de huizenmarkt in bepaalde steden op dit moment.
Als je iets ziet wat je aanstaat moet je direkt een goed bod neerleggen zonder ontbindende voorwaarden en eventueel bereid zijn om zelfs wat meer te betalen.
Voor jou tien anderen en je moet dus snel durven beslissen, zo niet dan vis je mogelijk achter het net.


03 jan 2017 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Aankoopdomper…
Welkom op ons forum Henk, moet toegeven het wint niet de schooonheidsprijs kwa zaken doen.
Wat de andere forummers al melde, je had niets beslist en ja dan weet je het al :cry:
Kocht mn laatste 911 bij Pon en na de proefrit kwam hij met een formulier wat ik kon tekenen waar beide partijen zich aan moeten houden.
Heb in het verleden een 911 gekocht en was bezig al mn spaargeld bij elkaar te sprokkelen en wou hem ophalen, belde de man zomaar af, hij wou hem toch maar niet verkopen :bang: :bang: :bang:
Kan er nog kwaad om worden maar het is/was niet anders :cry:
Suc6 met je zoektocht :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


03 jan 2017 11:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Aankoopdomper…
Al een jaar op zoek, en dan misgrijpen is niet fijn.

Echter, ik begrijp de betreffende handelaar volkomen.
Hij heeft een afweging gemaakt afgaande op de signalen die jij hem hebt gegeven. Met iets meer commitment had je de 964 voor de juiste prijs kunnen binnenhalen.
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


03 jan 2017 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aankoopdomper…
Bij het (ver-)kopen van een Porsche komt (bij mij in ieder geval) ook een gun factor aan bod. De verkoper moet je de koop gunnen en de koper moet het ook gunnen. Als dat er niet is, jammer dan en op naar de volgende.

Als de verkoper de prijs verhoogt net nadat ik heb gekeken ervaar ik dat als een negatieve gun factor. Ik ben dan simpel zo doe ik geen zaken. Er zijn meer veel meer 964's.
Is het een unieke uitvoering die nooit wordt aangeboden? Dan heb je geen keus.

Stel je voor dat je dit in een restaurant hebt:
Je bekijkt de menukaart. De serveerster vraagt: "kan ik uw bestelling opnemen". Klant: "ik wil graag even de menukaart verder bekijken".
De serveerster komt een minuut later terug met een nieuwe menukaart met hogere prijzen.

Ik zou daarna niet meer bestellen. En volgens mij velen niet.
Waarom is het wel normaal als het om een 964 gaat?


03 jan 2017 11:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Aankoopdomper…
Ach. Doorzichtig. Auto ataat half jaar te koop. Verkoper verlaagt prijs. Iemand maakt bezichtigingsafspraak. Verkoper verhoogt vóórdeze afspraak prijs met €5500. Maar is wel bereid om hem die dag aan jou voor de oude prijs te verkopen. Zo, prijsonderhandelingen afgeslagen want hij heeft je immers al €5500 kado gedaan... :idea:

Het verhaal van "al een hoger bod" is ook bekend. Waar of niet waar. Inmiddels verkocht? Dan was het wss waar. Nog steeds te koop? Dan wss niet waar.

In dat laatste geval zou ik hem bellen dat ik op voorwaarde van AKK bij Schmidt Oss voor de lagere prijs vandaag cash wil kopen.

Het is een grote mensen wereld. Shit happens. Deal with it.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jan 2017 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aankoopdomper…
Of je belt voor een AKK en biedt een lagere prijs ca. 5500 euro lager dan de lage prijs. :popcorn: :scratch:

"Do you wanna play, I can play too"


03 jan 2017 12:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Aankoopdomper…
"Geen kopersmarkt" maar staat al een half jaar te koop :scratch:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 jan 2017 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Aankoopdomper…
Vind dit nog redelijk correct.

Ben ooit naar een handelaar gereden in Nederland, in Heerhugowaard, afstand enkel 210km.
De dag zelf nog contact gehad met de handelaar dat ik zou komen, afgesproken dat als de wagen in de staat verkeerde zoals door hem beschreven op internet ik de wagen zou nemen.

Onderweg naar daar nog een mede forummer opgepikt, al een geluk of het had echt een rit voor niets geweest.
Daar aangekomen vertelde hij leuk dat hij de wagen net verkocht had.

Dat is pas niet correct, de man had trouwens ook mijn mobielnummer om mij te contacteren.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 jan 2017 13:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Aankoopdomper…
Tsjahh Paul, ik maak voor 2 weken het tegenovergestelde mee.

Kom bij mn 'visvijvertje' om de QP van mn dromen te bekijken en wil gelijk toeslaan.
"Nee, zegt de verkoper, er heeft vanmorgen iemand gebeld, die vanmiddag komt kijken".
's Avonds krijg ik telefoon thuis, dattie verkocht is.
_________________________________________
Another one bites the dust !


03 jan 2017 14:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Aankoopdomper…
Heerhugowaard??? 210 km??? Dat is om de hoek man.
Ben een keer naar Grosseto (I) gereden voor een Volvo 850 T5R met trailer achter de BMW. Voor vertrek (vrijdagmiddag) nog gebeld, ik kom hem halen en heb cash bij me. Bij aankomst zaterdagmorgen om 10.00 uur kreeg ik te horen dat de Volvo de avond ervoor verkocht was door zijn broer...
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


03 jan 2017 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Aankoopdomper…
Dan zou je toch minimaal reiskosten moeten eisen :bang:

Maar ja, ken het autowereldje een beetje; als alle auto's nog verkocht moeten worden
aan mensen, die zeggen dat ze komen.....hebben ze nog heel wat te doen :)
_________________________________________
Another one bites the dust !


03 jan 2017 14:20
Profiel
Bericht Re: Aankoopdomper…
Het gaat hier om Carlo. Hij handelt naar mijn mening correct.
Zijn er afspraken gemaakt over de bedenktijd (hoelang) en met welke voorwaarden?
Waarom heb je bedenktijd nodig (twijfel)?
Heb je een aanbetaling voorgesteld?


03 jan 2017 14:22
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Aankoopdomper…
Het is een bekend smoesje in de handel, een ander de schuld geven en je kan geen kant op :oops:
Denk dat de meeste op dit forum zuks hebben meegemaakt :cry:
Wat te denken van de mensen die je tegenkomt en vragen dan als je hem wegdoet hun te bellen :scratch:
Deed dat bij mn eerste Porsche en het kwam bij niemand uit, advertentie in de Televaag op de bekende zaterdag :lol:
Telefoon bleef gaan en om het uur een afspraak gemaakt maar bij de eerste en beste verkocht :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


03 jan 2017 14:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bjft


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.