Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:03



Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Porsche taycan 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Porsche taycan
Vorige week pre order geplaatst bij porsche centrum Eindhoven. Iemand anders al zover? Ben ontzettend benieuwd na 4.5 jaar tesla en 2 jaar 991. De 991 blijft, de tesla gaat er 100% zeker uit.


13 okt 2018 9:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S '09 ex: 993 C2 '96 ex: 968 cabrio '92
Bericht Re: Porsche taycan
p.willemse78 schreef:
.........de tesla gaat er 100% zeker uit.


Vertel :?:
_________________________________________
997.2 Carrera S '09 | ex: 993 C2 '96 | ex: 968 cabrio '92


13 okt 2018 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: Porsche taycan
Slechte beschikbaarheid van onderdelen, matige kwaliteit, service wordt met de dag slechter. Moet nu 6 weken wachten tot Mn airco gefixed kan worden, blaast fulltime ijskoude lucht naar binnen. Wilde m sowieso na vijf jaar vervangen, en nieuwe tesla is geen optie. X is spuuglelijk, en de S is gewoon te kaal en te matig afgewerkt voor het geld wat ervoor gevraagd wordt. Ben benieuwd naar de specs van de taycan. Batterij capaciteit, laadsnelheid op normale laadpunten, driver Assistance functies etc.


13 okt 2018 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche taycan
Toch ben ik benieuwd hoeveel je ze gaat zien. Helemaal nu we in 2019 de Tesla taks gaan krijgen. Dan is het zakelijk helemaal niet meer zo interessant om electrisch te rijden.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


13 okt 2018 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche taycan
p.willemse78 schreef:
Slechte beschikbaarheid van onderdelen, matige kwaliteit, service wordt met de dag slechter. Moet nu 6 weken wachten tot Mn airco gefixed kan worden, blaast fulltime ijskoude lucht naar binnen. Wilde m sowieso na vijf jaar vervangen, en nieuwe tesla is geen optie. X is spuuglelijk, en de S is gewoon te kaal en te matig afgewerkt voor het geld wat ervoor gevraagd wordt. Ben benieuwd naar de specs van de taycan. Batterij capaciteit, laadsnelheid op normale laadpunten, driver Assistance functies etc.


Ik hoor de laatste tijd heel mensen klagen over hun Tesla. Van kleine dingen welke stuk gaan tot stil staan naast de weg auto terug en dan in dezelfde week weer stil staan.
_________________________________________
Mvg,

René


13 okt 2018 13:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Porsche taycan
Valt me nog mee voor een merk die nog nooit een auto gebouwd hebben.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


13 okt 2018 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S '09 ex: 993 C2 '96 ex: 968 cabrio '92
Bericht Re: Porsche taycan
p.willemse78 schreef:
Slechte beschikbaarheid van onderdelen, matige kwaliteit, service wordt met de dag slechter.


Ik dacht altijd dat ze dit goed voor elkaar hadden. Jammer dat ze het laten lopen dan.
_________________________________________
997.2 Carrera S '09 | ex: 993 C2 '96 | ex: 968 cabrio '92


13 okt 2018 15:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Porsche taycan
Ik ben in Zuffenhausen voor de Sound Nacht en had verwacht er hier wel een paar te spotten, maar geen spoor van een taycan. Ik denk zo maar dat hij vanavond ook niet te horen zal zijn...


13 okt 2018 15:53
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: Porsche taycan
Moet zeggen dat ik tot een jaar geleden minder klachten had. Maar als de garantie eenmaal af is gelopen begin je te beseffen hoe matig de kwaliteit is (iig van de 2013 serie die ik heb) en hoe matig de service is. Onderdelen zijn ontzettend duur, voorstellen voor reparatie zonder fatsoenlijke indicatie van reparatie tijd, onbeschofte behandeling aan de telefoon, en niet eens tijd voor reparatie. Wereld van verschil met porsche Eindhoven. Ik denk dat de model 3 de nekslag wordt voor tesla. Ze kunnen dit totaal niet aan qua service, en de superchargers zullen mega overbelast raken. Anyway. Ontzettend benieuwd naar de specs van de taycan. Ze komen sowieso eerst met de duurdere variant. Er komen verschillende versies met verschillende vermogens. Ook benieuwd of ze gewoon S, gts etc gaan aanhouden of nieuwe types erop plakken. Start prijs van 85k wordt m ook niet heb ik al begrepen...


13 okt 2018 17:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche taycan
2000 gtv schreef:
Valt me nog mee voor een merk die nog nooit een auto gebouwd hebben.

Das waar maar je zal het maar zijn die telkens aan de kant van de weg staat of problemen hebt met je Tesla
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


13 okt 2018 19:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Porsche taycan
p.willemse78 schreef:
Vorige week pre order geplaatst bij porsche centrum Eindhoven.

Auto wordt medio 2020 verwacht?


13 okt 2018 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: Porsche taycan
Ze gaven zelf aug 2019 aan, reken zelf op december. Komt niet op een maandje meer of minder.

Heb overigens met de tesla maar 2 x echt niet verder gekund. De rest waren gewoon duffe dingen zoals de deurgrepen die het niet meer deden, schermen en computers die vervangen moesten worden etc.


14 okt 2018 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Porsche taycan
Gaan we t hier nu hebben over tesla's en taycans? Was toch een Porscheforum.. :roll:
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


14 okt 2018 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche taycan
Over 10 jaar gaat het hier voor 80% over dat soort auto's en Porsches :wink:
Wacht maar tot de eerste elektrische 911 uit komt :popcorn:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 okt 2018 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Porsche taycan
Een rijdende Ipad op steenkolen configureren of een auto bouwen zijn toch andere skills :popcorn: :popcorn:
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


14 okt 2018 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Porsche taycan
mbembe schreef:
Over 10 jaar gaat het hier voor 80% over dat soort auto's en Porsches :wink:
Wacht maar tot de eerste elektrische 911 uit komt :popcorn:

Gaat het zo snel.... :?:

Momenteel wel erg veel berichten over de omschakeling.


Enige waar ik aan zit denken is dat ik als mijn huidige DD van 15 jaar oud uit elkaar valt en dan overschakel naar een tweedehandse en betaalbare hybride Prius ofzo... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


14 okt 2018 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Porsche taycan
Al die onzin en hype rond e-auto's, van welk merk dan ook: Zo lang stroom nog uit gas, olie, bruinkool of steenkool komt, zijn die dingen net zo vervuilend als diesel en benzine auto's. Productie van accu's, delven van de schaarse grondstoffen daarvoor, aanleggen laadpalen-netwerk: nog meer verspilling, alleen maar voor een tijdelijke oplossing en een schoon geweten, maar uitstoot wordt alleen verplaatst. En intussen vrolijk blijven vliegen voor een paar tientjes naar Barcelona en niets doen aan de enorme uitstoot van de zeescheepvaart. Totdat t te laat is en we tot onze nek in t water staan :bang:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


14 okt 2018 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche taycan
Er is maar een valabele oplossing. Waterstof en brandstofcellen. Al heel lang geweten alleen moet het er gewoon nog van komen. Alleen zo lastig om op te slaan.

Oh ja ... nog iets vergeten ... misschien als over 25 jaar die nieuwste kernfusiereactoren op punt staan. Tot die tijd pompen of verzuipen.


14 okt 2018 21:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche taycan
Allemaal waar Targa Floriaan, maar ik denk dat de filosofie is dat als de auto's elektrisch zijn dan is de stap kleiner naar zon-,wind-energie om elektriciteit op te wekken. En dan wordt het wel minder belastend voor het milieu. Men beweegt iig ipv niets doen en toekijken. Of dit dan de juiste stappen zijn weet ik niet, maar overheden willen later niet het verwijt krijgen niets te hebben gedaan. Ik zeg hiermee niet of dit naar mijn mening ook goed is, dat laat ik maar even in het midden.

@Dial888; of het echt zo snel gaat? Er zijn al automerken die na 2025 alleen nog maar elektrische auto's op de markt willen brengen of dat bijv vanaf 2025 de helft van het gamma uit elektrische auto's zal bestaan (zoals Volvo en VW)
In Parijs en Londen mogen vanaf 2030 geen enkele auto met verbrandingsmotor meer rijden. Das al over 12 jaar. In Londen gaan ze vanaf april2019 een weg volledig afsluiten voor auto's met benzine-en dieselmotoren bij wijze van proef. Dus ja, volgens mij gaat het idd zo snel
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 okt 2018 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Porsche taycan
@mbembe: dat is nu juist de denkfout die iedereen maakt. Dat hele elektrische rijden levert juist een enorme milieubelasting. niet alleen de transitie zelf (aanleggen infrastructuur) maar ook daarna (accus e.d.). Gebruik duurzame energie lost dat niet op, en zou juist moeten worden ingezet om het huidige energieverbruik minder belastend te maken.
ipv 80% van de investeringen te doen in auto's, die maar 20% van de uitstoot veroorzaken, zou t anderdom moeten.
Daarnaast zijn gedragsmaatregelen nodig om lokale problemen (luchtkwaliteit steden) aan te pakken. Niet door de uitstoot te verplaatsen (zoals met e-autos) maar daadwerkelijk te verminderen.
als ik zie hoeveel mensen in mijn wijk boodschappen doen met de auto, is daar nog heel wat te halen. En natuurlijk hebben die allemaal een 'goede reden' om met de auto te gaan, maar die 2 kleine kinderen, pakken pampers, regen etc. heb ik ook gehad, en toch kon lukte t mij ook op de fiets.
Het zal echt nodig zijn (en mogelijk) om zelf te veranderen.
Tot zover mijn bespiegelingen voor de maandagochtend. M'n trein is bijna op de bestemming. Amen ;-)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


15 okt 2018 7:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Porsche taycan
Als jurist mag je natuurlijk allerlei onzin verkopen, dat is je vak, daar wordt je prima voor betaald.
Als (semi-)techneut kom je daar niet mee weg :wink:
Ik zou wel eens een gedegen onderzoek willen zien waarin de werkelijke milieubelasting berekend wordt en een vergelijking gemaakt wordt tussen electrisch en fossiel.
Wat is de milieubelasting van de productie van een ICE-auto tov een electische. In de ICE zitten bijv. veel meer onderdelen, kijk alleen maar naar de motor en versnellingsbak.
Het is veel te makkelijk om alleen naar de accu van een EV te wijzen.
Daarnaast is de energie voor een elektrische auto prima milieuvriendelijk op te wekken.
Mijn broer heeft een Model X en een dak vol zonnepanelen.
Beiden zijn geproduceerd en daarmee is het milieu belast, maar vanaf het moment dat de Tesla in gebruik genomen is, is het milieu minder belast dan toen hij nog met zn T5 rond dieselde.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 okt 2018 12:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche taycan
Er wordt buiten milieubelasting in dit soort discussies een compleet andere factor over het hoofd gezien...de bevolking. In Congo en Chili wordt enorm veel kobalt en lithium gewonnen onder erbarmelijke omstandigheden. Een beloofde beter toekomst voor de arbeiders blijft vaak uit. Huizen zouden er gebouwd worden, infrastructuur worden aangelegd, enz. Komt allemaal niks van terecht. Uitbuiting ten top maar daar doen we allemaal aan mee en dat begint met onze smart phone. Elektrisch rijden is een schijnvertoning en borstklopperij.


15 okt 2018 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Porsche taycan
Electrisch rijden staat in de kinderschoenen, met alle bijbehorende kinderziekten, gaat goed komen.
Al eens in Nigeria geweest?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 okt 2018 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Porsche taycan
In mijn woonwijk ben ik één van de weinigen die dagelijks op de fiets naar het werk gaat (ook als het regent of vriest). Ze hebben wel allemaal een fijne stekkerdoos aan de buitenkant van het huis en diezelfde auto pakken ze dan om een kennis te bezoeken die twee straten verderop woont.
Verder kunnen allerlei kosten in de zorg een eind omlaag als iedereen de ritten mnder dan 10 km met de fiets zou doen in plaats van met de auto, maar dat is een andere discussie.

Diezelfde stekkerauto bezitters spreken mij dan wel aan op het feit dat ik een Porsche rij en dat dat toch eigenlijk niet meer kan in deze tijd...... :bang:


15 okt 2018 14:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Porsche taycan
Fijne woonwijk :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 okt 2018 14:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 177 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.