Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:48



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Alarm inbouwen 997 GT3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 RS mk2
Bericht Alarm inbouwen 997 GT3
Er is hier al veel meer over alarm systemen geschreven maar ik zou graag willen weten wat voor alarm klasse nou precies in een Duits geleverde auto zit met optie code: 534 T DIEFSTALBEVEILIGING / ALARMINSTALLATIE Neem aan dat dit klasse 2 is?

Wou in eerste instantie upgraden naar klasse 5
Ik heb offerte's opgevraagd bij 2 verschillende dealers 1 voor 1900 Euro ander voor 3598 Euro voor exact hetzelfde systeem :shock:

Porsche VTS klasse 5 + volg systeem inbouwen kost 1900 euro + plus jaarlijks ongeveer 480 euro.

Maar naar diverse topic's te hebben gelezen over het Lojack systeem lijkt me dat ook wel wat in combi met Klasse 3.
Zijn er hier mensen die upgrade hebben laten uitvoeren naar klasse 3 en wat heeft dit gekost?
Porsche dealer rekent voor upgrade namelijk dik 1200 Euro.. vind dit nog al wat.


15 jul 2015 4:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Ik was een jaar of zeven geleden ook al € 850,- kwijt voor de upgrade. (964)
Alarmsystemen inbouwen en/of upgraden kosten altijd veel geld. Er gaat veel arbeid in zitten en dat maakt het duur.
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


15 jul 2015 4:39
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Alarm inbouwen??
kijk eens of Lojack (viewtopic.php?f=1&t=37798&hilit=Lojack )een optie voor je is, wordt door (b.v Turien&Co) geaccepteerd in combinatie met klasse 3

kost €399 ex btw incl 3 jaar abonnement.


15 jul 2015 4:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 RS mk2
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Heb daar al naar gekeken wil daar ook wel voor gaan maar moet als nog upgraden naar klasse 3.


15 jul 2015 9:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Citaat:
optie code Porsche 534 = alarmanlage systheem 2


... uit een topic van April 2007 geplukt :idea:


15 jul 2015 10:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Ik heb in 2005 de Boxster bij de dealer laten upograden van klasse 2 naar 3, kostte iets van €550,- geen idee wat eea nu kost.


15 jul 2015 15:54
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Correct me if i'm wrong, maar de meeste fabriekssystemen worden door verz.maatschappijen gezien als "Klasse I / Startblokkering". Helaas nooit een certificaat omdat SCM eisen NL'se eisen zijn en de fabrikanten daar niet naar omkijken.
Een Klasse III Alarm heb je inderdaad incl. montage voor een € 600,- tot 700,- (Er zijn er vast die meer durven vragen)
Als ze dus kunnen upgraden en afmelden met alleen montage noodstroomsirene e.d. is het een kleine moeite.
Maar een compleet Klasse III alarm zit er ook zo in. :popcorn:
_________________________________________
You've only got one life, live it!


15 jul 2015 16:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Pw250 schreef:
Correct me if i'm wrong, maar de meeste fabriekssystemen worden door verz.maatschappijen gezien als "Klasse I / Startblokkering".


Als het meer is dan "een klasse I gelijkwaardig", dan kan je daar een verklaring van krijgen bij de dealer of een officieel inbouwstation ... meestal gaat de verzekering daar ook mee akkoord, als het systeem gelijkwaardig is aan klasse II of klasse III.

Als het echt een SCM goedgekeurd alarm moet zijn - red je het ook niet met een upgrade :idea:


15 jul 2015 16:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 RS mk2
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Heb mijn alarm bij de dealer laten upgraden. Aangezien ik het orgineel wou en geen extra kastje aan de sleutelbos zoals wel het geval zou zijn bij een onafhankelijke inbouwer.
Tevens een extra stroomvoorziening laten aanleggen voor inbouw van een stinger (binnenkort zelf mee aan de slag)
Super netjes werk geleverd door de dealer zeer tevreden :thumleft:


19 okt 2015 2:06
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 4S
Arnhem
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Inmiddels zijn er relatief goedkope GPS trackers te krijgen, welke ingebouwd kunnen worden en je via sms of app een signaal kan krijgen waar de auto is. Ook eventueel met relais om de brandstof pomp uit te zetten en geofencing signalen.

Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld de Eyon 3 GPS tracker of dergelijke systemen?

Ik wil mijn 911 iets meer beveiliging geven, maar de keuze is op dit moment wel reuze,
Nu klasse 1 alleen, 997,1 uit 2006.

Iemand tips voor deze nieuwe 911 bestuurder?


19 okt 2018 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Ben al jaren tevreden over Fleetassist. Werkt perfect en voor een betaalbare prijs. Komen ook bij je thuis inbouwen.
https://www.fleetassist.nl/security-abonnement/


20 okt 2018 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 4S
Arnhem
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Dank!
Ik ga ze eens bellen voor een demo! :)


23 okt 2018 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Heb op advies van Turien mijn alarm niet laten upgraden naar klasse 3, want dat was voor namelijk geen eis. Enige wat ze wilden was minimaal klasse 4. Daarom ben ik voor de LoJack gegaan want die zorgt er voor dat je je geliefde auto terug krijgt en dat doet een alarm klasse 3 niet. Voorkomen van diefstal is onmogelijk.

upgraden klasse 2 naar 3 zou mij ca 1200 euro kosten bij de dealer.

ps. GPS trackers zijn eenvoudig te blocken en daarom bij verzekeraars niet geliefd.

Klasse 2 + LoJack = klasse 4
Klasse 3 + LoJack = klasse 5


23 okt 2018 15:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Grootje schreef:
de LoJack zorgt er voor dat je je geliefde auto terug krijgt


:popcorn:


Nee, die maakt de kans iets groter :wink:

Ken er helaas al - die hun Porsche, met Lo~Jack - niet meer terug hebben gezien/gekregen :|


23 okt 2018 18:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Alarm inbouwen??
Grootje schreef:
ps. GPS trackers zijn eenvoudig te blocken en daarom bij verzekeraars niet geliefd.


Net zoals gps en gsm zal het lojack signaal ook wel te jammen zijn.


23 okt 2018 19:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 997 C4S 2007
Castricum
Bericht Re: Alarm inbouwen 997 GT3
Ik heb ook optie 534 af fabriek in mijn 997, dit is vergelijkbaar met klasse 2. Rob Goossen, Uithoorn, heeft deze vorige maand geupgrade naar klasse 3 met SCM certificaat voor 745 euro als uitbreiding origineel Porsche, dus op de zelfde sleutel. Zeer tevreden mee en volgens eis van de verzekeraar. Lojack was niet meer nodig. Kan zijn als de waarde hoger is dat dit toch weer geeist wordt.


25 okt 2018 19:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dick


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.