Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 19:25



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Afgelopen zaterdag op de Duitse autobahn geflitst (geen wegwerkzaamheden). We reden 130 waar 100 mag. Na evt. correctie (als ze dat toepassen) vroeg ik me af hoe hoog de boete zou zijn.

Onderstaande tabel gevonden met tarieven, maar dit leek me erg laag. Wie kan zeggen of dit realistische bedragen zijn of liggen ze (veel) hoger ?

65100

Tarieven komen van de site:

https://www.bussgeldkatalog.org/geschwi ... chreitung/

Vond trouwens wel dat de wisseling van maximum snelheden op de autobahn niet onder doet voor Nederland. Je moet erg goed opletten. Dan weer 130, dan weer 100, dan weer geen limiet, enz. enz.


22 jun 2015 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Die bedragen lijken me realistisch.

Pas in Duitsland (Oberhausen) een overschrijding van 24 km/uur gehad. Na wat geheen-en-weer (want ik zou gehoord moeten worden enzo, maar dat is -vooralsnog- schriftelijk afgedaan) komt er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een bekeuring van € 100,00 aan...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


22 jun 2015 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex- 964 C2C Indisch rood
Regio Den Haag
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Ik ben recent nog tegen een bekeuring van € 10 aangelopen wegens 6 km/h te hard.....na correctie.

Is niet veel voor een keurige foto van mezelf achter het stuur van de auto.... bij de Efteling zijn de foto's duurder... :wink:


22 jun 2015 10:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Ja, ik heb het al eerder geopperd; NL opheffen en deelstaat maken van D.
Alleen maar voordelen :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 jun 2015 10:30
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Paar jaar terug ook gehad, ca 30 te hard op snelweg. Kreeg brief waarin ik kon reageren, nooit iets mee gedaan en daarna ook nooit boete gekregen.


22 jun 2015 10:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Ferdi's Porsche schreef:
Ik ben recent nog tegen een bekeuring van € 10 aangelopen wegens 6 km/h te hard.....na correctie.

Is niet veel voor een keurige foto van mezelf achter het stuur van de auto.... bij de Efteling zijn de foto's duurder... :wink:


Denk dat je daar gelijk in hebt :roll:


22 jun 2015 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
De hufterigheid in het Duitse verkeer is veel minder dan in het Nederlandse verkeer.
Daardoor kan men volstaan met lagere boetes.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 jun 2015 10:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Cazzo Super Veloce schreef:
Ja, ik heb het al eerder geopperd; NL opheffen en deelstaat maken van D.
Alleen maar voordelen :thumleft:


Vergeet je dan niet het puntensysteem in Dld. Weet dat veel Duitsers met toegenepen billen rijden ivm het bijna behalen van het maximaal aantal toegestane punten op het rijbewijs... Wij betalen en zijn ervan af.
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


22 jun 2015 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
felix bahama 912 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Ja, ik heb het al eerder geopperd; NL opheffen en deelstaat maken van D.
Alleen maar voordelen :thumleft:


Vergeet je dan niet het puntensysteem in Dld. Weet dat veel Duitsers met toegenepen billen rijden ivm het bijna behalen van het maximaal aantal toegestane punten op het rijbewijs... Wij betalen en zijn ervan af.


Daarom is er in NL geen impact op gedrag, en wordt er alleen gepiept als er een bon op de mat ligt.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 jun 2015 11:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Uit eigen ervaring kan ik mededelen dat het best meevalt in DE, we reden ca 140kmh waar 100kmh was toegestaan, total heeft het €142,- gekost.


22 jun 2015 11:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Toen wij nog in Duitsland woonden waren de boetes ook al lager dan in NL.
Wees blij :wink:


22 jun 2015 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Ik denk dat het ietsjes hoger wordt € 80 + € 28,50 = € 108,50
Daarnaast nog 1 punt in Flensburg (nu moet je echt bang worden...) :ba:

Zie https://www.adac.de/infotestrat/ratgebe ... geId=48432

En punten systeen:
https://www.adac.de/infotestrat/ratgebe ... geId=48432

Succes verder met de afwikkeling.


22 jun 2015 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex- 964 C2C Indisch rood
Regio Den Haag
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Van een rijverbod in het buitenland (bijv. a.g.v. te veel punten in Duitsland) kun je ook hier last hebben. Kennis van me kreeg in België een rijontzegging van twee weken wegens te hoge snelheid.

Had in België de rechtszaak laten lopen omdat hij dacht dat het wel los zou lopen.

Vervolgens stond de NL politie bij hem op de stoep omdat via internationale verdragen en rechtshulpverzoeken die straf hier ten uitvoer werd gelegd. Hij moest vervolgens twee weken zijn rijbewijs in Nederland inleveren.....

Ik kan me zo voorstellen dat iets dergelijks gebeurt als je teveel punten in Duitsland hebt gescoord....


22 jun 2015 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Dat het bekeurings- en boetebeleid hier op de schop moet is wel duidelijk zeker na het persbericht van de VID vandaag. http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2015.173.02
De boetes in Nederland hebben niets maar dan ook niets te maken met verkeersveiligheid. Als de trajectcontrole even uitstaat dan stelt Groenlinks direct kamervragen. Niet over de bloemetjes en bijtjes :mrgreen: maar over de inkomsten die de schatkist misloopt. En die bedragen ruim 1 miljard per jaar (ter vergelijk, opbrengst MRB is 5,5 mrd, 4mrd voor het rijk en 1,5mrd voor provincies)

Ben voorstander van een puntensysteem als in Duitland. Daarmee haal je snel de hufters uit de verkeer en degene die kleine (snelheids) overtreding maken straf je mild. Maar dat kost onze overheid geld..
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


22 jun 2015 16:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Als het inderdaad € 108,50 wordt valt het redelijk mee .


22 jun 2015 17:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
lindemans schreef:
De hufterigheid in het Duitse verkeer is veel minder dan in het Nederlandse verkeer.

Dus niet. Net zo erg als de Franse.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


22 jun 2015 18:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Wat mij trouwens ook opviel dat tijdens het weekend Duitsland ik geen bumperklevers heb gehad op de autobahn. Toen we net de D-NL grens over waren zaten ze weer vlak achter me :bang:

Ook een moeilijk uit te roeien NL gedrag :scratch:


22 jun 2015 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2, 968 CS Racer, Boxster S, Ducati 748 SPS, BMW 330D Cabrio.
Heidelberg - Duitsland
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Die tarieven lijken maar wel juist, zijn inderdaad stukken lager dan in NL. Allemaal prima totdat je bonus punten gaat krijgen en/of 4 weken, of langer, je rijbewijs moet inleveren. Mijn tip is om dan meteen een lange vakantie te boeken :-)

Bumperkleven is inderdaad minder. ik vermoed dat dit komt omdat redelijk wat viaducten uitgevoerd zijn met meetpunten/vlakken op het wegdek. Die liggen zo een 200 mrt en dan om de 50 mtr ,voor het viaduct. Met enige regelmaat stelt men een zeer kleine camera op het viaduct en kan men achteraf vrij eenvoudig je afstand berekenen... Zo is het mij lig uitlegt n.a.v. wat ontvangen post en navraag hierover...


22 jun 2015 19:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
2 jaar geleden aan de beurt geweest (bergje af, lege weg): overschrijding die ik hier maar niet plaats. Maar hoe dan ook, lage boete (althans, relatief laag) maar ik mocht als ik het me goed herinner 4 weken niet in Duitsland toeren.


22 jun 2015 20:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Nou, ik denk wel genoeg info te hebben over de hoogte van de bekeuring. Bedankt allemaal.

Als vervolg op mijn vraag ook nog de opmerking over onderstaande foto. Ik was hiermee niet bekend, blijkt een mautsysteem (tollheffing) te zijn voor vrachtwagens (LKW's). Kom je ook om de haverklap tegen. Dit wordt dus niet gebruikt voor PKW's. :?:

65104

Mocht iemand hier nog info / aanvulling op hebben dan hoor ik dat wel


22 jun 2015 22:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
redriver schreef:
Wat mij trouwens ook opviel dat tijdens het weekend Duitsland ik geen bumperklevers heb gehad op de autobahn. Toen we net de D-NL grens over waren zaten ze weer vlak achter me :bang:

Ook een moeilijk uit te roeien NL gedrag :scratch:


Ja, maar het "niet richting aangeven" op de snelweg hebben die Duitsers wel steeds meer van ons overgenomen, waardeloos.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


23 jun 2015 16:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Vind persoonlijk de Duitsers goede, vaardige rijders. Hebben in het algemeen goed inzicht en rijden harder waar het kan (wat een mazzel hebben ze ook met de Autobahn) en houden zich aan de snelheid waar een beperking is.

Paar dingen die mij het laatste tijd steeds vaker opvallen:
- De Duitsers komen je minder vaak snoeihard inhalen. Merendeel blijft op de Autobahn zo tussen de 110 en 130 km/u rijden
- Ze blijven veelvuldig op de linker rijstrook plakken. Of op de middelste baan van een weghelft met 3 rijstroken. Wat betreft dat laatste heb ik weleens vernomen dat de Duitsers van mening zijn dat deze rechtse rijstrook aan de vrachtwagens toebehoort


23 jun 2015 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Dat niet rechts rijden is hier in Duitsland ook onder Duitsers een enorme irritatie (Staat op nummer 1...) Bumperkleven is hier een minder groot probleem omdat er echt heel regelmatig op wordt gecontroleerd (het voornoemde vanaf een viaduct filmen). Minimum afstand is halve snelheid (dus bij 130 moet je een knappe 65m afstand houden...). Hoe ik dit weet? Vorig jaar een keer aan de beurt geweest, reed 126 met 20m tussenafstand en dan had ik nog geluk want bij 2m minder was ik direct voor een maand mijn rijbewijs kwijt geweest. Nu 1 punt wat overigens 2.5jr lang geregistreerd blijft en dan vervalt.

Let op, 2x zon overtreding binnen een bepaald tijdvak (dacht een jaar of zo) is alsnog je rijbewijs voor een maandje kwijt.

Echt hardrijden zie je idd steeds minder, hoge brandstofprijzen en t is ook gewoon vaak te druk. Ik pendel tussen Münster en Ddorf en daar kun je op lange stukken nog echt hard rijden en iedere avond komen er wel een paar met 200+ voorbij zeilen.
_________________________________________
"Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars


08 jul 2015 18:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
redriver schreef:
Nou, ik denk wel genoeg info te hebben over de hoogte van de bekeuring. Bedankt allemaal.

Als vervolg op mijn vraag ook nog de opmerking over onderstaande foto. Ik was hiermee niet bekend, blijkt een mautsysteem (tollheffing) te zijn voor vrachtwagens (LKW's). Kom je ook om de haverklap tegen. Dit wordt dus niet gebruikt voor PKW's. :?:

65104

Mocht iemand hier nog info / aanvulling op hebben dan hoor ik dat wel


Volgens mij hebben ze mij met zo een burg toch wel geflitst afgelopen maart (BAB 3 kilometerpaal 99.930 richting frankfurt/Main..)


08 jul 2015 18:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
lindemans schreef:
redriver schreef:
Wat mij trouwens ook opviel dat tijdens het weekend Duitsland ik geen bumperklevers heb gehad op de autobahn. Toen we net de D-NL grens over waren zaten ze weer vlak achter me :bang:

Ook een moeilijk uit te roeien NL gedrag :scratch:


Ja, maar het "niet richting aangeven" op de snelweg hebben die Duitsers wel steeds meer van ons overgenomen, waardeloos.


+1


08 jul 2015 19:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Autoke, Enguess, Wimpie67


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.