Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 3:59



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Pieter_964 schreef:
Dat niet rechts rijden is hier in Duitsland ook onder Duitsers een enorme irritatie (Staat op nummer 1...) Bumperkleven is hier een minder groot probleem omdat er echt heel regelmatig op wordt gecontroleerd (het voornoemde vanaf een viaduct filmen). Minimum afstand is halve snelheid (dus bij 130 moet je een knappe 65m afstand houden...). Hoe ik dit weet? Vorig jaar een keer aan de beurt geweest, reed 126 met 20m tussenafstand en dan had ik nog geluk want bij 2m minder was ik direct voor een maand mijn rijbewijs kwijt geweest. Nu 1 punt wat overigens 2.5jr lang geregistreerd blijft en dan vervalt.

Let op, 2x zon overtreding binnen een bepaald tijdvak (dacht een jaar of zo) is alsnog je rijbewijs voor een maandje kwijt.

Echt hardrijden zie je idd steeds minder, hoge brandstofprijzen en t is ook gewoon vaak te druk. Ik pendel tussen Münster en Ddorf en daar kun je op lange stukken nog echt hard rijden en iedere avond komen er wel een paar met 200+ voorbij zeilen.


Rijd sinds kort regelmatig het traject Breda > Kaatsheuvel. Wat zitten ze toch allemaal dicht op elkaar :!: eigenlijk niet verantwoord. Dat ze er niks mee opschieten hebben ze niet echt door ....


08 jul 2015 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Klopt,tientje met foto


08 jul 2015 19:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Het enige dat ik ellendig vind van Duitsers is dat zodra er 100 bei Nasse staat en ze 190 rijden ze bij de eerste druppels vol in de ankers gaan. :evil:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 jul 2015 20:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Vandaag het Bussgeldbescheid binnen gehad. Eerst maar een bezwaarschriftje tegenaan gegooid m.b.t. duitse taal die ik niet machtig ben, de persoon op de foto niet herken en op de foto niet de auto en kenteken tegelijk afgebeeld :ass:

Afwachten maar. Werd nog geen bedrag vermeld :wink:


Laatst bijgewerkt door redriver op 27 jul 2015 15:54, in totaal 2 keer bewerkt.



27 jul 2015 10:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Zelf ben ik 18 april geflitst in Duitsland. 122 waar je 100 mocht. Kreeg een brief in het duits binnen waar ik juridisch geen touw aan kan vastknopen. Binnen 2 weken een reactie gestuurd met het verzoek om deze in het Nederlands op te stellen zodat ik wist wat ik ging invullen en waar ik mijn handtekening op ga zetten.

Tot op heden nog geen reactie ontvangen.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


27 jul 2015 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2.
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Kost daar ook veel maar nog altijd de helft van wat rutte en zijn 1000 rovers verlangen.
Die bruggen zijn maud, al kun je er ook prima een tijdelijk cameraatje aan hangen. meestal is afstandmeting (duur) bij bruggen. En snelheid vaak bij werkzaamheden....terecht.
_________________________________________
Soms komen dromen uit. Moet je er wel wat voor doen.


27 jul 2015 14:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
MarcoB schreef:
Zelf ben ik 18 april geflitst in Duitsland. 122 waar je 100 mocht. Kreeg een brief in het duits binnen waar ik juridisch geen touw aan kan vastknopen. Binnen 2 weken een reactie gestuurd met het verzoek om deze in het Nederlands op te stellen zodat ik wist wat ik ging invullen en waar ik mijn handtekening op ga zetten.

Tot op heden nog geen reactie ontvangen.


De boete die ik heb gekregen was keurig in het Nederlands opgesteld, en in het kort komt het er op neer dat ik moest aangeven wie de bestuurder was en of ik toegaf dat ik te snel had gereden.

Wel werd er gevraagd of ik in het Duits wilde antwoorden.


27 jul 2015 20:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
@ Boxy&Boraman

En hoe is het afgelopen :?:


28 jul 2015 11:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Wat maakt dat nou uit...

Je moet niet zo janken als je te hard hebt gereden en daar een bekeuring voor krijgt. Wees een vent en tik af.


28 jul 2015 11:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Volgens mij rekenen ze bovenop sommige boetes ook nog eens € 27,95 aan 'onkosten'.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


28 jul 2015 12:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
giulia schreef:
Wat maakt dat nou uit...

Je moet niet zo janken als je te hard hebt gereden en daar een bekeuring voor krijgt. Wees een vent en tik af.

+1
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 jul 2015 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Geulle
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Een keer geflitst in Duitsland bij het begin van wegwerkzaamheden, maximale snelheid 100, 80, 60 en bij de werkzaamheden zelf weer 80. Foto thuisgekregen met de vraag of ik de bestuurder was en waarom ik te snel reed. Geantwoord dat ik nog aan het afremmen was (snelheid was nog 110-120kmh bij 80) en nooit meer wat van gehoord. Gebeurd hier helaas niet, denk ik.

2 jaar geleden voor het werk een weekje in Berlijn gezeten met de auto, nee niet de Porsche, en in drie dagen tijd 7 bekeuringen gekregen. Maandagavond aangekomen en geen tijd gehad voor een garage te zoeken voor de grune umweltkleber. Auto geparkeerd en naar het appartement gaan kijken, 5 minuten later koffers gaan pakken en bij terugkomst bij de auto de eerste 2 bekeuringen voor niet betalen en geen sticker.
Dinsdag was een feestdag in Duitsland dus nog geen sticker dus Nr 3 en te weinig munten op zak voor de automaat Nr 4.
Woensdag netjes betaald, toch weer een bekeuring voor de sticker Nr 5 (we hadden 's nachts gewerkt dus geen tijd gehad en te moe voor een garage te zoeken) en een bekeuring omdat de auto in de verkeerde richting stond Nr 6. 'S middags garage gezocht en gevonden en een sticker gekocht, dus dat probleem was opgelost. Bij terugkomst de auto een paar straten verder geparkeerd waar niet meer betaald hoefde te worden. Nergens een betaalautomaat te zien, maar de dag erna toch bekeuring Nr 7 voor het niet betalen.
Tot nu toe nog niets van gehoord, terwijl we als nette burgers de Duitsers toch echt wel willen betalen :mrgreen:

Een bekeuring hebben we wel moeten betalen in Duitsland. De auto was fout geparkeerd (op een bushalte, hartje Berlijn :oops: ) en weggesleept.
Bij terugkomst bij de lege plek schrikken, gestolen? eerste gedachte, we hadden hem/haar nog niet zo lang. Politieagenten aangesproken en die wezen ons op de bushalte, op naar het politiebureau.
Eerste vraag ... PAPIEREN, tsja die lagen nog in de auto .
Tweede vraag ...KENZEICHEN, tsja zolang hadden we de auto nog niet dat we die op konden noemen, dus was er een probleem.
Toen gevraagd of we niet naar het parkeerterein voor foutgeparkeerde auto's konden om de auto aan te wijzen. NEIN was het duidelijke antwoord.
Na 15 minuten onduidelijke antwoorden en gebel van de agent was de auto terecht. Blijkt dat ze de auto wegslepen en drie straten (kunnen er ook vier zijn) verder weer parkeren.

Kortom van de 9 bekeuringen slechts 1 hoeven te betalen. Zo slecht zijn die Duitsers nog niet :roll:


28 jul 2015 14:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
giulia schreef:
Wat maakt dat nou uit...

Je moet niet zo janken als je te hard hebt gereden en daar een bekeuring voor krijgt. Wees een vent en tik af.

Daar zou ik helemaal mee eens zijn als controles worden gehouden op plekken waar het ten goede komt aan de verkeersveiligheid en waar snelheidsaanduidingen duidelijk en logisch aangegeven staan. En aangezien dat in de meeste gevallen niet aan de orde is ben ik het er niet mee eens dat er altijd maar meteen zonder zeuren afgetikt moet worden.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


28 jul 2015 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Cazzo Super Veloce schreef:
giulia schreef:
Wat maakt dat nou uit...

Je moet niet zo janken als je te hard hebt gereden en daar een bekeuring voor krijgt. Wees een vent en tik af.

+1


+1

Alleen in mijn geval stonden er nergens bedragen beschreven. En dan wil ik weten waar ik een krabbel onderzet.

Dus bij binnenkomst van een bekeuring zal ik deze zonder morren betalen. Maar dan moet deze dus wel komen
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


28 jul 2015 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Citaat:
Daar zou ik helemaal mee eens zijn als controles worden gehouden op plekken waar het ten goede komt aan de verkeersveiligheid en waar snelheidsaanduidingen duidelijk en logisch aangegeven staan. En aangezien dat in de meeste gevallen niet aan de orde is ben ik het er niet mee eens dat er altijd maar meteen zonder zeuren afgetikt moet worden.


Het zijn de regels...zo simpel is het. Dan kan je om ieder ding wel gaan lopen mieren en regels op alle vlakken aan je laars lappen omdat je vind dat het vuilnis wel 3 dagen van te voren op straat mag staan, enz, enz. Ik weet dat wij Nederlanders er niet van houden als anderen zeggen hoe en wat wij moeten doen maar je hebt in een land toch echt regels nodig anders wordt het een bende.

En ik weet van dichtbij dat de pliesie echt veel intensiever controleert op wegen en in gebieden die als verkeersgevaarlijk te boek staan. Snelheidsaanduidingen staan wat mij betreft prima aangegeven in ons vlakke landje.


Laatst bijgewerkt door giulia op 28 jul 2015 15:42, in totaal 1 keer bewerkt.



28 jul 2015 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
redriver schreef:
Vandaag het Bussgeldbescheid binnen gehad. Eerst maar een bezwaarschriftje tegenaan gegooid m.b.t. duitse taal die ik niet machtig ben, de persoon op de foto niet herken en op de foto niet de auto en kenteken tegelijk afgebeeld :ass:

Afwachten maar. Werd nog geen bedrag vermeld :wink:


Was voor mij de eerste keer (Nostalgie...) ook even goed lezen wat ze nu eigenlijk willen. Idd is dit de vraag of jij degene bent die achter het stuur zat en of je je wilt uiten of je schuld bekend. Als bijv. je vrouw of broer o.i.d. achter het stuur zit hoef je dat namelijk niet in te vullen. Niettemin ben je verplicht je Personalien te geven (daarmee geef je niets toe). Brief kun je dus gerust je geggevens invullen, de rest negeren en dan krijg je idd. na een week of wat een acceptgiro met de boete. Daarin zit ook correct de 25euri of zoiets admin kosten. Dat zijn kosten voor het opsporingsapparaat (is een dure Brief dus :popcorn: )
_________________________________________
"Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars


28 jul 2015 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
giulia schreef:
Citaat:
Daar zou ik helemaal mee eens zijn als controles worden gehouden op plekken waar het ten goede komt aan de verkeersveiligheid en waar snelheidsaanduidingen duidelijk en logisch aangegeven staan. En aangezien dat in de meeste gevallen niet aan de orde is ben ik het er niet mee eens dat er altijd maar meteen zonder zeuren afgetikt moet worden.


Het zijn de regels...zo simpel is het. Dan kan je om ieder ding wel gaan lopen mieren en regels op alle vlakken aan je laars lappen omdat je vind dat het vuilnis wel 3 dagen van te voren op straat mag staan, enz, enz. Ik weet dat wij Nederlanders er niet van houden als anderen zeggen hoe en wat wij moeten doen maar je hebt in een land toch echt regels nodig anders wordt het een bende.

En ik weet van dichtbij dat de pliesie echt veel intensiever controleert op wegen en in gebieden die als verkeersgevaarlijk te boek staan. Snelheidsaanduidingen staan wat mij betreft prima aangegeven in ons vlakke landje.

Ik heb het niet over lopen mieren, ik heb het erover dat het vaak lastig is om erachter te komen hoe hard je ergens mag en het vaak gebeurt op wegen waar het weinig toevoegt als het gaat om verkeersveiligheid. Ik kom nooit op de A16 maar die ene keer dat ik daar op een zaterdagavond reed werd ik geflitst. En het ergste was nog dat ik ze daar heel goed zag staan maar in de veronderstelling was dat er 120 gereden mocht worden omdat ik geen bordjes van 100 bij de vangrail zag staan om de honderd meter en waarschijnlijk bij het inhalen van een paar vrachtwagens het bord 100 niet gezien heb. (Dat was in de periode dat die stilletjes weggehaald werden omdat de reinigingskosten te duur waren) Dus verwarring en op dat moment totaal niets te maken met verkeersveiligheid maar stonden daar wel drie weken aan één stuk te flitsen. Wel netjes betaald omdat je toch aan het kortste eind trekt maar principieel was ik het er niet mee eens.
En wat die verkeersveiligheid betreft. We hebben als buurt al meerdere malen aan de bel getrokken dat er doordeweeks in de ochtend en eind van de middag hard gereden wordt in onze woonwijk, want sluiproute. Maar tot op heden 1 maal een uurtje gecontroleerd door een agent met laser om 2 uur smiddags. Prima dat jij vindt dat dat wel gebeurt....ik ben van mening dat het niet gebeurt in woonwijken en daar waar het er juist wel toe doet omdat ik denk dat controles op snelwegen gewoon meer geld oplevert.
Maar nogmaals, ik behoor tot die groep die zijn verlies netjes neemt maar vind het te kort door de bocht om te stellen dat je niet moet gaan zitten janken en gewoon je centjes moet aftikken als er een brief van het CJIB op je deurmat valt.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


28 jul 2015 17:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Franz schreef:
giulia schreef:
Citaat:
Daar zou ik helemaal mee eens zijn als controles worden gehouden op plekken waar het ten goede komt aan de verkeersveiligheid en waar snelheidsaanduidingen duidelijk en logisch aangegeven staan. En aangezien dat in de meeste gevallen niet aan de orde is ben ik het er niet mee eens dat er altijd maar meteen zonder zeuren afgetikt moet worden.


Het zijn de regels...zo simpel is het. Dan kan je om ieder ding wel gaan lopen mieren en regels op alle vlakken aan je laars lappen omdat je vind dat het vuilnis wel 3 dagen van te voren op straat mag staan, enz, enz. Ik weet dat wij Nederlanders er niet van houden als anderen zeggen hoe en wat wij moeten doen maar je hebt in een land toch echt regels nodig anders wordt het een bende.

En ik weet van dichtbij dat de pliesie echt veel intensiever controleert op wegen en in gebieden die als verkeersgevaarlijk te boek staan. Snelheidsaanduidingen staan wat mij betreft prima aangegeven in ons vlakke landje.

Ik heb het niet over lopen mieren, ik heb het erover dat het vaak lastig is om erachter te komen hoe hard je ergens mag en het vaak gebeurt op wegen waar het weinig toevoegt als het gaat om verkeersveiligheid. Ik kom nooit op de A16 maar die ene keer dat ik daar op een zaterdagavond reed werd ik geflitst. En het ergste was nog dat ik ze daar heel goed zag staan maar in de veronderstelling was dat er 120 gereden mocht worden omdat ik geen bordjes van 100 bij de vangrail zag staan om de honderd meter en waarschijnlijk bij het inhalen van een paar vrachtwagens het bord 100 niet gezien heb. (Dat was in de periode dat die stilletjes weggehaald werden omdat de reinigingskosten te duur waren) Dus verwarring en op dat moment totaal niets te maken met verkeersveiligheid maar stonden daar wel drie weken aan één stuk te flitsen. Wel netjes betaald omdat je toch aan het kortste eind trekt maar principieel was ik het er niet mee eens.
En wat die verkeersveiligheid betreft. We hebben als buurt al meerdere malen aan de bel getrokken dat er doordeweeks in de ochtend en eind van de middag hard gereden wordt in onze woonwijk, want sluiproute. Maar tot op heden 1 maal een uurtje gecontroleerd door een agent met laser om 2 uur smiddags. Prima dat jij vindt dat dat wel gebeurt....ik ben van mening dat het niet gebeurt in woonwijken en daar waar het er juist wel toe doet omdat ik denk dat controles op snelwegen gewoon meer geld oplevert.
Maar nogmaals, ik behoor tot die groep die zijn verlies netjes neemt maar vind het te kort door de bocht om te stellen dat je niet moet gaan zitten janken en gewoon je centjes moet aftikken als er een brief van het CJIB op je deurmat valt.


+1


28 jul 2015 23:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
redriver schreef:
@ Boxy&Boraman

En hoe is het afgelopen :?:


Toegegeven dat ik de overtreding had begaan, centjes overgemaakt, bevestiging gekregen en klaar!


30 jul 2015 6:33
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.