Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 21:39



Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Petrolhead 997 Coupe Carrera S '05
Bericht Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Beste Porscheliefhebber,

Nu eens een wat diepzinniger meer filosofisch onderwerp.

“Wat betekent het hebben van een Porsche.”

Voor mij persoonlijk is het meer dan het materiële.
Het is gekomen toen wij onze Porsche op de oprit hebben gezet.
Je merkt dat mensen je anders aankijken en benaderen.
De ene absoluut positief, de ander kijkt je niet meer aan. Alsof er iets wezenlijks veranderd is.
Ons heeft dat aan het denken gezet.

Vandaar de vraag:
“Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie.”

Voor ons geldt eigenlijk het volgende:
Het hebben en rijden van een Porsche is voor mij een middelvinger naar de middelmatigheid in Nederland. :ass:
In het land van “doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg” is het boven het maaiveld uitsteken van je hoofd letterlijk levensgevaarlijk. Voor je het weet wordt je in een hokje gezet waar je niet meer uitkomt. Middelmatigheid wordt beloond en mensen die durven worden gestraft.
Dus afgezien van het genieten van het rijden, maak ik gevoelsmatig ook een statement.

Of zijn er onder ons mensen die de Porsche inmiddels een “burgermansbakkie” vinden….

Groet,

Appie

P.S.: ik daag jullie uit om de rudimentaire obligate “one-liners” over te slaan en een bijdrage te leveren in hele alinea’s.
_________________________________________
Gewoon omdat het kan: You only live once. Live Porsche.


24 sep 2014 22:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
de oudste waterkokers behoren voor "demanindestraat" inmiddels tot de categorie "hijwilwelmaarkanhetzichnietpermiteren".
je merkt het ook aan de dumpingprijzen die men voor deze 2de hands vraagt en wat voor achterstallig onderhoud zo'n auto's bij de laatste (vaak jonge) eigenaars hebben opgelopen.


24 sep 2014 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Die oude waterkokers heten ook "Porsche". Velen op dit forum rijden in zo"n auto en zijn er dolblij mee. Ik zou die lieden toch niet weg willen zetten in de categorie "willen wel, maar kunnen niet." Maar goed, ieder zijn of haar mening.....
Ikzelf kan gewoon genieten van het prachtige en tijdloze design van die auto. En dan....ja, misschien ook een cliche.....dat heerlijke geluid. Ik word daar dus iedere keer weer blij van :) (behalve als ik een tik in de motor hoor :( .
Ik heb wel een sterke voorkeur voor de luchtkoelers. Van toeters en bellen houd ik helemaal niet. Het moet een beetje beschaafd blijven. Maar ik realiseer mij, dat anderen hier natuurlijk heel anders over denken.


24 sep 2014 22:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Als het statement tegen de middelmatigheid eindigt bij de aanschaf van een auto vind ik dat wel heel middelmatig, om er maar eens een one-liner in te gooien. Maar nee, dat is niet wat door mijn hoofd speelt als ik in een Porsche rijd. Tevens is het mij ook niet gebeurd dat mensen niet positief reageren op een Porsche.

Porsche is gewoon genieten van het rijden en een mooi gemaakt product met mooi uitgevoerde techniek. Ik kan echt en tijd lang onder mijn auto op de brug met alle bodemplaten verwijderd genieten van wat ik zie.


Laatst bijgewerkt door Peter op 24 sep 2014 22:56, in totaal 1 keer bewerkt.



24 sep 2014 22:47
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Ik woon sinds kort gelukkig in een wijk waar mensen mij niet anders gaan behandelen aan de hand van mijn auto (of misschien kan het aan me :ass: roesten...). Maar toen ik nog in het centrum van Utrecht woonde had ik vaak van mijn buurman te horen gekregen dat ik niet weet hoe het is om met 15k per jaar rondt te komen, en dat ik niet begrijp wat het is om hard te werken en dat wij jongens met kantoorbanen niet de salarissen verdienen die we krijgen. Zo kan ik nog vele dingen opnoemen. Maar ik dacht dan weer, en jij lieve buurman weet niet wat ambitie is. Met ambitie komt dromen, en dromen moet gejaagd en waar worden gemaakt.

Ik groeide niet op met geld, en ben nu ook zeker niet rijk. Maar sinds mijn 8ste wist ik wel dat ik een Porsche wil en heb mijn leven zo ingericht dat ik dit droom waar kunnen maken. Laat mijn kop maar rollen, laten ze maar roepen wat ze willen. Ik doe alleen verantwoording aan mezelf.

Lang leven dromen :cheers:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


Laatst bijgewerkt door Johann op 24 sep 2014 22:50, in totaal 1 keer bewerkt.



24 sep 2014 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
jan-1 schreef:
Die oude waterkokers heten ook "Porsche". Velen op dit forum rijden in zo"n auto en zijn er dolblij mee. Ik zou die lieden toch niet weg willen zetten in de categorie "willen wel, maar kunnen niet." Maar goed, ieder zijn of haar mening.....
Ikzelf kan gewoon genieten van het prachtige en tijdloze design van die auto. En dan....ja, misschien ook een cliche.....dat heerlijke geluid. Ik word daar dus iedere keer weer blij van :) (behalve als ik een tik in de motor hoor :( .
Ik heb wel een sterke voorkeur voor de luchtkoelers. Van toeters en bellen houd ik helemaal niet. Het moet een beetje beschaafd blijven. Maar ik realiseer mij, dat anderen hier natuurlijk heel anders over denken.

Is ook flauwekul. 95% van de mensen ziet het verschil niet eens tussen een 993, 996 of 997 als ze niet naast elkaar staan. Laat staan dat ze weten wat een 'waterkoker' of een 'luchtfiets' ( :mrgreen: ) is. Hoe oud of waardevol een 911 is, is geen algemene kennis. Deze realitycheck kreeg ik zelf onlangs. Ik ben op zoek naar een 964 en liet foto's zien van dit model en de 996 aan mijn zusje, een moderne jonge vrouw met gevoel voor status maar wel een autoleek. Zij sloeg de 996 hoger aan "want die ziet er modern uit". Toen had ik nog niet eens verteld dat-ie de helft kost.


24 sep 2014 22:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Iedere dag kijken naar een iconisch design op wielen.

Maar dat had ik dus ook met onze Series, 2CV, etc.
Dus is niet echt specifiek Porsche, maar de 901 body staat wel boven aan de lijst vandaar...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


24 sep 2014 22:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Appie G schreef:
Of zijn er onder ons mensen die de Porsche inmiddels een “burgermansbakkie” vinden…


Ben vandaag gestopt met Cayenne's tellen op de weg...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


24 sep 2014 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Ik hou mijn hele leven al van auto's en Porsche is voor mij de bovenste sport van de ladder. Toen ik klein was, zei mijn vader altijd: als je goed je best doet op school en je werkt daarna hard en je spaart een beetje, dan kan je ooit je favoriete auto kopen. Het rijden van mijn Porsche is buiten een zeer gave ervaring elke keer ook een bewijs naar mijzelf dat er veel mogelijk is in het leven en bovenal: ik heb alles zelf betaald!

Maar primair is het rijden in een Porsche vooral erg gaaf! Net zoals de afgelopen vakantie naar Zuid Frankrijk, 2e en 3e week september was een groot feest!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


24 sep 2014 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Wat betekend het "hebben" van Porsche.

Die is inmiddels heel makkelijk geworden voor me. Helemaal niks meer.

Vroeger was het altijd mijn jongensdroom en toen er eindelijk de mogelijkheid daar was om deze droom te verwezenlijken was dat een fantastisch moment. Het was een Ferry uit 71 met een 180 PK S blok. Puristen kotsten 'm uit maar dat kon me niks schelen, het was mijn Porsche en ik had er veel plezier in. De volgende was een 997 die uiteindelijk ingezet werd als DD. (Pics in mijn album)

Na de vette jaren kwam een wat mindere periode, reorganisatie bij het bedrijf, in het zuiden lag het werk niet voor het oprapen en een derde kindje onderweg. 5 personen past niet in een 911 en een uitkering en een Porsche gaan niet echt samen.

Afgelopen twee jaar is zowel zakelijk als privé veel mis gegaan. Gezondheid van familieleden, investeringen in bedrijven die ineens failliet zijn. Klanten die hun rekeningen niet (kunnen) betalen etc.. We hadden het goed maar bereikten in korte tijd ook een diep dal. Uiteraard had dit ook zijn weerslag in de gezinssfeer maar ook mensen die we onze vrienden noemden zagen we steeds minder.

Inmiddels is me pijnlijk duidelijk dat geluk, gezondheid en kleine successen veel belangrijker zijn dan een wagen. Ja, Porsche was mijn ding en is het nog steeds wel, maar andere dingen zijn inmiddels veel belangrijker voor me. En die Porsche, die komt wel weer een keer, of niet, ook goed.

Heb hebben van een Porsche heb ik overigens nooit gezien als de spreekwoordelijke middelvinger naar de middelmatigheid in NL zoals je beschreef. Zo zie ik geen enkele bezitting. Ik had gewoon lol in het rijden, het ontmoeten van leuke mensen met een zelfde passie voor het merk, en ja, soms ook eens iets terug kunnen doen voor mensen die het beduidend slechter hebben dan wij door ziekte of vanwege een beperking gaf mij persoonlijk altijd wel een prettig gevoel.
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


24 sep 2014 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
@Serpentine:
Citaat:
Is ook flauwekul. 95% van de mensen ziet het verschil niet eens tussen een 993, 996 of 997 als ze niet naast elkaar staan. Laat staan dat ze weten wat een 'waterkoker' of een 'luchtfiets' ( :mrgreen: ) is. Hoe oud of waardevol een 911 is, is geen algemene kennis.


Het gaat er ook niet om wat anderen van onze auto"s vinden, maar wat wij er van vinden. En je hoeft toch geen techneut te zijn om het verschil tussen een 964, 993, 996 of 997 te weten?

Maar even terzijde, ik bracht een dag of tien geleden mijn Porsche design Nespresso apparaat naar een van onze collega"s in het Zuiden des lands. Hij liet mij vol trots zijn mooie nachtblauwe Porsche 964 (liep wel op gas :mrgreen: ) zien. Wat mij opviel was een enorme kras van voor naar achter....en dat gaat dan wel over wat anderen over onze porsches denken....afgunst...etc.
Ikzelf heb alleen maar positieve ervaring. Velen genieten met mij mee zowel in Nederland als onderweg in het buitenland. Maakt het wel extra leuk :D


24 sep 2014 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Zoals je zelf al opmerkt betekent het voor mijn omgeving meer dan mijzelf!

Ik ben een liefhebber van auto's en techniek en spaarde dan ook sinds ik begon te werken na studie om een leuke fun-auto uit te zoeken. Eerst keek ik naar 350z, maar omdat ik geen haast had met t vinden, groeide mijn budget gestaag. Totdat ik realiseerde dat ik bij 1 van mijn favoriete merken kon gaan shoppen. Nog even getwijfeld of ik het moest doen, want het is niet de gangbare keus. Maar omdat ik nog maar even tot mijn 30e had, toch maar gedaan. Mijn eerste auto sinds ik werk is dus een Cayman S. Mijn eerste auto is trouwens een Jetta TDI, die ik tijdens mijn afstuderen kocht van het geld van mijn stage, deze rijden we ook nog steeds.

Wat vind ik er mooi aan, de kwaliteit van alles: de afwerking binnen en buiten, de techniek, de rijeigenschappen, vermogen. Het geeft me gewoon elke keer als ik de parkeergarage in loop een blij gevoel dat ik daar in mag gaan rijden.

Ben er alleen wel achter dat het onbedoelde troll-effect op mijn collega's vrij hoog is. Sommige zijn er zelf zo door geïntrigeerd, dat zij in bijna elk gesprek in de coffee corner er aan moeten refereren: "Hoe is het met de Porsche?" (Geen idee ik zal t hem vragen...) "Nog in je Porsche gereden" (Ja...Hij staat beneden t gebouw...) "Hoeveel is dat nou in wegenbelasting?" (Minder dan jouw passat, MRB gaat om gewicht....).
Dit nog los van opmerkingen over mijn loon. Er zijn mensen die echt beweren (of willen geloven) dat ik meer verdien dan mijn loonschaal.

Zelf ervaar ik deze bijwerkingen dus als vrij naar. Ik praat graag met liefhebbers over mijn auto, maar ik hoef niet hele dag op deze manier over te hebben. Want ik heb hem voornamelijk om er alleen van te genieten als ik er in naar mijn werk rij. Of samen tijdens ritjes.

PS: Ik krijg ook wel leuke positieve reactie, maar die mensen geven die vaak maar 1x en blijven er niet over zagen.


24 sep 2014 23:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
@Rob

Je moet nooit vergeten waar het in het leven om gaat. Jij hebt dat jammer genoeg van dichtbij meegemaakt en dan is een Porsche ook maar een auto.

:res: voor jouw openheid. Wanneer ik dan lees dat je een 'oude' camera beschikbaar wilt stellen aan een scholier, dan stijgt dit respect bij mij alleen maar.

Wanneer je zin hebt in een mooie rit over de Veluwe in een 986 3.2S (je weet wel, die kappersauto :mrgreen: ), dan ben je van harte welkom. Ik stel mij dan op als bijrijder en laat je wat mooie plaatsen zien.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


24 sep 2014 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Voor mij is het gewoon een leuke hobby. Net als anderen ben ik niet rijk, maar heb inmiddels 28 jaar
keihard gewerkt en dan zou je er iets aan over kunnen houden. Geldt niet voor iedereen, dat besef ik,
maar wel voor mij. Op de bank brengt je geld geen r##t op, en het mee nemen in je graf is ook geen
optie. Dan maar een leuke auto.

Wat heeft mijn 964 toegevoegd ? Iets leuks wat ik altijd achter de hand heb. Effe niets te doen op
een zondag-middag en het is lekker weer => pak de Porsche en de mondhoeken gaan weer omhoog.
De zomer-vakantie : Duitsland, Oostenrijk, Tjechie, Noord-Italie en vul maar in. Kilometers maken
en genieten. Nooit afgunst, maar altijd waardering van anderen.

Ik vind het ook leuk om met vrienden, bekenden die iets met auto's hebben een dag op pad te gaan.
Ardennen, Eiffel, vroeg op pad en het is in een dag te doen. Diegenen die ik uitnodig hebben vaak wel
wat aansporing nodig om gas te geven. De ECO-diesel laat zijn voetsporen achter, 5000/6000 t/min
is voor velen onbekend terrein. Maar als ze het ervaren hebben zijn ze sprakeloos en vol bewondering
wat zo'n oude dame nog in haar mars heeft.

Het kost wel een paar duiten ... maar voorlopig kan ik het missen en zolang ik er plezier aan beleef
zal het me mijn :ass: roesten.
_________________________________________
Win on sunday, sell on monday.


24 sep 2014 23:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Marc' Oh Oh... schreef:
@Rob

Je moet nooit vergeten waar het in het leven om gaat. Jij hebt dat jammer genoeg van dichtbij meegemaakt en dan is een Porsche ook maar een auto.

:res: voor jouw openheid. Wanneer ik dan lees dat je een 'oude' camera beschikbaar wilt stellen aan een scholier, dan stijgt dit respect bij mij alleen maar.

Wanneer je zin hebt in een mooie rit over de Veluwe in een 986 3.2S (je weet wel, die kappersauto :mrgreen: ), dan ben je van harte welkom. Ik stel mij dan op als bijrijder en laat je wat mooie plaatsen zien.


Top :thumleft:

Hou ik je aan. Leuk. :thumleft: :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


24 sep 2014 23:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Jongensdroom. Altijd geweest. Vier 964's gehad achter elkaar. Dolblij mee geweest. Erg leuke mensen door leren kennen. Dat niet alleen, ook eikels leren kennen door die Porsche :twisted:

Werkgever ging failliet en we moesten het wat rustiger aan doen. 964 cabrio waar ik 3000 km/jr mee reed, paste niet in dat plaatje. Stak dat geld liever in mijn gezin. Auto verkocht, boze hoop gezeik met die kl*te duitser gehad, gelukkig zeer goed en kundig geholpen door de PF advocaat :wink: all well that ends well. wel zonde geld gekost.

Heb nu veel fun met mijn 1000 euro Benz 500SE van 1983. Als ik mocht kiezen kocht ik uiteraard liever een 964. Heb (nog) geen garage en wil mijn Porsche graag netjes houden. Kras in de Benz is schouderophalen, kras in de 911 is spaarpot stukslaan en laten spuiten. Komt er wel weer een keer eentje. Bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Maar ik herken het geluid van een Porsche uit duizenden en kijk altijd om als ik er eentje tegenkom. Blijft mijn merk.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 sep 2014 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
jan-1 schreef:
@Serpentine:
Citaat:
Is ook flauwekul. 95% van de mensen ziet het verschil niet eens tussen een 993, 996 of 997 als ze niet naast elkaar staan. Laat staan dat ze weten wat een 'waterkoker' of een 'luchtfiets' ( :mrgreen: ) is. Hoe oud of waardevol een 911 is, is geen algemene kennis.


Het gaat er ook niet om wat anderen van onze auto"s vinden, maar wat wij er van vinden. En je hoeft toch geen techneut te zijn om het verschil tussen een 964, 993, 996 of 997 te weten?

Was misschien niet helemaal duideijk maar ik bedoelde dat ik de denigrerende post van dpRide over wat "de man in de straat" meent flauwekul vind. Het hebben van een 996, Boxster of voor mijn part 924 hoeft dus helemaal niet af te doen aan het Porschegevoel. Verder ben ik het ook met je eens dat het niet erg belangrijk is wat anderen ervan vinden.


25 sep 2014 0:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Ok, misverstandje, we waren het dus geheel met elkaar eens :)


25 sep 2014 0:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Het is leuk, maar niet meer dan dat. Beetje bezit van de zaak, einde van.....idee bij mij. Door werk, jonge kinderen, andere hobby (golf), etc geen tijd voor een Porsche. Mis het ook niet echt. Blijf wel altijd fan van de 911 en er gaat er tzt ook heus wel weer een komen.


25 sep 2014 0:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Mijn Porsche was fijn om in te rijden, strakke wegligging, goede stoelen, mooi geluid, en een mooi design. Een mooi bezit waar ik plezier aan beleefde. Maar als ware petrolhead beleef ik aan elke auto evenveel plezier. Zo beleef ik in mijn Honda Logo evenveel rijplezier als in een Aston Martin Rapide. Omdat ik, als ik in een bepaalde auto rijd, gewoon alleen op die auto geconcentreerd ben en aan niks anders denk (in het hier en nu leven, noemt men dat ook wel). Ik rijd nu geen Porsche meer omdat ik ook wel eens in andere auto's wil rijden. Auto's met andere accenten. Een Porsche is leuk, maar waarom op zijn tijd ook niet een F12berlinetta, een Koenigsegg One-1, een Bentley Brooklands, of een BMW 2 serie Active Tourer? Elke auto heeft iets moois en aan elke auto kun je rijplezier beleven.

Overigens heb ik in mijn omgeving mensen nooit iets negatiefs horen zeggen over mijn Porsche. Mensen die je anders aankijken of benaderen? Nooit iets van gemerkt...
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


25 sep 2014 1:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Petrolhead 997 Coupe Carrera S '05
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Beste mensen,

wat een beschaving !! Geweldig. :thumleft:

Ik ben erg verheugd met de reacties: er is oprechte openheid en emotie op het forum.
@Delnoy :res: :res: :res:
(mijn DD is ook een MB)

Laat me ook duidelijk zijn: voor ons is de Porsche na 20 jaar hard werken ook een droom die uitkomt (het geld groeit hier ook niet aan de boom).
Ik heb gewacht tot de kinderen groot genoeg zijn om er echt van te kunnen genieten.
Ze zijn nu 15 en 17 en verheugen zich ook elke dag op een rondje.
"Mam, please, kun je me naar school brengen ......."

Nee niet verwennen, genieten !!!

Helaas proef ik wel de negativiteit van de middelmatigheid (moet dat nou, is dat nou nodig, kan dat niet anders, is dat niet gevaarlijk, het is maar een auto, etc.....).
Ik schaar het maar onder: jaloezie of niet kunnen/willen genieten van het leven.

Groetjes,

Appie

P.S.: als jullie het op prijs stellen wil ik wel meer meer filosofisch onderwerpen over Porsche aansnijden. Dit soort reactie geeft me moed!
_________________________________________
Gewoon omdat het kan: You only live once. Live Porsche.


25 sep 2014 8:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Voor mij betekent het hebben van een Porsche uuuuuuuren sleutelplezier.
Mijn vorige hobby auto was een Cadillac en deze heb ik gekocht met de gedachte om hieraan te gaan sleutelen.
Vanwege de grote van de auto was dit niet echt mogelijk in mijn garage en deze heb ik dan ook door middel van "geld in pompen"
laten opknappen. En toen hij klaar was merkte dat het steeds gewoner werd om er mee te rijden en de lol er een beetje vanaf ging.
Daarom ben ik opzoek gegaan naar iets waaraan ik wel kon sleutelen in mijn garage en uiteindelijk kwam ik bij een 911 uit (eerst nog gedacht aan de 928).
Deze heb ik nu al een jaar en iedere keer als ik de garage in ga krijg ik toch wel een beetje een trots gevoel. Ten eerste omdat het hebben van een Porsche
(geldt trouwens voor iedere hobby-auto) toch wel een luxe is die niet voor iedereen is weggelegd. Ten tweede omdat ik alles lekker zelf probeer te doen.
Het zal zeker niet de best gerestaureerde 911 worden die er in te vinden is maar het is wel door mijzelf gedaan en dat voelt goed.
Hoe andere mensen tegen mijn auto aankijken maakt mij niet zoveel uit. Vinden ze het leuk, dan kan ik enthousiast vertellen over de auto. Vinden ze het niks
dan is dat hun goed recht en laat ik het onderwerp ook snel varen.

@ Appie: Snij maar aan die onderwerpen. Wat meer diepgang kan geen kwaad. :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


25 sep 2014 8:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Voor mij is het het realiseren van een jongensdroom. Ik leef maar 1 x en wat andere mensen van mijn autokeuze vinden kan ik me echt niet druk om maken. Lijkt me ook erg lastig om iedereen te pleasen.

Het stukje middelvinger naar de middelmatigheid snap ik niet zo goed, maar dat kan aan mij liggen. Sommige mensen boeien auto's niet en die snappen dus niet dat je een bovengemiddelde prijs betaalt voor iets waarmee je net zo stil staat in de file. Datzelfde gaat natuurlijk op voor huizen, kleding, sieraden, boten etc. Prima, hoeven ze ook niet te snappen, live and let live.

Moet dat nou? Nee
Is dat nou nodig? Nee
Kan dat niet anders? Ja
Is dat niet gevaarlijk? Nee
Het is maar een auto. Ja

Maar 2 vragen die er imho toe doen; Wil je het graag? Kun je het je veroorloven? 2 x ja = geniet ervan!


25 sep 2014 9:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Het betekent voor anderen soms meer dan voor mezelf

Ik heb de 964 gekocht voor mezelf niet voor een ander

Toen ik ben gaan scheiden vond ik wel dat ik een cadeautje verdiend had :lol:

Dit is niet mijn 1e Porsche maar hopenlijk wel de laatste want vind die nieuwere hardstike mooi maar niks bijzonders meer

En de waardevastheid?ach


Het is gewoon mooi om zoiets te hebben

De mijne is ook niet perfect zoals sommige
Ik ben momenteel bezig met iemand te zoeken die me wil/kan helpen met een nieuw cabrio dak te monteren
Dat durf ik zelf niet aan maar ondanks dat is het een prachtig apparaat alleen jammer dat het zo moeilijk is voor een leek zoals ik om iets zelf te doen
Wat dat betreft is een jap stukken makkelijker ,maar helaas heeft zo'n auto voor mij persoonlijk geen ziel


25 sep 2014 11:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Wel een leuk onderwerp. Hoe lang rij jij al Porsche Appie?

Porsche rijden blijft iets speciaals. Het meedoen aan Porsche evenementen ook. Iedereen staat dan trots naar zijn mooi gepoetste auto te kijken en de auto's van andere te bewonderen. Tochtjes, ritten naar het buitenland, tunnelrun met gelijkgestemden is voor mij ook altijd iets om naar uit te kijken.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


25 sep 2014 11:52
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 92 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.