Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 3:38



Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Sportwagenpolis 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 Carrera S- 2012
Rotterdam
Bericht Re: Sportwagenpolis
Ook mijn recent gekochte 997 via AFIC bij Turien verzekerd. Superservice, 10k km per jaar, onder 50k€ geen alarm(certificaat) nodig. Nog geen ervaring bij schade (gelukkig).
_________________________________________
Geld maakt misschien niet gelukkig, maar ik huil liever in een Porsche dan in de bus...


20 nov 2020 8:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Sportwagenpolis
Auto van mij is verzekerd via Advies verzekerd. Betaal € 66,00 bij taxatiewaarde van € 30.000,00 obv 12.000 km. Geen alarm nodig, geen nachtclausule en geen tracker.

Vorige maatschappij was Porsche Polis Direct. Die had wel nachtclausule, binnen straal van 1 km rondom mijn huis. Van 20.00 uur tot 8.00 uur moest de auto dan in afgesloten garage staan. Daa voldoe ik overigens nog steeds aan, geeft mijn geen goed gevoel als de Porsche buitenstaat.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 nov 2020 9:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Sportwagenpolis
En toch hoor ik hier liever hoe een bepaalde verzekeraar service levert bij schade.

Lezen dat de service super is als je iets afsluit lijkt me nogal logisch, zou een slechte verzekeraar zijn als het dan al fout gaat:) Een P kopen bij PCA gaat meestal ook fantastisch, de after sales is wat minder als ik het mag geloven..

Iemand ervaring met een echt service verzoek zoals een schadeafhandeling?


20 nov 2020 9:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Sportwagenpolis
MarcoB schreef:
Die had wel nachtclausule, binnen straal van 1 km rondom mijn huis. Van 20.00 uur tot 8.00 uur moest de auto dan in afgesloten garage staan.


En dan zal je net op die mooie zomerse avond even voor je huis stoppen om binnen nog even iets te pakken ~ om vervolgens iemand anders in je Porsche te zien wegrijden :bang:

Je denkt nu vast: hij verzint het! Maar helaas, niets is minder waar - en ik ken er die in dit soort gevallen echt geen coulance van de verz.mij. hebben gekregen.

Zelfs als je zonsondergang en zonsopgang in je clausule hebt staan ... moet je er mee oppassen.(weet jij hoe laat de zon vandaag onder gaat?)

Btw: Nachtclausule is "binnen in een afgesloten ruimte". Onder een carport achter een afgesloten hek valt daar ook niet onder.

Rekarr schreef:
onder 50k€ geen alarm(certificaat) nodig.


Het merendeel van de verz.mij. accepteert gelukkig de Lo-~Jack :D Makkelijker en voordeliger :wink:


20 nov 2020 10:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Sportwagenpolis
Ondanks feit dat premie bij sportwagenpolis een stuk goedkoper was geen verzekering bij ze afgesloten. 2redenen. De 1e is dat er niet expliciet is/wordt opgenomen dat ik het 1e recht op het wrak heb (is wel bij mijn huidige verzekering) en ten 2e geldt bij hen de nachtclausule van 20:00 - 08:00 en dat is een wat te lange termijn zeker als ik in de zomer de auto ff voor de duer heb staan. Heb nu een tijdslot van 00:00 - 06:00.
Ook bij afic offerte gevraagd nav de signalen op het forum. Premie is nagenoeg gelijk aan huidige premie maar ook heb hen het lange tijdslot van de nachtclausule reden geweest om niet verder met hen te gaan.


25 nov 2020 12:41
Profiel Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Sportwagenpolis
Waar heb je je verzekering nu dan wel afgesloten?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 nov 2020 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Sportwagenpolis
Kuiper verzekeringen met specifieke oldtimerverzekering


25 nov 2020 16:39
Profiel Twitter 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Sportwagenpolis
Ik heb mijn autos ook via Afic bij Turien & Co en ik heb geen nachtclausule, ik heb ook geen alarmplicht anders dan wat af fabriek op mijn auto's zitten. Ik heb wel lojack in the GT3, de Macan had tot vorig jaar track & trace maar nu de auto ouder is dan 5 jaar is dat ook komen te vervallen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 nov 2020 16:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Sportwagenpolis
Ik heb mijn autos ook via Afic verzekerd. Goede premies, goede voorwaarden, en uitstekende schade-afhandeling.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


26 nov 2020 11:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Sportwagenpolis
Ik ga m’n verzekering waarschijnlijk ook oversluiten via Afic bij Turien. Heldere voorwaarden, geen alarmeis (hoewel deze er wel af fabriek op zit) en geen stallingseis. Prima premie. Eerst even taxatie afmaken.
Hoewel een nog scherpere premie had ik geen goed gevoel bij Sportwagenpolis. Onduidelijke en onvolledige voorwaarden.


28 nov 2020 20:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Sportwagenpolis
renetrzes schreef:
Ik zit met mijn 997 nu ook via Afic bij assicuro verzekeringen ook met die nachtclausule en 7500 km per jaar,

Ik had Assicuro ook geprobeerd maar die wil occasions onder 40000 niet verzekeren.


28 nov 2020 20:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Sportwagenpolis
Rep070 schreef:
... geen alarmeis (hoewel deze er wel af fabriek op zit)


Mocht je wel een alarmplicht hebben - lees dan even de kleine lettertjes na ~ of je het na 3 jaar jaarlijks moet laten keuren :idea:


28 nov 2020 21:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Sportwagenpolis
Hier ook goede ervaringen met de schade afhandeling door Afic (diefstal van een buiten gestalde 964 een jaar of acht terug).
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


28 nov 2020 22:40
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Sportwagenpolis
Yup, en mijn total loss gereden 996 GT3 keurig volgens taxatiewaarde uitbetaald 18 maanden geleden. Dat terwijl de marktwaarde een behoorlijke stuk lager was (bijna 30%) ten tijden van mijn ongeluk.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 nov 2020 9:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Sportwagenpolis
Afic heeft dan ook best wat in de melk te brokkelen met de Porsche verzekeringen.... dat helpt wel zo nu en dan lijkt me.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


29 nov 2020 10:02
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.