Pagina 1 van 2
911 klassieker in brand
Geplaatst: 26 aug 2015 21:44
door neunelfer
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 26 aug 2015 22:14
door geertsabine
Niemand van hier? En idd op z'n zachtst gezegd pijnlijk

Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 27 aug 2015 12:38
door mbembe
dat is zonde zeg....

Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 27 aug 2015 18:19
door Dial_888
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 27 aug 2015 18:44
door thedutchguy
Was dat niet die auto van Hofman in Leek?
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 27 aug 2015 20:18
door Sandman
Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van....Zo'n schuim ( of poeder) gekoeld 911-je
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 27 aug 2015 20:26
door leander
OMG wat erg!

Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 27 aug 2015 20:41
door A-Line
Kl.te. Hopen dat hij goed verzekerd is.
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 28 aug 2015 20:59
door Rijn
Zonde hopelijk is de eigenaar er voor verzekerd.
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 28 aug 2015 21:26
door piewie
Aiiiiiiiiiii
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 03 okt 2019 11:57
door john2999
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 03 okt 2019 13:52
door Cazzo Super Veloce
Een racer kun je er denk ik nog wel van maken.
Helemaal strippen, stralen, carbon dak etc etc.
Wel duur...
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 03 okt 2019 15:34
door Brulaap
Wat is dat voor kabel die uit klep aan de voorzijde komt?
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 03 okt 2019 15:58
door john2999
Scherp! Een startkabel..., heeft nu geen zin meer..

Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 03 okt 2019 22:34
door Bollocks
Dergelijk nieuws doet me alleen maar besluiten dat een extra beveiliging geen overbodige luxe is....
Ik hoop echt dat ik het nooit nodig zal hebben, maar als het toch ooit zover moest komen, ....
http://blazecut.com/small-enclosures/en ... partments/
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 03 okt 2019 22:58
door Ronaldo
Zou dat echt helpen? Misschien iets vertraging, maar voorkomen?

Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 03 okt 2019 23:47
door NordRack2
Tja, in sommige landen is het meenemen van een brandblusser in de auto verplicht.
Maar de kans dat een auto spontaan in de fik vliegt (dus niet door brandstichting) is wel zó klein dat ik gok dat statistisch gezien het meevoeren van een brandblusser bullsh*t is.
Dat hierboven een startkabel uit de kofferbak hangt doet me denken aan mijn buurman de automaterialenzaakmanager. Hij vroeg me te helpen zijn auto over te starten. Ik liet hem begaan met de startkabels en terwijl ik in mijn donorstroomauto het toerental op 1500 hield sloot hij de kabels aan maar helaas, zijn auto startte niet.
Toen op een gegeven moment een kabel begon te roken rukte hij de kabels los.
Wat bleek; hij had de accu's in serie aangesloten
Gelukkig waren het kabels van een knaak dus de kabels smolten weg in plaats van dat een accu ontploft of andere onzin

Moraal: ook al zit je buurman in de automaterialen, check, check en dubbelcheck altijd zelf de kabels

Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 04 okt 2019 7:29
door Mart WTL
Zo Aso, weer es een gevalletje van pure afgunst ... what else ... vreselijk ... maar je kan um dus maar beter nauwelijks uit het oog verliezen als je er niet voor verzekerd bent ... of als je wel zeer aan je bolide bent gehecht ... er is maar 1 dwaas voor nodig ... en er lopen meer dwazen vrij rond, dan er in het gesticht zitten ... tegenwoordig ... zelfs meisjes van 14 schijnen een heel dorp in angst en beven te kunnen leggen ...
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 04 okt 2019 9:26
door giulia
Wat is er aso aan een Porsche die in brand vliegt waarvan de oorzaak nog niet bekend is? Ziet er naar uit gezien de enorme hitteontwikkeling rond de voorruitstijlen dat er iets heeft lopen knetteren onder het dashboard
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 04 okt 2019 11:24
door Dial_888
NordRack2 schreef:Tja, in sommige landen is het meenemen van een brandblusser in de auto verplicht.
Maar de kans dat een auto spontaan in de fik vliegt (dus niet door brandstichting) is wel zó klein dat ik gok dat statistisch gezien het meevoeren van een brandblusser bullsh*t is.
Dat hierboven een startkabel uit de kofferbak hangt doet me denken aan mijn buurman de automaterialenzaakmanager. Hij vroeg me te helpen zijn auto over te starten. Ik liet hem begaan met de startkabels en terwijl ik in mijn donorstroomauto het toerental op 1500 hield sloot hij de kabels aan maar helaas, zijn auto startte niet.
Toen op een gegeven moment een kabel begon te roken rukte hij de kabels los.
Wat bleek; hij had de accu's in serie aangesloten
Gelukkig waren het kabels van een knaak dus de kabels smolten weg in plaats van dat een accu ontploft of andere onzin

Moraal: ook al zit je buurman in de automaterialen, check, check en dubbelcheck altijd zelf de kabels

In serie....

....24V.....hoe krijg je dat voor elkaar icm donorauto.
En jumpstarten heb ik ooit op een parkeerplaats in zuid-Duitsland afgewezen....eigenaar had een diesel campeerbus en ik ga mijn accu (kleine benzine auto) niet aan de zijn accu hangen waarbij de kans bestaat dat ik daar ook sta met een kapotte accu agv de enorme capaciteitsverschil/startstroom.
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 04 okt 2019 12:59
door MPH
Als brand ontstaat in een motorcompartiment door een kapotte brandstofleiding is er vrijwel niets meer aan te houden. Ook met een brandblusser ben je meestal veel te laat. Helaas komt dit nogal eens voor bij klassieke Porsches.
Bij de 944 loopt er een rubberen brandstofleiding boven over het blok. Hier is zelfs en terugroepactie op geweest.
Moraal van het verhaal: Besteed altijd extra aandacht aan de staat van je brandstofleidingen.
(ook al is het niet gezegd dat dit de oorzaak van de brand in dit topic is...)
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 04 okt 2019 17:23
door Ronaldo
Moraal is vooral ook; zorg dat je goed verzekerd bent.

Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 05 okt 2019 2:51
door Bollocks
@Ronaldo,
of die BlazeCut echt werkt of niet? Ik wil het liever niet te weten komen... maar de kans is groot.
Vaak ontdek je een brand in een motorcompartiment maar eens de motor afslaat, de aandrijving weg valt en je rook of licht ziet. Tegen dat je dan stil staat en actie kan ondernemen, staat je lieveling al te ver in de fik om nog iets te beginnen met die kleine poederblusser die we verplicht in de wagen moeten hebben.
De Blazecut grijpt al in voor de brand zich kunnen ontwikkelen heeft tot een inferno...
Mij hebben ze altijd gezegd dat je 3 zaken nodig hebt om vuur te maken: een brandbare stof, een ontsteking en zuurstof.
Als een van de 3 wegvalt, dooft het vuur...
1. Zuurstof: Blazecut zorgt ervoor dat de zuurstof weg is, zodat het vuur dooft, nog voor dat je zelfs kan stoppen of zelfs je motorkap opentrekken...
2. Ontsteking: een warme uitlaat kan een bron van ontsteking zijn (zelfontbranding van benzinedamp ligt op 280°C), die koelt niet zo snel af, dus dat risico blijft.
3. Brandstof: ik ga er van uit dat nadat je brand hebt vastgesteld, je je contact hebt afgezet, dus werkt je benzinepomp niet meer... dus geen nieuwe brandbare stof meer om te verbranden
Eens het vuur gedoofd, heb je weer brandstof, ontsteking en zuurstof nodig om terug brand te krijgen.... eventuele resten van benzinedampen zijn door het wegblazen van de zuurstof, mee verdunt zodat het gevaar van zelfontbranding serieus gedaald is... en als het toch moest heropflakkeren, tegen dan sta je waarschijnlijk al wel klaar met een brandblusser om de eventuele heropflakkering onmiddellijk aan te pakken....
Ik heb er vrij veel vertrouwen in.... al wil ik liever niet het bewijs kunnen leveren van wel (of niet...)
Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 05 okt 2019 9:53
door Mart WTL
O ja, o nee, excusez, is dat niet die Elf uit Maassluis dan, die van de week onder verdachte omstandigheden vlam heeft gevat?
Groningen?????????????????????????
(ik kan het niet meer bij houden, geloof ik ...)

Re: 911 klassieker in brand
Geplaatst: 05 okt 2019 14:45
door gris
Eigenlijk geen geld zo een blazecut: 160 (2 meter) of 200 (3 meter) euro.