Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 10:45



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Porsche Approved overdraagbaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 RS mk2
Bericht Porsche Approved overdraagbaar
Ben bezig met een koper voor mijn huidige auto waar nog Porsche Approved garantie op zit tot 03-2016.
De koper is een duitser die de auto alleen wil kopen indien de garantie overdraagbaar is.

Volgens de Porsche approved voorwaarden is dit allemaal mogelijk.
Aangezien dit een prive verkoop is moet de garantie (die wereldwijd geldig is) overdraagbaar zijn.

Volgens zijn porsche dealer in duitsland is het niet mogelijk om mijn garantie over te nemen,
omdat de garantie in NL is afgesloten...? dit lijkt mij niet juist.

Heeft iemand hier meer info over?


08 mei 2015 2:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: Porsche Approved overdraagbaar
Dat kan niet kloppen, de garantie is bij Porsche wereldwijd en op het typenummer, niet op naam.
Mijn garantie is afgesloten bij Porsche Munchen en na import liep ik zonder enig probleem PC Leusden binnen.
Ze voeren eenmalig het serienummer in om te zien of je garantie hebt, meer hoeven ze niet te weten (werd bij mij dan ook meteen zonder kosten een slangetje vervangen en updates uitgevoerd).

Bel anders even naar een PC, kunnen het je zo vertellen, weet je het zeker.


08 mei 2015 2:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche Approved overdraagbaar
Bassraf, Approved garantie is iets anders dan de reguliere garantie van een nieuwe auto zover ik weet. Kan er naast zitten, maar ik denk dat hierin het verschil zit wat de Duitse PC aangeeft.


08 mei 2015 19:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: Porsche Approved overdraagbaar
Ik had nog fabrieksgarantie, maar heb nu die verlengde garantie (weet eigenlijk niet of dat de approved is, maar meen van wel?) - zelfde verhaal de verlengde garantie heeft de vorige eigenaar voor mij afgesloten (ik betaalde natuurlijk) en zo ben ik naar huis gereden.

Dat geld gaat de Porsche pot in (minus marge voor de verkopende dealer denk ik zo), dus ik zou niet weten waarom dat niet bij elke Porsche dealer valide zou zijn. Nu zit ik er wel vaker naast (net niet vaak genoeg om minder eigenwijs te zijn) dus ik zou vooral eens even een PC bellen, weet je het als het goed is zeker.


09 mei 2015 0:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 RS mk2
Bericht Re: Porsche Approved overdraagbaar
Heb contact met mijn PC gehad en hun bevestigen ook dat de Porsche Approved garantie gewoon overdraagbaar is.
Maakt niet uit in welk land, zolang het maar om een prive verkoop gaat.

Wil er blijkbaar niet in bij de duitse koper..


09 mei 2015 5:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Approved overdraagbaar
wellicht een idee: laat jouw PC even bellen met de OPZ van de verkoper. En hen de uitkomst van dat gesprek even laten bevestigen aan de duitser. EN EEN GOED VERKOOPCONTRACT OPSTELLEN! ICM EEN RECHTSBIJSTANDSVERZEKERING... :twisted: :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 mei 2015 6:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche Approved overdraagbaar
Met betrekking tot Porsche approved garantie viel me dit bericht vandaag op ...

Porsche breidt Porsche Approved Garantie uit tot 15 jaar

Porsche maakt het vanaf vandaag mogelijk om de Porsche Approved Garantie te verlengen tot de auto maximaal vijftien jaar oud is of 200.000 kilometer heeft gereden. Dat was tot nu toe maximaal tien jaar. Tijdens de garantieperiode rijdt de klant zorgeloos in de wetenschap dat alle mogelijke malheur wereldwijd is gedekt, vergelijkbaar met de garantie op nieuwe Porsche modellen. Om welk model het ook gaat: de dealer biedt ongeacht de leeftijd van de auto zekerheid en betrouwbaarheid zoals alleen de officiële Porsche dealer die biedt.

Porsche biedt al jaren een aantal garantieproducten aan die de klant de geruststelling geven dat hij met zijn auto bij de dealer in goede handen is als het ooit mis mocht gaan. Elke nieuwe Porsche wordt geleverd met een wereldwijde garantie voor de periode van twee jaar, ongeacht de kilometerstand en met een complete dekking van eventuele productiefouten, met uitzondering van gebruiks- en slijtagedefecten.

Als de fabrieksgarantie verstrijkt, is het mogelijk om via de dealer de garantieperiode steeds één of twee jaar te verlengen met de Porsche Approved Garantie. Porsche voerde in 2002 dit garantielabel in dat inmiddels in meer dan negentig markten geldig is. Elke gebruikte Porsche die het predicaat ‘Porsche Approved’ draagt, is door de dealer kritisch en nauwgezet op maar liefst 111 punten gecontroleerd en waar nodig gerepareerd. Uiteraard zijn daarbij alleen originele onderdelen gebruikt.

Verlenging
Tenzij de Porsche Approved Garantie binnen een jaar na de aflevering van een nieuwe auto wordt afgesloten, geldt voor dit kwaliteitslabel het acceptatiecriterium van de kritische 111-punteninspectie bij de dealer. De verlengde garantie was tot nu toe voor één of twee jaar af te sluiten tot het moment dat de Porsche respectievelijk negen of acht jaar oud werd en/of maximaal 200.000 kilometer had gereden. Vanaf 1 mei biedt Porsche klanten de mogelijkheid om hun auto tot het dertiende jaar met twee jaar te verlengen en tot het veertiende jaar met één jaar. Porsche geeft daarmee aan veel vertrouwen te hebben in de kwaliteit van de voertuigen en de dealers die aan die auto’s werken.

Ook voor Porsche Occasions
Een Porsche Approved Garantie is onder voorwaarden ook af te sluiten voor Porsche modellen waarop geen Porsche Garantie (meer) van toepassing is en die niet bij de officiële dealer zijn gekocht. In het laatste geval moet de klant naast de 111-puntencheck ook 90 dagen eigenaar zijn en de laatste grote beurt moet zijn uitgevoerd bij de Porsche dealer voor ingang van de garantie. Deze garantie biedt dezelfde uitgebreide dekking.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 mei 2017 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: Porsche Approved overdraagbaar
MarksS waar heb je dat bericht gevonden?
Ik kan het zo snel nier vinden.


04 mei 2017 7:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche Approved overdraagbaar
Klopt.


Ik heb zojuist een 997 GT3 aangeschaft bij PCZ en deze is bijna 10 jaar oud. Vanaf 1 mei is de leeftijdgrens omhoog getrokken en krijgt mijn auto straks de Approved garantie mee van de dealer.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


04 mei 2017 8:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: Porsche Approved overdraagbaar
Er staat als ik het goed lees, ook dat je een Porsche approved garantie kan krijgen bij een niet dealer onderhouden auto.
Als de laatste grote beurt bij een Porsche centrum was en natuurlijk na 111 check


04 mei 2017 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche Approved overdraagbaar
Google even op Porsche approved garantie verlengd.

Staat op meerdere websites. Kennelijk vanaf 1 mei jl.

En anders even bij je PC navragen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 mei 2017 11:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.