Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 10:45



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auto schorsen: waar en hoe te stallen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Klopt.De ene stalling is de andere niet. Ik zou zelf mijn P niet in een grote loods willen stallen tezamen met sleurhutten, scheurboten en plebs-skies die of door de eigenaren of door vakantiekrachten er in gezet en uit gehaald worden.

Toch zijn er ook goede ruimtes waar je auto netjes en voorzichtig gestald kan worden.


02 aug 2015 12:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Ik durf wel aan dat de kosten van het weer in orde maken na een paar jaar stilstaan beduidend hoger zullen zijn dan de besparing op de belasting. :idea:
Denk aan rubbers, pakkingen, slangen, lagers, gedoe met aarding, enz...

Mooi voorbeeld vind ik nog altijd mijn eigen 3.2. Ik gebruik ze nu eenmaal als daily en degene die ik kocht was, zoals zo velen, een zomerauto. De eerste keer dat ik de kachel nodig had, trok ik eens lekker door de snelweg op. Resultaat: zo ongeveer alle kachelmotoren in een keer doorgebrandt... :shock:
_________________________________________
rouge et noir


02 aug 2015 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c2 coupe 1991, ex 911 3.2coupe 1988
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Gewoon blijven rijden ook al is het maar 2x per maand.

Beter op zoek gaan naar een goede en goedkopere stalling misschien buiten Amsterdam.

Bij mij mag jou 911 gratis binnen staan aan de oplader. Rij ik ook wel af en toe voor je :thumleft: :drive:
Bespaar je 175 per maand :mrgreen: :thumleft:


02 aug 2015 12:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Zoals gezegd, goed informeren bij de verzekering en dan is het je eigen beslissing of je de auto gaat schorsen of niet. Laten we het zo zien, je zult niet de eerste zijn die zijn Porsche schorst in de winter.

Ik weet nog een goede locatie in Castricum om de auto op te slaan. 120 euro voor zo'n 5 of 6 maanden. De auto wordt geheel achterin de boerderij gezet en daarvoor komen zo'n 5 a 6 caravans of vouwwagens te staan. Diefstal is niet mogelijk. Deze caravans worden alleen door de eigenaar erin of eruit gehaald. Het is namelijk mijn oude stallingsplaats en wilde ik net gaan afzeggen, vanwege de verkoop van mijn auto. Hele toffe kerel. Is niet verwarmd de opslag en een afdekhoes zou ik zeker aanbevelen voor wat stof.

Als je interesse hebt, laat maar weten.


02 aug 2015 15:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Geert schreef:
Ben dan alleen wel benieuwd hoe dat werkt met een druppellader in zo'n gedeelde grote stallingsloods. Want de auto staat op alarm en ik weet uit ervaring dat als je niet rijdt en geen lader hebt de accu leeg is na een aantal maanden..

Sinds kort heb ik mijn auto gestald bij een bedrijf wat boxen voor opslag verhuurd. Helaas zijn de boxen te klein om een auto in te zetten maar ze hebben wel een paar parkeervakken waar nu ook mijn auto staat. Ik heb vooraf aangegeven dat ik stroom nodig heb ivm druppellader, 2 vakken verderop is er een stopcontact wat ik mag gebruiken. Met een verlengkabel naar m'n auto en klaar is Kees. Ook bij veel camperopslagplaatsen is de mogelijkheid om m aan de stroom te zetten maar het nadeel daarvan vond ik dat je daar altidj 24 uur vantevoren een mail moet sturen dat je de auto wil oppikken en dat pastorij niet. Ik wil rijden als ik daar zin in heb, ook spontaan. Uiteraard heb ik m liever in m'n eigen garage staan maar sinds kort heb ik dat niet meer en is dit een goed alternatief. Ja je loopt een risico maar er hangen camera's, men moet inloggen met persoonlijke code om binnen te komen dus ik hoop dat het meevalt. Beter dan buiten neerzetten. Hij staat droog, verwarmd en afgesloten en aan de druppellader en heeft zijn pyjama aan :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


02 aug 2015 16:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Stsllinghouder zal wellicht niet blij zijn, met je auto aan een druppellader....

Eerder is een PF'er hier z'n 911je kwijt geraakt, toen een stalling af-fikte ... door falende druppel-lader ....

Meerdere jaren stallen - zou dat met de verzekering overleggen en zorgen dat de alarm-plicht vervalt.

Ook lijkt een stalling in de buurt mij dan niet noodzakelijk :idea:


02 aug 2015 21:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1974 Carrera RS 3.0 tribute
Oud-Verlaat aan de Rotte!
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Je kan natuurlijk ook proberen een garagebox te kopen of te huren, liefst kort bij huis....die boxen brengen bij verkoop meestal meer op dan aankoopbedrag....dus is nog een goede inverstering ook.
En je kan dan regelmatig nog een blokje om :drive:
_________________________________________
Besmet met het Flat Six virus


02 aug 2015 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Garagebox kopen ben ik mee bezig.. :D
Alleen die zou dan straks voor de toekomstige 997 bestemd zijn.


03 aug 2015 8:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Geert schreef:
Wat er ook nog bij komt kijken is de €175/mnd huur voor de garagebox (Amsterdam he..). Dus die wil ik vooral kunnen vermijden. Vandaar de gedachte voor een goedkope stalling en schorsen als ik er niet mee ga rijden voorlopig.


Als je nog niets gevonden hebt en Weesp niet te ver vind: http://www.opslag-en-stalling-dehallen. ... hallen.php

Auto van een vriend van me staat daar ook. Kost 50,-/m2/jaar. Een auto was 400 of 500,- per jaar. Maar dan staat hij wel "los" tussen andere auto's. Je kan ook een "box" huren, dat was ietsje duurder. Het is daar "beveiligt" in de zin van, je kan alleen naar binnen als 1 van de eigenaren Hans of Robert er zijn. Wat vrijwel de hele dag is eigenlijk.

Ik kom er regelmatig. Er zit namelijk ook een garage in (Hans) en ik poets mn auto er binnen :cheers: en maak er wel eens foto's :mrgreen:
_________________________________________
Fotografie portfolio
->
www.Archiebald.nl


03 aug 2015 10:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Ziet er wel interessant uit De Hallen. Vanmiddag even gechecked en HDI Gerling (de verzekeraar) stelt wel het klasse 3 alarm als voorwaarde. Maw: druppellader dus.
Dus als de P een beetje netjes alleen staat of in een box en er kan stroom bij is zoiets zeker wel een optie. Zal ze eens contacten.. Tnx!


04 aug 2015 23:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joris_h, Paulus911, Tritus


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.