Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 20:55



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Beste forum leden,

Ben sinds kort lid van het forum daar ik van plan ben op korte termijn de Porsche van een familielid over te nemen.

Betreft een 996 Carrera 4s cabrio midnight blue met blauwe canvas kap en hardtop uit februari 2004 met slechts 30.000 mile (circa 48.000 km) op de teller.
Betreft een USA uitvoering die destijds standaard met redelijk veel opties geleverd werd.
Auto kent daarnaast vele (circa 20) extra opties waaronder tiptronic s, bose sound package, stainless steel exhaust pipes etc etc.
Historie is volledig bekend en auto verkeert technisch en optisch in onberispelijke staat (absoluut niets mee gebeurd of aan de hand).

Gezien het feit dat ik hem van een familielid koop ligt onderhandelen over de prijs wat moeilijk. Familielid heeft nog geen prijs genoemd maar heb zelf geen idee van de waarde.
Grote hamvraag voor mij is dan ook wat een dergelijke auto ongeveer waard is?

Wie kan mij hierover van advies zijn of een indicatie geven?

Reacties worden zeer gewaardeerd.
Alvast bedankt!


23 aug 2014 21:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Citaat:
wat een dergelijke auto ongeveer waard is
30 tot 35. Als ie nog amerikaans is uitgevoerd eerder 30.


23 aug 2014 21:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Om alle discussie te voorkomen kun je een taxatie laten doen.
Kost een honderdje of twee. Wel erbij zeggen dat het niet voor de verzekering is... 8)


23 aug 2014 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Oh jee,

Een 996 cabrio automaat.......

Ik vind hem waanzinnig hoor, zeker in midnight blue! Check de autosites, dan heb je een goed beeld. Wel in de gaten houden dat dit een US model is. Worden meestal scherper geprijsd!

Succes met de overdenkingen!
Een fotootje uploaden is ook altijd leuk :wink:
_________________________________________
footers zuigen! :D


23 aug 2014 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Kijk uit dat je niet teveel betaald.
Onder het mom van een mats prijs, betaal je de hoofdprijs omdat je familielid de huidige markt niet goed kent.


23 aug 2014 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Handelswaarde: 22-23K :roll:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


23 aug 2014 23:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
@Erwin996
????? Waar baseer je dat nou weer op?

Jij verkocht jouw eigen auto met veel meer km voor een veel hogere prijs terwijl dat geen 4s was en geen cabrio.

Ik zelf had 2 jaar geleden voor een 4S cabrio Tip met 33.000 km € 47.500 over. Een jaar later is die voor € 45.000 met iets meer dan 50.000 km verkocht (dat was dus vorig jaar juli). Die was inderdaad in onberispelijke staat en geen Amerikaan maar zo'n bedrag als jij noemt is niet realistisch.

Mij lijkt het advies van PaulusdB het beste om de familie band niet onder druk te zetten.
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


23 aug 2014 23:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Voor mijn 996 targa bj. 2006 bood de officiële Porsche dealer mij ongeveer 21.000 euro. Handelsprijs. Met 125.000 km. Maar in nieuwstaat, alle beurten bij de Porsche dealer, en met één jaar officiële Porsche garantie erop. Tja. Toen was ie dus 7 jaar oud. En dat was de dealer die 'm altijd had onderhouden...Die wist dat de auto in nieuwstaat verkeerde en nog een jaar P-garantie had. Deze 4S is 10 jaar oud. Ik heb er weinig vertrouwen in dat de handel meer biedt. Maar iedereen zo zijn eigen ideeën :thumleft:

Overigens, als de handel 35K zou bieden, dan moet de verkoopprijs 44.000 euro worden. Een marge van minimaal 20% is gebruikelijk. Ik zie het niet zitten dat een 996 nog 44K kost.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


24 aug 2014 0:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Dank voor de reacties.

Lees dat een USA uitvoering minder waard zou zijn. Zijn hier objectieve redenen voor te noemen?
Verschillen in uitvoering zijn er toch amper of zie ik iets over het hoofd?

Ik vraag even door daar ik toch wel een hogere (vraag)prijs verwacht .


24 aug 2014 8:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Vergelijk de sites als mobile.de en gaspedaal even. US modellen zijn in NL minder waard. Volgens mij zitten er steeds minder verschillen tussen ROW en US maar het verschil in waarde blijft. In ieder geval als je hem wil verkopen... :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 aug 2014 8:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Mijn mening: met familie moet je wandelen, niet handelen!

Er zijn genoeg redenen te bedenken om dit niet te doen. Tenzij je dat familielid toch al beu bent.

Gewoon verder kijken, er is genoeg aanbod.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


24 aug 2014 9:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Feit dat de auto van een familielid is, is voor mij een plus.
Een groot deel van de historie en gebruik en wellicht nog wel belangrijker wie en hoe de eigenaar is , zijn immers bekend.

Heb het advies van Horn opgevolgd en zie hele andere prijzen dan tot nu toe op het forum naar voren is gekomen.
Realiseer mij dat dit vraag prijzen zijn maar het lijkt bijna alsof het over andere auto's gaat.
Al met al nog geen goed beeld mbt de waarde.

Storend in de US uitvoering vind ik de tellers in miles. Weet iemand of dit gemakkelijk aan te passen is en aan welk bedrag ik dan moet denken.


24 aug 2014 9:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
http://www.youtube.com/watch?v=IVoAtdOrp0w

En volgens mij bestaan er stickers die je over je mijlenteller kan (laten) plakken.


24 aug 2014 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Patrick bedankt, dat moet te doen zijn!

Meters vervangen zal een ander verhaal zijn. Enig idee waar ik dan aan moet denken?


24 aug 2014 9:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Misschien bij porschedials.com kijken voor de tellerplaat...

Er zijn nog wat van dat soort sites.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


24 aug 2014 11:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Citaat:
Storend in de US uitvoering vind ik de tellers in miles. Weet iemand of dit gemakkelijk aan te passen is en aan welk bedrag ik dan moet denken.


Bij KMS in Apeldoorn kan je de teler om laten bouwen naar metrich, kost €300.00
_________________________________________
Porsche Boxster S
BMW 535i


24 aug 2014 12:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
welleuk schreef:
Heb het advies van Horn opgevolgd en zie hele andere prijzen dan tot nu toe op het forum naar voren is gekomen.
Realiseer mij dat dit vraag prijzen zijn maar het lijkt bijna alsof het over andere auto's gaat

Ik ben dan benieuwd wat je gevonden hebt. Als ik snel kijk (bouwjaar 2004 en kmstand <50.000) zie ik vraagprijzen tussen de 40 en 45k (wil niet zeggen dat ze daarvoor verkocht worden) met een enkele absurde uitschieter naar boven. Dus dat past prima bij de prijzen die ik eerder noemde.

Echter belangrijker dan de prijzen die hier geroepen worden, is waar jij zelf een goed gevoel bij hebt. Je hebt nu vergelijkings materiaal qua prijzen gezien. Is dat voor jou acceptabel of ben je op zoek naar het koopje van de eeuw terwijl het familielid juist denkt de hoofdprijs te kunnen vangen (omdat die zich ook blind staart op sommige heel hoge vraagprijzen).

Vandaar dat een onafhankelijke waarde vaststelling (taxatie) in jouw situatie mij nog steeds het slimste lijkt. Dat schakelt wellicht een deel van de emotie uit (zowel in vraagprijs hoogte als laagte). Laat anders het familielid de auto aanbieden aan een handelaar en horen wat hij er dan voor krijgt, kan ook erg verhelderend werken.
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


24 aug 2014 13:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Michiel911 schreef:
Een jaar later is die voor € 45.000 met iets meer dan 50.000 km verkocht .
Dat heb je niet contant gekregen. Waarschijnlijk bij inruil.


24 aug 2014 13:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Citaat:
Laat anders het familielid de auto aanbieden aan een handelaar en horen wat hij er dan voor krijgt, kan ook erg verhelderend werken.
Yep maar wel in contant geld. Wat zal ie schrikken :mrgreen:


24 aug 2014 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Voor 40 vindt je een vergelijkbare maar europeese auto. Die moet dan wel voor dat bedrag verkocht worden en verkoper wil er ook wat aan verdienen. Zo kopen met contanten zit je voor een amerikaan echt tussen de 30 en 35.


24 aug 2014 13:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Helemaal eens Bully. Ik kan niet inschatten wat de verwachtingen zijn van de verkopende partij maar kan mij voorstellen dat die ook even de site naloopt en dat aan TS doorgeeft (die in zijn dagelijks leven met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen auto handelaar is) die vervolgens op zoek gaat naar een prijs die hij dan weer acceptabel vind. Overigens omdat TS geen handelaar is hoeft hij er niet aan te verdienen dus die verdien marge zou je er wellicht nog bij op kunnen tellen.
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


24 aug 2014 13:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
bully schreef:
Michiel911 schreef:
Een jaar later is die voor € 45.000 met iets meer dan 50.000 km verkocht .
Dat heb je niet contant gekregen. Waarschijnlijk bij inruil.

Zekers niet in contanten :mrgreen: was dat maar zo. Was info van de verkopende partij.

Wat ik hiermee bedoel aan te geven is dat ik bereid was de hoofdprijs voor een goed exemplaar te betalen, en een jaar later iemand anders ook en dat die prijzen op een fors hoger niveau liggen dan een handelaarsprijs of inkoopwaarde. Als TS daartoe eveneens bereid is dan is er geen enkel probleem tenzij verkopende partij onrealistische verwachtingen heeft. Als TS op inkoopprijzen of handelaarsprijzen wil aankopen dan verwacht ik dat ze mijlenver ( :wink: )uit elkaar liggen met de verwachtingen van verkopende partij.
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


24 aug 2014 13:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
bully schreef:
Citaat:
Laat anders het familielid de auto aanbieden aan een handelaar en horen wat hij er dan voor krijgt, kan ook erg verhelderend werken.
Yep maar wel in contant geld. Wat zal ie schrikken :mrgreen:


+1 :thumleft: Zelfs een Porsche dealer zal er weinig voor geven, in contant geld.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


24 aug 2014 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Ahv de verschillende opmerkingen heb ik contact opgenomen met een taxateur en een Porsche dealer.

Als onderhandse verkoopwaarde wordt voor de betreffende auto indicatief €35k resp. €36k genoemd. Lijkt mij redelijk als ik het bestaande aanbod in Nederland en Duitsland zie.
Hou mij overigens aanbevolen voor degenen die (denken) een vergelijkbare auto voor veel lagere bedragen (te) kunnen vinden.

In ieder geval bedankt voor jullie input en goede raad.


28 aug 2014 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabriolet
Hoeveel km denk je er mee te gaan rijden per jaar en hoe belangrijk is die lage kilometrage?
Check anders eens het verkooptopic van S2 :salut:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


28 aug 2014 23:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.