Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 1:09



Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Goed verzekerd - of (toch maar) niet? 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Goed verzekerd - of (toch maar) niet?
Afgesplits van Koopjes van het ogenblik - Deel X

erwin964c4 schreef:
Iets van 3jaar geleden gedaan en toen vond ik de taxatiewaarde al hoog


... dan zou ik de datum even goed in de gaten houden ... en toch maar (weer) op tijd laten taxeren :idea:

Of je moet 'm niet tegen taxatiewaarde verzekerd hebben :popcorn:


10 jun 2015 15:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Ik heb hem idd alleen wa verzekerd
Ik dacht altijd van als er wat gebeurd koop ik wel een andere .....
Maar ik moet alleen nog iemand zo gek krijgen hier in de regio om een nieuwe kap erop te plaatsen dan is de hele auto weer als nieuw en laat ik hem taxeren en all risk verzekeren
Mijn vriendin zegt steeds dat ik het nu al moet doen maarja .....


10 jun 2015 16:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
erwin964c4 schreef:
Mijn vriendin zegt steeds dat ik het nu al moet doen maarja .....


Luister voor 1 keer naar je vriendin :wink:

Je schiet jezelf voor je kop als'ie straks gejat is :idea:


... dakje kan daarna nog wel .. taxatie zal wss zo hoog uitvallen dat de kosten van het dakje in het niet vallen :wink:


Welke regio zit je :?:


10 jun 2015 16:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Dus: je hebt een mooie 964 cabrio met een naar grove schatting waarde van 50K of meer en je hebt 'm niet all risk verzekerd voor een paar tientjes? Dan heb je of heel veel reserves of risico management niet helemaal begrepen. Of allebei natuurlijk.


10 jun 2015 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Ja... Het wordt er tijd voor... Wat is de taxateur van keuze op het moment? Regio Haaglanden zou fijn zijn.

Iemand ervaring met DEKRA als taxateur? Weten die het fijne van de huidige Porsche markt?


10 jun 2015 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Peter Luxwolda....


10 jun 2015 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
erwin964c4 schreef:
Ik heb hem idd alleen wa verzekerd
Ik dacht altijd van als er wat gebeurd koop ik wel een andere .....
Maar ik moet alleen nog iemand zo gek krijgen hier in de regio om een nieuwe kap erop te plaatsen dan is de hele auto weer als nieuw en laat ik hem taxeren en all risk verzekeren
Mijn vriendin zegt steeds dat ik het nu al moet doen maarja .....


Een vriendin die zegt dat je een auto moet kopen die je niet nodig hebt???? HOUDEN! :p
_________________________________________
*vrop*vrop*


10 jun 2015 17:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
giulia schreef:
Peter Luxwolda....


Dennis Rietveld


.. en zo zijn er nog wel een paar :wink:


10 jun 2015 17:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Citaat:
Welke regio zit je :?:


Twente
Probleem is dat ik het dakje al heb
Iedereen wil alleen hun eigen dak plaatsen al zeg ik dat het een sonnenland dak is
Rovako heb ik al eens kontakt mee gehad maar ik vind hem nogal aan de prijs en dan neem ik dus mijn eigen dak mee
Zal best wel een vakman zijn maar toch
Ik wil met alle plezier meehelpen want vind het leuk om aan de p te sleutelen :cheers:
Als je iemand weet dan graag
En zo slecht is het dak niet maar niet nieuw meer zeg maar


10 jun 2015 17:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Frits77 schreef:
Dus: je hebt een mooie 964 cabrio met een naar grove schatting waarde van 50K of meer en je hebt 'm niet all risk verzekerd voor een paar tientjes? Dan heb je of heel veel reserves of risico management niet helemaal begrepen. Of allebei natuurlijk.


Leg mij het risico management maar eens uit dan, heb mijn auto's allemaal WA+ verzekerd, al zolang ik me kan heugen, daarvoor alleen WA zelfs...

Als je je overal tegen verzekeren moet, betaal je je scheel aan premie....

Of heb je dan alleen je Porsche perfect verzekerd en de rest niet?

Hoe meer dure spullen je hebt, hoe meer premie, maar hoe groot is het risico dat je alles in één keer kwijt bent door bijvoorbeeld diefstal? (Brand is een ander verhaal natuurlijk vandaar dat ik tegen brand goed verzekerd ben)
(diefstal zit trouwens ook bij WA+ in maar daar kan ik niks aan doen)

Reken je jaarpremie maar eens even uit en kijk wat je gegarandeerd elk jaar kwijt bent aan premie.

Daar hoef je niet dood voor te gaan, geen schade te rijden, niks af te laten stelen, dat ben je gegarandeerd kwijt :wink:

(diefstal zit trouwens ook bij WA+ in maar daar kan ik niks aan doen)
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


10 jun 2015 21:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Elferhenkie2 schreef:
Of heb je dan alleen je Porsche perfect verzekerd en de rest niet?



Hier inderdaad de porsche's beter verzekerd dan de rest. Overigens kan je vanaf 5 auto's hele mooie afspraken maken met de verz.mij. Dan maakt het eigenlijk niet uit of je 5 of 10 auto's hebt ;)

Ik vind ook niet dat jij als Auto Handelaar te vergelijken bent met een particulier ... maar dat terzijde.


10 jun 2015 22:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Ik heb het over mijn privé auto's :wink:

De rest is verzekerd bij een andere verzekeringmaatschappij :idea:

Privé Interpolis
Zakelijk ASR


Maar als ik zo een beetje om mij heen hoor hoe sommige mensen verzekerd zijn :shock:
Die willen geen risico lopen, maar gooien me daar jaarlijks een boel premie in de sloot :bang:

Daar kun je heel veel schade voor hebben als je het over 10 jaar bekijkt :idea:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


10 jun 2015 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Weet niet hoeveel auto's jij gemiddeld in voorraad hebt maar waarschijnlijk kun je er met een stuk of 10 elke 3 jaar eentje platrijden van het verschil tussen WA en All Risk. Kan me die keuze dan ook wel voorstellen.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 jun 2015 23:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Elferhenkie2 schreef:
Die willen geen risico lopen, maar gooien me daar jaarlijks een boel premie in de sloot :bang:

Daar kun je heel veel schade voor hebben als je het over 10 jaar bekijkt :idea:



Ja.... En als je alleen WA bent verzekerd kan je als je even niet oplet in 1 seconde 10, 20 of 35 mille n de sloot gooien.

Dan betaal ik wel lekker €650 per jaar all risk op basis van taxatiewaarde van 40 mille. Daar ga je toch geen onnodig risico voor lopen? Voorbumpertje is al dik 2 mille om te herstellen.


11 jun 2015 0:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Het gaat er toch gewoon om hoeveel risico WIL je lopen. maw hoe groot zijn je cojones. :popcorn:
Mijn rijstijl :drive: is dermate dramatisch dat ik de auto beter af kan dekken met een verzekering. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


11 jun 2015 7:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
giulia schreef:
Dan betaal ik wel lekker €650 per jaar all risk op basis van taxatiewaarde van 40 mille. Daar ga je toch geen onnodig risico voor lopen? Voorbumpertje is al dik 2 mille om te herstellen.


Als je het zo leest lijkt het idd logisch, maar ik neem aan dat je meer auto's hebt dan alleen je Porsche? Hoe zijn die verzekerd?

Je moet voor een goede berekening wel al je verzekeringpremie's die je jaarlijks betaald bij elkaar optellen natuurlijk.

Hoe zit het met de no-claim? Wat betaal je aan toekomstige premie als je je bumperschade van 2K gaat claimen?

Vergeet ook niet dat jouw auto/wrak na schade (bij total loss) ook nog iets waard is, dat moet je wel van het schadebedrag aftrekken natuurlijk.

Maarten schreef:
Weet niet hoeveel auto's jij gemiddeld in voorraad hebt maar waarschijnlijk kun je er met een stuk of 10 elke 3 jaar eentje platrijden van het verschil tussen WA en All Risk. Kan me die keuze dan ook wel voorstellen.

Elferhenkie2 schreef:
Ik heb het over mijn privé auto's :wink:

De rest is verzekerd bij een andere verzekeringmaatschappij :idea:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


11 jun 2015 9:08
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X
Elferhenkie2 schreef:
Frits77 schreef:
Dus: je hebt een mooie 964 cabrio met een naar grove schatting waarde van 50K of meer en je hebt 'm niet all risk verzekerd voor een paar tientjes? Dan heb je of heel veel reserves of risico management niet helemaal begrepen. Of allebei natuurlijk.


Leg mij het risico management maar eens uit dan, heb mijn auto's allemaal WA+ verzekerd, al zolang ik me kan heugen, daarvoor alleen WA zelfs...



MIsschien met een voorbeeld. Met een P of youngtimer verzekering betaal je een paar tientjes per maand voor een all risk verzekering tegen taxatiewaarde. Laatst iemand een proefritje in mijn P. Rijdt over een steen: 3 banden vervangen en een velg richten. Was wel mooi vezekerd. En premie niet omhoog.


11 jun 2015 9:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Goed verzekerd - of (toch maar) niet?
Huh? 1 steen en 3 banden kapot? :scratch:

Maar goed, 1 velg richten 45,-
Uitlijnen 60,-

En wat kost een setje banden?

En idd premie nu niet omhoog, maar bij een volgende keer wel neem ik aan?

Je schrijft: een paar tientjes premie, maar hoeveel is het dan?
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


11 jun 2015 9:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Goed verzekerd - of (toch maar) niet?
Alles wat hier ouder is dan 10 jaar is verzekerd o.b.v. taxatiewaarde .. maar daar heb je dan wel een beperking mee qua kilometers ..

Het werkpaard hier is all risk verzekerd - en heeft ongelimiteerd kilometrage per jaar in de polis opgenomen gekregen.

Dit jaar een incidentje aan het werkpaard uiteindelijk uit Eigen zak betaald - omdat het verschil in premie groter was dan het schade bedrag - en je ook rekening moet houden met het effect op de volgende jaren.

Als de dagwaarde van het werkpaard beneden een bepaald niveau komt .. gaat de AR dekking er vanaf ...

Citaat:
Je moet voor een goede berekening wel al je verzekeringpremie's die je jaarlijks betaald bij elkaar optellen natuurlijk


Dat is een aardig bedrag - maar zelfs opgeteld moet ik het verschil in premie 'n tiental jaren opzij zetten om er een op z'n minst leuke auto voor te kunnen kopen :popcorn:


11 jun 2015 9:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Goed verzekerd - of (toch maar) niet?
Precies Olaf, na een tiental jaren ben je dus gegarandeerd het bedrag kwijt om een leuke auto voor te kopen. :wink:

En je moet idd meestal nogal een beetje een redelijke schade rijden ook voordat je hem gaat claimen wegens no-claim verlies...

En de rest van de verzekeringen?

Huis, inboedel, reis, Annuleringsverz. reis, bijgekochte garantie's, ziektekosten (vooral gebit)
Hier in de buurt zijn er zelf verscheiden huishoudens verzekerd tegen rioolverstopping :bang: :flush:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


11 jun 2015 9:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Goed verzekerd - of (toch maar) niet?
Aparte redenering:
All-risk verzekering pas noodzakelijk vinden als het nieuw dak van EUR 1.500 erop zit.

Over cabrio daken:
Rovako levert heel goed werk en nazorg indien nodig; ik heb mijn dak 10 jaar geleden door hem laten doen en het zit er nog steeds strak op.
Ik heb dit weekeinde een 911 gezien waar enkele jaren geleden een nieuwe kap op was gemonteerd: het frame van het achterdeel van de kap zat niet goed op de carosserie, en het bovendeel zat langs de achterkant niet lekker strak. Kan een combi zijn van pasvorm van het dak en kennis van zaken van de monteur, maar ik zou er niet blij mee zijn omdat ik weet hoe het wel kan.

Sonnenland zegt alleen iets over het materiaal, nietsd over de kwaliteit van de pasvorm.
Als de pasvorm niet goed is wordt monteren een drama, daarom snap ik wel dat iemand die het plaatsen van een dak serieus neemt ook wil weten waar het dan vandaan komt (en wat marge daarop maakt). Iemand die een door de klant aangeleverd dak wel wil plaatsen zonder te weten waar het dak vandaan komt: daar zou ik mee eerder juist zorgen over maken...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


11 jun 2015 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Goed verzekerd - of (toch maar) niet?
Tja, hier is al zoveel over geschreven!

een gemiddelde 964 wordt al snel op 45000€ getaxeerd. Als je dan kijkt dat een gemiddelde premie all-risk 800€ per jaar kost....toch ruim 50 jaar premie opzij leggen om dit bedrag weer bij elkaar te sparen!

Voor een goedkope auto en auto's die enkel in waarde dalen kan ik mij voorstellen dat je uiteindelijk ervoor kiest om de auto enkel WA te verzekeren.

echter voor auto's die enkel in waarde stijgen is dit niet te doen voor vele van ons. let wel dat heel veel mensen hun Porsche al meerdere jaren hebben en voor vaak minder dan de helft van de huidige waarde hebben gekocht! Ik sta nog regelmatig met verbazing te luisteren naar Porsche rijders die hun auto niet goed verzekerd hebben en totaal niet overzien welke schade ze hebben als hun Porsche gestolen wordt!
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


11 jun 2015 10:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Goed verzekerd - of (toch maar) niet?
Elferhenkie2 schreef:
En je moet idd meestal nogal een beetje een redelijke schade rijden ook voordat je hem gaat claimen wegens no-claim verlies...



Bij het verzekeren van een Porsche als klassieker/ en andere Porsches betaal je enkel het eigen risico en heb je geen no- claim terug val. Als even zoekt in de markt dan zijn dit soort verzekeringen gewoon tegen goede premies te vinden!
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


Laatst bijgewerkt door Jos Targa op 11 jun 2015 16:54, in totaal 1 keer bewerkt.



11 jun 2015 10:53
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Goed verzekerd - of (toch maar) niet?
Elferhenkie2 schreef:
Precies Olaf, na een tiental jaren ben je dus gegarandeerd het bedrag kwijt om een leuke auto voor te kopen. :wink:


Dat is inderdaad de enige garantie die je hebt .. de garantie dat je schadeloos gesteld wordt bij total schade of diefstal is dan verdwenen ..

Vandaar mijn opmerking dat - alleen het werkpaard - in een andere dekking gaat, als de dagwaarde hiervan beneden een bepaald punt komt. De rest blijft of gewoon uitemate goed verzekerd - of wordt verkocht als ik geen zin meer heb om die euro's premie af te tikken ..

Jos Targa schreef:
Ik sta nog regelmatig met verbazing te luisteren naar Porsche rijders die hun auto niet goed verzekerd hebben en totaal niet overzien welke schade ze hebben als hun Porsche gestolen wordt!


Om nog maar te zwijgen van hen, die hun Porsche niet met eigen (bij elkaar gespaard) geld gekocht hebben ...


11 jun 2015 11:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Goed verzekerd - of (toch maar) niet?
Inderdaad Olaf,

dat is helemaal zuur!
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


11 jun 2015 11:02
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 107 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], LKPS


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.