Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 9:34



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auto schorsen: waar en hoe te stallen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Goeiemiddag,

Ik ben voornemens mijn 911 3.2 te schorsen en te stallen. Nu vraag ik mij af hoe dat werkt met de verzekering en alarm. Als de stalling affikt, hoe werkt dat dan verzekeringstechnisch. Zal waarschijnlijk een grote gedeelde stalling/loods gaan worden. Moet ie op alarm staan etc etc.
Verder de vraag hoe 'm te stallen, behalve de bekende dingen als op bokjes of banden stevig oppompen. En prop in uitlaat tegen muizen enzo. Zo nu en dan starten of juist niet. Rijden kan dan dus niet..
En dan als laatste: wie weet er dergelijke goeie plekken rondom Amsterdam.

Veel dank alvast!


01 aug 2015 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c2 coupe 1991, ex 911 3.2coupe 1988
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Benzine tank aftanken voor stalling

Niet starten tijdens stalling.
Auto op rubberen tuintegels rijden.

Verzekering door laten lopen.
Druppel acculader.

Alarm en verz even informeren bij je tussenpersoon.


Prop in de uitlaat niet doen. Muizen houden niet van luchtgekoelde motoren :mrgreen:



maar voor die paar tientjes belasting in de maand beter gewoon rijden en genieten ook al is het maar 2 x per maand :drive:


01 aug 2015 16:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Geert schreef:
Goeiemiddag,

Ik ben voornemens mijn 911 3.2 te schorsen en te stallen. Nu vraag ik mij af hoe dat werkt met de verzekering en alarm. Als de stalling affikt, hoe werkt dat dan verzekeringstechnisch. Zal waarschijnlijk een grote gedeelde stalling/loods gaan worden. Moet ie op alarm staan etc etc.

Veel dank alvast!



Dit kun je het beste aan je verzekering vragen. Zij weten precies wat en hoe jouw verzekering is bedoeld.
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


01 aug 2015 16:35
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Als je nog een stalling zoekt, weet ik er nog wel 1.
Voor een redelijke prijs ook nog, voor mij nu ff uit mijn hoofd iets van E 58,- per maand.
PB maar ff als je meer info wil Geert. :wink:


01 aug 2015 17:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Ja doorrijden doe ik ook het liefst, maar verzekering is zo'n €500/jaar en wegenbelasting €40/maand. Is toch weer €80/mnd..


01 aug 2015 17:55
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c2 coupe 1991, ex 911 3.2coupe 1988
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
80 minus bedrag voor stalling bedoel je.

En verzekeren moet je toch.


01 aug 2015 18:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Pennywise, poundfoolish noemen de Engelsen dit. Kosten stalling, kosten schorsing en ik denk dat je verzekeraar er niet heel blij van gaat worden. Maar goed.... het is maar wat je wil. Check idd bij je verzekeraar zelf, dat is het meest objectieve en dus handige. De technische tips heb je al gehad.


01 aug 2015 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c2 coupe 1991, ex 911 3.2coupe 1988
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
[quote="geertsabine"] ik denk dat je verzekeraar er niet heel blij van gaat worden. Maar goed.... het is maar wat je wil. [quote]

Verzekering interesseert het geen :ass: wat je doet. Zolang ze maar niet hoeven te dokken bij schade en diefstal enzo :popcorn: :mrgreen:


01 aug 2015 18:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Das idd waar Sven. Correctie dus: ik denk dat TS er zelf niet blij van wordt :mrgreen:


01 aug 2015 19:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Wat er ook nog bij komt kijken is de €175/mnd huur voor de garagebox (Amsterdam he..). Dus die wil ik vooral kunnen vermijden. Vandaar de gedachte voor een goedkope stalling en schorsen als ik er niet mee ga rijden voorlopig.


01 aug 2015 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Voor de duidelijkheid; daar is ie dus nu gestald. De 3.2 staat nooit buiten.


01 aug 2015 19:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Schorsen is niet ingewikkeld, kun je online doen 24 uur per dag. Verzekering is heel dom om dat stop te zetten. Let op dat het je eigen verantwoordelijkheid is als je deze gaat stallen. Mocht er namelijk iets gebeuren, dan gaat het om jouw verzekering. Niet om de verzekering van de hal of de loods, dat is voor de eigenaar.


01 aug 2015 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Rubberen stoeptegels, waar koop je die?
Ik ken die veel duurdere variant van rubber/kunstof waar je auto in moet rijden - hiervan zijn de kosten +/- € 500.
Persoonlijk vind ik dit een beetje te wilt, daarom kan wellicht en rubberen stoeptegel een fucntioneel alternatief zijn.


01 aug 2015 21:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Tegels voldoende
https://www.praxis.nl/search?text=Rubber+tegels


01 aug 2015 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Stallen en extra onderhoud i.v.m. langer stilstaan kan wel eens duurder zijn dan door blijven rijden. Ook als je garage EUR 175 per maand kost. Besparing MRB valt weg tegen kosten van stalling, verzekering loopt door. 6 maanden stallen levert besparing van EUR 1050 op je garage op, die ben je snel kwijt als je pakkingen uitdrogen of vuil gaat aankoeken in bewegende onderdelen van 30 jaar oud.


01 aug 2015 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Ik schors de mijne ieder jaar wel een aantal maanden, hij moet dan van de openbare weg blijven.
Verzekering laat ik ALTIJD gewoon doorlopen.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


01 aug 2015 23:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Schorsen doe ik niet...verplicht 3mnd stil... :mrgreen:

Kan hij prima tegen...nog altijd beter dan pekel/nattigheid etc bovendien een hobbie auto staat meer stil dan dat hij rijdt zoals een DD dus wat is het probleem... :?:

Ding van mij staat vaker 14 dgn of langer stil en nog steeds starten en lopen en die paar druppels op de garagevloer wordt ik niet warm of koud van. Ook van rubbers niet want die moeten na 28 jasr toch een keer vervangen worden.

Gelukkig een verwarmde garage hier, dat is het behoud van de auto...... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


02 aug 2015 7:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Hoe lang ben je van plan de Carrera 3.2 weg te zetten?

Ik schors alleen als ze binnen gaan voor groot onderhoud/restauratie ... maar laat de verzekering ten aller tijden doorlopen.


02 aug 2015 8:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Tips (ervaringen):
- verzekering zeker niet stoppen aangezien de stallinghouder meestal geen enkele aansprakelijkheid neemt
- verzekeringen worden (van de voorwaarden van stallinghouders) over het algemeen niet blij
- controleer de voorwaarden van de stallinghouder dus erg goed
- tank wil de stallinghouder meestal zo leeg mogelijk hebben i.v.m. brand (zie huurvoorwaarden)
- op blokken zetten zal een stallinghouder niet accepteren, in geval van calamiteiten moet de auto nl. verplaatst kunnen worden (bij bijv. brand of lekkage zul je hem dankbaar zijn als 'ie je auto kan verplaatsen)
- sleutel zal je meestal bij de stallinghouder achter moeten laten
- schorsen zou ik niet doen, dan kun je altijd bij mooi weer in de winter nog rijden (daar hebben we dat ding tenslotte voor toch...)

Afijn, zomaar enkele ervaringen.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


02 aug 2015 9:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Schorsen voor een auto ouder dan 15 jaar is niet zo spannend, kan per maand en is online met digid direct te regelen. Schorsing online opheffen en daarna gelijk weer rijden :drive: (wel APK plichtig zodra hij uit de schorsing is)


02 aug 2015 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
€175 pm is niet niks! Als het jouw niet uitmaakt waar je de P stalt in NL dan moeten er wel goedkopere opties zijn.

Verleden jaar heb ik mijn P ook niet geschorst maar uiteindelijk 4 maanden niet aangeraakt. Als ik dan eindelijk tijd had voor een ritje dan was het of slecht weer of er lag pekel op de weg. Ik weet nu beter ; midden oktober gaat de 964 gewoon de schorsing in.


02 aug 2015 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Olaf schreef:
Hoe lang ben je van plan de Carrera 3.2 weg te zetten?


Weet ik nog niet, maar een aantal jaar zeker. Plan is een 997 2S aan te schaffen en die in mijn huidige garage te zetten. De 3.2 is een auto die ik altijd zal houden, maar met een 997 ernaast zeker in het begin weinig tot niet zal gaan rijden. Vandaar de gedachte deze te schorsen en voor langere tijd ergens voor minder geld dan de EUR 175,-/mnd weg te zetten.

Als ik het zo lees allemaal is de enige besparing die ik kan doen goedkopere stalling en schorsen (zeker in de winter). En dan wel gewoon de verzekering door laten lopen.
Ben dan alleen wel benieuwd hoe dat werkt met een druppellader in zo'n gedeelde grote stallingsloods. Want de auto staat op alarm en ik weet uit ervaring dat als je niet rijdt en geen lader hebt de accu leeg is na een aantal maanden..


02 aug 2015 10:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Rijden met dat ding, daar zijn ze voor. Desnoods maar een paar keer per jaar. Stilstaan is echt serieus slecht voor een auto! :drive: :drive: :drive:

Je betaalt stalling en hij blijft in de verzekering, Waarom dan schorsen? :scratch:
_________________________________________
rouge et noir


02 aug 2015 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Schorsen zou dan puur zijn om wegenbelasting te ontlopen. Toch weer zo'n €500 per jaar.
Maar je hebt gelijk, zo lang stilstaan is ook niet echt bevorderlijk natuurlijk..


02 aug 2015 11:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Auto schorsen: waar en hoe te stallen?
Een gedeelde stallingsloods brengt het risico met zich mee van beschadiging. Ik heb al eens meegemaakt dat ik een deuk in een klassieker had zitten en bij een vriend is eens een achterlicht kapot getrapt. Niet iedereen die in een loods komt respecteert andermans bezit. Ook is het gemanouvreer met andere auto's of caravans in de loods een risico-factor. De dader ligt meestal op het kerkhof...


02 aug 2015 11:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JKlaassen, joris_h, Vlaanderen


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.