Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 15:56



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.....
Ik volg altijd al de meeste veilingsites maar heb er nog nooit een goede auto voor een redelijke prijs kunnen kopen.

Nu zie ik op de veilingsite van de Domeinen (in beslag genomen voertuigen) dat deze 996 4S verkocht is. Persoonlijk heb ik een zwak voor de 996 4S en volg ze zeker op veilingsites en verkoopsites. Mijn idee is dat een goede 996 4s rond de 25.000-30.000 euro zou moeten kosten.

Nu heeft iemand deze 996 4s zonder kenteken, zonder BPM en zonder veilingkosten (15%) gekocht voor 26.000 euro. De auto kan alleen aan de buitenkant bezichtigd worden zonder de motor te starten.

Laten we elkaar nu een beetje gek maken met veilingen?

Misschien heeft hij een goed koop maar ik zou geen 26.000 + 4000 veilingkosten + bpm en kenteken/RDW kosten betalen voor een 996 4S uit 2000 zonder keuring of goede bezichtiging.

Wat is jullie mening? Veilingen drijven de prijs alleen maar op ipv dat je een mooi exemplaar tegen een goede prijs kan kopen? (Als verkoper moet je dit dus juist wel doen!)

link: http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2000
Afbeelding


11 apr 2015 19:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.
Volgens mij kwam de 996 4s pas bij de komst van de 996 mk2 dus rond 8/2001 oid...

Vind dit echt teveel geld voor een veilingauto (niet starten etc)
My 2 cents... :popcorn:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


11 apr 2015 19:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.
Nope, is geen 4S maar een turbo (zie de luchtinlaten voor de achterwielen). Overigens klopt de opmerking van Tom wel da de 4S pas vanaf modeljaar 2002 beschikbaar kwam.
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


Laatst bijgewerkt door Michiel911 op 11 apr 2015 21:08, in totaal 1 keer bewerkt.



11 apr 2015 20:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.
Ik denk dat je wel mag verwachten dat de auto rijdt.
Bij een andere veilinghuis weet ik toch dat het zo is, de auto (of het voorwerp in het algemeen) hoort in goede staat te zijn tenzij anders vermeld in de beschrijving.
Maar ze kunnen natuurlijk wel mankementen hebben, want zoals vermeld is het geen herstelbedrijf oid. Dus mankementen die een autoleek niet zou opmerken, kunnen wel aanwezig zijn.


11 apr 2015 21:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.
Verwachten mag je alles, maar ...

"Alle bij Domeinen Roerende Zaken bekende informatie over de goederen staat vermeld in de kaveltekst. Domeinen Roerende Zaken is geen garage- of herstelbedrijf en controleert niet of alles naar behoren functioneert."
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 apr 2015 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Re: Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.
Het is idd een Turbo, had ik moeten zien :)

Bij domeinen weet je helemaal niet wat je koopt, je mag de buitenkant bekijken maar meer niet, starten is er niet bij.

Een kennis van mij heeft er een auto gekocht en die bleek gepanserd te zijn met kogelvrij glas. Opzich niet erg maar de ramen konden niet naar beneden :) en dat ding was lood zwaar.


Wat mijn punt is is dat je de auto alleen aan de buitenkant kan bekijken en meer niet, dan verwacht je wel lagere prijzen


11 apr 2015 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.
Ik vindt de prijzen bij de Domeinen echt belachelijk, maar kennelijk zijn er mensen die denken dat ze een koopje hebben. Een soort van hobby-bieders.....
Zo al eens een 2.7 voor 30K weggegaan.... :shock: dit was twee jaar geleden, dus hier snapte ik helemaal niets van....je zou haast je auto bij de Domeinen in consignatie afgeven :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 apr 2015 23:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.
Ziet eruit alsof ie 300.000 km heeft gelopen.... :?
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


11 apr 2015 23:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.
Kans is groot dat de eigenaar 'm per se terugwilde. Persoonlijk zou ik niet snel een auto kopen bij Domeinen. Nog niet zo heel lang geleden werd in Rotterdam een man klemgereden en uit zijn auto gesleurd. Auto gekocht bij Domeinen. De 'klemrijders' verkeerden in de veronderstelling de oorspronkelijke bestuurder te pakken te hebben en die verkocht waarschijnlijk geen kleding :mrgreen: Een goede vriend van mij wilde ook een auto kopen bij een veiling van Domeinen. Hem werd vriendelijk verzocht geen bod uit te brengen door een man achter hem.... Het is totaal onbekend wat er met die auto's is gebeurd, of wie de vorige eigenaar was. Natuurlijk worden er genoeg auto's geveild die in beslag zijn genomen vanwege een grove snelheidsovertreding maar ik zou de gok niet nemen.


12 apr 2015 1:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.
Is domeinen eigenlijk een overheidsbedrijf? Of een VZW?
Want hoe kan je nu de maximale prijs halen als je de auto's niet eens laat starten? Zo zorg je enkel ervoor dat iedereen voorzichtig gaat bieden, want ze bieden mogelijks op een auto die niet eens start.


12 apr 2015 2:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.
Domeinen is 100% overheid....

De kans dat de oude eigenaar persé z'n auto terug wilde is aannemelijk.

Voor de komst van internet kon je als particulier daar wel eens een koopje scoren, er kwamen alleen vaste handelaren, die onderling
stilzwijgende afspraken hadden :wink:

Mijn broer heeft daar wel eens een V70R gekocht (die hij overigens nog steeds heeft) maar is nooit uit z'n auto gesleurd, terwijl er toch een bekende naam :roll: :mrgreen: in het afleverboekje stond.


12 apr 2015 7:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Autoveilingen, betaal je altijd teveel? 996 4S verkocht.
Je ziet ook op ebay en martplaats spullen voor veel te veel weg gaan. Veilingen geven kennlijk het gevoel dat je er koopjes kunt scoren, en als je je gek laat maken betaal je dik te veel.

Ik vond de KLPD Porsches er destijds ook al voor stevig geld weggaan.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


12 apr 2015 11:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: meganiek


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.